Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

kan me voorstellen dat je het nieuwe jaar in wil gaan met afsluiting van een goeie cut! Dus op voor die laatste 2 kilootjes er nog af!
Ben benieuwd of die Fitbit een beetje goed werkt. Laat je het hier ook even weten? :)

Wat voor fitbit heb je precies? Er zijn heel veel verschillende en de prijs varieert ook behoorlijk, dus ik ben ook heel benieuwd!

Fitbit, nice! Ik ben er echt blij mee :) Welke heb je gekocht de Charge of Charge HR?
Pas op dat je er niet te geobsedeerd mee omgaat btw. Ik merkte afgelopen week echt wel dat ik overmatig veel op dat ding ging kijken hoeveel kcal ik op dat moment zou hebben verbrand en wat de verwachting is voor de rest van de dag (dat kun je dan weer in MyFitnessPal aflezen ;) )

freakjam kennende wordt hij helemaal obsessed op dat ding:P

5 maanden cutten, moet er niet aan denken!
wat was je vetpercentage dan toen je begon?

• Topic Starter Topic Starter
Nice, je hebt ook een Fitbit!!
Lijkt me een fantastisch ding :).

Ja, het is echt een handig ding! Je hebt ook bijna niet door dat je het ding draagt. Je kunt hem ook koppelen met Myfitnesspal, reuze handig!

kan me voorstellen dat je het nieuwe jaar in wil gaan met afsluiting van een goeie cut! Dus op voor die laatste 2 kilootjes er nog af!
Ben benieuwd of die Fitbit een beetje goed werkt. Laat je het hier ook even weten? :)

Het is een handig apparaatje met een aantal handige functies:
  • hartslagmeter
  • stappenteller
  • houdt bij hoeveel kcal je hebt verbrand (op basis van je hartslag)
  • houdt bij hoeveel minuten per dag je actief bent geweest
  • houdt je slaappatroon bij
  • wekker
  • en je kunt er natuurlijk ook op zien hoe laat het is ;)
Je kunt hem koppelen aan je telefoon via bluetooth en alles wordt gesynced naar fitbit.com waar je alles per dag kunt zien in een overzicht.
Je zou deze review eens kunnen lezen, dan heb je een idee hoe het apparaatje werkt en wat het precies doet en wat je kunt zien.

Wat voor mij de voornamelijke toegevoegde waarde is op dit moment is dat ik kan zien wat ik per dag aan kcal verbrand. Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag ongeveer 2500 a 2600kcal verbrand.
Zojuist heb ik een training gedaan (inclusief fietsen heen en terug en 10min cardio) en volgens mijn tracker heb ik ~600kcal verbrand. Waarschijnlijk kom ik op een trainingsdag uit dat ik ~3100kcal verbrand en dus op een rustdag 2500 a 2600kcal. Ik eet nu 1900kcal op een rustdag en 2300kcal op een trainingsdag. Je kunt dus nu al concluderen dat ik mijn kcals moet verhogen naar respectievelijk ~2000kcal en ~2600kcal. Ik heb het apparaatje pas 3 dagen dus op lange termijn kan ik dat denk ik beter inschatten.

Wat voor fitbit heb je precies? Er zijn heel veel verschillende en de prijs varieert ook behoorlijk, dus ik ben ook heel benieuwd!
Ik heb de Charge HR! Ik had hem aan het begin van de week gekocht bij fonq.nl toen was ie in de aanbieding (122,95) en ik had nog een kortingscode van 10 euro, dus dat scheelt wel een beetje!

Fitbit, nice! Ik ben er echt blij mee :) Welke heb je gekocht de Charge of Charge HR?
Pas op dat je er niet te geobsedeerd mee omgaat btw. Ik merkte afgelopen week echt wel dat ik overmatig veel op dat ding ging kijken hoeveel kcal ik op dat moment zou hebben verbrand en wat de verwachting is voor de rest van de dag (dat kun je dan weer in MyFitnessPal aflezen ;) )

Charge HR. Gelukkig kijk ik niet zo heel erg veel op het ding. Ik kijk regelmatig op mijn telefoon of op het dashboard van fitbit.com

freakjam kennende wordt hij helemaal obsessed op dat ding:P
Haha, valt reuze mee hoor :)

5 maanden cutten, moet er niet aan denken!
wat was je vetpercentage dan toen je begon?
Ik heb mijn vp nooit gemeten aan het begin, maar voor mij was het sowieso een grote verandering. Ik ben niet zozeer alleen geen cutten; ik heb ook mijn levensstijl overhoop gegooid. Ik let nu op mijn voeding (ik houd elke dag alles bij in Myfitnesspal) en ik sport nu 4x per week. Tot hiervoor had ik nog nooit krachttraining gedaan. Reden dat ik zo lang cut is dat ik eigenlijk meteen een goede basis wil leggen voor straks voor als ik ga bulken. Ik kom van 91.2 kilo (buikomtrek 101cm) en ik weeg op dit moment 74.7 kilo (buikomtrek 81.5cm). Ik denk dat mijn vp in het begin 28% a 30% was en dat ik nu een vp heb van 16 a 18%.

pics or it didn't happen:
links: 87.5kg 15-07-2015 (21-06-2015 woog ik 91,2 kilo, maar helaas geen foto van).
rechts: 74.7kg 21-11-2015

w4hOjBj.jpg

zaterdag 21-11-2015 (UB1)

crosstrainer (warming up)

10 minuten, ~ 0.68 km, 91 kcal

benchpress
10x20kg
5x40kg
5x52.5kg PR
5x52.5kg
5x52.5kg
4x52.5kg
3x52.5kg

Niet helemaal ontevreden. Baalde natuurlijk wel van de fails in de laatste 2 setjes maar ik had het in de 2de set al vrij moelijk, dus vond het sowieso al top dat ik toch 3x5x52.5kg wist te halen.

pullups
4x6 (20kg contra)

setjes van 4x6 gedaan ipv 3x8. Heb het idee dat het beter gaat met de pullups. Volgende week naar 15kg contra.

negative pullups
3x4 VPR

negatives gaan ook beter. Voorheen haalde ik maar net steeds 3 reps. Nu setjes van 4 gedaan.

barbell incline benchpress
8x30kg
8x40kg
6x40kg
5x40kg

Wederom niet helemaal ontevreden. 8x40kg is op dit moment de meeste aantal reps die ik behaald heb dus er zit wel degelijk progressie in. Had stiekem gehoopt op meer reps bij de laatste 2 setjes, maar mijn linkerpols hield ik niet altijd goed recht.

t-bar row
10x30kg
5x5x35kg PR

Houding en aanspanning mag nog iets beter.

dumbbell side lateral raises
3x10x6kg

Houding was niet zo heel best vandaag bij deze oefening. Volgende keer even beter op letten.

dips
5x +bw
5x +bw
5x +bw
4x +bw
4x +bw

Dips gaan steeds beter! De oefening gaat beter en het tempo ligt hoger. Nu nog 5x5 weten te behalen :D

barbell curl
10x22.5kg
10x22.5kg
6x22.5kg

Had deze al 3 weken niet meer gedaan en dat was te merken ook! :D

rating
Blijkbaar had ik nog wat vocht over van mijn vakantie, dus tegen verwachting in nog wat gewicht kwijtgeraakt deze week en inmiddels zit ik onder de 75 kilo.
Ook bijna 20cm kwijt bij mijn buikomtrek, dus ik ben een erg tevreden man! :D

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Niiiiice, een training en post waar ik erg vrolijk van wordt, lekker bezig man! :D

Echt een super vooruitgang! En een training om vrolijk van te worden! Nice!

Die fitbit klinkt interessant. Wss te duur.. maar als ik een keer wat mazzel zou hebben zou het zeker de moeite waard zijn.. Misschien alleen al om te zien wat mijn lijf nu zo raar doet. :o

Niiiiice, een training en post waar ik erg vrolijk van wordt, lekker bezig man! :D
Anders ik wel!

Echt een super vooruitgang! En een training om vrolijk van te worden! Nice!

Die fitbit klinkt interessant. Wss te duur.. maar als ik een keer wat mazzel zou hebben zou het zeker de moeite waard zijn.. Misschien alleen al om te zien wat mijn lijf nu zo raar doet. :o
Het is zeker een leuk apparaatje! Je hebt ook een normale Fitbit Charge, maar die is zonder de hartslagmeter en die vind ik juist van zoveel toegevoegde waarde.

Wellicht zien er alternatieven van een ander merk die wat goedkoper zijn. Xiaomi komt binnenkort met een nieuw model die slechts 16 dollar is en over een hartslagsensor bezit. Kwaliteit is natuurlijk wel minder, maar dat kan ook niet anders voor die prijs. Wellicht een leuk kerstcadeau voor jezelf?

zondag 22-11-2015 (LB2)

Vandaag alleen wezen trainen en het ging erg lekkah! :D

voeding
Totaal -
KVE -

Volgt

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.68 km, 91 kcal

warm-up squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extension

squat
10x20kg
8x30kg
5x45kg PR
5x45kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Yes! Squat voelt echt zoveel beter. Ik zou bijna al die ellende vergeten waar ik 4 maanden lang mee heb geworsteld. Core voelt sterk en rug stort niet meer in wanneer ik uitstoot.

romanian deadlift
10x25kg PR
10x25kg
10x25kg
10x25kg
10x25kg

3de keer dat ik die oefening nu doe, dus nog vrij laag gewicht. Ben benieuwd hoe het gaat wanneer het gewicht aanzienlijk meer gaat worden.

leg extensions
12x57.5kg
10x62.5kg
8x67.5kg
6x72.5kg

seated leg curl
12x45kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg

calf press on leg press
15x100kg
15x140kg PR
15x140kg
15x140kg

Wat brandt deze oefening toch heerlijk lekker altijd :fire::fire:

planks
3x70s

Eerste keer dat ik 3 setjes doe van 70s en het ging best goed! Om de 3 trainingen verhoog ik met 5 sec.

weighted decline situps
4x15x28kg VPR

Vorige keer de laatste set met 28kg gedaan en nu alles setjes en ging nog best gemakkelijk ook! :D

cycling
10 minuten, 88kcal, 5,16km (~31 km/uur)

rating
Tsja, 4x een (V)PR en squat gaat nog steeds lekker! :banana:

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Nice, een mooie training!
Top dat je SQ zo vooruit gaat, zo zie je dat de aanhouder wint, good job! :D

lekker getraind! en zo zie je.. sterke core = beter squatten! Nice!

Wow! Een hele pagina vol goeds!:D:D

Dat verschil op die foto! je zult wel trots zijn!:bow:

lkkre bezig man, en mooie danseressen uiteraard :D

Verschil is goed te zien, alleen had je in 5 maanden wel klaar kunnen zijn.. maar goed, dan moet je er nog meer voor laten en doen natuurlijk ;) Je komt er zo ook wel!
En niet te vergeten, je pakt na 5 maanden cutten nog steeds kracht, netjes!

Persoonlijk zou ik niet al te lang meer doorcutten, wellicht even wat meer cardio erbij en voeding wat aanpassen zodat het nog wat sneller gaat. En dan rustig gaan bulken. Zo lang in de cut is ook niet goed voor je lijf. Geef het een periode wat het nodig heeft.

Goeie pagina!! :D

Nice, een mooie training!
Top dat je SQ zo vooruit gaat, zo zie je dat de aanhouder wint, good job! :D

Het heeft wel lang geduurd, maar uiteindelijk wel blij dat mijn onderrug sterker is geworden. Lang leve de hyperextensions!

lekker getraind! en zo zie je.. sterke core = beter squatten! Nice!
Ja zeker. Erg blij mee!

Wow! Een hele pagina vol goeds!:D:D

Dat verschil op die foto! je zult wel trots zijn!:bow:
Ik had zelf niet durven denken dat het ook zo goed zou gaan. Je gooit je hele levensstijl om. Vergt veel discipline. Mijn vriendin heeft zich ook aangepast en weegt standaard alles af als we eten maken. Flexx motiveert en helpt me heel goed tijdens het sporten. De laatste weken krijg ik ook veel complimenten op mijn werk omdat mensen ook zien dat ik ben afgevallen natuurlijk. Al dat alles bij elkaar werkt heel erg motiverend :D

lkkre bezig man, en mooie danseressen uiteraard :D
Thanks mate! Ja, mooie vrouwkes haha.

Verschil is goed te zien, alleen had je in 5 maanden wel klaar kunnen zijn.. maar goed, dan moet je er nog meer voor laten en doen natuurlijk ;) Je komt er zo ook wel!
En niet te vergeten, je pakt na 5 maanden cutten nog steeds kracht, netjes!

Persoonlijk zou ik niet al te lang meer doorcutten, wellicht even wat meer cardio erbij en voeding wat aanpassen zodat het nog wat sneller gaat. En dan rustig gaan bulken. Zo lang in de cut is ook niet goed voor je lijf. Geef het een periode wat het nodig heeft.

Ik denk dat ik al vrij streng voor mezelf ben geweest. Ik eet maar 1900kcal op mijn rustdagen en 2300kcal op mijn trainingsdagen. Ik heb de afgelopen maand wel hier en daar gecheat (2 weken vakantie) maar ik denk dat ik al met al erg tevreden mag wezen. En inderdaad wat je zegt, ik scoor nog steeds PR's terwijl ik al heel lang cut, dus ook daar ben ik blij mee.

Ik maak de cut dit jaar nog wel af: met Sinterklaas en Kerst zal er redelijk wat meer gecheat gaan worden. In de eerste week van januari ga ik beginnen met mijn bulk. Ik ben benieuwd hoe ik omga met het meer eten van carbs; wat dat betreft heeft mijn lichaam zich natuurlijk ook aangepast aan mijn nieuwe eetpatroon en hoeveelheid.

Vind ik ook! :D

tuurlijk mag je tevreden zijn, het verschil is duidelijk te zien!
en juist omdat je lichaam zich heeft 'aangepast' zou ik het de laatste weken van je cut gewoon even wat anders doen, of meer cardio :)
hoe droger je staat, des te langer je kunt bulken :)

Wat bedoel je precies met "met wat anders doen"?

lager gaan zitten in voeding, carbs schrappen.. maar met het beetje cardio wat je nu doet kan je dat ook gewoon omhoog gooien.

lager gaan zitten in voeding, carbs schrappen.. maar met het beetje cardio wat je nu doet kan je dat ook gewoon omhoog gooien.
Thanks voor de extra info!

Gister geen training gedaan omdat ik moest studeren voor een Microsoft examen welke ik deze ochtend had (examen 70-410 voor de geïnteresseerde onder ons). Examen gehaald met een score van 816 punten (minimum score was 700 van de 1000) dus ik ben tevreden! :D

Terug
Naar boven