AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Heb je nog getraind?

• Topic Starter Topic Starter
Jonguh, squat ging stuk beter dan dinsdag hoor, die van dinsdag was echt dramatisch:D

Ik beleefde het toch echt anders, maar hopelijk blijft het nu beter gaan.

nou met zoveel PR's zou ik iet zeggen een rating 2... maar ik snap wel dat gevoel anders is. ;)
Die squat komt echt wel. Hang je er niet aan op he! Het gaat om de gehele training en niet alleen om de squat!

Dus mooie training!

Ja, zou je inderdaad niet zeggen een rating van slechts 2 met zoveel PR's! Maar omdat de squat weer zo matig ging, voelde het inderdaad anders.
De squat komt echt wel, het heeft alleen wat meer tijd nodig!

Woah, PR-regen incoming! :D
Herken je wederom volledig.. Als bij mij een bepaalde oefening niet gaat zoals ik had gewild kan dat gerust voor mij de gehele training overschaduwen en verpesten. Al lukt het mij tegenwoordig het wat meer los te laten..
Maar goed, als het direct de eerste oefening is begin je natuurlijk al met een minder lekker gevoel.

Forigve and forget, op naar de volgende training!

Haha, rain down on me! Gelukkig had het mijn training niet verpest, maar het overschaduwde mijn training wel. Ik moet het inderdaad los laten.
Heeft gewoon wat tijd nodig! Gewoon doorknallen inderdaad! :D

Ik zou de Squat eens een tijdje wat lager in de reps gaan doen en dan gewoon meer sets. Met lagere reps kun je veel beter op de techniek blijven letten en als je meer sets doet wordt je er ook sneller beter in. En laatste pluspunt is dat je dan hogere gewichten kan Squatten en dat maakt het aanspannen enzo ook gelijk makkelijker.

Goede tip! Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de oefening morgen precies ga doen, maar ik ga er het beste van proberen te maken! :thumbs:

Zeker! Jij lekker lamen op het strand met je vriendin, ik lekker trainen!

training 22-08-2015 (UB2)

Gister uit wezen eten met vriendin plus ouders. Het was een buffet, dus een soort van AYCE. Overdag wat minder gegeten zodat ik wat meer kcal over had in de avond.
Ik vond dat ik het nog netjes heb gehouden met 3 bordjes. Ook geen bier gedronken, alleen water.

X9eKp7bm.jpg
KrZzQXxm.jpg
8jtHgxFm.jpg

voeding
Totaal 1.952
KVE 119/86/186

Vandaag een hele avocado op en een handje nootjes, dus kwam makkelijk aan mijn vetten :D

Volgt

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.64 km, 84 kcal

Benchpress
10x20kg
8x30kg
8x40kg
8x42.5kg
7x42,5kg

Goede fail bij de laatste rep in de laatste set, maar wist me gelukkig uit de situatie te redden, kreeg de barbell met moeite terug geplaatst.

Dumbell row
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Mp
10x20kg
5x30kg
4x32,5kg
3x32,5kg

Had gehoopt deze week wel 32,5kg aan te tikken, maar helaas. Oefening ging wel beter dan vorige week!

Machine chest fly
8x27,5kg
8x27,5kg
8x27,5kg

Waar ik vorige week het laatste setje niet haalde (maar 5 reps) haalde ik hem nu wel :D

pullup
8x30kg (contra)
8x35kg (30kg was toch iets te zwaar, terug naar 35kg)
8x35kg
8x35kg

dips
10x15kg (contra)
8x (zonder contra, 15kg was zo licht dat ik de oefening zonder contra heb gedaan en het ging best goed! Redelijke dips ook)
8x
6x

Erg blij dat ik nu kan dippen zonder contra gewicht! Het zijn nog geen perfecte dips, maar geen contra gewicht meer in ieder geval! :D:thumbs:

db lying rear lateral raise
10x6kg
10x6kg
10x6kg

Preacher db curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

fietstrainer
~8 minuten, ~50kcal, constant heart rate van 150

Was vrij zwaar fietsen (weerstand van 140 watt). Had geen zin meer in de oefening en toen dacht ik, laat ik de stairmaster eens proberen!

stairmaster
35 minuten (waarvan 5 min cooling down), 1742 stappen, 258kcal, niveau 6

Eerste keer dat ik de oefening deed, maar ik vond hem erg lekker! Heb flink staan zweten. Denk dat ik deze vaker ga doen :D

Rating:
Eerste keer dat ik alleen was gaan sporten (flexx heeft een dagje rust verdiend op het strand). Het tempo zat er goed in en ondanks de fail bij de BP ging het best lekker! Erg blij ook dat ik geen contra-gewicht meer hoef bij het dippen.

Nu verder genieten van deze zonnige zaterdag :D

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Eten valt me beetje tegen hoor, 3mini bordjes. Goeie training maat, hoop dat ik ook weer snel kan knallen.

Das niet veel eten... Dan zou ik me toch echt misdragen hebben. :o

Maar wel een super training! Best lang bezig ook denk ik met zoveel oefeningen?
En super van het dippen! Ik kon het ook.. met extra gewicht van 10 kg.. tot mijn schouder niet meer meedeed...
Ik hoop ze ooit weer op te pakken. Het is echt kicken als dat lukt! :D

Geen contra-gewicht bij het dippen, lekker man!! Snel hang je er extra gewicht bij :D

Eten valt me beetje tegen hoor, 3mini bordjes. Goeie training maat, hoop dat ik ook weer snel kan knallen.

Er waren 2 formaten borden bij het buffet en dat was telkens het grootste bord. Het lijkt weinig, maar ik vond het wel meevallen eigenlijk.
Ik heb me gewoon netjes gedragen :D

Das niet veel eten... Dan zou ik me toch echt misdragen hebben. :o

Maar wel een super training! Best lang bezig ook denk ik met zoveel oefeningen?
En super van het dippen! Ik kon het ook.. met extra gewicht van 10 kg.. tot mijn schouder niet meer meedeed...
Ik hoop ze ooit weer op te pakken. Het is echt kicken als dat lukt! :D

Haha, normaal gesproken zou ik denk ik ook meer gegeten hebben. Maar je lichaam past zich aan aan je eetpatroon. Voorheen at ik ook makkelijk 5 ronden sushi bij AYCE en een maand geleden vond ik het wel welletjes na 3 rondes.

Ik ben 1,5 uur bezig geweest met de oefeningen denk ik. Daarna nog 45 minuten cardio gedaan.
Ja, ben echt blij dat ik geen contra-gewicht meer nodig heb bij het dippen. Zeker als je bedenkt dat ik ben begonnen met 60kg contra gewicht ongeveer 2 maanden geleden.
Vervelend dat je schouder je in de steek heeft gelaten. Hopelijk kan jij ook weer knallen binnenkort.

Geen contra-gewicht bij het dippen, lekker man!! Snel hang je er extra gewicht bij :D

Ja, gaat de goede kant op! Snel met extra gewicht erbij hopelijk!

training 23-08-2015 LB1

gewicht:
83,7 kilo (7,5 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)

voeding
Totaal
KVE

volgt

10 minuten, ~ 0.63 km, 84 kcal

warming up
2x12 back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extension

squat
8x20kg
8x20kg
5x35kg PR
5x35kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg

Squat ging eindelijk weer beter. Tijdens de squat hebben flexx en ik goed gelet op mijn houding en tijdens mijn eerste set van 35KG heb ik waarschijnlijk het probleem gevonden van mijn matige uitvoering de afgelopen weken; mijn rechterknie wijst ietswat naar binnen toe ipv naar buiten. Wanneer ik begin met mijn squat duw ik mijn heupen naar buiten maar blijkbaar duw/draai ik mijn rechterheup niet goed genoeg naar buiten toe, waardoor mijn knie een beetje naar binnen wijst ipv naar buiten. Bij de volgende sets heb ik geprobeerd mijn rechterheup beter naar buiten te duwen, maar was best lastig. Even op onderzoek uit hoe ik dit probleem kan oplossen.

machine back extensions
12x30kg
10x35kg
8x40kg
6x45kg VPR

leg extensions
12x45kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg VPR

seated leg curl
12x45kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg VPR

Smith calve raises (staand)
15x20kg
15x60kg PR
15x60kg
15x60kg

weighted decline sit-up
4x15x22kg

planks
60s
42s
45s

crosstrainer hiit
20 minuten, ~ 1,34 km ~ 186kcal

hiit ietwat rustiger aan gedaan dan de vorige keer; toen zat ik bijna de hele tijd op een hartslag van ~170 en dat vond ik een beetje te hoog.
Nu zat ik op een hartslag van max 160 en dat beviel ook beter. Ik wisselde of met een snelheid van 130rpm (zwaar) met 150 a 160rpm (licht).

Ik ben nu ~2 maanden onderweg en ik ben erg blij dat ik 7.5 kilo ben afgevallen. Ik ben van plan nog 8.5 kilo af te vallen tot dat ik ongeveer ~75 kilo weeg.
Ik ben erg blij met de progressie van mijn oefeningen (de compounds iets minder). Maar krachttraining heeft tijd nodig; ik ben nooit een sterk persoon geweest, maar progressie is er zeker!

Rating:
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Squat ging eindelijk weer beter. Tijdens de squat hebben flexx en ik goed gelet op mijn houding en tijdens mijn eerste set van 35KG heb ik waarschijnlijk het probleem gevonden van mijn matige uitvoering de afgelopen weken; mijn rechterknie wijst ietswat naar binnen toe ipv naar buiten. Wanneer ik begin met mijn squat duw ik mijn heupen naar buiten maar blijkbaar duw/draai ik mijn rechterheup niet goed genoeg naar buiten toe, waardoor mijn knie naar een beetje naar binnen wijst ipv naar buiten. Bij de volgende sets heb ik geprobeerd mijn rechterheup beter naar buiten te duwen, maar was best lastig. Even op onderzoek uit hoe ik dit probleem kan oplossen.
Tegenwoordig is het openen van de heupen een vast onderdeel van m`n warming up op lower body dagen.. De zogenaamde kikkerhouding: [Link niet meer beschikbaar]

frog-squat-pose_zps9465158c.jpg

Squathouding aannemen en dan met je ellebogen je knieën naar buiten drukken zodat je heupen zich openen

Ah, die heb ik een keer ergens voorbij zien komen! Je knieën naar buiten drukken inderdaad met de ellebogen.
Ik ga aan de slag! Thanks voor de tip Kev!

Herkenbaar met dat AYCE... ik vreet me echt rond. :o
Maar je lijf went inderdaad aan een hoeveelheid eten.

Dat zijn behoorlijk lange trainingen. Oef.. zou ik niet volhouden. Maar goed ook dat is voor iedereen anders.
Schouder zal niet meer overgaan..:( Dus als het even gaat knallen.. en wanneer hij niet meewerkt training aanpassen. ;)

Lekker getraind vandaag ook weer! Genoeg (V)PR's! ook weer. Goed dat je nu weet hoe het zit met je squat.
Het is en blijft een kwestie van oefenen. Je komt er wel!

Allemaal netjes op deze pagina man!! Goede trainingen met een hoop samba-mannen:thumbs: En je hebt je echt verdomd goed gedragen bij die AYCE. Het is dat ik het meeste niet te vreten vind van wat erop ligt...anders had dit bij een dergelijk restaurant mijn 'voorgerecht' kunnen zijn..:o

Geniet van de zondag man!

Op driekwart van de 10 kilo, dat doe je goed! :D
Wat AYCE betreft scheelt het bij mij bijvoorbeeld ook of ik in een bulk zit of niet.. Nu ik cut zit ik gewoon veel sneller vol. Helaas weerhoudt me dat er alsnog niet van om belachelijke hoeveelheden weg te werken :o.

Herkenbaar met dat AYCE... ik vreet me echt rond. :o
Maar je lijf went inderdaad aan een hoeveelheid eten.

Dat zijn behoorlijk lange trainingen. Oef.. zou ik niet volhouden. Maar goed ook dat is voor iedereen anders.
Schouder zal niet meer overgaan..:( Dus als het even gaat knallen.. en wanneer hij niet meewerkt training aanpassen. ;)

Lekker getraind vandaag ook weer! Genoeg (V)PR's! ook weer. Goed dat je nu weet hoe het zit met je squat.
Het is en blijft een kwestie van oefenen. Je komt er wel!

Kan je nagaan; flexx en ik trainen altijd samen dus dan duren de trainingen soms nog ietsje langer omdat we elkaar ook moeten afwisselen en vaak het gewicht moeten veranderen omdat flexx hogere gewichten gebruikt dan ik. Maar ik vind het best lekker, 2 uurtjes in de sportschool! (inclusief ~45 minuten cardio).

Jup, hopelijk kan ik mijn squat nu verbeteren nu ik (hopelijk) de bottleneck gevonden heb! :D

Allemaal netjes op deze pagina man!! Goede trainingen met een hoop samba-mannen:thumbs: En je hebt je echt verdomd goed gedragen bij die AYCE. Het is dat ik het meeste niet te vreten vind van wat erop ligt...anders had dit bij een dergelijk restaurant mijn 'voorgerecht' kunnen zijn..:o

Geniet van de zondag man!

Thanks Marv! Ik mag ook niet ontevreden zijn! 7,5 kilo eraf en 10cm van de taille. Op naar de 10 kilo :)
Haha ja, ik heb me echt gedragen! Was voorheen wel anders..

Lekkere chille zondag gehad nog! Nog naar een markt in de buurt gelopen wat bij elkaar toch ook weer een uurtje lopen was, dus stiekem nog wat extra cardio gepakt zo! :thumbs:

Op driekwart van de 10 kilo, dat doe je goed! :D
Wat AYCE betreft scheelt het bij mij bijvoorbeeld ook of ik in een bulk zit of niet.. Nu ik cut zit ik gewoon veel sneller vol. Helaas weerhoudt me dat er alsnog niet van om belachelijke hoeveelheden weg te werken :o.

Yes, ik ben blij! Op naar de 10 kilo inderdaad! Streven is uiteindelijk 75 kilo, maar 80 is ook een heel mooi rond getal :)
Ik merk dat trouwens ook hoor, dat je veel sneller vol zit. Toen ik 2 borden op had, zat ik al aardig vol. Lichaam past zich aan.

Laatst bewerkt:
In!

training 25-08-2015 (UB2)

Normaal doe ik een UB1 op dinsdag, maar flexx en ik hebben besloten voortaan UB2 op dinsdag te doen.

voeding
Totaal 2.005
KVE 168/63/188

10 minuten, ~ 0.64 km, 84 kcal

military press
10x20kg
5x27.5kg
5x27.5kg
5x27.5kg

Omdat ik 2 weken op rij 32.5kg niet wist aan te tikken, deze week een reset gedaan. 27.5 ging easy peasy!

Dumbell row
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Benchpress
10x20kg
8x30kg
8x42.5kg
8x42.5kg
7x42,5kg

Ik baalde echt enorm dat ik de laatste rep net niet haalde. Flexx moest een lichte spot doen. Kwam wellicht ook omdat we eerst military press hadden gedaan aan het begin van de training (bench press was bezet)

db lying rear lateral raise
10x6kg
10x6kg
10x6kg

pullup
8x30kg (contra)
8x30kg
8x30kg

Machine chest fly
8x27,5kg
8x27,5kg
8x27,5kg

dips
niet gelogd. Het apparaat was bezet en op van die lage rekjes vind ik de oefening nog niet zo fijn.
Tevens omdat mijn dips nog lang niet goed zijn, oefen/verbeter ik liever mijn dips mbv het apparaat.

Preacher db curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

Ging lekker!

stairmaster
15 minuten, 175kcal, 1000 stappen

Zweten als een malle!

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Lekkere training! :thumb:
En ja.. als je eerst MP doet gaat BP vaak wel wat minder.. mijn ervaring.

Waarom niet meer reps in die laatste set MP's dan als die easy peasy ging?

Lekkere training! :thumb:
En ja.. als je eerst MP doet gaat BP vaak wel wat minder.. mijn ervaring.

Ja, best lekkere training! Ja, balen dat de BP eerst bezet was. Volgende keer beter!
Training ging verder wel relax, vooral de oefeningen met de biceps gaan goed! :D

Waarom niet meer reps in die laatste set MP's dan als die easy peasy ging?

Ik moest nog een BP hierna en bovendien had ik afgelopen zaterdag ook al UB2 gedaan dus wilde mezelf ook weer niet al teveel uitsloven :D

training 27-08-2015 (LB2)

voeding
Totaal 1.951
KVE 155/63/191

10 minuten, ~ 0.63 82kcal

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl

squat
8x20kg
8x20kg
8x32.5kg
8x32.5kg
8x32.5kg

Na maar liefst 6 weken aanrommelen kan ik vandaag eindelijk zeggen dat mijn squat goed ging. Tijdens de eerste 2 warmup setjes voelde het eigenlijk al goed. De barbell lag al beter op mijn traps dan normaal (ik probeerde deze keer zo recht mogelijk onder de barbell te staan tijdens het unracken). Tijdens het squatten lette ik ook erg goed op de flaw die ik afgelopen weekend had ontdekt (dat mijn rechterknie naar binnen komt tijdens de squat) en het ging nu dan ook veel beter. Tijdens de squat goed geconcentreerd en goed gelet op het naar buiten duwen van beiden knieën. Ik ben echt superblij dat er resultaat is na weken aanrommelen! Ik ging verder ook vrij goed parallel en flexx heeft me van een afstand zien squaten en die was ook tevreden! :thumbs:

single leg extensions
10x32,5kg PR
10x32.5kg
10x32.5kg
10x32.5kg (laatste setje was erg zwaar!)

seated single leg curl
10x32,5kg PR (vorige week lukte alleen met één been 32.5kg)
10x32,5kg
10x32,5kg
10x32,5kg

Tijdens de setjes door nog even staan strekken (standing toe touches) en tot mijn verbazing had ik hier niet zo heel veel moeite mee.

dumbbell shrugs
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

smith machine calf raises
15x20kg
15x62.5kg PR
15x62.5kg
15x62.5kg

machine back extension
10x42.5kg PR
10x42.5kg
10x42.5kg
10x42.5kg

Weighted decline situps
15xbw +22kg
15xbw +22kg
15xbw +22kg
13xbw +22kg

planks
47s
52s
53s

Redelijke planks. Normaal haal ik een hoge score bij de eerste plank en is de rest veel minder, maar nu alle 3 zowat hetzelfde.

crosstrainer HIIT
20 minuten, ~183 kcal, 1.35km

Hele lekkere training en nogmaals blij dat de squat goed ging. :D:D

rating
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Goed bezig maat, trots op jou:P

Terug
Naar boven