Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

Lekker bezig geweest man

• Topic Starter Topic Starter
Ik had m'n verwachtingen niet erg hoog gesteld, ontzettende druk en pijn in m'n knieën . Pijn in m'n glutes en aanhechting van hamstrings (nu nog steeds). Maar toch wel een lekkere training geworden, veel fails wel, maar de MP is de enige die echt slechts was de rest was net niet.

Squat

3x72,5kg

Knieën bleven maar kraken, dus dacht niet echt dat het wat zou worden, maar toen ik eenmaal opgewarmd was ging het prima. Ook minder last van m'n rug en techniek was een stuk beter dus ben tevreden :) Beetje kijken hoe m'n knieën volgende keer voelen en dan misch eindelijk weer 75kg.

Military press

5/4/4 40kg Fail

Deze week voor het eerst schouders gestreched omdat ik tog wel wat pijntjes had. Weet niet of dat wat met deze fail te maken heeft.... Anyway ik had het idee dat m'n schouders wel flink te gegroeid waren na de vorige training, dus toch vreemd. Wel lekkere pomp, had opeens echt grote schouders voelde me buff :P

Pendlay row

2x5 62,5kg
1x6 62,5kg Fail (laatste 3 reps tot borst lukte niet).

Ging 10x beter als de vorige keer, warming up met 50kg koste me deze keer amper moeite. Helaas failde de laatste 2 reps wel, waardoor ik nog een extra probeerde omdat ik per se PR wou, maar die lukte helaas ook niet. Desondanks tevreden omdat ie veel beter ging als de vorige keer (meer explosiviteit, voelde minder zwaar).

Chinups

1x7 BW -20kg Fail
1x7 BW -25kg Fail

Die laatste rep met -20kg net niet gelukt volgende keer moet wel lukken denk ik.

Thx dude :)

Laatst bewerkt:
Jammer van de fails, maar het kan niet altijd goed gaan! Volgende keer beter!

Bedankt gozer! Afgezien van de MP voelden ze niet eens als fails, alles was duidelijk beter als de vorige keer, kwam alleen net iets tekort om die PR te pakken :)

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het met je eten nu dan?
Als ik jou was zou ik gewoon ffies stapje terug nemen. Je lichaam geeft hiermee wel iets aan.
Neem gewoon weekje eetrust. Eet zoveel als je wil, en niet nog extra proppen.
Wie weet resulteert het wel in extra eetlust, en anders kun je na het weekje ook weer gaan opbouwen.

Op die manier kom je er ook achter of het echt door te veel (te snel) eten komt, of door een andere oorzaak.

Qua voeding gaat het in principe prima, ik geloof dat ik nog geen dag m'n target niet gehaald heb.
Zit nog wel steeds makkelijk vol... dus ja misch wel een idee om kijken hoe het met misselijkheid gaat als ik minder eet, maar goed overgeven lijkt me toch duidelijk teken van vol=vol.

Ik denk er nog ff over na, in principe haal ik nog wel steeds, maar ik begin binnenkort ook met een antibiotica kuur voor acne wat ook weer misselijkheid op kan leveren, misch wel handig als ik dan 1 ding uit kan sluiten. Te snel is het overigens niet, ontbijt =45min.

Proppen heb ik iig me lesje wel geleerd :D

Goed bezig hoor. Hoofd er goed bij, realistisch, geen gekke dingen doen, ziet er goed uit! Op deze manier kom je zeker uit dat dipje.

Wel mooie training toch. Jammer van de fails volgende keer gewoon weer proberen.

Misselijkheid lijkt iets minder vandaag, was door me wekker heen geslapen dus ik moest m'n ontbijt binnen 30 min wegwerken, ging prima. Knieën minder pijnlijk als de vorige keer, alleen hamstring nog steeds pijnlijk. Rechter schouder ook nog steeds geïrriteerd (weet iemand nog goeie stretches daarvoor?)

Squat

3x75kg

Terug op m'n oude gewicht :D voelde erg makkelijk. Laten controleren, ging goed volgens instructeur, enige was dat als ik naar beneden ga erg op m'n linker been leun, en m'n rechter niet veel doet. Dat bij de laatste rep gecorrigeerd, was 10x moeilijker.

Bench press

3x55kg

Techniek gaat eindelijk goed :D bar is veel stabieler en schouders voelen nu ook goed (alhoewel ze nu nog steeds geïrriteerd zijn). Polsen nog een beetje pijnlijk maar gaat beter. Merkte echt dat m'n techniek goed begint te worden want dit gewicht voelde amper zwaar (paar weken geleden voelde 50kg nog zwaar). Kreeg wel met een partijtje broscience te maken, moest m hoger op m'n borst (ik zit nu helemaal aan de onderkant) laten zaken en polsen precies op de verkeerde manier doen. Altijd nogal awkward om dan als ecto uit proberen te leggen dat ze het fout hebben.

Deadlift

1x5 95kg PR

Deze was lastig omdat ik zoveel last van m'n hamstring had. Oefening leek wel goed te gaan, maar ik vermoed dat ik toch iets fout heb gedaan. Tijdens dips kreeg ik namelijk ineens last van m'n onderug. Voel nu vooral spanning in m'n onderrug, hopelijk word dit niet zo erg als de vorige keer.

Dips

2x8 BW

Ik had deze keer m'n knieën gebogen (ipv gewoon rechte benen) dat maakte het een stuk lastiger, hing wel een stuk stiller though.

Al met al ben ik blij met deze training, techniek gaat de goeie kant op, ik hoop alleen dat m'n rug, hamstring en schouder niet op een blessure uitloopt.

Wel mooie training toch. Jammer van de fails volgende keer gewoon weer proberen.

Goed bezig hoor. Hoofd er goed bij, realistisch, geen gekke dingen doen, ziet er goed uit! Op deze manier kom je zeker uit dat dipje.

Thx guys!

Laatst bewerkt:
Prima training Daan, ga zo door! De hoge gewichten komen vanzelf.

Goed bezig! Op naar de 100 dl

Lekkere training Daan. Ook jij doet dus al dips met BW. t*ring ik moet nog een eindje voordat ik dat kan :o

Knieën voelden vandaag niet goed maar ook niet slecht, abductors nog steeds pijnlijk en schouder lijkt ook erger geworden (doet ook pijn als ik stang voor squat opleg), ben daarom nu met shoulder dislocations begonnen hopen dat het fixt.

Squat

3x77,5kg PR!!!!!! :D

Eindelijk weer een PR met de squat, but at what cost? we will see next time.

Military Press

3x40kg

Ging goed, haal nu de bar op een andere manier van rek waardoor m'n schouders initieel minder belast worden, maakt wel groot verschil.

Pendlay Row

5x 62,5kg
3x 62,5kg Fail
3x 62,5kg Fail

Bij de laatste twee setjes wel 5 reps gemaakt maar laatste twee kwamen niet tot borst :( na de vorige keer dacht ik echt dat het deze keer zou lukken.

Chinups

8x BW -20kg
7x BW -20kg Fail

Net geen PR wel significante verbetering sinds de vorige keer

Toe press (in leg press)

3x110kg

Smith weer bezet

Lever seated leg raise crunch

15x95 kg
15x97,5 kg
15x100kg PR

100kg :)

Goede PRs! Succes met de schouder.

Mooie pr. Alleen jammer van je fail volgende training ram je ze er gewoon uit.

Pak je nou eigenlijk elke training abs erbij?

Ja mijn dips zijn gewoon vies zwak, denk dat het komt omdat ik ze eigenlijk nooit doe. Alleen nu de afgelopen 2 weken doe ik ze pas echt. En ik ga zelf ook heel laag met de dips.

Maar voor de rest nette training man!

Squat

3x80kg PR

Knieën waren geirriteerd maar nog wel te doen. Groter probleem lijken nu toch m'n schouders te worden, doen nu ook pijn als ik de bar erop leg.

Bench press

3x57,5kg

Techniek een stuk beter, grip nog steeds ietwat problematisch. Gewicht voelde al weer aardig zwaar :(

Deadlift

1x5 100kg PR

Weet geen goeie oefening om m'n upper glutes (of glute medius) te stretchen dus ik had aardig pijn hierin tijdens DL, gelukkig nog wel gelukt. Ik had me toch een rooie kop bij die laatste 5 reps, niet normaal :P Techniek niet perfect maar wel gewoon met rechte rug. Vraag me af hoe lang ik nog overhandse grip kan volhouden, werd nu toch erg lastig.

Dips

2x8 BW

Gelukkig niet pijnlijk voor m'n schouders, maar hoorde wel het een en ander knakken.

---------- Post toegevoegd Thu 29 Nov 2012 om 19:07 ----------

Ja mijn dips zijn gewoon vies zwak, denk dat het komt omdat ik ze eigenlijk nooit doe. Alleen nu de afgelopen 2 weken doe ik ze pas echt. En ik ga zelf ook heel laag met de dips.

Maar voor de rest nette training man!

Nou vaker doen dan :P is echt een leuke oefening om te doen :D

Thx!

Mooie pr. Alleen jammer van je fail volgende training ram je ze er gewoon uit.

Pak je nou eigenlijk elke training abs erbij?

Nee alleen op de laatste training (maandag)

Goede PRs! Succes met de schouder.

Bedankt man

Laatst bewerkt:
Toch weer PR's, mooi!

Shit bijna alle spieren aan m'n heupen doen pijn. Glutes, gluteus medius, abductors, hip flexors, onderrug. Afgelopen 2 dagen flink gerold met een tennisbal maar geen effect blijkbaar. Schouders een klein beetje minder nog steeds pijnlijk. Knieën wel goed gelukkig.

Squat

3x82,5kg PR (was erg zwaar en kan daarom best zijn dat ik niet altijd par ben gegaan)

Pff voelde voor het eerst echt zwaar, gek genoeg kwam dat m'n techniek grotendeels ten goede. Het enige wat ik nog fout doe is dat als ik omhoog ga vaak eerst m'n heupen doe en zo dus m'n rug belast.

Military Press

4x42,5kg Fail
5x42,5kg
3x42,5kg Fail

Ging niet goed, pijn in boven rug en schouders.

Pendlay Row

2x5 62,5kg
2x4 62,5kg Fail

Laatste Rep lukte niet tot borst, derde fail als ik me niet vergis dus volgende keer reset.

Chinups

8x BW -20kg
7x BW -20kg Fail

weer net niet gehaald

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 15:05 ----------

Thx man! Zeker nice om weer PR's te zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven