Robin
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 9.561
- Lengte
- 1m80
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt iedereen

Nou kleine meetrecap dan maar. Gisteren heb ik een mooie dag gehad, veel gelachen en weer een hoop geleerd. Over het algemeen ben ik wel zeer tevreden, alleen bench was kutter dan verwacht. Mijn bench form is te slecht om wedstrijden serieus mee te doen, die moet dus beter. Het ligt niet eens aan de kracht, want met een cheat form die ik eerst gebruikte zit een 120 bench er zeker in, maar dat mag helaas niet op een wedstrijd en dan hou ik dit zielige getal over haha.
Aangekomen in Nijmegen om half 4, eerst maar de kleding laten checken. Alles was in orde, alleen moest ik het logo van mijn riem afplakken want dat was ik vergeten. Gelijk gedaan, daarna gaan wegen. Ik had van te voren gewogen om 3 uur met alleen trainingsbroek aan in de gym, ook al 2 maaltijden erin, toen woog ik 91,5. Ik naar de weging, ID gecontroleerd enzo, ga ik op die weegschaal staan, weeg ik 89,4 skinny en schoon aan de haak. Wel mooi, ben nu sinds 12 september netto 700 gram aangekomen, erg blij mee want er zijn tijden geweest waarin ik 5 kilo in 1 maand aankwam lol. Hierna nog even de rackhoogtes doorgegeven en toen kon eten en opwarmen.Na alle vereisten te hebben doorlopen kon ik na 1 uur gaan opwarmen voor squat, rond half 6. Alles voelde goed, diepte kon ik goed halen en ik voelde me sterk. Warm up zag er zo uit:
3x10x20
5x70
2x5x100
2x140
1x160
1x170
Toen kwamen mijn beurten, die zagen er zo uit:
1e beurt: 185 ✔
2e beurt: 195 ❌, 3 rode lampen op diepte
3e beurt: 200 ✔
185 was erg ez, 195 ook maar helaas afkeur. Ik vind het onzin, heb gisteren teruggekeken en imo was de diepte goed maar oke. Toen heeft mijn coach (wat tevens een goede vriend is) 200 doorgegeven, want daar kwam ik voor. Op zijn commando ben ik gaan zakken en die 200 wel ez binnengesleept met 3 witte lampen, erg nice.Bench ging kut. Bij opwarmen voelde ik al dat het lastig ging, voelde allemaal onwennig. Maar goed niet janken. Warm up als volgt:
3x10x20
5x40
3x60
3x70
2x1x80
2x1x90
1x100
Toen mijn beurten:
1e beurt: 105 ✔
2e beurt: 107,5 ❌, lol t*ring weak
3e beurt: 140 ❌
Nu denken jullie huh, wat is dat nou. Die kneus faalt 107,5 en doet daarna 140, dat d8 iedereen daar ook. Backstage hadden mijn coach en zorin wijnands aka bigzorin een goed idee, laten we 140 invullen voor de grap. Ik vond het ook wel geinig, dus laten we het doen. Ik kwam al lachend het plankier op, doe serieus alsof ik hem ga doen, til uit, laat best wel goed zakken, en vervolgens komt ie geen cm van mijn borst hahah. Mooi toch, of ik nou met alle moeite 107,5 had gedaan of deze actie, hebben iig wel gelachen.
Oftewel weak ass f**k 105 bench.Overall erg tevreden. Squat en deadlift gewoon erg goed, zoals ik hoopte. Bench weak zoals verwacht.Na die meme bench werd het tijd om weer even serieus te doen. Deadlift opwarmen voelde goed, beetje ouwehoeren hier en daar maar die knop ging wel goed om elke set. Warm up als volgt:
10x20
5x60
5x70
3x100
2x140
1x160
1x180
1x190
1x210
1x220
Toen mijn beurten:
1e beurt: 230 ✔
2e beurt: 240 ❌
3e beurt: 245 ✔
Erg lekker. Opener was enorm snel. 240 werd afgekeurd op neergaande beweging na de lockout. Ik voelde mijn rug kraken doordat ik hard uitlockte, toen schrok ik en zakte iets in, voelde de bui al hangen. Speed was wel insane dus 245 gedaan. Ook die ez, 250 was ook wel gelukt maarja, wilde geen risico nemen.
Toch 3e van het klassement met een 550kg totaal.
De planning voor nu is vol focussen op bench. Mijn vorm moet beter, ik moet die lompe kracht gaan omzetten in een goede movement. Legdrive moet veeeel beter en overall press strength ook.
Daarnaast wil ik squat opwerken naar 220 en deadlift naar 260. Bench moet weer terug naar minimaal 125.
Volgend jaar ga ik gwn NK -93 draaien, daar wil ik dan wel in de buurt van deze getallen komen.
![]()
Goeie coach ofnie dan
Thanks man, goed om te horen!Heel goede gewichten, je ziet er ook al aardig buff uit.
Tymbo, huggybear,…Ik ken hier niet zoveel mensen die echt powerlifting doen, ben wel benieuwd of er mensen zijn met wat tips op bench.
Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat mijn arch wat beter word en hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik die legdrive het beste inzet. Misschien zijn er dingen die mij kunnen helpen, waardoor ik voortaan mijn glutes op de bank hou maar wel die explosieve kracht kan gebruiken. Iemand?

Ja kijk, mijn vrienden benchen allemaal redelijk veel. Heb al vaker samen op form getraind, met een hoop dingen kan ik al aan de slag. Maar ik d8 miss is er hier nog iemand die voorheen hetzelfde probleem heeft gehad en een tip heeft die ik zelf nog niet heb gehad.
Thanks voor de tips. Ik ga idd gwn aan de slag met lekker werken aan de bench techniek en zoeken naar de sweetspot. Ik snap je punt helemaal. Dat het een gevaar voor mezelf was, ja ik denk eerlijk gezegd dat dat met dit gewicht wel mee valt. Daarnaast hebben de spotters, jury, het publiek en de overige lifters er hard om gelachen. Uiteindelijk heb ik mezelf er meer mee voor lul gezet dan dat ik er andere mee gekwetst heb ofzo. Maar ik snap het.Sterker worden en meer massa bouwen, wat kun je er verder van zeggen.
Een goede arch is echt belangrijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar uiteindelijk heb je gewoon meer spiermassa nodig op je bovenlichaam, en daarmee ook meer kracht. Gewoon blijven trainen en eten.
Om te voorkomen dat je kont los komt van de bank zou je nog wat meer kunnen spelen met je voetpositie. Over het algemeen is het zo dat een lagere positie van je knieën t.o.v. je heupen ervoor zorgt dat de kont beter op de bank blijft liggen. Je hebt lange ledematen, dus dat is een beetje zoeken. Voeten meer naar achteren of juist meer naar voren. Gewoon mee experimenteren.
Ik was er gisteren ook, ik heb die stunt op de bench press niet gezien want ik stond bij het andere plankier te kijken.
Ik vind het een domme actie, niet alleen vanwege gevaar voor jezelf trouwens. Ik vind het ook disrespect naar andere lifters, scheidsrechters en laders/vangers toe. Die staan daar vrijwillig en moeten verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van iemand die een dom risico neemt. En als ik als coach van een andere lifter daar had gestaan had ik jouw coach honderd procent aangesproken op zo'n actie. Mijn lifter gaat misschien voor het eerst in zijn leven 140 kilo benchen, en een ander maakt er een grapje van op deze manier. Leuke coach, lachen joh.
Verder goeie wedstrijd gedraaid hoor en je komt er wel, je bent pas 18. Dit soort grapjes achterwege laten in de toekomst denk ik.
Thanks man! Idd lekker werken aan de bench en dan over een half jaartje ong weer knallen.mooie wedstrijd gedraaid hoor
lekker gaan werken aan je bench en dan komt het wel goed.
wat betreft je bench actie, wel eens met @tymboo , al snap ik wel dat het een actie is van een paar jonge honden.

Nou kleine meetrecap dan maar. Gisteren heb ik een mooie dag gehad, veel gelachen en weer een hoop geleerd. Over het algemeen ben ik wel zeer tevreden, alleen bench was kutter dan verwacht. Mijn bench form is te slecht om wedstrijden serieus mee te doen, die moet dus beter. Het ligt niet eens aan de kracht, want met een cheat form die ik eerst gebruikte zit een 120 bench er zeker in, maar dat mag helaas niet op een wedstrijd en dan hou ik dit zielige getal over haha.
Aangekomen in Nijmegen om half 4, eerst maar de kleding laten checken. Alles was in orde, alleen moest ik het logo van mijn riem afplakken want dat was ik vergeten. Gelijk gedaan, daarna gaan wegen. Ik had van te voren gewogen om 3 uur met alleen trainingsbroek aan in de gym, ook al 2 maaltijden erin, toen woog ik 91,5. Ik naar de weging, ID gecontroleerd enzo, ga ik op die weegschaal staan, weeg ik 89,4 skinny en schoon aan de haak. Wel mooi, ben nu sinds 12 september netto 700 gram aangekomen, erg blij mee want er zijn tijden geweest waarin ik 5 kilo in 1 maand aankwam lol. Hierna nog even de rackhoogtes doorgegeven en toen kon eten en opwarmen.Na alle vereisten te hebben doorlopen kon ik na 1 uur gaan opwarmen voor squat, rond half 6. Alles voelde goed, diepte kon ik goed halen en ik voelde me sterk. Warm up zag er zo uit:
3x10x20
5x70
2x5x100
2x140
1x160
1x170
Toen kwamen mijn beurten, die zagen er zo uit:
1e beurt: 185 ✔
2e beurt: 195 ❌, 3 rode lampen op diepte
3e beurt: 200 ✔
185 was erg ez, 195 ook maar helaas afkeur. Ik vind het onzin, heb gisteren teruggekeken en imo was de diepte goed maar oke. Toen heeft mijn coach (wat tevens een goede vriend is) 200 doorgegeven, want daar kwam ik voor. Op zijn commando ben ik gaan zakken en die 200 wel ez binnengesleept met 3 witte lampen, erg nice.Bench ging kut. Bij opwarmen voelde ik al dat het lastig ging, voelde allemaal onwennig. Maar goed niet janken. Warm up als volgt:
3x10x20
5x40
3x60
3x70
2x1x80
2x1x90
1x100
Toen mijn beurten:
1e beurt: 105 ✔
2e beurt: 107,5 ❌, lol t*ring weak
3e beurt: 140 ❌
Nu denken jullie huh, wat is dat nou. Die kneus faalt 107,5 en doet daarna 140, dat d8 iedereen daar ook. Backstage hadden mijn coach en zorin wijnands aka bigzorin een goed idee, laten we 140 invullen voor de grap. Ik vond het ook wel geinig, dus laten we het doen. Ik kwam al lachend het plankier op, doe serieus alsof ik hem ga doen, til uit, laat best wel goed zakken, en vervolgens komt ie geen cm van mijn borst hahah. Mooi toch, of ik nou met alle moeite 107,5 had gedaan of deze actie, hebben iig wel gelachen.
Oftewel weak ass f**k 105 bench.Overall erg tevreden. Squat en deadlift gewoon erg goed, zoals ik hoopte. Bench weak zoals verwacht.Na die meme bench werd het tijd om weer even serieus te doen. Deadlift opwarmen voelde goed, beetje ouwehoeren hier en daar maar die knop ging wel goed om elke set. Warm up als volgt:
10x20
5x60
5x70
3x100
2x140
1x160
1x180
1x190
1x210
1x220
Toen mijn beurten:
1e beurt: 230 ✔
2e beurt: 240 ❌
3e beurt: 245 ✔
Erg lekker. Opener was enorm snel. 240 werd afgekeurd op neergaande beweging na de lockout. Ik voelde mijn rug kraken doordat ik hard uitlockte, toen schrok ik en zakte iets in, voelde de bui al hangen. Speed was wel insane dus 245 gedaan. Ook die ez, 250 was ook wel gelukt maarja, wilde geen risico nemen.
Toch 3e van het klassement met een 550kg totaal.
De planning voor nu is vol focussen op bench. Mijn vorm moet beter, ik moet die lompe kracht gaan omzetten in een goede movement. Legdrive moet veeeel beter en overall press strength ook.
Daarnaast wil ik squat opwerken naar 220 en deadlift naar 260. Bench moet weer terug naar minimaal 125.
Volgend jaar ga ik gwn NK -93 draaien, daar wil ik dan wel in de buurt van deze getallen komen.
![]()
Haha nee man ben skinny nu. Heb alweer heimwee naar +95kg bw
Genoeg tijd nu om daar weer naar toe te werken tochHaha nee man ben skinny nu. Heb alweer heimwee naar +95kg bw