Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 20

Ub1
Bench 61kg 3x10
BoR 46kg 3x9
Low incl db press 15kg 9x 8x 8x
Chins 7x 6x 5x
Bb curl 20kg 11x 10x 10x
Db skullcrusher 6kg 3x11
High incl db curl 6kg 3x5

Lb1
Highbar squat 72kg 8x 7x 7x
RDL 46kg 3x8
Bb hacksquat 55kg 3x11
Nordic ham curl 2x5
Bb calf raise 82,5kg 3x8
Hanging leg raise 7x 7x 6x

Prima eerste helft van de week, na lb1 wel rest van de dag k.o. Chins en hamstring curls moeizame progressie, maar ik geef het cutten gewoon de schuld. Rest, met name ub1, zit nog wel wat rek in.

Week 20

Ub2
Bench 70kg 3x6, bonus +1x6
BoR 47,5kg 3x7
Standing db shoulder press 12,5kg 9x 9x 8x
Pullup 4x 4x 5x
Snatchgrip btn strict press 28kg 3x8
Db skullcrusher ss seated db curl 7,5kg 3x7

Lb2
Deadlift 5x82 5x92 5x102kg
Overheadsquat 29kg 2x3 3sec paused
BB split squat 20kg 7x 6x
Nordic ham curl 5x 4x
BB calf raise 77,5kg 3x10
Hanging leg raise 3x6

Prima trainingen. Bench easy reps, extra setje als bonus. BoR gaat veel beter met iets minder strikte vorm. Twee dagen spierpijn aan quads na split squats, dat heb ik niet zo gauw dus ze doen iig iets :D. Rest steady, ham curls en pullups zonder cheaten en full rom.

Week 21

Ub1
Bench 62kg 3x10
BoR 46kg 3x10
Low incl db press 15kg 8x 9x 9x
Chins 7x 7x 6x
BB curl 20kg 10x 11x 11x slow ecc
Db skullcrusher 6kg 12x 11x 11x
High incl db curl 6kg 6x 6x 5x 1sec hold&squeeze

Lb1
Highbar squat 72kg 8x 8x 7x
RDL 46kg 3x9
BB hacksquat 55kg 12x 11x 11x
BB calf raise 82,5kg 3x9
Hanging leg raise 3x7

Voldoende energie en kracht, goede trainingen. Na de squats wel ff erdoor heen en tien minuutjes 'pauze', daarna prima verder kunnen trainen. Hamstring curls laat ik weg op lb1, blijven wel gewoon op lb2. Daarvoor in de plaats wil ik vanaf volgende week ab rollouts toevoegen na de leg raises.

Denk als je voldoende energie er uithaalt tijdens je trainingen dat uppen niet nodig is toch? Wellicht als je niet aan je calorieën per dag komt, maar zou ik zelf niet doen iig. Merk zelf dat ik zat heb aan 30gr cluster dextrine, dus verhogen zou ik zelf niet doen iig als je het niet nodig ljjkt te hebben.

Top dat je er iig profijt van hebt 👌🏼

Denk als je voldoende energie er uithaalt tijdens je trainingen dat uppen niet nodig is toch? Wellicht als je niet aan je calorieën per dag komt, maar zou ik zelf niet doen iig. Merk zelf dat ik zat heb aan 30gr cluster dextrine, dus verhogen zou ik zelf niet doen iig als je het niet nodig ljjkt te hebben.

Top dat je er iig profijt van hebt 👌🏼
Zolang ik nog cut ga ik idd niet uppen, dan liever een kleine deload.
Heb het een tijdje met 30gr geprobeerd, maar met 50gr merk ik duidelijk meer verschil, vooral op assistance en isolatiewerk.

Zolang ik nog cut ga ik idd niet uppen, dan liever een kleine deload.
Heb het een tijdje met 30gr geprobeerd, maar met 50gr merk ik duidelijk meer verschil, vooral op assistance en isolatiewerk.
Ah ok, nooit meer dan 30gr geprobeerd. Op advies van coach ook. Wel goeie om eens te proberen of ik er verschil van merk 👌🏼

Doe maar luxe! Vanwaar die keuze?
Op advies van de coach. Schijnt dat dit de best opneembare vorm is, zorgt voor een langzame geleidelijke afgifte, maar daarnaast ook niet zorgt voor zo'n grote insuline piek. Heb een tijdje last gehad van flinke dips na het eten van suikers (gebak, koek, red bull), na half uurtje kon ik vaak wel in slaap vallen 😅 dus vandaar de dextrose niet eens geprobeerd en direct dit advies opgevolgd. Advies was wel dit en als het financieel niet goed uitkwam, om dan idd voor dextrose te gaan.
Was bij MyProtein een 40% kortingsactie en direct 3kg gekocht. Maar moet zeggen dat het goed bevalt, maar ga zeker ook nog eens dextrose proberen (vroeger altijd dextrojuice pro gebruikt en dat beviel erg goed). Dips na suiker zijn laatste tijd ook stukken minder, dus kan veranderd zijn

Schijnt dat dit de best opneembare vorm is, zorgt voor een langzame geleidelijke afgifte, maar daarnaast ook niet zorgt voor zo'n grote insuline piek.
Klopt helemaal!

Advies was wel dit en als het financieel niet goed uitkwam, om dan idd voor dextrose te gaan.
Tussen cluster dextrine en dextrose kan je Vitargo overwegen. Wordt ook erg goed opgenomen en houdt het insulineniveau ook stabiel(er). De prijs is wel erg afhankelijk van waar je het koopt. Persoonlijk zou ik graag cluster dextrine willen proberen, maar ik kom niet over die prijs heen en Vitargo bevalt prima🙈

Nooit meer dan 30gr geprobeerd
Lijkt me het proberen waard. Los van de energie heeft de insuline die wordt aangemaakt een anabole werking.

Klopt helemaal!

Tussen cluster dextrine en dextrose kan je Vitargo overwegen. Wordt ook erg goed opgenomen en houdt het insulineniveau ook stabiel(er). De prijs is wel erg afhankelijk van waar je het koopt. Persoonlijk zou ik graag cluster dextrine willen proberen, maar ik kom niet over die prijs heen en Vitargo bevalt prima🙈

Lijkt me het proberen waard. Los van de energie heeft de insuline die wordt aangemaakt een anabole werking.
Vitargo inderdaad ook van gehoord. Vroeger wel waxy maize gebruikt, maar weet niet meer of ik dat intra of post nam. Maar goeie tip om ook eens in te verdiepen als de cluster opraakt.
Probeer ook als ik me intra shake drink met EAA, creatine en de cluster dextrine ook maar niet teveel aan de prijs per shake te denken 🤣😅

Ik had nu 55,- betaald voor 3kg cluster bij myproteine. Dat was, dus met 40% korting, volgens mij wel een erg scherpe prijs.

Goeie tip van de insuline. Ga ik me eens in verdiepen 👌🏼

Week 21

Ub2
Bench 72kg 3x6
BoR 47,5kg 3x8
Standing db shoulder press 12,5kg 3x9
Pullup 5x 5x 4x
Snatchgrip strict btn press 29kg 3x6
Db skullcrusher ss seated db curl 7,5kg 7x 7x 8x

Lb2
Deadlift 5x83 5x93 5x103kg
Overhead squat 3x25 3x27,5 3x30kg 3sec hold
Bb split squat 20kg 8x 6x
Nordic ham curl 2x4 slow ecc
Bb calf raise 77,5kg 3x11
Hanging leg raise 7x 6x 6x

Trainen gaat prima, voeding even niet. Zelf schuld, cut gaat zeker nog een maandje of drie duren.
Eerste setje schouderdrukken voelde raar, liep stroef en beetje ongemak. Tweede en derde setje met meer tempo en iets minder strikt, voelde gelijk veel beter. Volgende week nieuwe poging en weer meer aan mobiliteit werken. Rest geen bijzonderheden.

Klinkt goed 👌🏼 zet hem op met de cut weer ;) 100% strak erop? Of wanneer het uitkomt en even lekker is een uitschietertje in de calorieen?

100%, iets minder wordt te makkelijk veel minder:headbang:
Op zaterdag of zondag op of net boven onderhoud eten met een 'cheatmeal', rest van de week ca 300kcal deficit. Sinds deze week op rustdagen 16/8 vasten, voornamelijk voor de discipline.

100%, iets minder wordt te makkelijk veel minder:headbang:
Op zaterdag of zondag op of net boven onderhoud eten met een 'cheatmeal', rest van de week ca 300kcal deficit. Sinds deze week op rustdagen 16/8 vasten, voornamelijk voor de discipline.
80/20 tot 90/10 will do.

Terug
Naar boven