MuscleMeat

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 4
UB1

Bench 71kg 3x6
BoR 51kg 3x8
Low incl db press 10kg 3x11
Chins 2x7 1x6
Db skullcrusher 6kg 3x10
Db curl 6kg 3x10
*Btn press 21kg 2x max reps

Bench voelde vrij zwaar maar wel goed. Roeien gaat lekker nu de techniek er goed in zit, wel met riempje. Goeie stretch en tut op incline press, uitvoering kan nog iets netter wanneer de verzuring opkomt. Chins gaan ook steeds beter, wil op bw zeker tot 3x10 gaan voordat ik aan weighted ga denken. Isolatie is pussyweight maar doet zijn werk wel (zo voelt het iig).

Week 4
LB1

Squat 76kg 3x7
RDL 50kg 3x11
Bb hacksquat 50kg 3x11
N hamstring curl 2x8
Bb calf raise 75kg 3x9
Hanging leg raise 2x8
*Ohs empty bar 5sec paused x5
*Gobletsquat 20kg 5sec paused x10

Squat easy reps dus laatste set 1sec paused wat de laatste twee reps wel nog pittig maakte.
RDL gaat normaal wat beter qua uitvoering maar niet slecht. Misschien nog wat rest vermoeidheid in de hammies.
Hacksquat gaat beter als ik de reps op redelijk tempo uitvoer, blijf het een hele leuke oefening vinden die mijn quads goed pijn doet.
NHC en leg raise target wel gehaald maar uitvoering moet iets beter, geen verhoging volgende week.
Goeie training, iets mindere focus dan normaal.

Week 4
UB2

Bench 69kg 3x6
BoR 46kg 3x9
Standing db press 7,5kg 3x11
Chins 2x9
Db skullcrusher 7,5kg 3x7
Bb curl 20kg 3x11
*Btn push press 26kg 2x10

Chins en bb curl geen verhoging omdat laatste reps met iets mindere vorm gingen. Rest prima, rustig aan op de eccentric en gecontroleerde, krachtige contractie. Heel anders dan ik voorheen trainde, hogere reprange begint ook goed te wennen.

Week 4
LB2

Deadlift 5x83, 5x93, 5x103kg
Frontsquat 40kg 2x5, 2x6
N hamstring curl 3x7
Bb calf raise 70kg 3x11
Hanging leg raise 3x7
*Overheadsquat 27kg 3x3

Deadlift op zich prima, alleen nog altijd zoekende naar ideale uitvoering. Met name hoe diep te beginnen icm breedte van stance en greep. Momenteel is het iets breder dan conventioneel, wel met handen buiten de knieën (meer ondersteuning lats?). Start diepte varieert licht, voel niet echt verschil als ik bewust ietsje dieper begin. Misschien als de load zwaarder wordt wel?
Rest ging gewoon goed, wel toe aan de extra rustdag na twee weken 'doordraaien' zonder dubbele rustdag.

Week 4
LB2

Deadlift 5x83, 5x93, 5x103kg
Frontsquat 40kg 2x5, 2x6
N hamstring curl 3x7
Bb calf raise 70kg 3x11
Hanging leg raise 3x7
*Overheadsquat 27kg 3x3

Deadlift op zich prima, alleen nog altijd zoekende naar ideale uitvoering. Met name hoe diep te beginnen icm breedte van stance en greep. Momenteel is het iets breder dan conventioneel, wel met handen buiten de knieën (meer ondersteuning lats?). Start diepte varieert licht, voel niet echt verschil als ik bewust ietsje dieper begin. Misschien als de load zwaarder wordt wel?
Rest ging gewoon goed, wel toe aan de extra rustdag na twee weken 'doordraaien' zonder dubbele rustdag.
Wat bedoel je met hoe diep te beginnen? Heb je het over hoe ver je door de knieën gaat neem ik aan?
Voor mij persoonlijk maakt het voor het spannen van de lats niet veel uit hoe breed ik de barbell pak.
Voor jou kan dat natuurlijk anders zijn.
Van een echt smalle greep wordt de lift wel zwaarder.
Dat zou iets te maken moeten hebben met dat je dan tegen je borstspieren vecht.

Wat voor verschil verwacht je te voelen wanneer je dieper begint?
Wanneer je dat doet maak je denk ik meer gebruik van je quads.

Persoonlijk zou ik mezelf vooral bezig houden met de schouderpositie en barbell path.
Hoe ver je door de knieën gaat is dan het gevolg van je anatomie volgens mij.
Voor symmetrie zou ik altijd kiezen voor een dubbele overhand grip (Rip ook)
Je zou eraan kunnen denken om beide stances te gaan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik mezelf vooral bezig houden met de schouderpositie en barbell path.
Dat deel zit wel goed.
Vanwege artrose in L4&5 is deadlift voor mij een beetje apart.
Ik probeer allerlei variaties, grepen enz en dat gaat altijd best goed. Maar conventionele deadlift blijft lastig voor me op de eoa manier.

Dat deel zit wel goed.
Vanwege artrose in L4&5 is deadlift voor mij een beetje apart.
Ik probeer allerlei variaties, grepen enz en dat gaat altijd best goed. Maar conventionele deadlift blijft lastig voor me op de eoa manier.
Kan het niet gewoon een kwestie zijn van “gaan”? Gewicht heeft mij trouwens wel geholpen om te leren hoe ik m’n spieren goed op spanning kan zetten, en daarmee de zekerheid gegeven wat voor mij de ideale uitvoering was.

Kan het niet gewoon een kwestie zijn van “gaan”? Gewicht heeft mij trouwens wel geholpen om te leren hoe ik m’n spieren goed op spanning kan zetten, en daarmee de zekerheid gegeven wat voor mij de ideale uitvoering was.
Ja eigenlijk ook wel. Kijk voor nu tot hoever ik kan gaan zonder echt tot de max te gaan. Mochten er weer problemen komen ga ik weer tijdelijk een andere variant doen. Doe het zo al een tijd en werkt op zich wel goed. Reguliere dl wordt zo ook wel beter, maar heel langzaam. Het zal nooit mijn sterkste lift worden, daar heb ik me bij neer gelegd.

Week 5

UB1
Bench 71kg 3x7
BoR 51kg 3x9
Standing db press 10kg 3x12
Chins 3x7
Db skullcrusher 7kg 3x8
Db curl 7kg 3x8
Btn press 22kg 2x max

LB1
Squat 76kg 3x8
RDL 51kg 3x8
Bb hacksquat 50kg 3x12
N hamstring curl 2x8
Bb calf raise 75kg 3x10
Hanging leg raise 2x9

Trainingen worden pittiger, rusttijden iets langer. Voeding moet beter, dat is momenteel gewoon klote. Wekelijks nog een of twee dagen waarop ik te veel eet (snoep). Vreemd genoeg meestal op 'legday'... De rest van de week is dan compenseren, resultaat is dat er zeker 3-4kg af moet :mad:

Reps nemen toe zie ik, bevalt het goed? Merk je ook al iets qua fysiek? Of valt dat nu weg door het snoepen 😉

Reps nemen toe zie ik, bevalt het goed? Merk je ook al iets qua fysiek? Of valt dat nu weg door het snoepen 😉
Ja zeker wel, heel ander gevoel dan low rep werk. Heb ook opeens hier en daar wat spierpijn :D .
Qua fysiek zie ik vooral dat schouders flink vooruitgaan en iets meer definitie van quads en abs. Denk dat ik vrij gunstige genen heb voor abs want buikvet is wel echt toegenomen, maar toch zijn abs duidelijker zichtbaar :scratch:.
Loop nu al het hele jaar een beetje te sukkelen met voeding en train toch met minder intensiteit dan vorig jaar. Het plezier is er wel gewoon nog, dat zit wel goed. Misschien toch vorig jaar iets te hard van stapel gelopen (wat wil je als alles goed gaat en je je weer 19 voelt:bierbang:).

Laatst bewerkt:
Week 5
UB2

Bench 69kg 3x7
BoR 46kg 3x10
Low incl db press 10kg 3x12
Chins 2x9 Fail set 2 rep 8
Db skullcr 7,5kg 3x8
Bb curl 20kg 3x10 Fail set 3 rep 9
*Btn pushpress 27kg 2x10

Gewoon lekkere training, twee fails dus die mogen volgende week overnieuw. Btn gaat ook prima, mag ietsje zwaarder.

Klinkt goed man!! Goed te horen dat het dus bevalt en zichtbare resultaten boekt 💪🏽
Haha gezegend zijn met paar goed tekenende abs is zeker niet verkeer 😏 en je soms weer ff 19 voelen helemaal niet haha. Heb dat zelf ook wel op dagen in de sportschool, maar merk dan toch wel aan energie level dag erna dat dat niet meer zo is 🤣
En uiteraard plezier het aller belangrijkste. Lekker bezig maat! Keep it up 💪🏽🤝🏼

Wekelijks nog een of twee dagen waarop ik te veel eet (snoep). Vreemd genoeg meestal op 'legday'... De rest van de week is dan compenseren, resultaat is dat er zeker 3-4kg af moet :mad:
Snoep je voor de training, na de training, de hele dag? Kan je bedenken wat de reden is?

Als het goed is kan appelazijn helpen om je bloedsuikerspiegel te stabiliseren, misschien helpt het je.

Snoep je voor de training, na de training, de hele dag? Kan je bedenken wat de reden is?

Als het goed is kan appelazijn helpen om je bloedsuikerspiegel te stabiliseren, misschien helpt het je.
Er na, heb idd bij de kruidvat wel eens een potje appelazijn in handen gehad en overwogen het mee te nemen. En hoewel ik het liever zonder hulpjes doe toch misschien wel interressant. Thanks voor de tip!

Er na, heb idd bij de kruidvat wel eens een potje appelazijn in handen gehad en overwogen het mee te nemen. En hoewel ik het liever zonder hulpjes doe toch misschien wel interressant. Thanks voor de tip!
Na m’n leg day heb ik ook altijd verrekte honger. Ik vond het niet erg dat ik op bed kon gisteren😋 Zou het je ook kunnen helpen om je wekelijkse aantal calorieën wat anders te spreiden?

Na m’n leg day heb ik ook altijd verrekte honger. Ik vond het niet erg dat ik op bed kon gisteren😋 Zou het je ook kunnen helpen om je wekelijkse aantal calorieën wat anders te spreiden?
Dat is wat ik ook probeer nu, een soort high-low carb dagen. Maar ik schiet een of twee keer per week door op highday en kan me dan niet beheersen. De dag erna word ik dan wakker met een soort kater gevoel en gek genoeg geen cravings.

Dat is wat ik ook probeer nu, een soort high-low carb dagen. Maar ik schiet een of twee keer per week door op highday en kan me dan niet beheersen. De dag erna word ik dan wakker met een soort kater gevoel en gek genoeg geen cravings.
Ineens meer koolhydraten kan nogal een invloed hebben op je metabolisme, en kan in extreme gevallen zelfs gevaarlijk zijn. Heb je dingen geprobeerd als extra vezels eten of water drinken?

Ineens meer koolhydraten kan nogal een invloed hebben op je metabolisme, en kan in extreme gevallen zelfs gevaarlijk zijn. Heb je dingen geprobeerd als extra vezels eten of water drinken?
Eet dagelijks havermout, beetje aardappel/zvlrijst en veel groente. Vul het soms aan met psyllium vezels.
Water minimaal twee ltr (trainingsdagen met veel carbs makkelijk drie) plus nog een kop of tien decaf:D.
Extreem is het nooit echt (op een occasional ayce na), zon'n 800-1000 kcal boven onderhoud. Net genoeg om de rest van de week weer te compenseren, maar zo ga ik natuurlijk niet vooruit qua fysiek.
Ergens hoor ik een stemmetje zeggen 'neem een deload of rustweek', dat is dan over twee weken als ik een paar dagen weg ben.

Week 5
LB2

Deadlift 5x84kg 5x94kg 5x104kg
Frontsquat 40kg 4x6
N hamstring curl 2x7 1x6 Fail rep 7
Bb calf raise 70kg 3x12
Hanging leg raise 3x8
*Overheadsquat 30kg 3x3 2sec paused

Deadlift iets smallere stance en kont hoger bij de start. Daardoor staat mijn rug bijna horizontaal en meer spanning op hamstrings. Voel niks geks in de onderrug (zelfs minder dan wanneer ik dieper en dus meer rechtop begin) en de lift gaat soepel. Denk dat ik deze vorm voorlopig aanhoud.
Frontsquat gaat prima maar is wel ff doorbijten.
Ohs gaat ook goed, lastigste vind ik balans houden op het eind van de lockout en tussen de reps.

Terug
Naar boven