Fitness Seller

van split naar fullbody

• Topic Starter Topic Starter
5x5 vind ik lekkere mix tussen kracht en massa. En ik denk dat voor naturel trainen ook het beste is kwa volume. De verhoging is een beetje stronglifts idee. Dus eigenlijk zelf gemaakt schema heeft wel wat van stronglifts weg. Maar wat vind je dan tevewl volume? Waar zou jij wat schrappen bijvoorbeeld. Ik ben van plan om opbouwende sets te gaan gebruiken als ik niet wekelijks 2,5 kan verhogen. DAn zakt het volume ook iets, en kan ik wel sterker blijven worden.

---------- Post toegevoegd 14 October 2013 om 19:34 ----------

Kon vandaag niet plat banken want alles was bezet trouwens hahaha. Maar denk vrijdag die 87,5 kg die op het programma staat moeiteloos omhoog gaat.

5x5 vind ik lekkere mix tussen kracht en massa. En ik denk dat voor naturel trainen ook het beste is kwa volume. De verhoging is een beetje stronglifts idee. Dus eigenlijk zelf gemaakt schema heeft wel wat van stronglifts weg. Maar wat vind je dan tevewl volume? Waar zou jij wat schrappen bijvoorbeeld. Ik ben van plan om opbouwende sets te gaan gebruiken als ik niet wekelijks 2,5 kan verhogen. DAn zakt het volume ook iets, en kan ik wel sterker blijven worden.

---------- Post toegevoegd 14 October 2013 om 19:34 ----------

Kon vandaag niet plat banken want alles was bezet trouwens hahaha. Maar denk vrijdag die 87,5 kg die op het programma staat moeiteloos omhoog gaat.

Ik heb zelf geen ervaring met 5x5 moet ik eerlijk bekennen, al geloof ik best dat het voor goede progressie kan zorgen.

Nou ik bedoel dat als je het totaal aan sets, per spiergroep, per week bij elkaar op telt, dat je dan behoorlijk hoog in week volume uit komt. En dat hetzelfde voor reps.

Ik doe zelf bijvoorbeeld in mijn full body in totaal voor een week 12-20 sets voor de 'grote' spiergroepen en 6-12 sets voor de perifere spiergroepen (armen, kuiten).

Heb jij dat al eens bij elkaar opgeteld?

nee nooit geteld eerlijk gezegd, doe dit een beetje op gevoel zo. Vandaag om 14.00 ff een pre workout meal getjapt namelijk 3 quaterpounders en 100g rijst. daarna de gym in. ik heb voor het pressen wat opgewarmt met extensions en side raises in plaats van licht pressen en het voelde wel beter aan moet ik zeggen.

OVERHEAD PRESS
5x5x65 kg

DEADLIFT
1x8x60 kg
1x5x100 kg
5x5x140 kg

DIPPEN
3x8xbw+14 kg

FARMER WALK
1x30meter x65 kg
2x30meter x70 kg

BENT OVER SIDE RAISES
3x10x10 kg

koos er nu voor om eerst te gaan dippen en dan pas farmer te doen om me grip kracht wat terug te krijgen na deads. Was een goeie beslissing want kon nu zwaarder farmer doen dan vorige week en had zelfs nog overdus volgende week 75kg per hand proberen. deadlift ging ook goed volgende week 5kg erop. Vooral met schouders drukken ging het ook lekker, vorige week met moeite 62,5 en nu lekker 65 strikt omhoog, was dus een super training kwa kracht. vond het ook jammer om te stoppen met trainen was graag nog een uur door gegaan maar dat moet ik ff afleren om overload aan sets te doen.

Zeer nette gewichten gebruikt inderdaad! Sterk!

Misschien toch een keer sets gaan tellen om inzichtelijk te houden hoe veel je doet :)

Denk als ik alles optel dat rug en borst de meeste sets te voorduren krijgen. Maar zolang als ik progressie blijf maken verander ik ff niks :D debk dat ik binnenkort wel 70kg military press doe op reps dat is wel een mooi gewicht. Over 2 weken ga ik trouwens maandag en donderdag toppen met al me oefeningen . Hoop op 175 kg dead en 115 bank squat geen idee 130 zou leuk zijn.

• Like
Waarderingen: FTIO
Lekkere training bro!
Wanneer ga je onderdelen doen?

Wanneer ik doordeweeks een keer tijd heb, die k*t gasten trainen alleen in de loods als ik werk :(

Denk als ik alles optel dat rug en borst de meeste sets te voorduren krijgen. Maar zolang als ik progressie blijf maken verander ik ff niks :D debk dat ik binnenkort wel 70kg military press doe op reps dat is wel een mooi gewicht. Over 2 weken ga ik trouwens maandag en donderdag toppen met al me oefeningen . Hoop op 175 kg dead en 115 bank squat geen idee 130 zou leuk zijn.

Netjes, ik moet toevallig ook volgende week mijn maxes testen, hoop ook op gelijkaardige numbers. :D

I'm in, sterkte training
Vooral over head press :-O
Waat train je aangezien je farmerwalks doet?

Ik train gewoon een gym in zaandam, pak gewoon 2 ez bars en daar kan ik aardig mee lopen. Hou ze goed in evenwicht.

Vandaag samen met maat van me trainen, en omdat ik dan een spotter had dacht we kunnen wel ff gaan maxen.
SQUAT
2x5x60 kg
5x90 kg
5x110 kg
1x140 kg
1x150 kg PR
1x160 kg fail

BENCH
5x60 kg
5x80 kg
5x90 kg
1x100 kg
1x110 kg
1x120 kg
1x122,5 kg PR
8x80 kg

WIDE GRIP PULL UPS
5x5xbw

DB ROW
5x50 kg
4x5x46 kg

HAMMER CURLS
5x5x26 kg

PECK DECK
3x8x70kg

PR was heerlijk natuurlijk, had een kleinere stap moeten nemen na die 150 maja volgende keer ga ik voor 155. Alle lifts zijn raw trouwens alleen een belt met deadliften ook. Geen straps ofzo. Squat ging echt super snel en met goede techniek omhoog. Echt blij mee. Daarna mezelf beloont met een shake van
500g kwark
4 scoops mutant mass
30g noten
Hahahahha 1500kcal zijn dat zeker :D

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 22:21 ----------

Ohwja moet ook nog toevoegen post work out is een flessie hertog jan in gegaan :D

En jij dacht dat je maar zou maxen op een 130kg squat en 115kg bench... Dafuq dude :p nice!

Ja ging erg lekker allemaal. Powerlift flink boven de 400 das wel leuk.
De squat zit voor me gevoel zelf nog meer in, me bank aan de andere kant ga ik de komende tijd niet verschikkelijk veel hoger krijgen heb ik het idee. Die ging erg zwaar. Maar ga dit jaar nog wel Voor de 130 bank.

Erg goeie Incline idd!
Faalt bij mij erg snel wegens mijn schouders..
Keep the good work up!

Schouders werken bij juist lekker mee, is relatief me sterkste groep. Dumbell shoulder press heb ik 34 kg op 6 reps staan als pr. Sinds kort aan me MP aan het werken ik hoop op 70 kg 5x5 dit jaar.

ZO! Lekkere PR's man!!

Mooi om te zien dat je met alles nét even een stap verder bent dan ik. Heb ik iets om naar toe te streven!

Waar train je in Zaandam? Big gym of Bruno's gym of zo? Ik dacht dat je in Amsterdam woonde.

Nee train bij miller sport. Bij big gym wel ff gekeken maar vond de sfeer niet zo tof.

Miller is aan de westzijde toch? Bij Verkade en de (oude?) bieb?

Iemand die ik ken traint daar ook.

lekkere beast training pik!

Miller is aan de westzijde toch? Bij Verkade en de (oude?) bieb?

Iemand die ik ken traint daar ook.

nee man is naast het jagersplas beetje noorden van zaandam.

vandaag weer een training. Aangezien me PR's zo lekker gingen dacht ik deze week een stap van 5kg te proberen op de lifts.
BENCH
2x8x60 kg
5x5x95 kg(viel best tegen, bij de 4e en 5e rep liet de techniek het een beetje afweten en was het geen snelle rechte lift maar wel omhoog zonder spot)
Na het benchen wou ik gaan squatten maar me 1 van me vijanden in de gym was het squatrek aan het verkrachten met squatrek dips. Dus toen maar ff fly"s gaan doen

INCLINE CABLE FLY
3x8x12,5 kg

SQUAT
5x60 kg
5x80 kg
5x5x115 kg (ook hier weer een moeilijke laatste rep bij elke set)

WIDE GRIP PULL UPS
2x5xbw+5 kg
3x5xbw+2,5 kg

BOR bovenhands
5x5x85 kg

EZ BAR CURLS
3x8x40 kg

Al met alle lifts wel omhoog gekregen maar toch een beetje zuur gevoel aan over gehouden. Ik houd er niet van als me lifts niet snel en met goeie techniek gaan. Met squatten nam ik ook een seconder rust soms tussen de reps. Geen idee hoe het kwam dat het niet lekker ging, misschien omdat het wat vroeg was en ik sterker in de middag ben. Of misschien omdat ik niet gedoet heb gister, of maybe moet ik ff een deload week erin gooien na me pr's van vrijdag. Ik kijk het nog ff aan wat me bank en squat vrijdag doet als het dan beter gaat ga ik door, als ik nog steeds niet 100% tevreden ben met me lifts dan doe ik een deload week en pak ik de week erna weer op met hetzelfde gewicht en dan weer wekelijks verhogen ofzo. Of heeft er iemand nog andere suggesties?

Na het trainen mezelf ff beloond met
60g WMS
20g aminos
5g crea ethyl ester(ranzigste troep ooit, koop ik echt nooit meer me hele shake is vernachelt)
200g havermout
halve liter volle melk

Gezien je volume en de moeite met de laatste reps zou ik een deload of deconditioning week doen.

Alsnog wel netjes hoor. Gewichten waren netjes en zeker voor 5x5

En wtf is dat met je vijand dan? Wie is dat :p? Misschien ken ik hem.

Ik haal miller en die van verkade altijd door elkaar. Ik heb met school wel eens bij miller gesport en een oud klasgenoot zit bij miller.

Ik weet waar het is, bij de tennisclub en CBR enzo.

Terug
Naar boven