MuscleMeat

BBosman: Beachproof 2013

Bezoekers in dit topic

Fysio fysio fysio
 
Fysio fysio fysio

Morgen! Word gefikst :)


Wat doet zo'n stringdragende, ingeolied mannetje in mn log? :mad:

:p

Training vandaag:

Bench Press
10x20
10x20
8x60
8x60
5x80
3x85
3x90
3x95
3x100

Board Press Touch & go reps
5x100@15cm
3x105@15cm
3x110@15cm
3x115@15cm
3x120@15cm
3x100@10cm
3x100@5cm

Dat 15cm board is echt te makkelijk :o

Deadlift ja deadlift :o
10x20
10x30
10x40
10x50
10x60
10x70 vanaf hier stond ik steeds lang te twijfelen, alsof ik een pr ging zetten :o
10x80
10x90

Ging best lekker, geen pijn ofzo, misschien mentaal toch wat negatief nagedacht. Morgen iig wel fysio

DB Shoulder Press

8x16
8x20
6x22

Pull-Ups strict/cheated watever, gewoon omghoog komen :)
4xbw
3xbw
3xbw
3xbw

13xbw = VPR

Hanging Knee Raises Knie hoofdhoogte of hoger
6xbw

moe, was al best lang bezig..

even stretchen (Kuiten stretchen op squatschoenen :roflol:)

Comments
Raar dat de deadlift best goed ging, eigenlijk geen pijn, alleen nu ik achter de pc zit istie weer een beetje zuur...

Kwam Sulaiman nog tegen in de sportschool, zei eerst dat ik amper kon deadliften, maar na die deadliftsessie twijfel ik toch of ik misschien even ga trainen zaterdag
 
had met 15cm board gwn meer gewicht geprobeerd? of was die 120kg toch wel hard werken?
 
Ik zou met een board press altijd paused reps doen... is toch vooral bedoeld om een bepaald (zwakker) gedeelte van je lift te trainen, en dan kan je beter de "vering" van touch and go weglaten.
 
120@15cm was best hard werken, denk dat ik paused maar 1 rep had kunnen doen

Vandaag bij de fysio geweest, geen grote schade in de onderrug, maar wel hele korte hamstrings en een zeer stijve en harde post-chain. Flink lopen drukken enzo en t voelt al wel iets beter.

Sporten kan, maar goed kijken wat ik aankan en stoppen op de pijngrens

Ook paar keer per dag hams en onderrug rekken
 
Oowja: volgens de fysio had ik een van de kortste hamstrings die hij ooit had gezien :o zal vast ook wel relatie hebben met mn squatdiepte :roflol:
 
net @ Simon, was nog een andere, Robert (volgens mij) Houd tegenwoordig alle SM training bij in een schriftje, die van ons alle 3.

Deadlift
Ik: tot 3x130 (op mn rug letten)
Simon: tot 1x300
Robert: tot 3x250

Farmers:
Iedereen tot 80kg/hand @ 30 meter ongeveer

Viking Press:
Ik: tot 2x8x tellage+40

Boom: 90 is leeggewicht
Ik: 2x1x90 clean
Simon: 1x90 clean (last van schouder nog)
Robert: 1x90 clean & press

Stones zitten beide nog met biceps
Simon: 1x120@1.32
Rober: 2x120@1.32

Duckwalk Lockout met voeten op pallet, duckwalk ertussen
Ik: 5x/8x/12x 185kg
Simon: 10x/15x/20x 185kg
Robert: 10x/15x/20x 185kg

Comments

Rug gaat best goed, nog even beetje op letten, maar gaat wel goed komen. Als t zo door gaat hoop ik op de beginners gewoon 200 (+) te deadliften. Zien het wel.
 
Net @ Sportschool, was niet helemaal 100%, tikje veel alcohol ingegaan zaterdagavond, kwam pas 14.00 uit mn bed, ben vervolgend eigenlijk op de bank neergeploft en heb niets anders gedaan te tv-kijken en eten, om 20.00 toch maar gaan sporten.

Pull-Ups Strict, uit deadhang
5xbw
4xbw
4xbw
4xbw Chin-Ups

Dumbbell Shoulder Press
10x16
8x20
6x24
4x26

zwakzwakzwakzwakzwak

1-Arm dumbbell press
30kg R L R L R L
36kg R L R L
40kg FxR R FxL FxL
30kg 2x5xR en 2x5xL
40kg R (op film)
42kg R R 2xFxR

Best ok voor de eerste keer dat ik dit onderdeel train :o

Bent-over row
10x20
10x60
10x70
10x80
10x90 laatste 5 reps cheated
10x100 cheaterdecheat

Machine-Shrugs een of ander apperaat, voelde behoorlijk zwaar aan
8x50
8x60
8x60
5x60 met polswraps om de handvaten, stukje meer griptraining
1x60 + 20 sec hold met polswraps om de handvaten

Hanging Knee Raises hoog , lichaam bijna horizontaal
3x8xbw

Hyperextentions
3x15xbw

Shoulder Dislocations
3x10 steeds smallere grip

5 minutjes rekken

paar minutjes klooien op zon rond houd plankje met een halve bal eronder, voor de stabiliteit, is nog verrekte lastig

---------- Post toegevoegd Sun 18 Sep 2011 om 23:38 ----------

1x40 rechts, alle tips zijn welkom, techniek is nog redelijk ruk

http://www.youtube.com/watch?v=rPho9yX4sIE
 
Wat is precies het nut van die one handed dumble?
 
Wat is precies het nut van die one handed dumble?
Je gaat toch niet menen dat je daar verder zelf geen idee bij hebt..?


@B, techniek is toch niet zo slecht..?
 
Je gaat toch niet menen dat je daar verder zelf geen idee bij hebt..?


@B, techniek is toch niet zo slecht..?

Ja ik begrijp dat het een schouderoefening is ja, maar wat is het nut van deze oefening ten op zichte van een normale shoulder press?
 
Strongman oefening :)

Is een onderdeel en komt op wedstrijden voor + je kan zwaarder gaan.
 
Ja ik begrijp dat het een schouderoefening is ja, maar wat is het nut van deze oefening ten op zichte van een normale shoulder press?
Meer gewicht, dus grotere overload (al zou ik hem daar zelf niet voor doen hoor)
Meer stabilisatie vereist van de schouders, de buikspieren, core, obliques, onderrug.
Heel dynamische oefening i.v.m. de leg drive.
Gewoon een super compound oefening imo.
En als je strongman wilt doen is het wel een vereiste dat je dit goed onder de knie hebt natuurlijk.
You get the picture.
Als ik je stats zo eens zie moet je hem ook maar eens doen man.
Je bent behoorlijk sterk.
 
Thanks Hummer :)

Techniek is gewoon nog niet zo denderend voor mn gevoel, moeite om hem in een keer lekker op de schouder te krijgen.

Dumbbell overhead is idd een strongman oefening, maar vereist meer core dan bv een push press of log, houd hem een paar cm te ver naar voren/achter/zij en hij komt meteen weer maar beneden.
 
Meer gewicht, dus grotere overload (al zou ik hem daar zelf niet voor doen hoor)
Meer stabilisatie vereist van de schouders, de buikspieren, core, obliques, onderrug.
Heel dynamische oefening i.v.m. de leg drive.
Gewoon een super compound oefening imo.
En als je strongman wilt doen is het wel een vereiste dat je dit goed onder de knie hebt natuurlijk.
You get the picture.
Als ik je stats zo eens zie moet je hem ook maar eens doen man.
Je bent behoorlijk sterk.

Ok ok, lijkt me wel leuk om te doen (heb het ook wel eens in de gym gezien) maar lijkt me erg blessuregevoelig ivm de snelheid waarmee je hem omhoog brengt. Ga hem wel eens proberen als mn schouder blessure volledig hersteld is. Kun je hem ook op reps doen, dus 8-10 of is dat niet echt de bedoeling?
 
Ok ok, lijkt me wel leuk om te doen (heb het ook wel eens in de gym gezien) maar lijkt me erg blessuregevoelig ivm de snelheid waarmee je hem omhoog brengt. Ga hem wel eens proberen als mn schouder blessure volledig hersteld is. Kun je hem ook op reps doen, dus 8-10 of is dat niet echt de bedoeling?

kan je op reps doen, maar aangezien je maar 1 arm per keer doet, moet je dan 16-20 reps doen, kan je beter zoals ik halverwege deed 2x5xRechts en 2x5xLinks doen, bijvoorbeeld.
 
Vandaag squats @ sportschool... toch maar even een beetje proberen, ook voor het eerste met nieuwe inzer banden, is toch iets ander kaliber dan xxl bandjes. Diepte gaat ook best ok met de nieuwe schoenen.

Squat
veel x bw
veel x 20
5x60
5x60
5x60
3x100
5x100
3x120 hele hele hele losse banden
2x130 hele hele losse banden
2x140 losse banden
Fx150 losse banden, uitgetild, 5cm gezakt en terug geplaatst.

erna nog even onderrug/glutes/hams goed gerekt.

Onderrug is nog steeds best zuur, maar gaat redelijk de goede kant op, wedstrijd ga ik nog maar even zien hoe het gaat worden. 190/110/250 gaat het iig niet worden, hoop nu op 150+/110/150+. een machtig totaal van 400+ dus...

maar we gaan het zien zaterdag, morgen nog een keer fysio, daarna paar daagjes goed rusten en rekken, en zaterdag (rustig) knallen.
 
Wel k*t van je onderrug man. Ben benieuwd hoe t met je gaat zaterdag.
 
Vanmiddag beginnerwedstrijd gehad @ papendal,

ging er heen met het idee van zien wel wat het word, en het ging opzich wel redelijk. Was met 108.5kg wel de zwaarste lifter :D

Squat
140
152.5
160

Zat makkelijk meer in, maar onderrug ging dat gewoon niet houden...

Bench Press
102.5
107.5

geen 3e beurt, had de 110 niet gehaald.

Deadlift
Bij het opwarmen, zette spanning voor de 120kg, voelde al meteen dat het hem niet ging worden. niet gedeadlift.

Uitlsag: uitgevallen :(

maar niets aan te doen, nu gewoon goed herstellen met de onderrug en dan neer het NK toewerken.

En thanks Pjotr voor het banderen :D & Goed gelift voor de rest :)

http://www.youtube.com/watch?v=J1Bny4oQjoE

http://www.youtube.com/watch?v=7lr4HlP2F1w
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven