Zag dat ik inmiddels al weer 5 weken bezig ben met SS. Heb daarom maar dips en chinups toegevoegd (bovendien zouden die voordelig helpen bij de bech, daar kan ik wel hulp gebruiken). Had overigens behoorlijk last van m'n rug, denk omdat m'n techniek bij deadlift niet helemaal top was en ook knieën deden nu weer langer pijn dan normaal, daarom gewicht bij squat hetzelfde gehouden.
Squat
3x5 65kg
Heel veel squats met lagere gewichten gedaan vooral om ademhaling en butt wink proberen te fixen. Niet helemaal gelukt, maar instructeur zij dat als ik het lang genoeg deed je core vanzelf sterker word en daardoor butt wink er langzaam uitgaat. Ademhaling ook erg lastig ik haal hier altijd veel kracht uit door hard uit te blazen als ik omhoog ga, maar blijkbaar moet je vrijwel gedurende de hele rep je adem in houden om je core stable te houden.
Military press
3x5 35kg
Nogal uitgeput van squats, daarom durfde ik het niet aan om hoger te gaan.
Pendlay row
3x5 57,5kg
Dacht dat ik vorige keer al 55kg had gedaan, daarom te grote sprong gemaakt, maar kon het prima hebben.
Chinups
2x4 BW
4x BW-20kg
Pendlay put behoorlijk uit, dus lukte me niet om 8x te doen, daarom uiteindelijk maar wat met assist gedaan.
Voorderest heb ik weer een nieuw schema 200kcal erbij en beter gebalanceerd qua e/k/v, moet wel zeggen dat het ontzettend lastig is om hoog in je kcal te komen zonder te hoog in je vetten en eiwitten te gaan zitten.