Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Je rug is helemaal nie hol bij squat man.

10kg calf raise?:p
Ja ja, fixxed. Moest 100kg zijn natuurlijk. Misschien zie je wel niet dat mijn rug hol is, maar zo voelt het voor mij wel.
Ik heb ook een rare tik om bij elke rep even omhoog te kijken en mijn kin omhoog te doen. Even niet meer doen dus :D

Lekkere training!
Squat is gewoon een kwestie van techniek goed hebben. Liever lager gewicht en goede techniek. Lekker blijven oefenen. Komt zeker wel goed.
Ik had afgelopen zondag weer een handig filmpje gevonden met een aantal tips, dus daarmee weer aan de slag! Komt ooit goed.. Geduld is een schone zaak :D

Goede sushi gains en trainingen!:D:D
Thanks Marv! Vanmorgen wel alweer 1kg kwijt van de sushi gains, maar dat is niet erg haha.

Knikkende knietjes, die heb ik ook erg gehad.. Weet niet of ik het al een keer hier neer had gezet, maar wat mij erg helpt is om heel bewust stil te staan bij het naar buiten "duwen" van de knieën tijdens de beweging omhoog. Na enkele sessies oefenen hiermee zijn knikken knietjes verleden tijd geworden. Oefenen, oefenen en oefenen dus..
Door al het sushi-en-uit-eten-gelazer op FB afgelopen zondag heeft Tdwag besloten dat we vanavond ook meer weer eens sushi-gains gaan maken.. Dankjewel dus! :eyebrow: :kiss:

• Like
Waarderingen: Inb4
Knikkende knietjes, die heb ik ook erg gehad.. Weet niet of ik het al een keer hier neer had gezet, maar wat mij erg helpt is om heel bewust stil te staan bij het naar buiten "duwen" van de knieën tijdens de beweging omhoog. Na enkele sessies oefenen hiermee zijn knikken knietjes verleden tijd geworden. Oefenen, oefenen en oefenen dus..
Door al het sushi-en-uit-eten-gelazer op FB afgelopen zondag heeft Tdwag besloten dat we vanavond ook meer weer eens sushi-gains gaan maken.. Dankjewel dus! :eyebrow: :kiss:
Toevallig ben ik daar bewust mee bezig geweest, maar lijkt moeilijker dan het is. Wanneer ik thuis de hip hinges oefen, heb ik ook het idee dat ik beter mijn quads/hamstrings aanspreek. Ik voel het in ieder geval meer in mijn hamstrings dan wanneer ik normale squats doe in de sportschool. Anyways, oefenen oefenen en nog eens oefenen. Goed besluit! Hopelijk heeft het gesmaakt :D

dinsdag 26-01-2016 (UB2)

voeding

Totaal 3,000
KVE 375/75/185

Onder andere 100gr macaroni, 100gr rijst (beiden ongekookt) en 8 sneetjes volkoren brood gegeten vandaag. Ik begin in ieder geval al een beetje te wennen aan het meer eten. Krijg er ook meer honger door lijkt wel gheghe.
Kcal deze week verhoogt met 100kcal, maar volgens mijn fitbit ga ik vandaag uitkomen op ~3050kcal out, dus volgende week weer verhogen.

Het was onwijs druk in de sportschool; bijna alle kluisjes waren in gebruik en echt elke crosstrainer was bezet, dus een warmup was ook niet echt mogelijk.
@flexx123 zag in zijn ooghoek dat het squatrek vrij was, dus beiden maar meteen begonnen met MP en pullups.

standing military press
10x18kg (20kg stang in gebruik wegens de drukte)
8x30kg
3x38kg (toch nog te zwaar)
5x35.5kg
5x35.5kg

Goed gelet op mijn houding nav een aantal tips van @Robke78 maar op dit moment is 37.5kg nog eventjes te zwaar. Nog eerst een paar weken echt bulken en kijken of ik dan progressie weet te boeken. :D

hammer grip pullups
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw

Setjes gingen best lekker. Tempo zit er ook steeds beter in.

benchpress
10x20kg
10x30kg
6x42.5kg
6x42.5kg
6x42.5kg
6x42.5kg

Gaat nog steeds vrij easy. Elke week 2.5kg erbij is in ieder geval het streefpunt.

pure strength plate loaded row
10x50kg
8x80kg
8x80kg
8x80kg

reverse flyes
10x30kg
10x45kg PR
10x45kg
10x45kg

dips
8x bw
8x bw
8x bw
8x bw

barbell curl
8x25kg
8x25kg
8x25kg

hammer curl
10x10kg
10x10kg
10x10kg

fitbit

FlRrFLk.png

rating

Ondanks de drukte best een lekkere training. Merk toch wel hier en daar kleine verbeteringen bij mijn trainingen, maar het extra eten speelt daarin ook wel een rol. Vandaag ook nog een ander succesje weten te behalen aangezien ik mijn laatste Microsoft examen heb weten te behalen met een score van 869 punten (minimum score is 700/1000). Mag me nu officieel Microsoft Certified Professional en Microsoft Certified Solutions Associate (Windows 2012) noemen. *nerd alert* Ben er in ieder geval blij mee, en deze certificaten zijn vrij waardevol voor de ICT'ers onder ons. (staat goed op je CV).

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Lekkere training! en je ziet het.. meer eten = meer kracht! Dus dat gaat zeker goedkomen met je ophoging.
dat meer eten en meer honger krijgen hoort er ook bij. komt mij in ieder geval wel bekend voor. :)

Mooie training en congratz met je examen! Een extra papier waar je wat aan hebt is uiteraard super.
Dat soort uitslagen kan soms ook heel positief werken op je training! :D

Bodyweight is idd best wel belangrijk bij een MP imo

Mooi van de progressie bij bench bv! Gaat steeds beter.
Hopelijk zitten er bij die drukte een hoop proef abbonnementjes van een maand :)
Gefeli met je certificering, da's een zorg minder!

Gefeliciteerd met het behalen van dat microsoft examen! Beste score ook:thumb:

Die MP's gaan echt al de goede kant op trouwens!!:D

Krijg zelf ook meer en sneller trek wanneer ik voeding omhoog gooi, vreemd is dat..
Kan me echter nog wel herinneren dat ik vorig jaar eind bulk het uiteindelijk maar met moeite naar binnen kreeg, maar dat lijkt alweer eeuwen geleden :rolleyes:
Top dat je het examen hebt gehaald, gefeliciteerd!!
... Nog eventjes met wederom een sushi-avondje vieren? ;)

Krijg zelf ook meer en sneller trek wanneer ik voeding omhoog gooi, vreemd is dat..
;)
Same here! Daarom heeft verhogen bij mij geen zin qua voeding vaak..want verhoging zorgt voor vreetdrang en nog meer verhoging..:roflol:

wie weet wat er komen gaat:o

Lekkere training! en je ziet het.. meer eten = meer kracht! Dus dat gaat zeker goedkomen met je ophoging.
dat meer eten en meer honger krijgen hoort er ook bij. komt mij in ieder geval wel bekend voor. :)

Mooie training en congratz met je examen! Een extra papier waar je wat aan hebt is uiteraard super.
Dat soort uitslagen kan soms ook heel positief werken op je training! :D

Ik ben echt ontzettend blij met het behalen van mijn examen(s). Papiertjes staan gewoon goed op mijn CV en daar is waar het mij om gaat. Mocht ik in de toekomst een nieuwe job willen, dan zijn deze certificaten van vrij grote waarde.
Goed eten zorgt inderdaad voor een betere training naar mijn idee!

Bodyweight is idd best wel belangrijk bij een MP imo
Dan moet ik nog eerst even flink bulken dan :D

Gefeliciteerd met het behalen van dat microsoft examen! Beste score ook:thumb:

Die MP's gaan echt al de goede kant op trouwens!!:D
Yeah, ben er erg blij mee! Over de MP mag ik inderdaad niet klagen. Half jaar geleden begonnen op 25 a 27.5kg tijdens de cut, dus mag niet klagen dat ik nu al tegen de 37.5kg aan zit.

Kan me echter nog wel herinneren dat ik vorig jaar eind bulk het uiteindelijk maar met moeite naar binnen kreeg, maar dat lijkt alweer eeuwen geleden :rolleyes:
Top dat je het examen hebt gehaald, gefeliciteerd!!
... Nog eventjes met wederom een sushi-avondje vieren? ;)

Het begint nu eigenlijk al beetje bij beetje te wennen. Zijn nu al momenten dat ik op het eind van de dag juist honger krijg. Lichaam past zich snel aan blijkt maar weer.
Thanks voor je felicitatie! Gister een etentje gehad met een paar vrienden, telt dat ook? :D

Same here! Daarom heeft verhogen bij mij geen zin qua voeding vaak..want verhoging zorgt voor vreetdrang en nog meer verhoging..:roflol:

wie weet wat er komen gaat:o
Ja, dit dus. Meer eten is niet alleen meer gains, maar ook meer trek..

Afgelopen donderdag helaas LB moeten skippen. Moest woensdag + donderdag in Tilburg werken. Woensdag werk ik standaard in Tilburg en ga ik in de avond naar mijn vriendin, maar donderdag moest ik een extra dagje werken in Tilburg ivm een groot project waar wij als organisatie mee bezig zijn (migratie naar de cloud). Ik was uiteindelijk pas na 21:00 thuis in Eindhoven en had toch ook nog geen avondeten op gehad (naja een paar boterhammen), dus vond het niet echt verstandig om dan nog te gaan sporten. Sportschool was ook nog maar tot 22.30 open. Vrijdag (gister) kon ik helaas de schade niet inhalen omdat ik dus was gaan uit eten met een paar vrienden. (wat enorm lekker was trouwens!).

Weegschaal gaf gister 74,2kg aan, dus de afgelopen 2 weken ben ik ongeveer 0,4kg aangekomen. Ik ben vrij licht aan het gainen dus. Komende week ga ik toch mijn kcal verhogen omdat ik volgens mijn fitbit nog steeds te veel net onder of tegen mijn onderhoud aan zit. Ik verbrand gemiddeld op een rustdag 2700kcal en op een trainingsdag rond de 3200 kcal. Vanaf maandag ga ik 3000/3500 kcal eten dus. :eek:

zaterdag 30-01-2016 (UB1)

crosstrainer (warming up)

10 minuten

Iets langere warmup gedaan omdat benchpress direct bezet was. Die 5 minuten extra konden ook geen kwaad trouwens.. (beetje ter compensatie omdat ik gisteravond lekker ben wezen Marvinnen :D)

benchpress
10x20kg
10x30kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg
3x45kg

Gaat nog steeds goed! Mijn PR is op dit moment 5x5x52.5kg, dus ben wel een beetje benieuwd hoe ik het volgende week ga doen.

one-arm dumbbell row
10x12kg
8x22kg PR
8x22kg
8x22kg

Na bijna 4 maanden 20kg gedaan te hebben, vond ik het wel eens tijd om 22kg te proberen en dat ging gewoon goed! Bijna 4 maanden geleden deed ik ook 22/24kg, maar toen had ik een vrij slechte houding en was de uitvoering niet best.
Ondanks dat ik 4 maanden geleden zwaarder heb gedaan, vind ik dit toch een noemenswaardige PR. Dit zijn voor mijn gevoel de eerste goed uitgevoerde reps met 22kg.

incline dumbbell bench press
10x12kg
10x16kg
10x16kg
10x16kg VPR

Volgende week verhogen naar 18kg.

hammer grip pullups
5x bw
5x bw
5x bw
4x bw
5x bw VPR

De eerste 4 setjes gedaan in een technogym easy chip/dip machine, maar daar vond ik de grip niet fijn en die is ook iets breder dan bij ons in het squatrek. Toch maar extra setje gedaan in het squatrek nadat die vrij was.

dumbbell side lateral raise
10x5kg

Houding nog steeds niet goed. Delts machine uitgeprobeerd ter compensatie.

Delts machine
10x30kg
10x35kg
10x35kg

Niet zo een heel fijn apparaat. Geen idee in hoeverre deze getallen in verhouding staan met een side lateral raise. Voorlopig oefening toch maar even aanhouden ipv de side lateral.

Dumbbell Bicep curl
10x12kg PR
10x12kg
10x12kg

In september voor het laatst 3x10x10kg gedaan. Oefening al hele tijd niet meer gedaan dus en 12kg ging goed. Laatste setje, laatste rep had ik het wel lastig ;)

triceps rope pushdown
10x25kg
10x25kg
10x25kg

fitbit

7wA6OCg.png

rating

Lekkere lange workout met flink wat oefeningen. Cannot complain :)
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Das een flinke training! Lekker om (V)pr's te halen ook he! :D

En ja.. papiertjes staan zeker goed voor later! :)

Das een flinke training! Lekker om (V)pr's te halen ook he! :D

En ja.. papiertjes staan zeker goed voor later! :)
Zeker lekker! En papiertjes zijn inderdaad goed voor later :)

zondag 31-01-2016 (LB2)

Gisteravond was een goede vriendin van mijn vriendin jarig. Feestje was in Utrecht in ik had beloofd om te bobben. Hele avond aan de spa rood gezeten en vriendin had 8 volle glazen rode wijn naar binnen getankt.
Oftewel, vriendin zo zat als een aap en lekker vervelend en toen moesten we om 1.00 nog naar huis. Rond 2.00 thuis en ik sliep uiteindelijk rond half 3. Vervolgens 5 uurtjes geslapen en lekker gaan trainen!

5 minuten

warm-up squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
10x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Weer met de stance geoefend en ik heb het idee dat de squat fijner aanvoelt wanneer ik juist niet (te) breed ga staan. Ongeveer schouderbreedte, of zelfs ietsje minder breed voelt goed.

pure strength plated loaded leg press
10x120kg
8x150kg
8x150kg
8x150kg

Brrr.. Goed zwaar! Knieën ook goed diep laten komen. Laatste 2 reps in laatste setje kwamen van ver!

romanian deadlift
10x37.5kg
8x50kg PR
8x50kg
8x50kg

RDL gaat steeds beter. Beetje bij beetje verhogen en houding mag nog iets beter.

seated leg curl x calf press on the leg press machine (superset zonder pauze)

10x40kg x 15x100kg
10x60kg x 15x130kg
10x60kg x 15x130kg
8x60kg x 15x130kg
Vrij pittig supersetje. Hele korte pauze tussen de setjes door (gewoon direct van apparaat wisselen en meteen gaan met die banaan! :rocknana:). Laatste paar calf presses waren killing!

planks
60s
60s
60s

flat knee raises
15x
15x
15x

ball crunches
15x
15x
15x

fitbit

lv12ZpG.png

rating

Best pittige training! Legpress was lekker zwaar en het supersetje was ook lekker!

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
mooie training na zo een kort nachtje! Lekker die burn erin!

Zo zie je maar.. met squatten is het aftasten en met de tijd kom je vanzelf erachter wat voor jou het beste voelt!
Geniet van de afterburn van je training. :D

Heb hetzelfde als jij met de stance wat SQ betreft, als het maar goed en natuurlijk aanvoelt is het prima IMO :).
Sterkte vandaag met je vriendin, die zal vast gezellig zijn samen met haar lieve kater ;).

mooie training na zo een kort nachtje! Lekker die burn erin!

Zo zie je maar.. met squatten is het aftasten en met de tijd kom je vanzelf erachter wat voor jou het beste voelt!
Geniet van de afterburn van je training. :D

Ik heb flink wat spierpijn in mijn kuiten vandaag, dus volgens mij heeft het geholpen haha! :D
Donderdag weer experimenteren met dezelfde stance in ieder geval.

Yep! Gaan we doen :D

Heb hetzelfde als jij met de stance wat SQ betreft, als het maar goed en natuurlijk aanvoelt is het prima IMO :).
Sterkte vandaag met je vriendin, die zal vast gezellig zijn samen met haar lieve kater ;).
Zo zie je maar dat het per persoon heel erg verschillend is. Ik dacht, laat ik eens juist wat smaller staan en het voelde in ieder geval al veel fijner.
Vriendin was poeslief gister haha! Ik had haar diezelfde nacht 2 flinke glazen water met paracetamol gevoerd, en dat werkte helaas averechts (lekker puken :D). Voordeel hiervan is wel dat ze de volgende dag geen kater meer had. Al met al 100x sorry aan moeten horen en dat ze het "nooit" meer zal doen :roflol:

lkkr pr op je roemeense en 4 goeie sambas

lkkr pr op je roemeense en 4 goeie sambas
Thanks mate. Ik heb het gevoel dat ik al zwaarder kan, maar ik doe het stapje voor stapje.

dinsdag 02-02-2016 (UB2)

voeding

Totaal 3.470
KVE 439/83/231

Deze week begonnen met mijn echte bulk. Vergeleken met vorige week zit ik op een trainingsdag ongeveer 300 a 400 kcal boven onderhoud. Gemiddeld verbrand ik volgens mijn Fitbit rond de 3100/3200 op een trainingsdag dus probeer ik nu 300/400kcal hierboven te zitten. Vandaag heel wat complete carbs gegeten ook; 75gr oats, 225gr ongekookte volkoren macaroni, 4 sneetjes volkoren brood, 85gr lean mass (waarvan 50% complexe carbs) en 100gr zilvervliesrijst ongekookt. Flink wat voedsel wat ik zo naar binnen heb gewerkt vandaag. Eens zien hoe ver me dit gaat brengen. Startpunt is rond de 74.5kg en een buikomtrek van 81cm (navel). Wanneer mijn buikomtrek met 7cm zal zijn toegenomen stop ik denk ik met bulken. Even zien hoe mijn buik er dan in ieder geval bij staat :P

5 minuten

standing military press
10x21kg
5x30kg
5x32.5kg
5x32.5kg
5x32.5kg
5x32.5kg

Wederom vet druk op dinsdag bij ons in de sportschool en we waren al rond ~16.30 in de sportschool. Hoop geklungel met stangen weer aangezien alles in gebruik was. Eerste set met een stang van 11kg moeten doen. Verder ook een reset gedaan aangezien ik al een paar weken struggle met 37.5kg. Ter compensatie wel een extra werkset gedaan (4 ipv 3).

hammer grip pullups
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw

benchpress
10x18kg
6x38kg
6x45.5kg
6x45kg
6x45kg
6x45kg

Wederom gehannes met de stang. Vanaf de 4de set konden we de 20kg stang weer gebruiken. Werksetjes gaan nog steeds zonder moeite.

pure strength plate loaded row
10x60kg
8x80kg
8x80kg
8x80kg

reverse flyes
10x35kg
8x47.5kg PR
8x47.5kg
8x47.5kg

dips
8x bw
8x bw
8x bw
8x bw

barbell curl
8x20kg
6x27.5kg PR
6x27.5kg
6x27.5kg

hammer curl
10x12kg PR
10x12kg
10x12kg

Laatste set was niet heel erg netjes. In het begin lijkt 12kg vrij makkelijk, maar wanneer ik bij rep 7 beland valt het stiekem toch best tegen :D

fitbit

ozVopfe.png

rating

Redelijk wat volume vandaag voor mijn doen. Ik hou mijn scores bij in een app (Fitocracy) en volgens mij heb ik niet eerder zoveel punten gescoord. Op basis van het volume krijg je een x aantal punten per training en vandaag zat ik redelijk boven mijn gemiddelde. Vorige week dinsdag had ik bijvoorbeeld 1093 punten en vandaag 1290.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

weer een paar mooie pr's gezet man.

Let the gaining season begin!

Terug
Naar boven