Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vanavond geen training. Moest overwerken deze avond en moet tot vroeg in de nacht standby staan vanwege het feit dat ons patiëntendossier wordt geupdate naar een nieuwe versie welke pas rond 1 uur waarschijnlijk is afgerond. Lang leve de IT'er Morgen LB training ipv vandaag dus.
Het was 4.15 geworden vannacht. Inderdaad ICT-er, maar het is niet altijd even leuk! (migraties in het weekend en laat in de avond voornamelijk). De rest van mijn werk vind ik wel gewoon heel erg leuk, ben mannetje van "alles".
Een ander vindt 07:00 of zelfs 06:30 wat sommigen als begintijd hebben, helemaal niks (ik bij voorbeeld).
Maar dit is natuurlijk wel een beetje uitschieter
Jup.. en vervolgens om 7 uur weer je bed uit omdat je om 8 uur op je werk moet zijn. Was gisteravond dood moe. Stond ook op de planning om te gaan trainen maar ik ging gisteravond even een dutje doen, maar vervolgens werd dat een lange slaap van 11 uur
Een ander vindt 07:00 of zelfs 06:30 wat sommigen als begintijd hebben, helemaal niks (ik bij voorbeeld).
Maar dit is natuurlijk wel een beetje uitschieter
We waren afhankelijk van de leverancier in deze. Onze EPD database betreft een sql-database van 40GB en bij elke update moeten alle sleutelwaardes ververst worden. Aangezien de vorige upgrade niet goed was gegaan (we hadden toen in een weekend gemigreerd, maar ernstige performance-issues op maandag/dinsdag) hadden we er nu voor gekozen om op een donderdagavond te migreren. Mochten we weer performance-issues hebben, dan heeft het personeel daar alleen op vrijdag last van en heeft de leverancier het hele weekend de tijd om het te fixxen. Alle sleutelwaardes verversen duurde bij elkaar al bijna 8 tot 10 uur en toen ging het tijdens de migratie ook nog eens mis. En dan sta ik alleen standby om een bijvoorbeeld een databaseserver te herstarten om 2 uur midden in de nacht of om uiteindelijk om 4 uur de snelkoppelingen weer te publiceren in ons netwerk toen alles klaar was. Echt leuk was het niet.
Zojuist een LB training gedaan (eigenlijk nog die van donderdag).
zaterdag 19-12-2015 (LB1)
gewicht:
De weegschaal gaf vanmorgen 72,8kg aan, wat betekent dat ik nu in bijna 6 maanden tijd (sinds 21-06-2015) 18,4kg ben afgevallen. Ik woog 10 december nog 74,2kg, dus ik heb het idee dat ik redelijk wat vocht ben verloren de afgelopen 1,5 week. Afgelopen zaterdag nog verjaardag gehad van @flexx123 en het een en ander gegeten. Afgelopen zondag/maandag ook nog appeltaart op gehad. Op de weegschaal van de sportschool woog ik ook 73,2kg (na ontbijt plus training) dus gewicht zal toch wel echt kloppen. Geeft me in ieder geval een goede kleine buffer voor de kerst, want het streven was om op 73,7kg te eindigen dit jaar (17,5kg afvallen).
voeding
Totaal -
KVE -
Volgt
crosstrainer (warming up)
5 minuten
warm-up squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extension
squat
10x20kg
8x30kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
Ik doe nog steeds lichte setjes omdat ik werk aan mijn houding. @flexx123 denkt trouwens dat ik teveel gebruik maak van mijn knieen ipv mijn heupen. Omdat ik meer de focus leg op het zakken door de knieen leun ik ook iets teveel naar voren. Weer iets om aan te werken in ieder geval. Misschien toch eens wat meer oefenen met boxed-squats.
pure strength plate loaded leg press
12x120kg
10x150kg
10x150kg
10x150kg
seated single leg curl
10x25kg
8x32.5kg
8x32.5kg
8x32.5kg
single leg extensions
10x25kg
8x37.5kg
8x37.5kg
8x37.5kg
calf press on the leg press machine
15x100kg
15x130kg
15x130kg
15x130kg
ball crunches
15x
15x
15x
planks
40s
40s
40s
Planks niet zo heel succesvol, maar dat kwam ook omdat ik eerst crunches had gedaan. Voelde mn buikspieren heel erg goed tijdens de planks. Ik wilde eigenlijk eerst planks doen en dan crunches, maar alle matten waren bezet
fitbit
rating
Lekkere, korte training. Geen cardio gedaan omdat ik nog vlug wat wil leren voordat mijn vriendin deze kant op komt. Dinsdag weer een Microsoft examen
Jup.. en vervolgens om 7 uur weer je bed uit omdat je om 8 uur op je werk moet zijn. Was gisteravond dood moe. Stond ook op de planning om te gaan trainen maar ik ging gisteravond even een dutje doen, maar vervolgens werd dat een lange slaap van 11 uur
De weegschaal gaf vanmorgen 72,8kg aan, wat betekent dat ik nu in bijna 6 maanden tijd (sinds 21-06-2015) 18,4kg ben afgevallen.
Ik zou toch wel aangeven op mijn werk dat ze mij na zo'n migratie niet om 08:00 hoeven te verwachten. Heel helder kan je dan toch niet zijn
vervolg nerd-talk:
ik zie 2 mogelijke performance issues na zo'n actie
- je zou de database statistics opnieuw kunnen draaien, dat helpt hem mogelijk om optimale toegangspaden te berekenen
- het zou een cacheing probleem van indexwaarden kunnen zijn, daar helpt eigenlijk alleen een tijdje weer 'warm draaien' tegen
Maar blijft irritant, jij doet de hele avond je best en je krijgt alleen klachten de volgende dag
Lekker om wat gewicht buffer te hebben voor de feestdagen. Zeker netjes hoe veel je bent afgevallen dit jaar!
Wat squat varianten zoals box sq. afwisselen voor je houding is zeker een goed plan. Ook de gevreesde front squat wel eens gedaan?
Gewicht gaat super! en zo ga je het jaar lekker uit en het nieuwe jaar in. Top!
Hier hadden we ook al een aantal keren een update gehad van de database. Vervolgens een nieuw planningssysteem eraan gehangen.
Na de laatste update was in ene de halve planning weg. iets niet goed gegaan. Dat laat ik aan de ict mannen over... Maar dat gaf wel flink wat problemen in de fabriek.. waar zijn de materialen wat een chaos kan het geven als iets niet goed gaat...
Ik zou toch wel aangeven op mijn werk dat ze mij na zo'n migratie niet om 08:00 hoeven te verwachten. Heel helder kan je dan toch niet zijn
vervolg nerd-talk:
ik zie 2 mogelijke performance issues na zo'n actie
- je zou de database statistics opnieuw kunnen draaien, dat helpt hem mogelijk om optimale toegangspaden te berekenen
- het zou een cacheing probleem van indexwaarden kunnen zijn, daar helpt eigenlijk alleen een tijdje weer 'warm draaien' tegen
Maar blijft irritant, jij doet de hele avond je best en je krijgt alleen klachten de volgende dag
Lekker om wat gewicht buffer te hebben voor de feestdagen. Zeker netjes hoe veel je bent afgevallen dit jaar!
Wat squat varianten zoals box sq. afwisselen voor je houding is zeker een goed plan. Ook de gevreesde front squat wel eens gedaan?
Ja, had niet verwacht dat ik inmiddels al minder dan 73 kilo zou wegen! Ik ben ook erg trots wat ik in een half jaar bereikt hebt!
Ik twijfel nog tussen paused squats/box squats. Front squats nog nooit geprobeerd..
Gewicht gaat super! en zo ga je het jaar lekker uit en het nieuwe jaar in. Top!
Hier hadden we ook al een aantal keren een update gehad van de database. Vervolgens een nieuw planningssysteem eraan gehangen.
Na de laatste update was in ene de halve planning weg. iets niet goed gegaan. Dat laat ik aan de ict mannen over... Maar dat gaf wel flink wat problemen in de fabriek.. waar zijn de materialen wat een chaos kan het geven als iets niet goed gaat...
Ja, boven verwachting! Je hoort mij niet klagen.. En wat betreft ICT-er zijn.. Wij hebben het altijd gedaan. Complimenten krijgen we nooit en/of zelden, maar als iets niet goed gaat of wat dan ook, dan weten ze ons altijd te vinden
zondag 20-12-2015 (UB1)
Vandaag UB training gedaan die ik eigenlijk gister zou doen.
gewicht:
72.8 kilo (18,4 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)
buikomtrek: (navelhoogte)
80cm (was 101cm op 21-06-2015)
Vorige keer dat ik inclines had gedaan had ik nog een VPR op de 3x8x40kg dus vond het eigenlijk best wel chill om direct een PR te scoren op de 3x8x42.5kg. Speelt natuurlijk wel mee dat we de training waren begonnen met de inclines ipv normale benchpress (@flexx123 sloeg voor vandaag de normale benchpress over). Maar toch wel erg tevreden mee
rating
Ging lekker zo! Gister 3 biertjes gedronken na de overwinning van PSV op PEC Zwolle, maar die paste gewoon in mijn macro's. Dinsdag begint de ellende met al het lekkere eten. Uiteten met collega's en dan gaan we tapas eten. Eerste en Tweede kerstdag ook weer lekker eten, dus ben benieuwd. Verder kan ik maar 2x trainen volgende week omdat de sportschool gesloten is met kerst. Dinsdag en zondag een FB-training dus.