MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
4e set niet gedaan omdat de derde een grinder was? Wat is deze, spotter erbij en doordouwen. Zovaak gehad dat me derde setje beter ging dan me eerste 2. Kan net een stukje techniek zijn, net een beetje warming up of vaak gewoon net die mindset die je om moet zetten!

Alsnog gefeliciteerd met de pr's :thumb:

Thnx man. Chewie spotte dus had an sich prima gekund ja. Wil alleen maandag nog 1x trainen voordat ik op vakantie ga. Ivm herstel leek het me daarom niet handig om tot failure te gaan. En die laatste rep was wel echt een heel langzaam, moest uit m'n tenen komen. Alhoewel het voor jouw begrippen misch nog meevalt :p

Overigens vandaag nog wat goblet squats, split squats en hip thrusts gedaan om benen enigzins in conditie te houden. Man man man wat ik mis ik zwaar squatten. Maar rug staat het nog steeds niet toe. Denk dat het na de vakantie wel moet lukken.

• #1.482
Laatste training voor vakantie

Bench Press
6x 72,5kg
6x 72,5kg
6x 72,5kg
6x 72,5kg

Spotter kon 3de set laatste rep niet van de stang afblijven. Deed verder niks, maar raakte hem wel aan dus dat maakt al flink verschil. Maar denk dat ik zonder hem ook prima had gehaald. Vierde set geen beste techniek waar iig gehaald.

Neutral grip pullups
8x Bw+10kg
8x Bw+10kg
8x Bw+10kg

OHP
6x 45kg
6x 45kg
6x 42,5kg

Hmm 45kg net iets teveel van het goede. Had 3de set misch nog wel kunnen halen als ik hem heel snel zou doen, maar ik lockte niet meer uit en ging forceren, voelde niet gezond.

Pendlay rows
6x 70kg
6x 70kg
6x 70kg

Maar weer eens pendlays geprobeerd. Nog niet zwaar want nog steeds last van m'n rug. Benieuwd hoe het morgen voelt

DB Row
10x 32kg

Cable curls
3x12 10kg

Leg press
10x 100kg
10x 120kg

Hip thrusts
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg

• #1.483
Terug van vakantie, was chil. Ga morgen weer proberen te trainen. Heb op vakantie niks kunnen doen en ook vrij weinig kunnen eten. Maar schade valt gelukkig mee (qua massa althans). 4kg eraf, maar ben ook met creatine gestopt. Slechte nieuws is wel dat ik nog steeds last heb van m'n rug. Na eerste vliegreis was hij heel erg reactief maar daarna werd het wel steeds minder. Echter beetje hetzelfde verhaal dat het steeds niet helemaal weg ging. En bij ietwat belastende activiteiten is het dan ook weer meteen weer geïrriteerd. Weet ff niet meer wat ik nou beste kan doen. Maandag weer fysio bezoekje. Maar zwaar squatten/dl lijkt er nog ff niet in te zitten.

You got to move it move it.

Back to basics. op handen en voeten en bekkenkantelingen maken.

Lekker lange vakantie gehad of niet :eek:

• #1.485
Doet ik al. Heeft al tot aardig wat hilariteit geleid bij menig toeschouwer :o

Hoge reactiviteit: alleen lichte mobilisaties: rotaties in lig, lateroflexie (been langer maken/kwispelen), knieën 1 voor 1 naar de borst, bekkenkantelen (handen voeten). Lage reactiviteit: stretches (langzaam opbouwen) + mobilisaties. Maar lukt dan net niet om er helemaal vanaf te komen. Dacht wel ff verbetering te zien toen ik in zit bekkenkantelen ging doen/leren je rug beter positioneren (provoceer vaak als ik lang moet zitten). Maar misch is het nog niet functioneel genoeg. Kan me herinneren toen ik hier paar maanden geleden last van had het wegging nadat ik met een lichte reactiviteit weer rustig ging squatten/deadliften. Verder ontbreekt het me nu ook aan core werk, met name abs. Conditionering daarvan na paar maanden niet squatten/deadliften is wel aardig achteruitgegaan. Dus maybe dat het daar ook nog wat mee te maken heeft.

Valt wel mee toch? 3 weekjes. Maar vs. jouw ene week is het wel veel ja :p

• #1.486
Eerste training na vakantie. Licht gehouden. Gister overigens redelijk surplus aan kcal gegeten maar toch weer een kg eraf.

Bench press
8x 40kg
8x 40kg

Dumbell press
8x 16kg
8x 20kg
8x 20kg

Neutral grip pullups
8x Bw
8x Bw
9x Bw

Cable row
9x 35kg
9x 35kg

Rear delt flyes
12x 4kg
12x 4kg

Cable curls
12x 7,5kg
12x 7,5kg

• #1.487
Training v gister. Alleen rug vriendelijke been oefeningen gedaan maar volgende dag alsnog last. Net ff vol met hockeybal mn rug lopen rollen en voelt nu wel iets beter. Been oefeningen kosten overigens veels te veel moeite. Ging na eerste oefening al bijna plat, ookal was het qua kracht gwn licht.

3x10 18kg goblet squats
3x10 12kg split squats
3x 60kg bp
3x8 22kg db bp
3x8 bw+5kg neutral pullups
3x12 7,5kg cable curls
3x10 110kg toe press

Core meuk: stabilisatie oefening op bosu bal, planks, etc focus op aanspannen locals

• #1.488
Bp
7x 60kg
7x 60kg
6x 60kg
3x 70kg

Neutral grip pullups
Bw x ??? Niet geteld, nog veel spierpijn dus niet heel veel

Ohp
3x8 30kg

Cable straight bar extensions
2x10 20kg

Lichte training. Had ook nog veel DOMS dus was eigenlijk niet van plan te trainen.

• #1.489
Maar weer eens een traning loggen. Vorige maandag ook nog getraind maar geen denderende gewichten. Heb nog steeds last van m'n rug. Doe nu redelijk intensief rehab schema + meer fysio bezoek, dus hoop dat dat icm met weer heel licht gaan squatten / deadliften de boel beter gaat maken. Misch ook nog afspraakje met de podo maken want m'n linker erector is veel groter als m'n rechter.

Bench
6x 65kg
6x 65kg
6x 65kg
6x 65kg

Mwa niet slecht opzich. Geen creatine en ben deze afgelopen weken door allerlei feesten, ziek zijn etc. nog meer afgevallen (weeg nu 84kg :(). Dus had slechter verwacht. Weer beetje regelmatig gaan trainen en dan moet die 72,5kg wel weer redelijk snel haalbaar zijn.

Neutral grip pullups
8x Bw + 5kg
8x Bw + 5kg
6x Bw + 5kg

Dit is wel stuk minder (10kg minder bw als voor de vakantie dus -15kg is dit).

CG BP & OHP
50kg & 35kg geen reps geteld

Cable curls
13x 7,5kg
13x 7,5kg
11x 10kg

• #1.490
Training v. zaterdag

Bench

6x 66kg
6x 66kg
6x 66kg
6x 66kg

Neutral grip pullups
7x Bw+5kg
8x Bw+5kg
9x Bw+5kg

OHP
6x 35kg
6x 35kg
6x 35kg

Ez-bar curls
12x 15kg + stang
12x 15kg + stang

verder nog wat core meuk gedaan. Dag ervoor ook nog lichte goblet squats gedaan en sldl met 40kg. Dag erna weinig reactiviteit in rug.

Training v. vandaag

Spoto press
6x 55kg
6x 55kg
6x 55kg
6x 55kg

Neutral grip pullups
10x bw
10x bw
10x bw

Iets in m'n bovenrug/nek verneukt door 2u vooraan college te hebben moeten zitten dus ff licht gehouden.

• #1.491
Kcal 500 omhoog gegooid maar op 1 of andere manier niet aangekomen. Zit nog steeds op 86kg. Kracht gaat echter toch wel aardig.

Bench

6x 67,5kg
6x 67,5kg
6x 67,5kg
6x 67,5kg

Nais. Bench gaat lekker.

Neutral grip pullups
...x Bw + 5kg
8x Bw + 5kg
8x Bw + 5kg

CG BP & OHP
50kg & 35kg beide 3x6

Cable curls
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

• #1.492
zaterdag:

bench 4x6 69kg
neutral grip pullups 3x7 10kg
CG BP 3x6 55kg

• #1.493
bench 4x70kg
neutral grip pullups 8/8/7 bw + 10kg
CG BP 3x6 57,5kg
OHP... ? rare stang + 25kg 2x5

• #1.494
BP
4x6 67,5kg

Neutral grip pullups
3x8 Bw+10kg

CGBP
3x6 55kg

DB Rows
8x 28kg
8x 30kg
10x 32kg

Goblet Squats
3x10 34kg

Low bar squats
4x6 60kg

Deadlift
2x6 90kg

Hip Thrusts
2x10 60kg

Ez-bar curls
3x10 17,5kg+stang

Rug gaat weer helemaal goed :) geen last meer. Qua kracht kan ik wel meer hebben, maar ben nu vooral weer voorzichtig aan het opbouwen.

Goed dat je nog zo bezig bent man! Hoe is het met de massa?

• #1.496
Hee Erik! Mwao is na de vakantie en niet benen kunnen trainen snel omlaag gegaan. Sta nu op een schamele 87kg alhoewel wel echt flink droog. Maar massa is in principe ook geen hoofddoel meer, ben voor de zomer geswitcht naar powerliften.

Laatst bewerkt:
Ah oke, en hoe is de progressie in het powerliften dan?

Trouwens, is dat wat die Nexus 6? Heb nu een 5 en mag over een paar maanden in principe weer een nieuwe telefoon.

• #1.498
Ja als je geen benen kan trainen niet echt best. Bench ging goed maar toen met feesten, ziekte en verkeerde oefening doen, beetje mn progressie verneukt, dus nu weer aan het opbouwen. Deadlift ging wel echt lekker voor mn blessure 142,5kg voor 2x6 ofzo deed ik, maar nu sinds 2 weken weer aan het opbouwen.

Ja ik vind hem erg chil. Mega groot scherm wat met mijn handen ideaal is maar voor jou misch wat minder. Verder niet zoveel bijzonders aan, hijs altijd snel, prima batterij en camera maar niks spetterends ofzo. Had hem vooral gekocht omdat ie erg goedkoop was voor een high-end telefoon (en stock android). Maar als je abbo hebt misch niet zo relevant, misch kan je dan beter die nieuwe nexus 6p nemen?

• #1.499
Bench
4x6 70kg

Voelde t*fus zwaar. 3u slaap, 1500kcal deficit en alcohol en toch een 70kg bench vs. m'n 67,5kg van woensdag. Goed bench bankje maakt echt een wereld van verschil. Denk dat als ik gewoon normaal gegeten/geslapen heb op goeie bank wel weer een PR'tje neer kan zetten op de bench

Pendlay Rows
4x6 60kg

Voor het eerst in 4 maanden ofzo. Geen last van m'n rug, benieuwd hoe het morgen gaat.

CGBP - paused
3x6 55kg

Neutral grip pullups
10/10/9 BW - slow speed (helaas geen dip belt)

Ez bar curls
10/10/9 20kg + stang (lichte stang)

• #1.500
Hmm weet niet helemaal of ik verstandig heb gedaan aan deze training. Heb me qua gewichten in gehouden, rug en knie allebei erg gevoellig, m'n knie knakte ook hard tijdens het low bar squatten. Maar misch alsnog teveel. Gaan het morgen voelen.

Goblet Squats

3x10 30kg

Low bar squats
1x6 65kg

Split squats
2x8 18kg
1x10 18kg

Deadlift
1x6 90kg
1x6 100kg

Hip Thrusts
2x10 60kg