Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Prima training, prima rating :D.
Ja ging lekker! Vanavond mogen we weer.

goeie berg pr's weer man. nice.
Thanks bricone! Ging lekkah!

Ja, goei bezig met die PR's !
Vond ik ook!

Vanavond LB training ipv gister. Gister had ik wat hoofdpijn dus ben niet gaan trainen. Weegschaal gaf trouwens gister 74.2 kilo aan wat betekent dat ik inmiddels 17 kilo ben afgevallen in 25 weken tijd! Ben me trouwens een beetje aan het oriënteren om wellicht een ander schema te gaan gebruiken voor als ik ga bulken begin volgend jaar. Iemand tips voor een goed schema voor een eerste bulk om tevens goed massa te kweken?

Ik zal eerst een beetje rondspieken op het forum hier, wellicht vind ik hier en daar wat tips.

Laatst bewerkt:
Nice job, 17 kg is een prachtig resultaat, mag je trots op zijn!

IMO moet de basis altijd compounds betreffen, de rest er om heen wat isolatie betreft is allemaal leuk, maar ik denk dat de absolute focus altijd op compounds moet blijven liggen. Eventueel een programma voor compounds gebruiken vind ik altijd een fijne richtlijn geven.
En tsja, hoe vaak per week wil je gaan trainen? Vind zelf 5 dagen ideaal en dan 2x legs, 1x UB, 1x push en 1x pull. Als je minder dagen gaat kan je bijvoorbeeld ook gewoon FB doen..

Ben benieuwd hoe het bulken je gaat bevallen, is een totaal andere mindset dan 'afvallen'. Een mooi nieuw hoofdstuk! :).

Nee geen schema. Maar jij bent beginner en je hoeft echt niet veel boven je onderhoud te zitten om spieren te kunnen aanzetten. Hou je vetrolletjes in de gaten, als je die te veel laat groeien moet je dat er later allemaal weer af zien te krijgen. Zonde van de inspanning.
Lekker veel eiwitten (kip, vis, zuivel) of evt wei poeier.

Nice job, 17 kg is een prachtig resultaat, mag je trots op zijn!

IMO moet de basis altijd compounds betreffen, de rest er om heen wat isolatie betreft is allemaal leuk, maar ik denk dat de absolute focus altijd op compounds moet blijven liggen. Eventueel een programma voor compounds gebruiken vind ik altijd een fijne richtlijn geven.
En tsja, hoe vaak per week wil je gaan trainen? Vind zelf 5 dagen ideaal en dan 2x legs, 1x UB, 1x push en 1x pull. Als je minder dagen gaat kan je bijvoorbeeld ook gewoon FB doen..

Ben benieuwd hoe het bulken je gaat bevallen, is een totaal andere mindset dan 'afvallen'. Een mooi nieuw hoofdstuk! :).
Ik ben zeker trots op wat ik bereikt heb. Ik heb door de jaren heen geprobeerd af te vallen maar het is me nooit echt gelukt om dan echt resultaat te boeken en die is er nu wel. Ik kijk zelf dan ook heel erg uit naar mijn nieuwe hoofdstuk!

Liefst train ik 4x per week. Ik doe nu ub/lb split. Ik zal eens rondneuzen welk schema goed bij me past.

Nee geen schema. Maar jij bent beginner en je hoeft echt niet veel boven je onderhoud te zitten om spieren te kunnen aanzetten. Hou je vetrolletjes in de gaten, als je die te veel laat groeien moet je dat er later allemaal weer af zien te krijgen. Zonde van de inspanning.
Lekker veel eiwitten (kip, vis, zuivel) of evt wei poeier.
Qua voeding zit dat nu wel al snor denk ik. Ik drink elke dag in de ochtend een glas magere melk (met oats en whey), ik eet elke dag 2 eieren en tonijn. Ik eet ook met regelmaat forel en bijna elke dag kip. In de bulk van ik van plan vooral meer carbs te gaan eten (volkoren brood, rijst, pasta). Maar eigenlijk zeg je dus dat ik gewoon mn huidige schema moet aanhouden en gewoon goed moet letten op hoe mijn lichaam (hopelijk) verandert in de eerste weken/maanden van mijn bulk en moet ingrijpen als ik qua vet teveel aankom.

Ps:
Met schema bedoel ik trouwens wel een trainingsschema, geen voedingsschema. Qua voeding blijf ik gewoon hetzelfde eten, alleen ga ik wel meer carbs eten, zoals eerder aangegeven.

Laatst bewerkt:
Qua voeding zit dat nu wel al snor denk ik. Ik drink elke dag in de ochtend een glas magere melk (met oats en whey), ik eet elke dag 2 eieren en tonijn. Ik eet ook met regelmaat forel en bijna elke dag kip. In de bulk van ik van plan vooral meer carbs te gaan eten (volkoren brood, rijst, pasta). Maar eigenlijk zeg je dus dat ik gewoon mn huidige schema moet aanhouden en gewoon goed moet letten op hoe mijn lichaam (hopelijk) verandert in de eerste weken/maanden van mijn bulk en moet ingrijpen als ik qua vet teveel aankom
Dat zijn al gezonde dingen die nu op je lijstje staan, ja. Dus KH en vetten een klein beetje opvoeren. zodat de weegschaal iedere week een klein positief getal geeft waar het nu een klein negatief getal is. Vergeet ook je gezonde vetten niet, allereerst geeft dat een verzadigd gevoel, maar dingen als olijfolie, vette vis, noten en avocado's zijn ook superfoods!

Dat zijn al gezonde dingen die nu op je lijstje staan, ja. Dus KH en vetten een klein beetje opvoeren. zodat de weegschaal iedere week een klein positief getal geeft waar het nu een klein negatief getal is. Vergeet ook je gezonde vetten niet, allereerst geeft dat een verzadigd gevoel, maar dingen als olijfolie, vette vis, noten en avocado's zijn ook superfoods!

Ow ja, ik eet elke dag een halve avocado en ik doe in de ochtend olijfolie door mijn shake en bijna elke avond een handje cashewnoten. Qua voeding zit alles goed! :D

training 11-12-2015 (LB2)

voeding

Totaal 2.300
KVE 227/58/206

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
8x30kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Het was lekker rustig in de sportschool dus lekker op mijn gemak gesquat. Ongeveer 10 kilo minder gedaan dan normaal en gelet op mijn knieen. Wanneer ik goed mijn knieen knik terwijl ik squat heb ik het idee dat het beter gaat. Ik had in ieder geval geen last van knikkende knieen en ik ging goed parallel. Kan natuurlijk ook komen omdat het nu minder zwaar is. Maar ik verfijn liever mijn uitvoering met licht gewicht, dan met te zwaar gewicht!

pure strength plate loaded leg press
12x100kg
8x150kg
8x150kg
8x150kg

seated single leg curl
10x20kg
8x32.5kg
8x32.5kg
8x32.5kg

single leg extensions
10x20kg
8x37.5kg
8x37.5kg
8x37.5kg VPR

weighted hyperextensions

10xbw +10kg
8xbw +20kg
8xbw +20kg
8xbw +20kg

calf press on the leg press machine
15x100kg
15x130kg :fire::fire:

Goed gelet op het strekken van de tenen. Brandde als een malle (en dat elke set al vanaf de 10de rep!)

planks
60s
60s
60s

Ik let extra goed op het aanspannen waardoor ik de 70s echt niet meer wist te halen de vorige keer, dus reset naar 60s. De laatste set had ik het enorm zwaar na 40s

ball crunches
15x
15x
15x

Lekker branden elk setje vanaf de 10de rep!

stairmachine
15 minuten, 900 stappen

fitbit

1QrWFq5.png

rating

Echt heel relaxed trainen in een rustige sportschool! Was dat maak vaker zo! Zat een paar keer vrij hoog qua hartslag (tussen de 160 en 170) bij de stairmachine, maar dat neem ik voor lief aangezien het ook een vrij intensieve oefening is.
Morgen skip ik UB training omdat flexx helaas moet werken in de ochtend. Morgen avond bday party van flexxie en zondag FB training. Wordt een leuk weekendje :)

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Lekkere training! en een goed vooruitzicht met een feestje morgen en een afterparty in de gym zondag,. :D

Ik ben heel benieuwd wat de bulk jou gaat brengen man! Heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt :)

soms denk ik wel eens.... zou ik met een trainingsmaatje wel progressie maken??
Maar ja.. zit er niet in hier.. maar lijkt me wel enorm motiverend in ieder geval! :)

Afmatten die hap. :D

Ps:
Met schema bedoel ik trouwens wel een trainingsschema, geen voedingsschema. Qua voeding blijf ik gewoon hetzelfde eten, alleen ga ik wel meer carbs eten, zoals eerder aangegeven.

Wat training betreft, Sanne zegt het al: compounds zijn koning! En zolang je pezen en gewrichten het verdragen mag je best wat ambitieuzer zijn met de gewichten. Stronglifts 5x5 is een lekker progressief schema. Maar alles waarbij je compounds doet en waar je regelmatig een schepje op het gewicht doet is prima imo.

In mijn beleving is ub/ lb met elke week verzwaren of meer reps het beste om progressie te maken als natty, natuurlijk wel om de zoveel tijd wat oefeningen wisselen.

Geniet van je rustdagje en de verjaardag van @flexx123 !!

Komt helemaal goed met de training morgen...of wordt het hangover 4.0

Lekkere training! en een goed vooruitzicht met een feestje morgen en een afterparty in de gym zondag,. :D

Was goei feestje! We hebben ook nog gedobbeld (doen elk jaar een verlaat sinterklaasdobbelspel waar iedereen 3 cadeau's voor elkaar koopt). Vanmorgen een vroege afterparty gehad.

Ik ben heel benieuwd wat de bulk jou gaat brengen man! Heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt :)
Anders ik wel! :D

Ik laat em pijn lijden, no pain no gain :lifter:

soms denk ik wel eens.... zou ik met een trainingsmaatje wel progressie maken??
Maar ja.. zit er niet in hier.. maar lijkt me wel enorm motiverend in ieder geval! :)

Afmatten die hap. :D

Ik denk dat je echt wel progressie hebt gemaakt hoor! Ik zit nog niet zo heel lang op dit forum natuurlijk, maar aan je foto's te zien mag jij echt niet klagen over je progressie!
Ik vind het persoonlijk wel fijner om met zijn tweeën te trainen. Je kunt elkaar pointers geven, elkaar helpen waar nodig etc.

:banana:

Wat training betreft, Sanne zegt het al: compounds zijn koning! En zolang je pezen en gewrichten het verdragen mag je best wat ambitieuzer zijn met de gewichten. Stronglifts 5x5 is een lekker progressief schema. Maar alles waarbij je compounds doet en waar je regelmatig een schepje op het gewicht doet is prima imo.

Denk dat ik sowieso wel blijf focussen op de compounds. Vrij recent ben ik ook de RDL erbij gaan doen. Ik denk dat ik liever bij ub/lb split blijf ook. Denk dat stronglifts snel gaat vervelen.

In mijn beleving is ub/ lb met elke week verzwaren of meer reps het beste om progressie te maken als natty, natuurlijk wel om de zoveel tijd wat oefeningen wisselen.
Blijven we toch lekker ub/lb doen! We wisselen ook regelmatig van oefening, waardoor het ook leuk blijft.

Geniet van je rustdagje en de verjaardag van @flexx123 !!

Komt helemaal goed met de training morgen...of wordt het hangover 4.0
Rustdagje was wel fijn! In de ochtend ook een uurtje langer in bed blijven liggen :D Het was gelukkig geen hangover 4.0 vanmorgen :D

training 13-12-2015 (FB)

FB training gedaan omdat ik gister UB heb overgeslagen.

voeding

Totaal -
KVE -

5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl

machine adductor
12x40kg
12x40kg

machine abductor
12x40kg
12x40kg

Twee vlotte setjes adductor + abductor gedaan om hopelijk het probleem met mijn knikkende knieen aan te pakken. Even zien hoe ik deze beter ga inplannen.

squat
8x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Wederom last van naar binnen knikkende knieën bij een aantal setjes. Volgens flexx lijk ik ook nog soms licht naar voren te hangen. Laatste 2 setjes geprobeerd de borst wat beter naar voren te doen en toen ging het al weer iets beter leek het.

benchpress
10x20kg
8x30kg
5x40kg
5x50kg
4x50kg

Op een gegeven moment moeten stoppen met de oefening. Bij het uitstoten heb ik last van een vreemde pijnscheut bij mijn linkerborst. Toen ik het setje van 40kg ging doen voelde ik het voor het eerst en hoopte ik dat het slechts eenmalig was, maar de overige setjes ook last gehad. Dinsdag had ik hier ook last van, maar toen heb ik gewoon mijn setjes afgemaakt. De rest van de training ietwat meer de focus gelegd op het lb gedeelte en bijvoorbeeld incline benchpress ook overgeslagen. Hoop niet dat het iets vervelend is :(

seated leg curl
12x47.5kg
10x52.5kg
8x57.5kg
6x62.5kg

t-bar row
10x20kg
5x40kg PR
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

T-bar ging best lekker eigenlijk!

leg extensions
12x60kg
10x65kg
8x70kg
6x75kg

dips
8x +bw
8x +bw
8x +bw
8x +bw

Eerste setje had ik wederom ietwat last van mijn linkerborst bij het dippen. Volgende setje wat meer op mijn houding gelet (hing eerste setje iets te ver naar voren) en de laatste setjes geen last meer gehad.

hammer grip pull-ups
3x +bw
3x +bw
3x +bw
3x +bw

planks
40s
40s
40s

Geen al te beste planks vandaag..

ball crunches
15x
15x
15x

one-arm dumbbell preacher curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

fietstrainer
10 minuten

fitbit
TZL4Nlv.png

rating:
Eerste keer dat ik last heb van pijntjes tijdens een training en vond het eigenlijk best wel vervelend. Geen idee ook wat het precies is en hopelijk ben ik er ook snel van af. Verder was het wel een vrij lange training zo alles bij elkaar (bijna 2.5 uur), maar ik moest natuurlijk ook wat extra oefeningen vanwege mijn rustdag gister. Verder best wel tevreden over de training. Planks gingen erg matig.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Het was zeker een flinke sessie.... en dat na een feessie :thumbs:
Ach, pijntjes horen erbij. De meesten gaan vanzelf weer over.

Beetje rustig aan doen met die borstspier en het komt snel weer goed.
Het is altijd K met peren als er een pijntje opkomt.
Maar een training van 2,5 uur.. oef... ik zou om gaan. :o

evengoed een lekkere hangover training! :D

misschien dat een oud collega vanaf het begin van het jaar weer eens 1 x per maand mee gaat trainen met me... even zien hoe dat in te plannen. is altijd wel fijn.
Ik hoop in ieder geval dat het met ons beider werk kan. :)

Het was zeker een flinke sessie.... en dat na een feessie :thumbs:
Ach, pijntjes horen erbij. De meesten gaan vanzelf weer over.
Pijntjes horen er inderdaad bij. Was beetje bang dat het een blessure zou zijn omdat ik er twee weken op rij last van had.
Vandaag bij de benchpress had ik er gelukkig geen last meer van, dus hopelijk blijft dat zo. :D

Beetje rustig aan doen met die borstspier en het komt snel weer goed.
Het is altijd K met peren als er een pijntje opkomt.
Maar een training van 2,5 uur.. oef... ik zou om gaan. :o

evengoed een lekkere hangover training! :D

misschien dat een oud collega vanaf het begin van het jaar weer eens 1 x per maand mee gaat trainen met me... even zien hoe dat in te plannen. is altijd wel fijn.
Ik hoop in ieder geval dat het met ons beider werk kan. :)
Gelukkig heb ik geen last meer gehad! Ik had natuurlijk wel door kunnen gaan met de benchpress de vorige keer, maar wilde niets forceren.

Ja flinke training was het inderdaad haha! Maar ik ben dat inmiddels wel gewend. Veel tijd kwijt ook met het continue wisselen van de gewichten etc.
Zou wel fijn zijn als een collega mee gaat trainen! Lekker gezellig ook!

dinsdag 15-12-2015 (UB2)

voeding

Totaal 2.282
KVE 200/61/217

5 minuten

standing military press
10x20kg
5x30kg
3x37.5kg (stom, had mijn pet nog op en 3de rep raakte ik mijn pet met de stang)
4x37.5kg VPR
3x37.5kg

Niet helemaal ontevreden. Wel twee weken achter elkaar niet gehaald, dus volgende week een reset.

hammer grip pullups
4x +bw
4x +bw
4x +bw
4x +bw

benchpress
10x20kg
10x30kg
8x47.5kg
8x47.5kg
8x47.5kg (nipt! 6de rep liet ik de barbell iets te snel zakken waardoor ik het de laatste reps moeilijk kreeg)

Gelukkig geen last meer gehad in de linkerborst, dus dat was wel fijn!

pure strength isolated plate loaded row
10x40kg
8x65kg
8x65kg
10x65kg PR

reverse flyes
10x30kg
10x40kg PR
10x40kg
10x40kg

barbell curl
8x22.5kg
8x22.5kg
8x22.5kg

Oefening beter uitgevoerd dan de vorige keer; barbell zo laag mogelijk houden in beginpositie en liften tot aan de borsthoogte. @flexx123 wist ook op te merken dat mijn biceps ook aardig vorm beginnen te krijgen, dus dat is ook positief :D

lying dumbbell tricep extensions
10x9kg
10x9kg
10x9kg

stairmachine
15 minuten, 900 stappen.

fitbit

i75x3im.png

Hartslag was redelijk in orde. Piekmoment van 159 bij stairmachine.

rating
Lekkere training. Mag tevreden zijn :D

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Lekkere training! je mag wel wat samba-girls naar mij toe sturen. Kan ik morgen ook misschien wel even knallen. :D

Terug
Naar boven