AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Een stap voorwaarts? Absoluut! Maar als ik naar je laatste training kijk, dan zie ik 3 rows. De combinatie tussen 1 "compound" (brute power en massa) row en een meer stricte row kan ik nog wel begrijpen, maar nog een row is echt wel wat veel van het goede, zeker als je een beperkte trainingstijd hebt. Ik zou zeggen; kies de stricte row die jij het fijnste vind en/of het beste aansluit in het totaal plaatje. Voer je je de BOR uit met een relatief smalle grip en meer naar je buik (= lats) dan doe je de cable rows met een wijdere (evt. hammer grip) en meer naar de chest (upperback). Voel je de BOR meer in je traps/upperback? Dan doe je de cable rows 1 arm, reversed grip of met een V handle voor lats. Zo pak je de rug aan uit allerlei hoeken EN heb je nog de tijd om een oefening voor traps/rear delts erbij te doen :)

sowieso pak ik de BOR met smalle grip. Ik heb ook maar korte armpjes hè met m’n 1.45 M :p
 
sowieso pak ik de BOR met smalle grip. Ik heb ook maar korte armpjes hè met m’n 1.45 M :p
Ik vind bor en rdl ideale griptraining. Dl doe ik de ‘topsets ‘ met straps.
 
Waarom zou je je grip willen trainen met bor's en rdl's .. je doet die oefeningen niet voor je grip
Doe ik ook niet, maar zo zwaar zijn ze ook weer niet, mag best een beetje je best doen qua grip. En het hindert mijn lift niet. Het is ook een compound, ook je onderarmen mogen meedoen.

Met deadlifts vind ik het hinderen en dan gebruik ik straps.
 
Waarom zou je je grip willen trainen met bor's en rdl's .. je doet die oefeningen niet voor je grip
In deze ben ik het niet helemaal met je eens. Wel met je statement "je doet die oefeningen niet voor je grip", maar over het algemeen is het zo dat als je bor's en rdl's dermate zwaar zijn dat je grip het niet houd, er 3 mogelijkheden zijn:
1) Je bent heel ervaren en/of je lichaamsbouw leent zich perfect voor deze oefeningen. Gebruik dan vooral straps! Zat top bodybuilders en krachtsporters die zweren bij zware rows/rdl, ook met een beetje bodyenglish. Echter, voor elk van dezen ken ik 10 man (incl. ikzelf) die veel meer halen uit strictere movements en minder zwaar, zeker op deze beiden oefeningen. Dat brengt me bij 2.
2) Je doet de oefeningen niet heel goed. Dit is een lastig punt. Ik geloof echt wel dat iemand als Brab0 op het oog goede form heeft, maar dat zegt niet alles. Ik kan best een rdl er "proper" uit laten zien met een relatief zwaar gewicht, maar dan alsnog vooral rug gebruiken in plaats van de glutes/hams die ik ermee bedoel. Idem voor bor. Again, zat mensen die tot categorie "1" behoren, maar het ruime merendeel heeft meer aan strictere movements. Als je dan NOG op grip faalt, dan komen we bij 3.
3) Je grip zuigt. Dit is gewoon niet best. Een bodybuilder hoeft geen grip wedstrijden te winnen maar als je op grip faalt op 60% van je deadlift 1rm, dan is het misschien tijd om hier iets aan te doen. Daarnaast is mijn ervaring dat straps (zeker op een deadlift) soms bijdragen aan een slechtere form. Niet altijd, mind you (het kan ook helpen met juist je target muscles meer te voelen) maar als je gewoon "gript" heb je vaak minder de neiging om "te rukken aan de gewichten"
 
Training 06-12-2020

Squat
6 x 20 KG
5 x 60 KG
3 x 100 KG
4 x 5 x 130 KG

Bench press (decline)
12 x 20 KG
5 x 70 KG
5 x 100 KG
3 x 4 x 100 KG

Military press (slow negatives, 2 sec. paused)
6 x 20 KG
5 x 50 KG
5 x 50 KG
4 x 50 KG
4 x 50 KG

Goede training gehad. Voel me ook een stuk beter dan afgelopen dagen. De MP iets verhoogd in gewicht, de laatste sets niet de 5e rep kunnen halen maar dat komt wel.
 
Sterk werk!
 
sterke training holmes! Buiten "kroona" heerst een beetje minder voelen ook wel in dit koude weer en shit. Mooi dat je je weer wat beter voelt! :)
 
sterke training holmes! Buiten "kroona" heerst een beetje minder voelen ook wel in dit koude weer en shit. Mooi dat je je weer wat beter voelt! :)

thanks mate.
Zodra m’n ontstekingen opspelen dan is het 1 grote ellende maar gelukkig gaat het nu wel weer. Ben er ondertussen aan gewend :)
 
lekkere training Brab0!! En fijn dat je je weer wat beter voelt 👊
 
Training 07-12-2020

Bent over row
Opwarmen
12 x 60 KG
4 x 8 x 90 KG

Pull Ups (bodyweight + 17.5 KG)
4 x 6

Seated row (small grip)
5 x 10

BB curl (sz-stang)
10 x 20 KG
8 x 50 KG
3 x 6 x 52 KG

Push down triceps extension
Opwarmen
4 x 8 x 45 KG

Bicep curl samen met een maatje getraind. Voor het eerst in lange tijd iets kunnen verhogen in gewicht. Ging lekker.
 
Training 07-12-2020

Bent over row
Opwarmen
12 x 60 KG
4 x 8 x 90 KG

Pull Ups (bodyweight + 17.5 KG)
4 x 6

Seated row (small grip)
5 x 10

BB curl (sz-stang)
10 x 20 KG
8 x 50 KG
3 x 6 x 52 KG

Push down triceps extension
Opwarmen
4 x 8 x 45 KG

Bicep curl samen met een maatje getraind. Voor het eerst in lange tijd iets kunnen verhogen in gewicht. Ging lekker.
:clap:

Trainen met trainingspartner en zwaar gaan op de halter curl.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven