MuscleMeat

At least 52 weeks out ...

Ja, heb jij het wel gelezen vraag ik me dan af? Check de post van mij in xtra's log, met pics van rippetoe. :rolleyes:

Ok we gaan ons nu met deze mannen vergelijken? :shrug:

Maar idd het advies om niet aan je techniek te werken is het beste wat ik ooit heb gehoord.

niet bijdehand doen. beter lezen.

Als xtralarge zijn chest omhoog brengt en daarmee zijn rug archt. Staat hij goed.

Over en sluiten.

niet bijdehand doen. beter lezen.
Grappig deze woorden uit jou mond.

Jij komt aan met
je moet je heupen bij DL helemaal niet zo laag doen...
Waar heb je het dan over? Hoe laag? Je weet niet eens over welke diepte ik het heb.

Als ik spreek over een juiste uitvoering dan spreek ik over de diepte die bij rippetoe wordt aangegeven dus begrijp niet dat je dan mij met dit boek om de oren wilt gaan slaan.

Daarnaast heb ik jou techniek gezien en dat is helemaal niet zoals het volgens rippetoe hoort, ik kan ze er zo bijhalen van die wedstrijd in Papendal. Maar niet in dit log.

• Topic Starter Topic Starter
@ SpankSta en Skatermarvin: Thanks

in ieder geval lekker gewerkt man.
lol wespensteek nog nooit gehad doet dat nou pijn?

Die eerste steek is gewoon k*t, onverwachts ja dus je trek wel snel je hand weg,
de helft van dat lichaam zat er nog in. Voor de rest blijft het de hele tijd tintelen
en dit keer de pech dat het wel ging opzwellen. Laatst ook al in me kuit gestoken
en niks aan de hand.

Het is nu nog steeds dik, wel minder dan gister en jeukt een beetje zoals een muggebult.

Mooie training, die wespen..ik haat die beesten echt zo hard..herstel ze!

Ja sucks inderdaad, toevallig twee keer gestoken binnen een maand tijd, daarvoor al jaren niks.

Zucht Ruud, **** it met die techniek man. alle grote beesten liften haast stifflegged, als jij zo veel sterker bent, is jouw hefboom waarschijnlijk het meest optimaal. Net als met squatten, ook steeds maar techniek werk de laatste jaren. Het ging een stuk beter met je in de race naar 600 totaal. ;)

Denk het enerzijds wel op dit moment dan. Heeft imo ook te maken met de verhouding
lengte van de benen en lengte van de romp. Benen zijn aanzienlijk lang vergeleken
met mijn romp.

Heb echter wel al die tijd mijn hamstrings verwaarloosd, ik bedoel als je kijkt naar mijn
trainingsjaren en de hoeveelheid LB ik heb getraind. Aangezien ik nu ook de hams dikker
wil hebben is het juist nog belangrijker om de oefening volgens de juiste techniek te doen.

Ik weet gewoon dat ik de deadlift goed kan uitvoeren met een lager gewicht, dat zegt mij genoeg.
IMO zal de deadlift straks ineens een stuk sneller vooruitgaan, de lockout ben ik al heel sterk in
nu alleen het onderste gedeelte nog aansterken. K*t voor je ego, maar ja beter dan niet
trainen door blessures.

De tijd van de 600 was een mooie ja :)

Goed bezig met het letten op de techniek. Als je ooit veel wilt liften zul je toch echt de hulp van je benen, in het onderste deel van de lift, moeten krijgen.

Dan merk je meteen dat een correcte lift zwaarder is dan je denkt, heupen goed laag etc etc. Al die ego lifts heb je niets aan als bb-er.

Zie post onder Neus, ben ik zeker met je eens .. en ja een correcte lift is veel zwaarder
ik bedoel deadlifte ook al met 200, dat is gewoon 50% meer.

je moet je heupen bij DL helemaal niet zo laag doen...

heb je rippetoe gelezen/gezien?

als de BB in het midden van je voet staat. zakken tot schenen er tegen aan. Borst vooruit zodat rug recht is. Op dat moment staan je heupen precies op de juiste hoogte.

@ mass

Post de volgende keer eens een filmpje van je DL

Het blijft gewoon een lastige oefening omdat niet iedereen hetzelfde lichaam heeft, daarom
zal de houding altijd lastig blijven .. las iets over Papendal in een post van Chick,
dat zijn nou handige dagen waar je veel kan leren, ook wel iets voor mij volgende keer.

Zal de lift volgende keer eens laten filmen.

Gozer!! Je bent weer goed bezig! Maar nu ben ik het zat ! Je MOET onstage staan dit keer! :D

Ik ook Niels, ik ook. Knoop is doorgehakt ik ga er gewoon voor, heb nog genoeg tijd.
Alles in verhouding hebben en knetterdroog staan dat is het doel, dus nu tijd om de zwakke
punten aan te pakken en de grotere spiergroepen te laten voor wat ze zijn.

Zoals de jongens zeiden iets van 50 gram? Weeg het niet van tevoren want maak ineens
meer klaar .. schep meestal nog een keer extra op of eet een stuk vlees meer.

Maar moet inderdaad standaard meer, neem aan dat je dat ermee bedoeld.

Ik ga er dit keer voor, zolang ik blessure vrij blijf dan sta ik onstage volgend jaar.

Zoals de jongens zeiden iets van 50 gram? Weeg het niet van tevoren want maak ineens
meer klaar .. schep meestal nog een keer extra op of eet een stuk vlees meer.

Maar moet inderdaad standaard meer, neem aan dat je dat ermee bedoeld.

Nope, ik wilde gewoon echt weten hoeveel het was. Zo kan ik mn eigen porties wat beter schatten.

Zucht Ruud, **** it met die techniek man. alle grote beesten liften haast stifflegged, als jij zo veel sterker bent, is jouw hefboom waarschijnlijk het meest optimaal. Net als met squatten, ook steeds maar techniek werk de laatste jaren. Het ging een stuk beter met je in de race naar 600 totaal. ;)

zelfde hier, ik lift bijna alle dead stiff legged.. ik weet niet anders :o en ik heb nooit last van me rug gehad door deadlifts, ik kan motorisch denk ik gewoon niet anders ??????

Grappig deze woorden uit jou mond.

Jij komt aan met Waar heb je het dan over? Hoe laag? Je weet niet eens over welke diepte ik het heb.

Als ik spreek over een juiste uitvoering dan spreek ik over de diepte die bij rippetoe wordt aangegeven dus begrijp niet dat je dan mij met dit boek om de oren wilt gaan slaan.

Daarnaast heb ik jou techniek gezien en dat is helemaal niet zoals het volgens rippetoe hoort, ik kan ze er zo bijhalen van die wedstrijd in Papendal. Maar niet in dit log.

oh brother. jij benadrukt het zo dat je heupen laag moeten. ik zeg dat het niet zo is en vraag je gewoon normaal of je rippetoe gelezen hebt

jij begint meteen bijdehand te doen. Overigens dl ik niet meer zo als hoe ik toen deed. ik steek me chest nu de lucht in waardoor mijn rug recht komt. hierdoor zakken mijn heupen een fractie.

McChick als je niet alleen de plaatjes erbij haalt maar ook de teksten zal je zien dat lichaamsverhoudingen nogal wat doen met wat voor jou de juiste techniek is om te liften. Heupen goed laag is al heel anders dan wat het plaatje van Rippetoe zijn boek laat zien overigens. Zoals hij het uitlegd is de start postie een stuk minder laag dan de bodempositie van de squat. Heupen goed laag versta ik dus iets heel anders onder dan wat jij met je plaatje laat zien.

Konstantinov is zeker iemand om je mee te vergelijken, deze deadlift techniek leert hij ook aan de mensen die in zijn gym trainen en iedereen daar heeft er goed resultaat mee. Rippetoe is slechts 1 mening (wel een hele goede mening overigens hou me ten goede!).

Met wie wil je je trouwens anders vergelijken dan met de allersterksten? Of vergelijk jij je liever met Joe Average die 60kg deadlift? :rolleyes:

Ik bedoel dat wij 'groentjes' ons niet kunnen vergelijken met Konstantinov. Geloof maar dat hij sterk genoeg is en tegen de grens van zijn kunnen zit, totaal niet te vergelijken met ons. Hij hoeft geen stapje terug te doen en aan techniek te werken, maar als wij het verkeerd leren dan kom je hier niet zo eenvoudig vanaf.

Als jij de startpositie van de dead op het plaatje van rippetoe vergelijkt met de bodem positie van een squat dan squat je duidelijk niet diep genoeg (is niet eens parallel). Dus zo extreem laag staan die heupen niet, komt precies overeen met wat hij verwoord. Ik heb de post van xtra als voorbeeld genomen omdat ik al heel wat lifts hier op dbb heb gezien. Xtra is geen uitzondering zo lift 90% van dit forum. Focus op het gewicht, en die worden hier flink getrokken, maar minder op de techniek.

Als ik zie dat de heupen al hoog staan waardoor je borst niet hoog in de lucht gezet kan worden dan schakel je de benen voor een groot deel uit. Seagal heeft gelijk dat de borst ook hoog moet staan. Ook zie je vaak dat er nog geen spanning wordt opgebouwd in het onderste deel van de lift. Rukken aan de bar is het gevolg of tijdens de eerste seconden van de lift wordt pas de spanning opgebouwd en zie je de heupen al omhoog schieten terwijl het gewicht nog stil blijft liggen.

Vaak zie je dat de rug dan bijna horizontaal met de grond staat zodra het gewicht los komt. Waarom ga je dan geen rackpulls doen als je de benen niet mee wilt laten werken en alles vanuit je rug tilt?

Als Ruud het echt doorzet dan spring ik wel mee onstage. :D

Ik probeer de laatste tijd m'n heupen wat lager te houden tijdens deadlifts dus meer m'n LB bij de lift te betrekken, en ik moet zeggen dat het alleen maar verrotter gaat = zwaarder. Ik lift het liefste vanuit m'n onderrug, dat voelt gek genoeg ook beter aan.

@Mas; hahha ****ed up van die wespensteek!

Trainse vanavond.

Volgens mij moet je inderdaad je heupen helemaal niet zo laag brengen. Dat wordt ook duidelijk aangegeven door Rippetoe in zijn DL-instructie video. Volgens mij moet Mas die video ook eens een keertje kijken of heb je die al gezien? Als je Lennart een pm stuurt kan je hem gratis loaden als je het leuk vindt duurt 23 minuten ik had er heel veel aan.

Laatst bewerkt:
Als Ruud het echt doorzet dan spring ik wel mee onstage. :D

Zolang ik geen erge blessures krijg dan ben ik er, het wordt tijd.

Kan ook wel een sponsor gebruiken :D

Ik probeer de laatste tijd m'n heupen wat lager te houden tijdens deadlifts dus meer m'n LB bij de lift te betrekken, en ik moet zeggen dat het alleen maar verrotter gaat = zwaarder. Ik lift het liefste vanuit m'n onderrug, dat voelt gek genoeg ook beter aan.

@Mas; hahha ****ed up van die wespensteek!

Trainse vanavond.

Het lift inderdaad verrotter, maar goed wil toch dat me LB meer groeit, dus toch effe volhouden
en zien wat het resultaat zal zijn. Kan altijd weer terug vallen op de oude manier.

Heb nog wel een filmpje liggen van een 220 lift volgens mij met een verbeterde deadlift
dan me oude lifts, staan ook niet meer op youtube.

De nacht van maandag op dinsdag was ****ed up, last van me onderrug en lag de hele tijd
niet lekker en daarnaast ook die zeurderige wespen steek ... hand is nog steeds iets dik
annoying.

Thanks Ouwe.

Zal hem er wel doorheen slepen als het moet.:D
Dus bereidt je maar alvast voor dat je mee moet.

Vanavond ligt upperbody in de planning.

:thumbs: je benen beginnen er nu al aan te geloven .. nog 1 seizoen dansen en dan gaan
die benen gesloopt worden ;)

Seagal heeft gelijk dat je heupen helemaal niet zo heel erg laag moeten bij een DL. Dat wordt ook duidelijk aangegeven door Rippetoe in zijn DL-instructie video. Volgens mij moet Mas die video ook eens een keertje kijken of heb je die al gezien? Als je Lennart een pm stuurt kan je hem gratis loaden als je het leuk vindt duurt 23 minuten ik had er heel veel aan.

Die volgens mij nog niet gezien, maar wel meerdere lifts van grote jongens .. en die RX-filmpjes ..
maar goed als je een laag gewicht wel met een perfecte houding kan liften dan zal dat
met zwaardere lifts ook wel lukken, geduldig zijn en hard blijven trainen totdat je sterk
genoeg bent imo.

waarom doe je die in mei niet mee?? je bent al een stuk verder dan ik man qua fysiek goed droog en flinke massa moet echt wel lukken....

waarom doe je die in mei niet mee?? je bent al een stuk verder dan ik man qua fysiek goed droog en flinke massa moet echt wel lukken....

Denk toch echt dat de competitie daar veelste sterk is, daarnaast moet ik net als jou mijn benen
nog een heel stuk bijwerken. Bovendien heb ik nog nooit gecut, sta altijd al aardig droog van
mezelf, valt nog veel te leren.

Training woensdag 11 augustus

Incline dumbbell press
8x20 kg
8x30 kg
8x38 kg

8x44 kg
8x44 kg
17x44 kg ff volpompen

Seated rows
8x60 kg
8x65 kg
8x70 kg
8x75 kg

Seated smith machine front shoulder press - Gewicht vermeld zonder stang
8x30 kg
8x60 kg
8x50 kg
8x50 kg

Weigthed dips
8xbw
4x8xbw + 20 kg

Triceps v-bar pushdown + Tricep rope extensions - Zonder rust
8x40 kg + 8x12,5 kg
8x30 kg + 8x12,5 kg
8x20 kg + 8x10 kg
8x20 kg + 8x10 kg

Ez-curls small grip + wide grip
3x8x30 kg + 3x8x30 kg

Commentaar
Dit keer de benchpress maar overgeslagen en gelijk begonnen met dumbbell pressen.
44 kg ging dit keer soepel omhoog de eerste twee sets, de derde set werd al wat zwaarder
en daarom de reden dat ik dacht .. ik blijf wel door pressen want een vierde set krijg ik
niet meer omhoog. Had de kracht nog wel voor de 20 maar stabiliteit werd al wat minder
dus uit voorzorg maar gestopt, in ieder geval tevreden :D

Heb verder ook niks te klagen over de rest van de training.

Denk toch echt dat de competitie daar veelste sterk is, daarnaast moet ik net als jou mijn benen
nog een heel stuk bijwerken. Bovendien heb ik nog nooit gecut, sta altijd al aardig droog van
mezelf, valt nog veel te leren.

niet zeggen waar ik het kan lezen man:P, anders bedenk ik me weer....

;)

Jep, no shit ... ik was net zo lekker bezig, dacht nu ga ik gewoon verder .. lastigste stuk
is het begin met het opgooien. Daar had ik denk ik ook de kracht niet meer voor.

damn :eek:, dus de rest ging ook veels te makkelijk.
waarom pak je de werksets dan niet zwaarder?

damn :eek:, dus de rest ging ook veels te makkelijk.
waarom pak je de werksets dan niet zwaarder?

Het lastigste vind ik ook de opbouw, de dumbbells bij ons in de gym lopen niet op met 2 kg.
We hebben 34, 38, 44, 48 en 50 kg dumbbells .. de stappen zijn dus groter. Daarnaast gaat
het opgooien met 48 kg dumbbells lastig, vind de stabiliteit vinden wanneer ze in je handen
worden gelegd lastig .. gooi ze liever zelf op en stoot ze gelijk door.

Hoop wel snel door te kunnen bouwen naar de 48 kg.

Terug
Naar boven