AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

congrats ;)

taart en bier om het te vieren ??? :)

• Topic Starter Topic Starter
Mooie progressie geboekt man.

Congrats, nicely done! :cheer:

Mooie progressie geboekt man.
Thanks mate!

Nou vooruit, ik ook een klein puntje dan..

Thanks San!

donderdag 26-11-2015 (FB)

Vandaag een FB training gedaan omdat ik afgelopen dinsdag niet ben geweest ivm Microsoft examen.

voeding
Totaal 2.288
KVE 198/60/235

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.68 km, 91 kcal

warm-up squat
2x12 machine back extension

leg curl en leg extension bezet.

squat
10x20kg
8x30kg
3x8x42.5KG VPR

Yes, setjes van 3x8 ook gered. We klimmen langzaam aan richting de 50kg!

military press
10x20kg
5x35kg
3x35kg
3x35kg

Wilde vandaag voor het eerst voor de 3x5x35kg gaan, maar helaas niet gered. Volgende week beter :)

romanian deadlift
5x32.5kg PR
5x32.5kg
5x32.5kg
5x32.5kg
5x32.5kg

one-arm dumbbell row
3x8x20kg

smith machine calf raises
15x60kg
3x15x90kg VPR

Ging lekker! Had deze al een paar weken niet gedaan, maar hij voelde heerlijk aan. Brandde lekker in de kuiten! :D

dips
4x 7x +bw VPR

Wilde eigenlijk setjes van 5x5 doen, maar het eerste setje ging zodanig goed dat ik besloot er 4 setjes van 7 van te maken. Dips gaan ook steeds soepeler.

barbell curl
3x8x22.5kg

Het was de bedoeling om nog een aantal planks te doen, maar alle matten waren helaas bezet. Had ook geen zin meer in een cardio ;)

fitbit:
xkHOFF5.png

rating:

Best wel een lekkere FB-training! Blij met de (V)PR's weer ook :)

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Nice om dat zo te zien met die (V)PR training en de fitbit! :D

Je squat gaat ook lekker! Good going en lekker genieten van het biertje morgen. :D

Waarom geen compound voor chest bij fb? Blessure of....?

Waarom geen compound voor chest bij fb? Blessure of....?
Moest de afweging maken tussen benchpress en military press. Military press doe ik normaal elke dinsdag en benchpress doe ik 2x per week.
Had een tijdje geleden ook al een training op dinsdag gemist, dus wilde niet weer de military press overslaan.
Morgen doe ik benchpress en incline benchpress, dus krijgt mijn chest weer genoeg aandacht :)

Bovendien was de benchpress gister bezet nadat ik mijn squats had gedaan. Ik kon hetzelfde squatrek gebruiken om military press te doen, dus was net zo handig.

Damn..dat ziet er best nice uit die fitbit..

Even goolglen wat het precies is..:o

Damn..dat ziet er best nice uit die fitbit..

Even goolglen wat het precies is..:o

Best geinig apparaatje hoor! Mocht je het ding te prijzig vinden, je hebt ook een goedkoper alternatief van het merk Xiaomi. (binnenkort komt v2 uit). Deze kost maar 16 euro ofzo.

GAST! Wat een vooruitgang man! Respect!!
Thanks dude! Ik mag ook zeker niet klagen. 16.5kg afgevallen in 5 maanden tijd :D

Gisteravond met vrienden gegourmet en ben redelijk full r*tard gegaan. Flink wat vlees met stokbrood + kruidenboter op met vanilleijs als toetje. Vanmorgen was ik een kilo zwaarder :D

zaterdag 28-11-2015 (UB1)

pwo:
XXL Blast

Eerste keer dat ik een pwo heb genomen. Voelde me vrij energiek op de crosstrainer en bij de pullups, maar rest van de training niks meer van gemerkt.

10 minuten, ~ 0.68 km, 94 kcal

Fixxeer me teveel op die 0.7km die ik telkens wil halen waardoor ik eigenlijk te snel ga en mijn hartslag te hoog is en het eigenlijk teveel cardio is ipv een warmup.

pullups (15kg contra)
6x PR
6x
6x
5x

Eerste keer met 15kg contra en ging wel redelijk. Laatste setje net niet gehaald.

benchpress
10x20kg
5x40kg
5x52.5kg (begon het eigenlijk al direct zwaar te krijgen)
5x52.5kg
4x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
10x40kg (andere opstelling uitgeprobeerd; voeten laten rusten op een step ipv op de grond, kan nog niet zeggen of ik dit fijner vind)
8x40kg (idem)

Helaas wederom fail bij de 5x5x52.5kg. Volgende week reset naar 5x5x47.5kg

t-bar row
10x20kg
5x5x37.5kg PR

Gaat goed, en heb het idee dat ik ook wel al zwaarder kan.

barbell incline benchpress
10x20kg
8x40kg
7x40kg
4x40kg

Niet al te best. Tevens reset volgende week.

dumbbell side lateral raises
3x8x6kg

dips
8x +bw
7x +bw
6x +bw
5x +bw

Donderdag nog 4x7 gedaan, maar dat was tijdens een FB training. Had het nu overduidelijk zwaarder.

one-arm preacher curl
3x10x12kg

cycling
15 minuten, 142 kcal, 8.4km (~33.6km/uur).

fitbit:

2YUUmA0.png

rating
Had stiekem op meer gehoopt bij de incline en normale benchpress. Verder niet helemaal ontevreden.
Op de crosstrainer en fiets niet meer te hard willen gaan; op sommige momenten is mijn hartslag te hoog.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Side raises was echt een waardeloze vorm man, misschien te zwaar? BP komt wel goed, heb het idee dat je ook niet genoeg gefocust bent.

Side raises vind ik oprecht een van de lastigste oefeningen om fatsoenlijk uit te voeren..

De cardio ga je inderdaad hard, je hartslag zit bijna op 170 en bijna standaard 150+. Voor warmin-up zeker to much..

Gourmet was goed zo te lezen:meal:

Damn man, die Fitbit-charts vind ik er ontzettend interessant uitzien, geef mij ook zo'n ding! :o
Je komt flink competitief over wat warming up betreft, net als ik lijkt het erop dat je jezelf elke keer wilt toppen terwijl het een warming up is, en geen workout an sich :p. Misschien even een andere vorm van warming up zoeken? ;) .. Zonde als je te veel energie geeft voor je daadwerkelijk training is begonnen..

Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben is of je na zo'n avond als gister last heb van mindfucks? Als in: je hebt gecheat, denk je daar daarna nog negatief aan terug omdat je bijvoorbeeld bang bent ineens te veel aan te komen en (heel irrationeel dit..) weer overgewicht te krijgen? Zou het namelijk ontzettend knap vinden als je oprecht er van kan genieten zonder angst! :bow:

Zoals @Robke78 laatst zei.. Form is niet zo belangrijk met side raises, als je je schouders voelt doe je ze strikt genoeg (of iets in die richting :P )

Side raises was echt een waardeloze vorm man, misschien te zwaar? BP komt wel goed, heb het idee dat je ook niet genoeg gefocust bent.
Het is niet zozeer te zwaar, pas bij de 7de rep begint het zwaar te worden. Dinsdag maar even samen kijken wat er beter moet.

Side raises vind ik oprecht een van de lastigste oefeningen om fatsoenlijk uit te voeren..

De cardio ga je inderdaad hard, je hartslag zit bijna op 170 en bijna standaard 150+. Voor warmin-up zeker to much..

Gourmet was goed zo te lezen:meal:
Vind ik ook. In het begin toen ik met 4kg begon had ik echt een zwaar hekel aan deze oefening. Cardio ga ik inderdaad te hard. Heb mijn warming-up vanmorgen ook aangepast hierop.
Gourmet was goeie inderdaad :D

Damn man, die Fitbit-charts vind ik er ontzettend interessant uitzien, geef mij ook zo'n ding! :o
Je komt flink competitief over wat warming up betreft, net als ik lijkt het erop dat je jezelf elke keer wilt toppen terwijl het een warming up is, en geen workout an sich :p. Misschien even een andere vorm van warming up zoeken? ;) .. Zonde als je te veel energie geeft voor je daadwerkelijk training is begonnen..

Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben is of je na zo'n avond als gister last heb van mindfucks? Als in: je hebt gecheat, denk je daar daarna nog negatief aan terug omdat je bijvoorbeeld bang bent ineens te veel aan te komen en (heel irrationeel dit..) weer overgewicht te krijgen? Zou het namelijk ontzettend knap vinden als je oprecht er van kan genieten zonder angst! :bow:
Haha, ja leuk ding of niet? Wat ik Marina en Marv ook al had getipt; mocht je het ding te duur vinden, er is een goedkoper alternatief van Xiaomi. Wat betreft de warming-up, het klopt precies wat je zegt. Ik weet dat ik altijd eindig met ~0.7km en ik probeer altijd met diezelfde afstand te eindigen bij mijn warming-up. Heb vanmorgen een warming-up gedaan van 5 minuten en mijn hartslag lager gehouden :)

Ik heb eigenlijk geen mindfuck na het eten van een cheat. Het enige wat ik dan me dan wel afvraag is hoeveel ik de afgelopen jaren wel niet gegeten moet hebben aangezien ik zo zwaar was geworden. Ik ben in ieder geval niet bang om weer aan te komen. De vorige keren dat ik bijvoorbeeld sushi heb gegeten, dan weet ik dat ik na 3 a 4 dagen dat extra gewicht wat ik erbij heb gekregen toch wel weer kwijt raak. Vanmorgen was ik ook alweer 0,4kg kwijt van de 1kg die ik zaterdagochtend was aangekomen van het gourmetten. Ik maak me er in ieder geval niet meer druk om.

Zoals @Robke78 laatst zei.. Form is niet zo belangrijk met side raises, als je je schouders voelt doe je ze strikt genoeg (of iets in die richting :P )
We zullen eens kijken wat er beter moet aan mijn form..

Er is een verschil tussen cheaten en de oefening helemaal verkeerd uitvoeren:p
Helemaal verkeerd doen is denk ik een groot woord.. Corrigeer me in ieder geval de volgende keer maar..

zondag 29-11-2015 (LB2)

5 minuten

warm-up squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl

leg extension bezet.

squat
10x20kg
5x40kg
5x47.5kg PR
5x47.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg

Squat ging okay! Flexx had nog een filmpje gemaakt en heb nog wel wat zelfkritiek; mijn form moet beter. Knieën gaan nog wat te ver naar voren en kont te weinig naar achter. Volgende week hier meer op letten dus :)

leg press plate loaded
12x80kg
12x100kg
12x140kg
12x160kg PR
12x160kg
12x160kg

19 juli voor het laatst gedaan in een andere sportschool toen haalde ik maar 10x110kg. Aardige verbetering inmiddels dus. Heb het idee dat ik ook al zwaarder kan, maar eerst weer rustig aan opbouwen.

leg extensions
12x57.5kg
10x62.5kg
8x67.5kg
6x72.5kg

seated leg curl
12x45kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg

weighted hyperextensions
10x +10kg
8x +20kg PR
8x +20kg
8x +20kg

calf press on leg press
15x100kg
15x150kg PR
15x150kg
15x150kg

god***domme zwaar. Wilde iets te graag deze PR, maar hij was niet erg netjes. Volgens flexx moest ik beter pressen (tenen strekken). Volgende week gewoon weer 130 of 140kg. Brandde wel weer als een malle zeg.

planks
70s
70s
40s

Not today.

flat straight leg raise
4x5

Nieuwe buikspieroefening omdat ik al maanden lang weighted decline situps doe. Ik vond de oefening best zwaar! (het brandde elke setje al bij de 4de rep). Volgende week wellicht eerst starten met de knee raise variant.

crosstrainer
10 minuten, 0.6km

fitbit:

MTAj99Z.png

rating:
Weer een aantal PR's en hartslag beter onder controle. Jeej :)

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Post filmpje dan.

Terug
Naar boven