XXL Nutrition

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
1661375709583.png

24x100gr :flexbiceps:

Week 6
LB2

Rackpull 140kg 1x6 2x5
Frontsquat 52,5kg 5x4
Hamstring curl bw 2x10
BB calf raise 82,5kg 2x15
Hanging knee raises 3x10

Rackpull ging perfect. Laatste rep beetje grinden maar met goede vorm. Elke week een repje meer proberen, geen verhoging in gewicht.
Frontsquat gaat gestaag beter, wel altijd met weke benen. Zal wel vermoeidheid van LB1+rackpull zijn, niet erg zolang ik langzaam progressie blijf boeken vind ik het prima.
Knee raises gingen erg goed, eindelijk eens drie mooie setjes zonder voet aan de grond kunnen maken :o .
Erg goeie training, ruim voldoende kracht en energie (zal vast komen door twee dagen te veel eten vanwege uitstapje:bang:)

Week 6
UB2

Chins 11kg 3x5
Seated bb press 25kg 3x8
Chest supp db row 11kg 3x10
Incline db press 11kg 3x12
BB bicep curl 14x20kg 12x22kg 8x24kg ss db skullcrusher 11kg 2x10
Abs rollout 3x8

UB2 beetje aangepast. Op ohp ben ik nu een aantal maal vastgelopen, cut momenteel en LB trainingen daags ervoor zijn zwaar. Conclusie, ohp eruit en seated barbell press erin. Verder chins hoofdoefening gemaakt, seated bb press wat lichter en hoger in reps dan ohp. Oke 25kg was erg licht maar kon goed focussen op techniek en voelde mijn schouder toch wel. Leuke verandering iig en weer rustig opbouwen. Hopelijk komt de zooi ook wat losser nu ik niet meer zwaar ohp en heeft dat weer positieve invloed op de frontsquat, we`ll see.
Incline press doe ik nu met db`s waarbij gelijk opvalt dat ik een goede stretch in mijn borst voel. Ook hier weer licht begonnen, maar 12 reps is wel even wennen. Denk niet dat ik met twee blikken soep veel meer reps had kunnen maken:eek2:

Vrij lichte training met wat nieuwe dingetjes en deloads. Wel een erg lekkere training. Nu nog een mooie race en het weekend is compleet:driving::cool:

Week 7
LB1+UB1=FB1

Squat 108kg 3x5
Bench 91kg (3x5) 1x4 fail --> 60kg 2x12
Chins bw 3x8
Abs rollout 3x9

Squat ging erg goed.
Bench voelde niet verkeerd maar is gewoon op. Hier en daar wat `pijntjes` in de triceps en onderarmen, niet gevoeld bij de twee lichte high rep setjes waarmee ik toch de borst nog even wilde pakken. Volgende week terug naar 85kg en weer opbouwen. Mocht UB2 ook erg zwaar zijn dan gaat benchpress echter terug naar 80kg.
Chins gingen soepel, wel kapot op de laatste rep.

Gisteren niet het goede gevoel om te trainen, lichaam voelde nog een beetje fuzzy. Daarom LB1 en UB1 samengevoegd tot FB1 en alleen op de hoofdoefeningen (sq+bp) gefocust. Geen spijt van, na de training voel ik me eigenlijk energieker en frisser. Heb nu wel geleerd om niet (altijd) maar stoïcijns door te ploegen, zeker niet in een cut. Wel normale intensiteit aangehouden, het is immers geen deload. Helaas niet gelukt op bench, maar zit nog altijd ruim binnen mijn doel om niet meer dan 10% kracht te verliezen op de compounds. De afgelopen weken bw waarschijnlijk ongeveer gelijk gebleven ivm vakantie. Binnenkort weer eens gemiddelde bw bijhouden, maar eerst een week of twee weer cleaner eten en strikter aan kcal houden.
Lekkere training, weer eens wat anders. Op naar 70kg bw:flexbiceps:

Week 7
LB2

RDL 140kg 2x6 1x5
Frontsquat 54kg 4x4
Hanging knee raises 3x10

RDL voelde erg goed maar ook erg zwaar. Repje winst.
Frontsquat gaat ook goed vooruit, frontrack weer ietsje soepeler.

Goede training, geen assistance/isolatie vandaag. Frontsquat een setje minder (blijft nu 4x4). Dit omdat benen echt helemaal op waren. Moet nog een paar weken cutten en merk dat herstel wel een issue begint te worden. Laatste refeed is nog niet lang geleden dus daar wil ik liefst nog even mee wachten. Benieuwd hoe het morgen gaat, gelukkig wat meer oefeningen op het bankje (lui..) in UB2:D

Week 7
UB2

Chins 12kg 3x5
Seated bb press 27,5kg 3x8
Chest supp db row 11kg 3x11
Incline db press 12,5kg 3x10
Abs rollout 3x9

Chins als hoofdoefening bevalt erg goed. Ga nu met stapjes van 0,5kg verhogen.
Verder ging alles prima, gecontroleerde reps met kleine pause.
Geen bro-isolatie vandaag, wel alle andere oefeningen. Energie en kracht lijken weer terug te komen op gewenst niveau. Hopelijk volgende week weer volledig schema draaien.
Weegschaal gaf precies 72kg aan dus ook daar weer op de goede weg.

Zou lekker zijn! Denk dat we allemaal wel eens zo'n weekje hebben van energie te kort en dan helpt een cut niet mee 😉 op naar die stijgende lijn weer.

Heb je nog fysiek foto's van je cut? Je zegt nog paar weken cutten, wat is je einddoel qua gewicht/vetpercentage?

Week 7
UB2

Chins 12kg 3x5
Seated bb press 27,5kg 3x8
Chest supp db row 11kg 3x11
Incline db press 12,5kg 3x10
Abs rollout 3x9

Chins als hoofdoefening bevalt erg goed. Ga nu met stapjes van 0,5kg verhogen.
Verder ging alles prima, gecontroleerde reps met kleine pause.
Geen bro-isolatie vandaag, wel alle andere oefeningen. Energie en kracht lijken weer terug te komen op gewenst niveau. Hopelijk volgende week weer volledig schema draaien.
Weegschaal gaf precies 72kg aan dus ook daar weer op de goede weg.
Bevalt de bb press?

Zou lekker zijn! Denk dat we allemaal wel eens zo'n weekje hebben van energie te kort en dan helpt een cut niet mee 😉 op naar die stijgende lijn weer.

Heb je nog fysiek foto's van je cut? Je zegt nog paar weken cutten, wat is je einddoel qua gewicht/vetpercentage?
Foto's heb ik niet nee, einde cut wil ik wel weer een poging wagen. En dan vergelijken met einde bulk.
Ik werk ook nog niet serieus aan fysiek, kracht was en blijft voorlopig prio1. Ik heb een slechte onderrug en daar heb ik nu nagenoeg geen last meer van omdat alles sterker is en ik bijna 30kg minder weeg dan 1,5 jaar geleden.
Mijn doel (na de cut) is 3x5x100kg bankdrukken, zou dit jaar misschien nog stiekem wel kunnen. Daarna wil ik meer aan fysiek gaan werken.
Ik wil cutten tot 69-70kg, afhankelijk van hoe alles gaat. Vet% geen idee, daar gebruik ik de spiegel voor, maar eigenlijk ook wel leuk om eens te weten.

Moet je dat erbij schrijven!!!! :trollface:

Zonder backsupport vind ik nu leuker als staand, voor een over andere rede kan ik beter bracen als ik zit.
Dat voel ik idd ook, al zal dat vooral komen omdat het werkgewicht een stuk lager is. Had vaak het gevoel dat ik met ohp veel verlies omdat lowerbody nog te gaar was van de dag ervoor..

Foto's heb ik niet nee, einde cut wil ik wel weer een poging wagen. En dan vergelijken met einde bulk.
Ik werk ook nog niet serieus aan fysiek, kracht was en blijft voorlopig prio1. Ik heb een slechte onderrug en daar heb ik nu nagenoeg geen last meer van omdat alles sterker is en ik bijna 30kg minder weeg dan 1,5 jaar geleden.
Mijn doel (na de cut) is 3x5x100kg bankdrukken, zou dit jaar misschien nog stiekem wel kunnen. Daarna wil ik meer aan fysiek gaan werken.
Ik wil cutten tot 69-70kg, afhankelijk van hoe alles gaat. Vet% geen idee, daar gebruik ik de spiegel voor, maar eigenlijk ook wel leuk om eens te weten.
Wauw! 30kg, netjes hoor 💪🏼 goed te horen inderdaad dat de kracht training zoveel goede impact op je rug heeft 👌🏼
Mooi streven 5x100kg bp als je sterker wilt worden.
In ieder geval erg goed bezig, lekker maat 👍🏻

Mijn doel (na de cut) is 3x5x100kg bankdrukken, zou dit jaar misschien nog stiekem wel kunnen.
Wow, dat is nogal een doel!
Wat is je huidige en/of all time max?

In theorie zou je het, als het op een gegeven moment met kracht lastiger wordt om progressie te maken, ook kunnen afwisselen daar meer spiermassa ook tot meer kracht kan leiden.

Wow, dat is nogal een doel!
Wat is je huidige en/of all time max?

In theorie zou je het, als het op een gegeven moment met kracht lastiger wordt om progressie te maken, ook kunnen afwisselen daar meer spiermassa ook tot meer kracht kan leiden.
Einde bulk deed ik 3x5 @96kg en faalde op 97 als ik me niet vergis. Toen ik 26 was drukte ik een 2RM van 116 of 118, maar toen woog ik ook ruim 85kg.

Heb je nog fysiek foto's van je cut?
Toch vanmorgen maar even een paar geschoten, ben zelf ook benieuwd nu :D . Geen pomp, eerste foto met gare net-wakker kop zonder iets aan te spannen:p. Vind zelf dat vetpercentage hetzelfde lijkt gebleven, maar zie wel iets meer definitie.
IMG_20220904_104352.jpg
IMG_20220904_104106.jpg
IMG_20220904_103650.jpg
IMG_20220904_103844.jpg

Toch vanmorgen maar even een paar geschoten, ben zelf ook benieuwd nu :D . Geen pomp, eerste foto met gare net-wakker kop zonder iets aan te spannen:p. Vind zelf dat vetpercentage hetzelfde lijkt gebleven, maar zie wel iets meer definitie.
IMG_20220904_104352.jpg
IMG_20220904_104106.jpg
IMG_20220904_103650.jpg
IMG_20220904_103844.jpg
Zo.. net fysiek hoor💪🏼 goed massief! Benen ook 👌🏼 cut gaat lekker!

IMG_20220904_104352.jpg
IMG_20220904_104106.jpg
IMG_20220904_103650.jpg
IMG_20220904_103844.jpg
Beste armen ook, welke oefeningen doe jij daarvoor?

Terug
Naar boven