Lekkere training! en met squatten moet je aanvoelen wat je goed bevalt.
Ik heb eerst lang parallel gesquat en ben nu een paar weken over op as to the grass squatten.
Het opbouwen daarvan ging sneller dan ik dacht. Dus gewoon doen wat jij lekkerder aan vind voelen!
enne.. geniet van het feestje morgen.

Ik ga all out op een bedrijfs BBQ. :
We gaan het zien, morgen ga ik weer squaten! Ik ga toch proberen weer wat dieper te squaten, dat voelt voor mij persoonlijk fijner. Dan maar aan mijn core werken! Feestje was gezellig! Hoe was je BBQ?
Dat is idd een flinke training. Ziet er goed uit
Thanks Kev!
Probeer gewoon de maximale diepte te vinden waarbij jij je core nog goed kan houden. Begint nu wel te komen he die Squat
Ja, de squat komt zeker! Nu nog even de juiste diepte vinden inderdaad
SQ doen hoe die het beste aanvoelt

Maar zeker tot parallel

Nog een repje of 10.000 en je hebt het helemaal te pakken
Dieper voelt beter dus gaan we daar voor

Haha, 10.000 klinkt stiekem best veel, maar gemiddeld doe ik toch wel 75 squats per week dus valt het eigenlijk nog wel mee
Ik kijk hier voor het eerst volgens mij. Goed bezig met afvallen en ik zie ondanks dat een hoop recente (V)PR's. Netjes!
Denk dat er met jouw leeftijd en stats nog een hoop PR's inzitten
Leuk dat je meeleest! Het afvallen gaat inderdaad goed. Inmiddels ben ik op mijn "oude" gewicht. Ik probeer nu de lijn door te zetten en mijn buikje kwijt te raken. Ik hoop dat er inderdaad nog genoeg PR's gaan komen ondanks dat ik bezig ben met afvallen.
En hij heeft een hele strenge coach
Heel, heel streng!
Mooie training, prima!
Wat SQ betreft is het denk ik ook een kwestie van dat irritante geduld dat je moet hebben.. Veel blijven oefenen, wat mij betreft juist door middel van variaties zodat je goed je lichaam leert kennen. Op een gegeven moment ga je aanvoelen wanneer je op parallel zit en niet, wat een goede diepte is, of je bovenlichaam niet te ver buigt, etcetera. Heb zelf erg veel aan goblet squats gehad. Misschien het belangrijkste.. Bij mij bleek het juist soort schoeisel enorm veel uit te maken!
Veel plezier met het verjaardagsfeest van je vriendin, breek de tent niet af he..
Thanks Sanne! Ja, geduld blijft een schone zaak en zoals je al zegt; oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Ik probeer de laatste tijd inderdaad te variëren en aan te voelen wat het fijnste voelt. Qua schoeisel zit ik wel goed, ik draag speciale schoenen van Adidas. Enuh de tent is gelukkig heel gebleven, feestje was gezellig
Eens met Sanne.. Squats zijn vrij persoonlijk. De algemene beweging is hetzelfde uiteraard, maar finetunen en je 'sweetspot' vinden (hoe leg je de bar? hoe diep moet je gaan? etc) vergt tijd. Komt vanzelf kerel
Klopt wat je zegt Kev, squats zijn inderdaad persoonlijk en iedereen heeft zijn eigen sweetspot! Finetuning it is!
Gister dus verjaardag gehad van mijn vriendin. Overdag wat minder gegeten om wat extra kcal over te houden voor de biertjes, maar ik denk dat ik toch wel 2500kcal minimaal heb aangetikt gister (500 meer dan wat ik nu eet). Drie biertjes op (1x desperados, 2x jupiler), een stukje gebak, een paar bitterballen en een paar stokbroodjes (zonder iets erop).
Net UB1 gedaan:
zaterdag 05-09-2015 (UB1)
voeding
Totaal 1.920
KVE 179/53/180
Redelijk veel carbs vandaag. Pasta met avondeten en in de middag 2 kleine pannenkoeken op
warmup
crosstrainer: 10 minuten, 0.67km, 89kcal
crosstraining warm-up gaat steeds beter! Tempo zit er telkens goed in.
Dumbell row
10x10kg
5x24kg
PR
5x24kg
5x24kg
5x24kg
5x24kg
benchpress
10x20kg
5x30kg
3x50kg
PR
3x50kg
3x50kg
3x50kg
3x50kg
Planning was oorspronkelijk om 5x5x50kg te doen, maar voelde gelijk bij de eerste set dat het moeilijk ging worden. Overige setjes besloten telkens 3 reps te doen. Hopelijk volgende week wel 5x5x50kg!
Machine pulldown
10x62,5kg
PR
10x62,5kg
10x62,5kg
barbell incline bench press
10x20kg
8x35kg
9x35kg
8x35kg
Voelde beter dan vorige keer! Goed focussen en aanspannen hielp.
dumbbell side raise
8x6kg
PR
8x6kg
8x6kg
Doe al een aantal weken 5kg, dus besloten om naar 6kg te gaan. Ging eigenlijk best goed! Gekozen voor 8 reps ipv 10 omdat ik het wil opbouwen.
rope pushdown
10x20kg
10x20kg
10x20kg
barbell curl
10x25kg
8x25kg
7x25kg
Lekker pomp in beiden biceps. 25kg viel toch wel een beetje tegen, maar zit al vrij lang op 22,5kg dus wilde perse verhogen
cardio
stairmaster: 20 minuten, ~ 1200 stappen
Goede training! In het begin voelde ik me niet zo heel erg lekker, maar dat waren misschien de biertjes die aan het boksen waren met de bitterballen. Gelukkig knapte ik vrij snel op tijdens de training. Wederom blij met mijn PR's.
rating