Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

No disrespect, maar de basis is zelfs niet ok. Dit is een quarter SQ. En je knieën lijken te rammelen. Wat best wel ok is, dat je
core het wel goed recht houdt. Gewicht eraf en goed/dieper leren gaan. Desnoods maak je gebruik van een bankje of een
stapel plates zodat je weet hoe diep je moet gaan. Knieën naar buiten blijven duwen en die telefoon uit je zak.

En ik wil die samba chicks terug :)
Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn eigenlijk. Goede feedback!

• Topic Starter Topic Starter
Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn eigenlijk. Goede feedback!
Zeker goede feedback! Vandaag mee aan de slag gegaan ook!

training 03-12-2015 (LB2)

voeding

Totaal 2.296
KVE 207/68/205

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension

squat
10x28kg
10x30kg
8x45kg
7x45kg
5x45kg

Tot aan de 30kg ging de squat nog goed. Lekker diep en weinig tot geen moeite. De eerste werkset ging ook nog wel, maar toen kreeg ik het moeilijk. Op advies van meerdere dieper gaan squaten, maar wanneer ik probeer uit te stoten heb ik moeten met controle houden over mijn knieën (ze klappen naar binnen zoals @Robke78 en @bricone al zagen in mijn filmpje). Even zien hoe ik hier aan kan werken; wellicht wat breder gaan staan.

romanian deadlift
10x27.5kg
10x35kg PR
10x35kg
10x35kg
10x35kg
10x35kg

Houding kan nog beter.

pure strength plate loaded leg press
15x80kg
13x100kg
10x150kg
8x150kg
8x150kg

Iets diepere, beter gecontroleerde reps. Was goed zwaar!

single leg extensions
8x35kg
8x35kg
8x35kg

smith machine reverse calf raises
15x60kg
15x70kg
15x70kg
15x70kg

ball crunches

15x
15x
15x

fitbit:

ndCnSBC.png

rating:

Was niet zo best vandaag. Het was erg druk in de sportschool en veel tijd kwijt met de squat en RDL. Was een lange training op deze manier.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

2 sambavrouwkes maar? Das wel heul weinig maat!

Maar het was ook nie zo veul vandaag haha! :D

Je moet ook goed de tijd nemen om je squat techniek onder de knie te krijgen. Is niet per sé een slechte training natuurlijk.

Zou sumo deadlifts jou niet helpen in je squats? Daarbij focus je heel erg om je knieën naar buiten te duwen (je heupen te openen zeg maar). Dat lijkt me wel een beetje overeen te komen. Geen idee of ik nu iets nuttigs zeg hoor - Ben heel benieuwd hoe anderen daar over denken eigenlijk.

Goeie legday. Kwa knieen naar binnen misschien de adductor en abductor machine ook in je programma opnemen?

Misschien toch weer een tijdje paused squat doen en in onderste "zitstand" op zijn laagst even de pauze.
Dan ben je met omhoog komen verplicht je knieen goed naar buiten te drukken en goed aan te spannen.

En kom op met die sambadames he! De pagina moet weer volkomen! :D

Wij willen meer Sambavrouwen!! Kun je geen rating tot 10 doen, dan stonden er nu in ieder geval 4..:roflol:

Draai je je voeten wel een beetje naar buiten? Je kan proberen met een beetje wijder te gaan staan

Goeie legday. Kwa knieen naar binnen misschien de adductor en abductor machine ook in je programma opnemen?
Is een idee! Ik zal eens bekijken wat tot de mogelijkheden behoort.

Misschien toch weer een tijdje paused squat doen en in onderste "zitstand" op zijn laagst even de pauze.
Dan ben je met omhoog komen verplicht je knieen goed naar buiten te drukken en goed aan te spannen.

En kom op met die sambadames he! De pagina moet weer volkomen! :D

Ik zal weer eens wat paused squats gaan oefenen, hoewel ik wel denk dat het aan mijn stance ligt.

Wij willen meer Sambavrouwen!! Kun je geen rating tot 10 doen, dan stonden er nu in ieder geval 4..:roflol:
Haha, hij is gek :D

Draai je je voeten wel een beetje naar buiten? Je kan proberen met een beetje wijder te gaan staan
Flexx dacht ook dat ik misschien wat breder moest gaan staan. Ik draai nu mijn voeten wel naar buiten, maar niet zo heel erg veel. Zal zondag een bredere stance proberen, nu sta ik ongeveer schouderbreedte denk ik.

Flexx dacht ook dat ik misschien wat breder moest gaan staan. Ik draai nu mijn voeten wel naar buiten, maar niet zo heel erg veel. Zal zondag een bredere stance proberen, nu sta ik ongeveer schouderbreedte denk ik.

Eigenlijk moet je een beetje denken om je knieën ook naar buiten te draaien. Zodat ze eigenlijk op één lijn staan met je voeten.

Wat mij helpt is om iets breder te gaan en met mijn tenen al een tikje naar buiten te wijzen. Dan in de beweging omhoog bewust mijn knieën naar buiten 'drukken'. Vergt wat oefening, maar dan heb je ook wat :).

Eigenlijk moet je een beetje denken om je knieën ook naar buiten te draaien. Zodat ze eigenlijk op één lijn staan met je voeten.
Wederom goeie tip. Thanks voor je goede feedback Rob!

Wat mij helpt is om iets breder te gaan en met mijn tenen al een tikje naar buiten te wijzen. Dan in de beweging omhoog bewust mijn knieën naar buiten 'drukken'. Vergt wat oefening, maar dan heb je ook wat :).
Ja, dat probeer ik dus, maar ik heb er ontzettend veel moeite mee om mijn knieen continue naar buiten gedrukt te houden.

zaterdag 05-12-2015 (UB1)

crosstrainer (warming up)
5 minuten

Wederom een iets te hoge hartslag in het begin. Geen idee waardoor dat komt, zo hard ging ik niet.

benchpress
10x20kg
8x40kg
5x47.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg
5x47.5kg

Moest een reset omdat ik 5x5x52.5kg twee weken achter elkaar niet wist te redden. Dit ging eigenlijk zonder problemen. Vriendin was ook een keertje mee sporten (flexx is weekendje weg, dus ze kon de kaart van flexx lenen) en wilde ook wel eens een bench press proberen. Ze dacht wel even die stang te bankdrukken, maar dat vond ze stiekem toch wel tegenvallen. Desalniettemin deed ze 5x20kg en was ze daar trots op haha! :D

one-arm dumbbell row
10x12kg
8x20kg
8x20kg
8x20kg

incline bench press
10x30kg
3x8x40kg VPR

Yeah! Had deze eigenlijk ook moeten resetten maar flexx vond dat ik toch maar voor de 40kg moest gaan (zelfs als ie er niet bij is weet ie me toch wel te beïnvloeden via whatsapp).

pullups (15g contra)

6x
6x
6x
6x

Voor de grap na deze 4 setjes getracht een pullup te doen zonder contra en dat lukte me bijna 2x. Nog een paar weekjes met laag contragewicht en dan ben ik denk ik klaar voor normale pullups! :D

dumbbell side lateral raise
3x10x5kg

Terug gegaan in gewicht omdat mijn houding echt belabberd was bij de 6kg. Dit ging alweer een stukje beter.

dips
8x +bw
8x +bw
8x +bw
8x +bw VPR

Ik probeer elke week een extra dip erbij te doen en uiteindelijk setjes van 10 te behalen. Laatste setje was wel zwaar, laatste rep haalde ik maar nipt!

one-arm dumbbell preacher curl
3x10x14kg VPR

Redelijk zwaar! Laatste reps van setje 2 en 3 had ik het zwaar (vooral rechts, links ben ik sterker).

cardio (fietstrainer)
10 minuten

fitbit:

AH4TFfz.png

rating:

Speciaal voor @Skatermarvin een rating op een schaal van 10:

8/10
Ben blij met mijn VPR's. Merk de laatste weken veel progressie bij de dips en pullups.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Dat gaat lekker hier! Nog meer samba dames! :D
Lekker getraind ook!

Vond je vriendin het nu mee of tegenvallen? Is me nu een beetje onduidelijk is hoe je het zei. :o of ik ben blond.

Waar is de sambaman met de ballen gebleven? :(

Wederom een iets te hoge hartslag in het begin. Geen idee waardoor dat komt, zo hard ging ik niet.
Hoe is je algehele conditie? Vaak als je conditie klote is, schiet je hartslag als een raket de lucht in en zakt 'ie weer heel langzaam na de inspanning.

Edit: maar hij zakt ook weer redelijk snel zie ik nu in je fitbit log. Hmm

Heel nice dit!!:D:D

Samba dames:heart:

Behoorlijk zware dumbel preachers aan het einde trouwens!

goeie training, met wie is het gezelliger om te trainen met @flex123 of met je vriendin? :o

Met mij natuurlijk:D

Terug
Naar boven