MuscleMeat

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 7
LB1

Squat 77kg 3x7
RDL 51kg 3x10
Bb hacksquat 51kg 3x9
N hamstring curl 2x10
Bb calf raise 77,5kg 3x9
Hanging leg raise 2x10, 1x5

Squat was wel pittig. Rust tussen sets 4-5 minuten, tempo zou nog ietsje hoger kunnen.
RDL voelt op zich prima, uitvoering wordt steeds meer steady.
Hacksquat voelt wat aan de lichte kant, genoeg ruimte voor progressie dus. Niet alles hoeft op 9,5/10.
Hamstring curl was wel max effort, laatste rep voelde als een fullbody compound. Even moeten kruipen zelfs vanwege een krampje :eek:. Rest prima.

Van alle soorten uitvoeringen van squats enzo heb ik niet zo veel verstand, maar volgens mij ga je erg lekker :flexbiceps:
Geeft het schema wat je nu volgt aan per training en aantal weken hoeveel reps in reserve je moet hebben, wanneer verhogen in gewicht en tot welke intensiteit etc je dient te gaan?

Van alle soorten uitvoeringen van squats enzo heb ik niet zo veel verstand, maar volgens mij ga je erg lekker :flexbiceps:
Geeft het schema wat je nu volgt aan per training en aantal weken hoeveel reps in reserve je moet hebben, wanneer verhogen in gewicht en tot welke intensiteit etc je dient te gaan?
Thanks, gaat zeker de goede kant op. Nog altijd progressie op de grote oefeningen, ondanks klein kcal deficit.
Het is de ub/lb uit de stickie maar dan aangepast aan bb/db only. Daarin staat alles mbt reps/sets, intensiteit.. Gaandeweg doe ik wat kleine aanpassingen indien nodig/gewenst.

Ah ok, je had dat gezegd idd toen je over ging naar meer BB gericht trainen, maar heb die stickie nooit helemaal doorgelezen. Wist niet dat daar ook opbouw van intensiteit etc in stond 👌🏼
Goed te horen dat het lekker gaat iig en dat de pr's blijven komen💪🏽

Week 7
UB2

Bench 70kg 3x6
BoR 47kg 3x10
Standing db press 10kg 3x10
Chins 2x8
Db skullcrusher 7,5kg 3x8
Bb curl 20kg 3x11
*Btn push press 31kg 1x8, 1x10

Prima training, niks opvallends behalve dat chins ietsje minder geworden zijn. Niet erg, de rest gaat nog altijd vooruit.

Week 7
LB2

Deadlift 5x86, 5x96, 5x106kg
Frontsquat 40kg 4x7
N hamstring curl
Rdl 40kg 3x12
Bb hacksquat 40kg 3x15

Bb calf raise 72,5kg 3x11
H leg raise 3x8
*Ohsq 32kg 3x3 2sec paused

Erg goeie training. Ham curls vervangen door lichte rdl en hacksquat met wat meer reps. Hamstrings waren nog wat aangedaan van de curls van ub1 en na de deadlift eigenlijk wel op.
Rest prima, frontsq ging echt goed.

Week 8
FB deload 1

Squat 50kg 3x8
Bench 40kg 3x12
Deadlift 5x60, 70, 80kg
H leg raise 3x8

Lekker lichte training, 45min incl warmup. Donderdag of vrijdag deel twee.

Week 8
FB deload 2

Squat 80kg 1x6
Low incl db press 17,5kg 1x8
Standing db press 12,5kg 1x8
BoR 40kg 1x13
Hanging leg raise 3x6 2sec hold final rep

Vandaag andersom gedeload, low volume high intensity. Om de rug wat te sparen de bor wel licht gehouden. Prima deload training, volgende week weer volgens schema met een kleine verlaging van reps of workload.
Vanaf volgende week 2200 kcal, trainingsdagen 2500. Weegschaal gaat ff de kast in, spiegel wordt bepalend. Kijken hoe dat gaat uitpakken.

Week 9
UB1

Bench 71kg 3x6
BoR 51kg 3x8
L incl db press 12,5kg 3x10
Chins 3x5
Db skullcrusher 7kg 3x8
BB curl 20kg 3x8
H incl db curl 7kg 2x6

Eerste echte training weer na deloadweek. Ging prima, bor volgende week iets lichter omdat uitvoering wat strakker mag.
Kleine verandering: UB1 btn press eruit en een bicep oefening erbij (high incline db curl, voel deze erg goed en voor mijn gevoel een goede afmaker).
UB2 chins vervangen door pullups.
Ik probeer zo iets meer bicep en bovenrug mee te pakken. Op UB2 is er dan nog ruimte voor eventueel een extra tricep oefening, of iets anders indien nodig.

Week 9
UB1

Bench 71kg 3x6
BoR 51kg 3x8
L incl db press 12,5kg 3x10
Chins 3x5
Db skullcrusher 7kg 3x8
BB curl 20kg 3x8
H incl db curl 7kg 2x6

Eerste echte training weer na deloadweek. Ging prima, bor volgende week iets lichter omdat uitvoering wat strakker mag.
Kleine verandering: UB1 btn press eruit en een bicep oefening erbij (high incline db curl, voel deze erg goed en voor mijn gevoel een goede afmaker).
UB2 chins vervangen door pullups.
Ik probeer zo iets meer bicep en bovenrug mee te pakken. Op UB2 is er dan nog ruimte voor eventueel een extra tricep oefening, of iets anders indien nodig.
Is de inverted row niet iets voor je ipv de BoR? Het hielp mij echt om gewoon vorm te kunnen houden..

Is de inverted row niet iets voor je ipv de BoR? Het hielp mij echt om gewoon vorm te kunnen houden..
Zou die zelf eerder inv push up noemen :p maar ik snap precies wat je bedoelt. Ga deze oefening iig in de warming up mee pakken, kijken hoe het voelt (evt weighted). Thanks!

Week 9
LB1

Squat 76kg 3x6
RDL 51kg 3x8
Bb hacksquat 55kg 3x8
N hamstring curl 3x5 paused
Bb calf raise 77,5kg 3x8
H leg raise 3x6

Prima training. Hacksquat wat zwaarder gepakt, voelde goed dus nu eerst reps opbouwen.

Week 9
UB2

Bench 69kg 3x7
BoR 47kg 3x8
Standing db press 10kg 3x10
Pullups 3x4 (nieuw)
Db skullcrusher 7,5kg 3x6
Db curl 7,5kg
Btn press 27,5kg 2x8

LB2

Deadlift 5x85, 5x95, 5x105kg
Frontsquat 40kg 2x6, 2x5
N hamstring curl 2x6
Bb calf raise 72,5kg 3x10
H leg raise 3x5
Overhead squat 30kg 3x3 3sec paused, 5sec final set

Geen bijzonderheden. Frontsquat na deadlift is wel killer, helemaal met lb1 nog in de benen.

Ik wil wel geloven dat het een killer is. Zou de oefeningen omdraaien ook een optie zijn?
Moet me gewoon niet aanstellen :D . Lager gewicht is geen optie, dan wordt het te makkelijk om te cheaten. Dus doorbuffelen en reps opbouwen.
In mijn vorige ub/lb-ish schema deed ik het wel zo, eerst frsq dan rackpull.
In mijn huidige schema is de setup:
Lb1 zware squat+lichte deadlift variant
Lb2 zware deadlift+lichte squat variant.
Omdat deze indeling fundamenteel is voor dit schema, wil ik er nu (nog) niet aan tornen.
Speel wel met de gedachte om, als de leanbulk eenmaal begint, een split squat achtige oefening toe te voegen.

Hoe?

Anders zombie of BB-squats
Voor mijn gevoel ga ik dan onderin een deel van het gewicht met mijn armen omhoog duwen, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.
Zombies doe ik als warmup voor alle squats. Zoek ook geen vervanging voor frsq ofzo, misschien dat het woord 'killer' anders geïnterpreteerd wordt dan bedoeld:bang:

Terug
Naar boven