Fitness Seller

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Zolang het maar geen n*ger is he Adolf
received_820940861781985.jpeg

Training 30-10-2020

Deadlift
10 x 60 KG
5 x 100 KG
5 x 120 KG
5 x 120 KG
3 x 120 KG (grip probleem)
3 x 120 KG (grip probleem)

Seated row
4 x 10

Pull down (wide grip)
10 x 75 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG
6 x 80 KG

Barbell Curl
8 x 50 KG
8 x 50 KG
7 x 50 KG
7 x 50 KG

Push down triceps extension
20 x 25 KG
12 x 25 KG
9 x 45 KG
8 x 45 KG
7 x 45 KG
6 x 45 KG
10 x 22.5 KG

De barbell curl hangt al enige tijd rond hetzelfde gewicht. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om de grens van 50-55 KG te doorbreken. Strict curls, cheat curls, andere barbell, alles geprobeerd.
Misschien toch maar weer een deload inplannen.

@kazamafury zie bijlage.
Curlen in het squatrek :janken:

Heb je al eens mixed grip gebruikt bij deadlifts? Ik kan er in ieder geval een stuk meer mee liften zonder grip problemen.

Hoe de hel kan je bij 120kg deadlifts grip problemen hebben, maar wel 8 reppers op 80 barbell rowen? Ik vind rows echt miljoen keer pittiger voor mijn grip dan deadlift. Waarom doe je geen mixed grip?

@Sanca Saxon en @Misaa : niet zo met jullie eens. Ik vind mixed grip juist een goede manier om je deadlift form in check te houden. Het is pas een risico voor je biceps als je:
1. "los rukt"
2. dusdanig inflexibel bent dat 1 arm omgedraaid max effort is
Beiden is geen beste situatie imo...

Liever hook grip dan mixed grip, maar nog beter train je je grip kracht.

Deadhangs hebben mij echt geholpen (statische grip kracht). Farmer holds of laatste deadlift rep vasthouden kan ook.

Hoe de hel kan je bij 120kg deadlifts grip problemen hebben, maar wel 8 reppers op 80 barbell rowen? Ik vind rows echt miljoen keer pittiger voor mijn grip dan deadlift. Waarom doe je geen mixed grip?

Dat eerste verbaast mij ook, @Brab0 doet ook nog eens vrij zware dumbbell rows.

• #1.097
  • #1.098

ik doe bijna nooit deadlifts.
BB row 2-3 x per week.

Laatst bewerkt:
Beter lezen (of typen) ;)

@Sanca Saxon en @Misaa : niet zo met jullie eens. Ik vind mixed grip juist een goede manier om je deadlift form in check te houden. Het is pas een risico voor je biceps als je:
1. "los rukt"
2. dusdanig inflexibel bent dat 1 arm omgedraaid max effort is
Beiden is geen beste situatie imo...
Met een overhandse greep lift je meer symmetrisch en kun je een betere form hanteren. Zowel qua positie van de je schouders als het feit dat de BB de neiging krijgt aan de ene kant naar je toe te draaien. Zolang je geen PL-ambities hebt, zie ik geen bezwaar tegen het gebruik van straps, zelfs bij licht gewicht. Voor meer grip/kracht in je handen/polsen/onderarmen kun je altijd aan het eind van de training DB-holds of dead hangs o.i.d. doen en elke dag een paar minuten dit doen zal snel je grip versterken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven