Lekkere training! en een goed vooruitzicht met een feestje morgen en een afterparty in de gym zondag,.
Was goei feestje! We hebben ook nog gedobbeld (doen elk jaar een verlaat sinterklaasdobbelspel waar iedereen 3 cadeau's voor elkaar koopt). Vanmorgen een vroege afterparty gehad.
Ik ben heel benieuwd wat de bulk jou gaat brengen man! Heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt
Anders ik wel!
Ik laat em pijn lijden, no pain no gain
soms denk ik wel eens.... zou ik met een trainingsmaatje wel progressie maken??
Maar ja.. zit er niet in hier.. maar lijkt me wel enorm motiverend in ieder geval!
Afmatten die hap.
Ik denk dat je echt wel progressie hebt gemaakt hoor! Ik zit nog niet zo heel lang op dit forum natuurlijk, maar aan je foto's te zien mag jij echt niet klagen over je progressie!
Ik vind het persoonlijk wel fijner om met zijn tweeën te trainen. Je kunt elkaar pointers geven, elkaar helpen waar nodig etc.
Bend over boy!
Wat training betreft, Sanne zegt het al: compounds zijn koning! En zolang je pezen en gewrichten het verdragen mag je best wat ambitieuzer zijn met de gewichten. Stronglifts 5x5 is een lekker progressief schema. Maar alles waarbij je compounds doet en waar je regelmatig een schepje op het gewicht doet is prima imo.
Denk dat ik sowieso wel blijf focussen op de compounds. Vrij recent ben ik ook de RDL erbij gaan doen. Ik denk dat ik liever bij ub/lb split blijf ook. Denk dat stronglifts snel gaat vervelen.
In mijn beleving is ub/ lb met elke week verzwaren of meer reps het beste om progressie te maken als natty, natuurlijk wel om de zoveel tijd wat oefeningen wisselen.
Blijven we toch lekker ub/lb doen! We wisselen ook regelmatig van oefening, waardoor het ook leuk blijft.
Geniet van je rustdagje en de verjaardag van
@flexx123 !!
Komt helemaal goed met de training morgen...of wordt het hangover 4.0
Rustdagje was wel fijn! In de ochtend ook een uurtje langer in bed blijven liggen

Het was gelukkig geen hangover 4.0 vanmorgen
training 13-12-2015 (FB)
FB training gedaan omdat ik gister UB heb overgeslagen.
voeding
Totaal -
KVE -
crosstrainer (warming up)
5 minuten
warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl
machine adductor
12x40kg
12x40kg
machine abductor
12x40kg
12x40kg
Twee vlotte setjes adductor + abductor gedaan om hopelijk het probleem met mijn knikkende knieen aan te pakken. Even zien hoe ik deze beter ga inplannen.
squat
8x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
Wederom last van naar binnen knikkende knieën bij een aantal setjes. Volgens flexx lijk ik ook nog soms licht naar voren te hangen. Laatste 2 setjes geprobeerd de borst wat beter naar voren te doen en toen ging het al weer iets beter leek het.
benchpress
10x20kg
8x30kg
5x40kg
5x50kg
4x50kg
Op een gegeven moment moeten stoppen met de oefening. Bij het uitstoten heb ik last van een vreemde pijnscheut bij mijn linkerborst. Toen ik het setje van 40kg ging doen voelde ik het voor het eerst en hoopte ik dat het slechts eenmalig was, maar de overige setjes ook last gehad. Dinsdag had ik hier ook last van, maar toen heb ik gewoon mijn setjes afgemaakt. De rest van de training ietwat meer de focus gelegd op het lb gedeelte en bijvoorbeeld incline benchpress ook overgeslagen. Hoop niet dat het iets vervelend is
seated leg curl
12x47.5kg
10x52.5kg
8x57.5kg
6x62.5kg
t-bar row
10x20kg
5x40kg
PR
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
T-bar ging best lekker eigenlijk!
leg extensions
12x60kg
10x65kg
8x70kg
6x75kg
dips
8x +bw
8x +bw
8x +bw
8x +bw
Eerste setje had ik wederom ietwat last van mijn linkerborst bij het dippen. Volgende setje wat meer op mijn houding gelet (hing eerste setje iets te ver naar voren) en de laatste setjes geen last meer gehad.
hammer grip pull-ups
3x +bw
3x +bw
3x +bw
3x +bw
planks
40s
40s
40s
Geen al te beste planks vandaag..
ball crunches
15x
15x
15x
one-arm dumbbell preacher curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg
fietstrainer
10 minuten
fitbit
rating:
Eerste keer dat ik last heb van pijntjes tijdens een training en vond het eigenlijk best wel vervelend. Geen idee ook wat het precies is en hopelijk ben ik er ook snel van af. Verder was het wel een vrij lange training zo alles bij elkaar (bijna 2.5 uur), maar ik moest natuurlijk ook wat extra oefeningen vanwege mijn rustdag gister. Verder best wel tevreden over de training. Planks gingen erg matig.