XXL Nutrition

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Mooie mp! Heb je geen last van in positie komen op squat met gepompte chest na bench?
 
Mooie mp! Heb je geen last van in positie komen op squat met gepompte chest na bench?

Nee ik ondervind geen last daarvan. Samen met de pomp die je krijgt van de squat voel ik me net kleine arnold, dat wel :roflol:
 
Ik zag het meteen. Maar misschien moet je gaan periodiseren om echt verder te komen. Je bent al ergens waar niet iedereen kan komen, maar lijkt nu op pure wilskracht de plafonds op te rekken. Misschien heeft iemand tips daarvoor (bv. Camelus, die is altijd wel bezig met schema's).

Ja ik heb sowieso het voornemen om in 2021 met een nieuwe programmering aan de slag te gaan. Misschien Sheiko of iets dergelijks maar heb nog geen tijd gehad om er fatsoenlijk naar te kijken.

Overigens denk ik dat er nu nog steeds wel wat rek in zit hoor. Wellicht proberen te werken naar die 140 KG, om daar m’n ‘werkgewicht’ van te maken.
 
Ja ik heb sowieso het voornemen om in 2021 met een nieuwe programmering aan de slag te gaan. Misschien Sheiko of iets dergelijks maar heb nog geen tijd gehad om er fatsoenlijk naar te kijken.

Overigens denk ik dat er nu nog steeds wel wat rek in zit hoor. Wellicht proberen te werken naar die 140 KG, om daar m’n ‘werkgewicht’ van te maken.
140kg squat zie ik je zo doen. Maar aan de andere kant herken ik de intensiteit waarmee je traint (dat squatfilmpje bv. van een tijdje geleden) en dat kan iemand niet jaren volhouden dag in dag uit. Denk ik.
 
140kg squat zie ik je zo doen. Maar aan de andere kant herken ik de intensiteit waarmee je traint (dat squatfilmpje bv. van een tijdje geleden) en dat kan iemand niet jaren volhouden dag in dag uit. denk ik.

ik voel me lijf goed aan. Zodra ik ‘vermoeidheidsverschijnselen’ krijg doe ik een rustweekje tussendoor. En daarna weer door. Maar het is zeker een dun lijntje waar je op balanceert.
 
Brab0 mag ik vragen hoe jong je bent? ben ik toch wel benieuwd naar.
 
Ik zou in jou geval niet met een Sheiko schema beginnen. Veel te specifiek powerlift gericht. Los van dat fysiek ook een main doel voor je is, vind ik "echt powerliften" alleen goed voor competitieve powerlifters. Het houd namelijk weinig rekening met balans. Zowel als in; balans tussen verschillende spiergroepen, als in; balans tussen verschillende "kernkwaliteiten" (conditie, mobiliteit, spiermassa, explosiviteit, etc.) Dit hoeft geen probleem te zijn op korte termijn. Sterker nog, het is juist goed om heel specifiek te werken als je een echt doel hebt (niet voor niks heeft Sheiko enorm veel mensen heel sterk gemaakt). Echter, lifters zoals "wij", die niet per sé een enorme piek willen hebben (zijn we überhaupt te oud voor, om nu nog te bouwen aan een "competitieve piek" ) hebben (denk ik) meer als doel om onszelf zolang mogelijk te verbeteren. Als ik (en dit geld ook voor jou denk ik) mag kiezen tussen een 250 deadlift op mn 35 + een 255 deadlift op mijn 45e OF een 350 deadlift op mijn 35e maar min of meer retired zijn op 40, dan ga ik voor het 1e.

Als dat het geval is, houd je het beter meer op "powerbuilding". Lees het log van Gijs (G-men) bijvoorbeeld. Jim Wendler (en zijn 5/3/1 varianten) is ook iemand om te volgen op dit gebied. Ikzelf ben dan weer fan van (aanpassingen van) het Conjugate trainen (van o.a. Westside Barbell). Ik zou me in jou geval niet een "echt powerliftschema" aanmeten, zeker niet nu je natty blijft. De paar kg extra op je squat (ten opzichte van een "powerbuild schema") is het niet waard om blessures te hebben en/of spiermassa op bepaalde plaatsen te verliezen.
 
Brab0 mag ik vragen hoe jong je bent? ben ik toch wel benieuwd naar.

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik ben 34 jaar.


Ik zou in jou geval niet met een Sheiko schema beginnen. Veel te specifiek powerlift gericht. Los van dat fysiek ook een main doel voor je is, vind ik "echt powerliften" alleen goed voor competitieve powerlifters. Het houd namelijk weinig rekening met balans. Zowel als in; balans tussen verschillende spiergroepen, als in; balans tussen verschillende "kernkwaliteiten" (conditie, mobiliteit, spiermassa, explosiviteit, etc.) Dit hoeft geen probleem te zijn op korte termijn. Sterker nog, het is juist goed om heel specifiek te werken als je een echt doel hebt (niet voor niks heeft Sheiko enorm veel mensen heel sterk gemaakt). Echter, lifters zoals "wij", die niet per sé een enorme piek willen hebben (zijn we überhaupt te oud voor, om nu nog te bouwen aan een "competitieve piek" ) hebben (denk ik) meer als doel om onszelf zolang mogelijk te verbeteren. Als ik (en dit geld ook voor jou denk ik) mag kiezen tussen een 250 deadlift op mn 35 + een 255 deadlift op mijn 45e OF een 350 deadlift op mijn 35e maar min of meer retired zijn op 40, dan ga ik voor het 1e.

Als dat het geval is, houd je het beter meer op "powerbuilding". Lees het log van Gijs (G-men) bijvoorbeeld. Jim Wendler (en zijn 5/3/1 varianten) is ook iemand om te volgen op dit gebied. Ikzelf ben dan weer fan van (aanpassingen van) het Conjugate trainen (van o.a. Westside Barbell). Ik zou me in jou geval niet een "echt powerliftschema" aanmeten, zeker niet nu je natty blijft. De paar kg extra op je squat (ten opzichte van een "powerbuild schema") is het niet waard om blessures te hebben en/of spiermassa op bepaalde plaatsen te verliezen.

thanks mate. Ik heb veel aan jou in mijn logje :) Zoals ik al eerder zei; ik moet me verdiepen. Nog geen tijd voor gehad.
 
Training 04-12-2020

Bent over row
10 x 20 KG
10 x 60 KG
8 x 90 KG
8 x 90 KG
8 x 90 KG
8 x 90 KG

Seated row (wide grip)
10 x 50 KG
10 x 55 KG
10 x 60 KG
10 x 65 KG
10 x 70 KG

Pull Ups (bodyweight + 17.5 KG)
4 x 7

Cable row (enkele arm)
3 x 10

BB curl (sz-stang)
4 x 7 x 50 KG

Triceps rope extension
15 x 20 KG
15 x 20 KG
12 x 25 KG
10 x 30 KG

Ondanks dat m’n colitis opspeelt sinds een paar dagen, vandaag toch een lekkere training gehad samen met een paar andere jongens uit de sportschool. Op de pull ups in gewicht omhoog dus dat gaat lekker.
Beastmode on ;)

6E06AAD8-C7F8-45FB-981A-10E949538494.gif
 
Even een flink aantal paginas terug gescrolled, maar ik zie nog steeds vooral veel lat werk en bijzonder weinig trap/rear delt werk Brab0 san. Zeker omdat je ook niet deadlift de laatste tijd (en nooit olympic lifts hebt gedaan) is het voor het complete fysiek misschien beter om één van de rows (niet de BOR offcourse) of pulldowns te vervangen door een face pull en/of een shrug. Ik val in herhaling, I know, maar het is goed bedoeld.

Sterker training, dat wel! :)
 
Even een flink aantal paginas terug gescrolled, maar ik zie nog steeds vooral veel lat werk en bijzonder weinig trap/rear delt werk Brab0 san. Zeker omdat je ook niet deadlift de laatste tijd (en nooit olympic lifts hebt gedaan) is het voor het complete fysiek misschien beter om één van de rows (niet de BOR offcourse) of pulldowns te vervangen door een face pull en/of een shrug. Ik val in herhaling, I know, maar het is goed bedoeld.

Sterker training, dat wel! :)

t-bar row ook goed?
 
Ik vind facepulls erg fijn om te doen. En sinds ik ze doe lijkt mijn rug beter in balans qua kracht en ik heb het gevoel dat mijn schouders stabieler zijn.
 
Ik vind facepulls erg fijn om te doen. En sinds ik ze doe lijkt mijn rug beter in balans qua kracht en ik heb het gevoel dat mijn schouders stabieler zijn.
Liggend face pulls is ook een van mijn favo's. Versterkt? ook je rotator cuffs volgens mij
Erg goed voor de rear delts
Zou ze met een gemiddeld gewicht pakken en vooral goed langzaam uitvoeren, daardoor zijn mijn rear delts wel goed toegenomen
 
t-bar row ook goed?

Een stap voorwaarts? Absoluut! Maar als ik naar je laatste training kijk, dan zie ik 3 rows. De combinatie tussen 1 "compound" (brute power en massa) row en een meer stricte row kan ik nog wel begrijpen, maar nog een row is echt wel wat veel van het goede, zeker als je een beperkte trainingstijd hebt. Ik zou zeggen; kies de stricte row die jij het fijnste vind en/of het beste aansluit in het totaal plaatje. Voer je je de BOR uit met een relatief smalle grip en meer naar je buik (= lats) dan doe je de cable rows met een wijdere (evt. hammer grip) en meer naar de chest (upperback). Voel je de BOR meer in je traps/upperback? Dan doe je de cable rows 1 arm, reversed grip of met een V handle voor lats. Zo pak je de rug aan uit allerlei hoeken EN heb je nog de tijd om een oefening voor traps/rear delts erbij te doen :)
 
aan jouw BOR neem ik dus een voorbeeld! 👌
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven