XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Hoe is je algehele conditie? Vaak als je conditie klote is, schiet je hartslag als een raket de lucht in en zakt 'ie weer heel langzaam na de inspanning.

Edit: maar hij zakt ook weer redelijk snel zie ik nu in je fitbit log. Hmm

Ik heb nooit een goede conditie gehad, maar het lijkt alsof ik alleen snel een hoge hartslag krijg op de crosstrainer. Als ik hetzelfde tempo zou fietsen heb ik dit niet zo snel.

Heel nice dit!!:D:D

Samba dames:heart:

Behoorlijk zware dumbel preachers aan het einde trouwens!
Ja, speciaal voor jou wat extra dames haha! Thanks! :D

goeie training, met wie is het gezelliger om te trainen met @flex123 of met je vriendin? :o
Thanks mate. Mijn vriendin deed maar haar eigen ding op de cardio-apparaten, maar het is sowieso leuker om met zijn 2en te sporten. Ben geen fan van alleen sporten.

Soms.

zondag 06-12-2015 (LB2)

gewicht:

74,6 kilo (16,6 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)
Laatste 5 weken maar een 1,5 kilo (ik woog 29-10-2015 76,1kg) afgevallen, maar heb ook aardig wat cheatweekenden gehad en ben natuurlijk 2 weken vrij geweest en naar Polen geweest. Vorige week een avondje gegourmet. Denk dat 1,5kg in 5 weken zo aan het eind van een cut van bijna 6 maanden nog zo heel slecht niet is. Aangezien er nu nog 3 weken te gaan zijn deze maand, zou 73.7kg moeten lukken zou je zeggen. (dan ben ik in totaal 17.5kg afgevallen).

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warm-up squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extension

squat
10x20kg
5x30kg
5x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Wat extra en wat lichtere setjes gedaan om aan mijn houding te werken. De laatste 3 setjes gingen eigenlijk het beste. Ik ging wat dieper dan op mijn laatste filmpje, echter bij het uitstoten knikken mijn knieën automatisch een klein beetje naar binnen. De eerste 2 setjes van 40kg ging ik zo diep mogelijk (ATG) maar dan is mijn houding gewoon echt niet goed bij het uitstoten en zijn mijn knieën nog dramatischer.

pure strength plate loaded leg press
12x100kg
12x140kg
12x140kg
12x140kg

leg extensions
12x60kg
10x65kg
8x70kg
6x75kg

Volgens mij een volume PR aangezien ik nog niet eerder ben begonnen met 60kg om vervolgens op te bouwen.

leg curls
12x47.5kg
10x52.5kg
8x57.5kg
6x62.5kg

weighted hyperextensions
10x +10kg
8x +20kg
8x +20kg
8x +20kg

smith machine reverse calf raises
15x70kg
15x95kg
15x95kg
15x95kg VPR

Drie lekkere setjes zo!

planks
70s
70s
40s

Ik doe bij de planks de laatste weken wat extra mijn best om alles zo goed mogelijk aan te spannen en daardoor heb ik er wat meer moeite mee. 3de set niet gehaald.

flat knee raises
10x
10x
10x
10x

ipv leg raises omdat ik die nog wel heel erg zwaar vind. Deze oefening is een stuk gemakkelijker in ieder geval.

fitbit:

Fh6g3N7.png

rating:

Best wel een lekkere training. Trainde alleen en tempo zat er goed in. Na 1,5 uur tevreden naar huis :)
Binnenkort eens kijken welke oefening mij kan helpen bij mijn knikkende knietjes.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Netjes wederom gozer! Die knikkende knieen los je maar op een manier op..blijven squatten..

That's it. Practice makes perfect.

Je weet wat je fout doet, dus daar goed op focussen. Ik moet er ook nog over nadenken hoor, altijd als ik onderin zit zeg ik weer tegen mezelf: vanuit de hielen drukken, benen naar buiten drukken, borst omhoog houden.

Gaat nog altijd goed hier zie ik. Dat het afvallen stagneert is natuurlijik ook een gevolg van toegenomen spieren. Focus je eens op middelomtrek, dat geeft echt aan hoeveel er in de buik regio gebeurt...
Voor knikkende knieen heb ik wel eens gezien om (lichte) squats met een elastieken band losjes om je knieen te doen zodat je constant de knieen naar buiten moet houden om de band niet naar beneden te laten glijden.

Nog altijd lekker gaande hier! :D Keep going! zou wel gaaf zijn als je aan he eind de 17,5 kg eraf hebt gehaald!

Prima aanpak in mijn ogen: meer setjes squats op zo'n 75% van je max, bij mij werpt het in ieder geval flinke vruchten af :).
Als ik op techniek train draai ik 10 tot 12 setjes van 5 reps en voel daarbij direct waar ik de volgende set aan moet denken. Tevens ontdek ik mijn zwakke punten vanaf ongeveer het 7e setje, omdat ik dan natuurlijk vermoeid begin te raken.
Kwestie van lange adem en doorzetten.. Maar je hebt inmiddels al bewezen dat je die hebt :).
Lekker bezig!

goeie sambatraining weer freak.

Netjes wederom gozer! Die knikkende knieen los je maar op een manier op..blijven squatten..
Thanks Marv. Ja, eigenlijk heb je wel gelijk. Gewoon blijven squaten en er bewust mee bezig zijn en dan komt het vanzelf. Ik train nu bijna een half jaar en je moet denk ik ook niet verwachten dat alles van een leien dakje gaat. Ik worstel eigenlijk alleen met de squat en daar kan ik ook wel mee leven.

That's it. Practice makes perfect.
Yep! Gewoon doorgaaaaaaaaan :D

Je weet wat je fout doet, dus daar goed op focussen. Ik moet er ook nog over nadenken hoor, altijd als ik onderin zit zeg ik weer tegen mezelf: vanuit de hielen drukken, benen naar buiten drukken, borst omhoog houden.

Feit dat ik me er bewust van ben is al heel wat natuurlijk. Ik blijf er zeker op focussen en er komt vast wel een keer verbetering. Geduld is een schone zaak :)

Gaat nog altijd goed hier zie ik. Dat het afvallen stagneert is natuurlijik ook een gevolg van toegenomen spieren. Focus je eens op middelomtrek, dat geeft echt aan hoeveel er in de buik regio gebeurt...
Voor knikkende knieen heb ik wel eens gezien om (lichte) squats met een elastieken band losjes om je knieen te doen zodat je constant de knieen naar buiten moet houden om de band niet naar beneden te laten glijden.
Ik doe mijn best! Ja, ik denk dat ik inmiddels ook wel wat spieren heb gekweekt, ook al zit ik nog in de cut. Bedankt voor je tips!

Nog altijd lekker gaande hier! :D Keep going! zou wel gaaf zijn als je aan he eind de 17,5 kg eraf hebt gehaald!
Ja, ik ben ook benieuwd! Nog 3 weekjes :D

Prima aanpak in mijn ogen: meer setjes squats op zo'n 75% van je max, bij mij werpt het in ieder geval flinke vruchten af :).
Als ik op techniek train draai ik 10 tot 12 setjes van 5 reps en voel daarbij direct waar ik de volgende set aan moet denken. Tevens ontdek ik mijn zwakke punten vanaf ongeveer het 7e setje, omdat ik dan natuurlijk vermoeid begin te raken.
Kwestie van lange adem en doorzetten.. Maar je hebt inmiddels al bewezen dat je die hebt :).
Lekker bezig!
Ja, ik kan wel gewoon blijven verhogen maar dat heeft ook geen zin als de uitvoering niet 100% is. Dan liever gewicht verlagen en de boel zien te verbeteren. Mijn core is in ieder geval al veel sterker geworden, daar ben ik al ontzettend blij mee! Ik kom er uiteindelijk wel, dat weet ik zeker! Doorzettingsvermogen heb ik zeker! :D

goeie sambatraining weer freak.
Thanks mate! :D

dinsdag 08-12-2015 (UB2)

voeding

Totaal 2.286
KVE 199/71/210

crosstrainer (warming up)
5 minuten

standing military press
10x18kg
5x28kg
5x35.5kg
5x35.5kg
3x37.5kg PR
2x37.5kg

Hele tijd gedoe met de stang. De 20kg stang was in gebruik en we moesten eerst de MP doen in het squatrek terwijl we normaal een ander rek gebruiken die veel fijner is en dichter bij een spiegel staat. Toen we uiteindelijk toch een 20kg stang hadden toch maar 37.5kg geprobeerd. Kijken hoe volgende week 3 setjes van 37.5kg gaan als we wel direct kunnen beschikken over een 20kg stang.

hammer grip pullups
6x +bw PR
5x +bw
3x +bw
3x +bw

Had geen zin meer om pullups te doen met contra, dus vanaf nu ga ik hammer grip pullups doen om uiteindelijk normale pullups te gaan doen. Volgende week ga ik setjes doen van 4x4. Al met al blij dat ik toch al redelijk wat pullups kan zonder contra. :D

pure strength plate loaded row
10x40kg
10x62.5kg PR
10x62.5kg
10x62.5kg

benchpress
10x30kg
8x45kg
8x45kg
8x45kg

Reset gedaan omdat ik vrij recent 5x5x52.5kg niet wist te behalen. Ging goed!

reverse flyes
10x20kg
10x37.5kg PR
10x37.5kg
10x37.5kg

Ik had deze oefening al 6 weken niet meer gedaan en vorige week eerst 3 lichte setjes van 25kg gedaan om te kijken hoe het ging. Had toen al het idee dat ik flink kon verzwaren. (laatste set was 10x30kg + 10x30kg + 10x35kg op 20okt). Aardige verbetering moet ik zeggen. Houding was ook goed (ellebogen op de juiste hoogte).

lying dumbbell tricep extensions
10x10kg PR
10x10kg
8x10kg (8x links, 9x rechts).

Iets te fanatiek geweest met verhogen (vorige week deed ik nog 8kg). Toch wel tevreden :D

barbell curl
10x25kg
10x25kg
4x25kg

Tijdens de 2de set merkte @flexx123 op doet mijn uitvoering niet goed was; ik liet de barbell veel te hoog komen en strekte mijn armen niet diep/ver genoeg. Toen ik de 3de set mijn armen meer strekte en minder ver naar boven liet komen (tot borsthoogte ipv tot aan de nek) merkte ik al gelijk dat het een stuk zwaarder was. Volgende week verlagen dus en werken aan de uitvoering.

crosstrainer
10 minuten

fitbit:

Hartslag al iets beter. Piek was 146 qua hartslag. Ik ga wel iets trager op de crosstrainer, maar dat vind ik belangrijker dan een te hoge hartslag :)

vebdaIs.png

rating:

Ja, lekker! Flink wat PR's en ontzettend blij met het feit dat ik geen contra gewicht meer hoef te gebruiken bij de pullups.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Ja, ik ben ook benieuwd! Nog 3 weekjes :D

Flink wat PR's en ontzettend blij met het feit dat ik geen contra gewicht meer hoef te gebruiken bij de pullups.

Cut tot na de Kerst? Held!

Netjes hoor. Pullups zijn een echte graadmeter voor kracht (tenzij je belachelijk met je benen aan het zwaaien bent).

Netjes hoor. Pullups zijn een echte graadmeter voor kracht (tenzij je belachelijk met je benen aan het zwaaien bent).
Naar mijn mening kun je rond de kerst zowieso het beste cutten..beetje damage control...

Lekker getraind! en genoeg PR"s!
Lekker dat pull ups nu zonder contra gaan! Voelt goed he!
Die hammer pull ups zijn ook al heel nice. Goed focussen op je lats en dan opeens doe je hem gewoon even! :D

wat is er verkeerd aan de hoogte van bb curl wannneer je hem tot aan je nek laat komen?

Ik ga met de kerst wel gewoon lekker eten hoor! Maar voor en na de kerst zet ik mijn cut gewoon door. 4 januari hoop ik het vocht kwijt te zijn van de kerst, dat is de start van mijn bulk. Pullups zijn zeker lekker! Voelde ook erg goed dat ik het eerste setje "al" 6 reps kon.

Naar mijn mening kun je rond de kerst zowieso het beste cutten..beetje damage control...
Damage controle inderdaad. Met kerst gaan we lekker los haha!

Lekker getraind! en genoeg PR"s!
Lekker dat pull ups nu zonder contra gaan! Voelt goed he!
Die hammer pull ups zijn ook al heel nice. Goed focussen op je lats en dan opeens doe je hem gewoon even! :D
Ja erg fijne oefening! Flink aantal PR's inderdaad. Voelde goed! :D

wat is er verkeerd aan de hoogte van bb curl wannneer je hem tot aan je nek laat komen?
Wat @Robke78 zegt inderdaad. Wanneer ik de barbell meer laat zakken en zo laag mogelijk curl laat ik mijn biceps meer het werk doen. Was wel een groot verschil moest ik zeggen.

Omdat je dan waarschijnlijk je ellebogen naar voren duwt en je je rep dus ondersteund met je schouders
Dat inderdaad!

Ja man! Bedankt he, observeerbeer.

Prima training, prima rating :D.

goeie berg pr's weer man. nice.

Ja, goei bezig met die PR's !

Terug
Naar boven