XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

hoe stretch jij je hamstrings dan? er is eigenlijk maar 1 manier die veilig is voor je rug he? in een deuropening gaan liggen met je stretchbeen omhoog tegen de deurpost en je andere been door de deuropening, plat op de grond. rug mooi op de grond houden, stretchbeen zo plat mogelijk tegen de muur aan... dus nooit die stretch doen waarbij je probeert je tenen aan te raken!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb doe er een aantal, maar dat is dus de stretch (tenen) waarbij het misging :P But not to worry kreeg vandaag al op m'n fl**ker van de fysio. Hij raadde aan om je poot op bv. een bankje te leggen en dan klein beetje naar voren te buigen, die van jou kende ik nog niet dus mooi meegenomen, thx.

Laatst bewerkt:
Gister een beetje laat geworden dus had me verslapen. Werd meteen herinnerd aan waarom ik zo lang skinny was in the first place. Ik kan gewoon niet veel eten (over m'n ontbijt doe ik meestal 30 tot 60 min). Moest nu dus snel m'n ontbijt weg werken, en daarna nog ff m'n shake. Was niet zo'n succes want alles kwam er weer uit vlak voordat ik weg ging =/

Squat

3x70kg

Ben duidelijk sterker hier geworden, en techniek wordt ook steeds beter. Toch heb ik het idee dat ik steeds net boven par stop (ongv. het punt waar butt wink optreed). Gewicht ook niet bijzonder hoog gedaan omdat m'n rug nog niet helemaal top is, maar gaat beter. Als het volgende keer beter gaat echt par squatte

Bench press

5x 60kg
2x5 55kg

Hoop videos gekeken en techniek ging nu een stuk beter (voelde dat het nu veel meer uit borst en triceps ging ipv. schouders). Toch wel het gewicht uiteindelijk omlaag gedaan omdat hoog gewicht m'n techniek benadeelde. Ga volgende keer misch nog lager om deze keer de techniek er echt in werken.

Deadlift

1x5 80kg

Techniek nog steeds niet helemaal vloeiend, betrap mezelf er vaak op dat ik in het begin meteen al m'n knieën strek. Daarom gewicht wat lager gedaan om meer op techniek te focussen (en was beter voor m'n rug)

Dips

Deze dus niet kunnen doen, sportschool ging sluiten.

Haha eerder naar de sportschool jij! Ik hoop dat ik jou ooit nog is in haal haha!

Als het zo door blijft gaan, gaat dat niet lang duren, k*t techniek.
need to get my shit together^^

Word dan toch echt eerder opstaan.
En hoezo ontbijt eruit gegooid eet je te snel?

Wel nette training. En ja techniek gaat toch voor gewicht hè. Loop er zelf ook nog mee te stoeien om me techniek gekkenwerk goed te krijgen.

Irritant he, je ego wil zo graag gewicht op die bar gooien, maar je schiet er toch niks mee op.

Word dan toch echt eerder opstaan.
En hoezo ontbijt eruit gegooid eet je te snel?

Ja zoals ik zei, kan weinig eten, at teveel en moest daarom op het laatste moment barfen :( Had wel vaker dat ik bijna moest overgeven, maar deze keer lukt het gewoon niet om het binnen te houden.

Das K*t man. Blijven proberen na verloop van tijd krijg je vast wel meer binnen.

Ben al 3 maanden bezig met gestructureerd veel eten he :P (zat eerst ook op 6000+)

Is wel iets beter geworden, maar blijf een langzame eter.

Squat

3x70kg

Easy, probleem is alleen als ik te zwaar ga me form als snel klote word (zeker in de hole) en dat vinden me knieën niet echt fijn. Volgens mij is het vooral een conditie probleem omdat de zwaardere squats al m'n energie zuigen waardoor ik vaak niet alles goed kan controleren (misch ook dat zelfde probleem bij MP). Volgende keer iig verhogen en see what happens, qua kracht moet het makkelijk lukken.

Military press

3x37,5kg (laatste rep erg langzaam)

zelfde gewicht als vorige keer, leek wel of ik meer kracht heb maar uiteindelijk ging laatste rep toch langzaam (misch dus vanwege conditie). Ik heb met deze oefening atuurlijk een beetje zitten k*tten omdat m'n techniek niet top was, maar het zou ook kunnen dat ik op een plateau zit, ben maar 5kg omhoog gegaan in die 6weken. Volgende keer misch reset, wat denken jullie?

Pendlay row

3x5 60kg

Was voor het eerst moeilijk

Chinups

8xBW -25kg
5xBW -20kg

Vind die assisted chinups maar niks, voelt niet zo goed als unassisted, maar die kan ik dus niet 8x =/

Calf raises in smith machine

8x60kg + stang
8x80kg + stang
8x90kg + stang

Lever seated leg raise crunch

15x90kg
15x92,5kg
15x95kg

Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest man! En ik zou je MP is een seated proberen, als je dan op een plateau zit kom je er zo misschien vanaf

Lekker bezig toch!
Blijven volhouden, ook met eten, als het goed is zal je lichaam er wel aan wennen toch?
Lukten deze laatste training de squats wel tot(of onder) par?

Goed bezig Daan, ga zo door!

Lekker bezig toch!
Blijven volhouden, ook met eten, als het goed is zal je lichaam er wel aan wennen toch?
Lukten deze laatste training de squats wel tot(of onder) par?

Thx! Ja volgens de trainer ruim, maar voor mij leek het net alsof ik er boven zat ???
Eten was altijd wel goed te doen hoor (alleen langzaam), alleen sinds ik over m'n nek ben gegaan ben ik op een of andere manier heel snel misselijk (ik heb nu een uur voor m'n ontbijt nodig:mad:). Hopen dat het snel over gaat.

Goed bezig Daan, ga zo door!

Thx man!

Mijlpaal :D

Ben nu sinds ik begon 20kg aangekomen! Van 68kg naar 88kg (beide na avond eten gemeten).

Wel aardig wat vet erbij though, volgens huidplooimeter zit ik nu op 9% (chest - abdominal - thigh 5,5-12,5-16) maar dat kan nooit kloppen, kijkend naar foto's op google zou ik eerder zeggen 14% 15% (als ik aanspan kan ik nog een heel klein beetje definitie van abs zien). maar misch binnenkort maar ff foto's posten om te laten controleren verschil tussen 14 en 18% (is max v% wat ik wil gaan) is namelijk nogal subtiel.

Hier iig leuke beginfoto, warm genomen en ripped als f*ck, look at those abs :o

begin.jpg

Heb je ook een foto van nu?

Nee geen goeie, ik zal van t weekend proberen een goeie te maken.

Top! Dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal!

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet met 20 kg erop!
Zal zeker beter staan:)

En dat eten, ligt het er ook aan wat het is? Drink je dingen bijv sneller dan waar je op moet kauwen?? Of gaat drinken ook met kleine slokjes?

Had net een foto geupload, maar heb alles net per ongeluk verwijderd =/ Ziet er wel veel beter uit ja.

Drinken kan wel snel, drink wel veel bij alles omdat ik anders helemaal misselijk wordt.

Terug
Naar boven