Fitness Seller

APW´S Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.701
  • #1.702
Cardio - 40 minuten
Paused bench
3x10x20
5x40
5x50
5x60
5x8x67,5
Dumbbell press
4x8x30
Incline chest press
4x8x30 per kant
Side raises
4x10x8
Tricep pushdowns
5x12x36
Week 3 dag 1 van het bench schema. Techniek steeds beter, gewicht gwn laag ofc. Voor de rest niks bijzonders. Morgen of squat of deadlift, ff kijken nog welke vd 2.

• #1.703
Cardio -50 minuten
Squats
3x10x20
2x5x60
3x100
2x120
1x140
1x160
4x4x170
Leg extensions
12x80
2x10x100
10x115
Standing leg curls
3x12x50
Calf press
2x12x70
2x12xbw
Lekkere training. Squat voelde echt enorm ez, t is natuurlijk ook niet echt zwaar en ook maar 4x4, maar wel chill dat het gevoel goed is. Voor de rest niet echt bijzonder ofzo, wil van t weekend nog wat benenoefeningen doen dus vandaar doordeweeks pl treen.
Morgen bench

• #1.704
Cardio - 50 minuten
Paused bench
3x15x20
5x40
2x5x60
2x70
1x80
5x5x82,5
Incline bench
5x5x65
Paused tempo bench
5x5x75
Db shoulder press
4x5x28
Prima treen weer. Leg drive op bench is nu srs een heel stuk beter, nu moet die kracht weer ff komen en dan kan ik wel een eind komen denk ik.
Vanochtend na 1,5 week weer gewogen, afgelopen week best slecht gegeten (maccie, chinees, tussendoor shit en gezopen) dus had wel verwacht boven de 91 te zitten. Gelukkig woog ik 89,3, zelfs 100 gram lichter dan 1,5 week terug. Nu weer ff normaal eten.

• #1.705
Cardio - 45 minuten
Deadlifts
10x20
3x5x60
5x100
2x140
2x180
4x200
4x210
2x5x140
Close grip lat pulldowns
4x12x60
Machine rows
3x8x90
Rear delt fly
4x12x66
Face pulls
3x10x36
Cable hammer curls
6x12x41
Benen helemaal verzuurd, geen idee hoezo eig. Denk dat ik weer moet wenen aan de accessoires bovenop de squats na 3 weken wedstrijdshit. Speed op deadlifts was drm wel minder, maar voelde allemaal wel decent.

• #1.706
Cardio - 45 min
Morgen bench

Wil je ooit nog eens voor massa gaan?

• #1.708
Wil je ooit nog eens voor massa gaan?
Kijk, momenteel is powerliften voor mij het belangrijkst. Maar naast sterker worden vind ik massa aanzetten nog steeds wel belangrijk, alleen is het de hoofdzaak niet. In 2022 wil ik het nk junioren doen in de -93 klasse, maar aangezien ik nu rond de 89,5 weeg heb ik niet zoveel speelruimte om te gainen als voorheen. Daarom denk ik dat ik gewoon tot het nk max 94 of 95 kg bw wil zijn zodat ik niet zoveel stress heb met inwegen. Momenteel ben ik dus heel licht aan het bulken zodat ik toch sterker wordt, en alle massa die ik aanzet zoveel mogelijk kwaliteit is. Vorig jaar kwam ik in minder dan 6 maanden meer dan 15kg aan, ik leek bigger daar maar was in werkelijkheid gwn vet.
Lang verhaal kort: als ik powerlifting heb uitgemolken komt de focus weer op bodybuilding

De focus leggen op bodybuilding, hoe zie je dat voor je?
Indien je zou zeggen dat je bodybuilder bent met je huidige trainingsstijl zou ik dat ook nog wel geloven.

• Like
Waarderingen: Apw
  • #1.710
De focus leggen op bodybuilding, hoe zie je dat voor je?
Indien je zou zeggen dat je bodybuilder bent met je huidige trainingsstijl zou ik dat ook nog wel geloven.
Met de focus op bodybuilding leggen bedoel ik vooral voeding optimaliseren en daarnaast het aanpassen van mijn trainingen. Nu zijn bijna alle trainingen gericht op het maximaal presteren op sbd en daarnaast de accessoires om het geheel bij te sturen. Tuurlijk lijkt mijn huidige trainingsstijl nog wel redelijk op bodybuilding, maar optimaal is het niet voor hypertrofie denk ik. Daarnaast moet mijn voeding dan gewoon aangepast worden.

Met de focus op bodybuilding leggen bedoel ik vooral voeding optimaliseren en daarnaast het aanpassen van mijn trainingen. Nu zijn bijna alle trainingen gericht op het maximaal presteren op sbd en daarnaast de accessoires om het geheel bij te sturen. Tuurlijk lijkt mijn huidige trainingsstijl nog wel redelijk op bodybuilding, maar optimaal is het niet voor hypertrofie denk ik. Daarnaast moet mijn voeding dan gewoon aangepast worden.

Ik denk dat je meer volume draait dan de meeste bodybuilders hier. Wat zou je dan veranderen, de volgorde van oefeningen oid? En evt een repje meer gaan doen? Verwacht je dat je dan ineens meer massa gaat aanzetten? Ik betwijfel het. Wat klopt er momenteel niet aan je voeding en waarom fix je dit niet?

Optimaliseer nu gewoon die voeding, zet je wellicht nog wat extra spiermassa aan wat weer zorgt voor kracht

• #1.713
Ik denk dat je meer volume draait dan de meeste bodybuilders hier. Wat zou je dan veranderen, de volgorde van oefeningen oid? En evt een repje meer gaan doen? Verwacht je dat je dan ineens meer massa gaat aanzetten? Ik betwijfel het. Wat klopt er momenteel niet aan je voeding en waarom fix je dit niet?
Ik denk dat de volgorde van oefeningen en de intensiteit op accessoires wel een verschil kan maken op de lange termijn. Ik hoop van niet, want ik vind deze manier van trainen gewoon het leukst dus als het verschil nihil is zou ik dit het liefst blijven doen.
Voeding moet gewoon stricter, mijn voeding is niet per se slecht maar het verschilt enorm per dag. Dagelijks haal ik gewoon 190 gram eiwitten en nu eet ik wel rond onderhoud/klein surplus, maar de keuze in voeding kan soms wel beter. Een aantal dingen zijn clean, een aantal dingen zijn dirty. Ik ben nu bezig om alles wat consistenter te doen en een aantal maaltijden standaard elke dag te eten.
Optimaliseer nu gewoon die voeding, zet je wellicht nog wat extra spiermassa aan wat weer zorgt voor kracht
Ja helemaal waar, is gewoon het beste om dat aan te pakken. Het is nu niet slecht ofzo maar denk dat een aantal dingen wel beter kunnen.

Oke, de accessoires doe je nu dus niet zo intensief? Got it ;)

• Like
Waarderingen: Apw
  • #1.715
Oke, de accessoires doe je nu dus niet zo intensief? Got it ;)
Nouja:p Alsnog wel redelijk intensief maar de nadruk ligt er niet echt op dus mmc en tut bijvoorbeeld pas ik niet heel erg toe. Daarnaast ben ik vaak al wel veel kracht kwijt na sbd dus dan kan ik sws minder presteren op de accessoires, nou goed je snapt t wel

• #1.716
Cardio - 45 minuten
Paused bench
3x15x20
2x10x40
5x60
3x70
1x80
1x90
8x1x92,5
Cgbp
5x5x80
Tricep pushdowns
5x12x36
Preacher curls
3x10x40
3e bench treen van week 3. Prima, niks bijzonders

Volg je een schema? Wat voor schema als ik vragen mag?

Puur uit interesse.

Gr

• #1.718
Volg je een schema? Wat voor schema als ik vragen mag?

Puur uit interesse.

Gr
Ik volg het bench schema van een goede vriend van me (Nederlands kampioen -93 in 2018) en daarnaast ben ik nu squat en deadlift aan t opwerken vanaf 5x5, nu 4x4, dan 3x3 en dan volgende maand maxen.

• #1.719
Cardio - 50 minuten
Deadlifts
10x20
2x5x60
5x100
3x140
2x180
1x200
1x220
Leg extensions
15x80
2x12x90
10x100
20x60
Calf raises
3x12x60 SS 3x15xbw
Weighted crunches
4x15x65
Ez bar curls
40kg in totaal 150 reps met weinig rust
Gewoon fun treen. Had zin om toch ff 220 voor een single te doen, allemaal niet heel bijzonder. Snelheid was wel prima, voelde prima aan. Daarna nog wat benen en abs en om af te sluiten wat curls. Goeie zondag dus.

• #1.720
Cardio - 45 minuten
Paused bench
2x15x20
5x40
5x60
5x8x67,5
Dumbbell press paused
4x8x32
Chest press
4x8x86
Dips
2x8x+10kg
2x8xbw
Machine fly
4x10x115
Week 4 dag 1 bench schema. De lichte dag vandaag, niks bijzonders.
Morgen pull training

Terug
Naar boven