AndroidHealthClinic

APW´S Powerbuilding Log

Is het wel verstandig om die voetbalwedstrijd te spelen als je al sinds 2018 niet meer speelt, wanneer je zaterdag een powerliftwedstrijd hebt? Vanwege blessures/pijntjes en mogelijk spierpijn?
Zou ik ook niet doen. Train je iedere dag 3 uur in de afgelopen maanden, super dedicated, en dan neem je in je prep zo'n onnodig risico. Alsof je de avond voor de wedstrijd uitgaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.623
Is het wel verstandig om die voetbalwedstrijd te spelen als je al sinds 2018 niet meer speelt, wanneer je zaterdag een powerliftwedstrijd hebt? Vanwege blessures/pijntjes en mogelijk spierpijn?
Ja is idd niet het slimste idee. Maar ik ga de gok gewoon nemen, qua pijntjes, spierpijn etc red ik het wel. Ik kan gewoon wisselen zodra ik wil en het is niet een serieuze wedstrijd, gewoon vriendschappelijk. Het enige echte risico is dat ik neergezaagd ga worden en vervolgens een blessure oploop, hoop van niet.

veel beginners hebben een rond getal (bijv. 150 squat of 200 deadlift) maar een nieuwe "plate" (20er) is nog veel vetter. 220 squat lijkt me echt de shit, 5 plates. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik een nieuwe "plate" heb gehaald en betwijfel of dat ooit nog gaat lukken. Maar 4 plate bench (180), 5 plate squat (220) of 6 plate deadlift (300) zijn echt sick vette doelen, zeker voor een natty met een enigszins normaal bw!
180kg bench / 220 squat / 300 deadlift is echt dichtbij onmogelijk voor een naturel, vooral die 300kg dl is wel echt heel sick. Zeg niet dat het niet kan, maar ik heb het nog nooit gezien. 700kg gecombineerd bench/sq/dl is echt al behoorlijk indrukwekkend als je gear gebruikt!
Denk als je 500kg gecombineerd haalt je al bij de top 5% zit.

Uiteraard alle influancers die claimen “natural” te zijn lukt het wel 😀

• #1.625
180kg bench / 220 squat / 300 deadlift is echt dichtbij onmogelijk voor een naturel, vooral die 300kg dl is wel echt heel sick. Zeg niet dat het niet kan, maar ik heb het nog nooit gezien. 700kg gecombineerd bench/sq/dl is echt al behoorlijk indrukwekkend als je gear gebruikt!

Ik denk dat een 700kg totaal voor een natty met redelijke genetics wel te halen is. Een aantal vrienden van mij zitten rond die 700kg totaal. 1 goede vriend van me traint vanaf zijn 14e, weegt atm 97kg en squat 245, bencht 160 en deadlift 300. Een andere goede vriend is weer erg gifted in bench, zijn paused bench pr is 200 en de jongen is 23. Het is allemaal wel haalbaar denk ik, alleen zijn factoren als training, genetics etc wel erg van belang om zulke stats te hebben.

absoluut pittig ja, maar ik ben zelf tot 160 / 200 / 270 gekomen als natty. Ja ik was zwaar (+-120kg) en ja ik heb lang getraind. Anderzijds heb ik amper op voeding gelet, zo goed als nooit geslapen, een shitload aan anti-depressiva in mijn mik gehad en met mijn 1m90 ben ik niet echt gebouwd voor powerlifts. Het zijn inderdaad getallen die niet voor iedereen zijn weggelegd maar haalbaar als je gemiddelde aanleg hebt en +-10 jaar consistent met je sport bezig bent.

• Like
Waarderingen: Apw
Ik denk dat een 700kg totaal voor een natty met redelijke genetics wel te halen is. Een aantal vrienden van mij zitten rond die 700kg totaal. 1 goede vriend van me traint vanaf zijn 14e, weegt atm 97kg en squat 245, bencht 160 en deadlift 300. Een andere goede vriend is weer erg gifted in bench, zijn paused bench pr is 200 en de jongen is 23. Het is allemaal wel haalbaar denk ik, alleen zijn factoren als training, genetics etc wel erg van belang om zulke stats te hebben.
Sick, zijn serieuze gewichten ✌️

• Like

Nee hoor gewoon progressive overload toepassen jonguh

• Like
  • #1.629
Cardio - 55 minuten
Squats
3x10x20
5x60
5x100
2x120
1x140
3x2x150
Bench
3x10x20
5x40
5x60
3x70
3x2x80
1 arm cable curls
3x12x15
Preacher curls
3x12x45
Niks speciaals, gewoon licht gewicht met weinig reps. Voelde wel weer goed dus hoop dat dit zaterdag ook zo is. Oja die wedstrijd gaat niet door, spelerstekort bij andere team dus dat scheelt weer de kans op een injury. Jammer want ik had graag weer ff gevoetbald, maar komt de volgende x wel.
Nog een foto van rugdikte, denk wel dat die door de deadlifts en squats aanzienlijk verbeterd is, viel me net gwn op.

Bijlagen

• Snapchat-1408473610.jpg
    Snapchat-1408473610.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 53
  • #1.630
Cardio - 50 minuten
Squats
3x10x20
3x5x60
5x100
1x120
2x1x140
Bench
2x10x20
5x40
3x60
1x70
3x1x80
Laatste training voor de wedstrijd. Morgen alleen cardio en in de avond werken. Zaterdag hoef ik pas vanaf 15:00 tot 16:30 in te wegen dus kan mooi uitslapen.

• #1.631
Ik ga trouwens na de wedstrijd een bredere sumo stance aannemen. Vandaag deed ik wat singles met 100 waarbij mijn enkels onder de ring stonden. Merkte dat ik een stuk explosiever van de grond ben en rechterop blijven makkelijker is. Kijken of ik voor 2022 250+ kan pullen.

• #1.632
Cardio - 50 minuten
Heb nog een beetje curls gedaan, niks om te vermelden.
Morgen wedstrijd, ga met een groepje vrienden dus hoop dat ik met een beetje hype wat fatsoenlijke lifts kan neerzetten.

:wl: stay focus! SUCCES!

• Like
Succes!

• Like
Knallen man :thumb:

• Like
Succes kerel💪

• Like