XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

lekkere gain train start! :D
Mooie PR's ook!

Prima en lekker om meer te eten, denk dat je nu veel meer een 'voldaan' gevoel hebt? :)

Yeah Freak! Succes met de bulk!

Knaltrainingen wil ik zien hier!:woot:

Eindelijk :) Niet te hard van stapel lopen natuurlijk zodat je zo lang mogelijk kan bulken (moet ik mij ook eens vaker aan houden)

• Topic Starter Topic Starter
weer een paar mooie pr's gezet man.
Thanks mate. De samba's blijven komen :D

Let the gaining season begin!
Bring it!

lekkere gain train start! :D
Mooie PR's ook!
Thanks Marina!

Prima en lekker om meer te eten, denk dat je nu veel meer een 'voldaan' gevoel hebt? :)
Zeg dat wel! Nadeel is wel dat ik nu veel meer honger heb en steeds meer de behoefte heb om te eten. Ik ben ook nu meer geneigd meer te eten, gewoon omdat het kan. Als ik bijv bij mijn schoonouders eet en er wordt gezegd dat ik nog een keer moet opscheppen doe ik dat nu veel vlugger dan in de cut (toen deed ik het gewoon niet).

Yeah Freak! Succes met de bulk!

Knaltrainingen wil ik zien hier!:woot:
Ik ga mijn best doen Marv!

Eindelijk :) Niet te hard van stapel lopen natuurlijk zodat je zo lang mogelijk kan bulken (moet ik mij ook eens vaker aan houden)
Stiekem nog best lastig hoor! Ik hoop dat het in ieder geval beetje bij beetje gaat de bulk.

training 05-02-2016 (LB2)

Vandaag wezen training ipv gister. Schoonbroertje gister afgestudeerd aan TU Eindhoven en had voor zijn eindpresentatie een nette 8. Ik mocht zijn presentatie bijwonen (ik had hem geholpen met wat technische dingen). Daarna samen wezen lunchen met het gezin en in de avond ook nog eens chinees gegeten. Vanmorgen gaf de weegschaal alweer 76.2 aan. (kilo zwaarder dan eergister). Ik ben de eerste 2 weken nu ongeveer ~0.5kg aangekomen dus ik heb het idee dat het nu wel redelijk aardig op koers zit en voldoende gewicht aanzet. Over paar dagen even weer eens meten wat mijn buikomtrek als ik weer het extra gewicht kwijt ben van de etentjes. (vorige week vrijdag ook al uit eten geweest)

voeding
Totaal 3.460
KVE 473/74/214 (350 complexe carbs). Vandaag ook 2 handjes winegums gehad, vandaar de wat hogere carbs :D

kcal in/out deze week:
maandag: 2845/2445 (rust)
dinsdag: 3494/3150 (train)
woensdag: 3088/2711 (rust)
donderdag: ?/2626 (rust)
vrijdag: 3460/3180 (train)

Geen idee hoeveel kcal ik donderdag heb gegeten (etentje + chinees).

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Voor de eerste keer direct vanaf start gesquat met vrij smalle stance. Vorige week ontdekt dat de squat eindelijk goed aanvoelt met deze stance. Gewicht voelde makkelijk aan en ging ook vrij diep. Ik denk dat dit mijn ideale stance is. Alleen omdat de squat nu opeens na al dat geklungel van de afgelopen maanden veel lichter aanvoelde dan normaal was de squat waarschijnlijk te ongecontroleerd en spande ik de boel te weinig aan. Na de leg curls hierna kreeg ik ietwat last van mijn onderrug ook. Volgende punt wat ik nu moet fixxen zijn mijn knieën; die steken echt nog veel te ver naar voren uit. (ja, het filmpje is VVS, maar in je eentje een filmpje maken is knap lastig en op deze manier was het nog het beste zichtbaar).

single seated leg curl
10x25kg
8x35kg
8x35kg
8x35kg

Kreeg na deze setjes ietwat last van de onderrug :(

pure strength plate loaded leg press
10x120kg
8x152.5kg
8x152.5kg
8x160kg

weighted hyperextensions
10x10kg
8x26kg
8x26kg
x

Begon meer last te krijgen van de onderrug. Na de 2de werkset kreeg ik ook meer last juist aan de rechterzijde van de onderrug :/

pure strength plate loaded calf
15x80kg
15x100kg
15x100kg
15x100kg

ball crunches
15x
15x
15x

fitbit

r0yyFmP.png

rating

Vrij vlotte training, en wederom een hogere hartslag vergeleken met een UB-training. Best wel lekker bezig geweest dus. Ben blij dat ik na bijna 6 maanden eindelijk de juiste stance lijk gevonden te hebben bij de squat. Nu nog het uitsteken van de knieën zien te fixxen. Verder hoop ik dat het pijntje in de onderrug vlug verdwenen is.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Altijd leuk filmpjes! Ik weet niet of het raar is dat je knieen naar voren komen, volgens mij heb je in verhouding lange benen toch? Met deze hoek kan je niet zien of je knieen naar binnen vallen bij het stijgen, dat moet je proberen te voorkomen als het zo is. En je kontje knikt een beetje naar achteren bij het begin van een rep. Weet niet of dat slecht is, maar valt wel op :)
Hopelijk is dat pijntje gwn vermoeide onderrug.

Totaal 3.460
KVE 473/74/214 (350 complexe carbs). Vandaag ook 2 handjes winegums gehad, vandaar de wat hogere carbs :D
Aan het Marvinnen:roflol:

Prima training toch! Wel klote van die rugpijntjes met die hypers!!

Die squat is en blijft een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen..af en toe filmen voor form check. Toch denk ik wel dat je met een wijdere stand minder je knieeen naar voren brengt. Of het echt erg is dat je knieeen zo naar voor steken kan ik niet veel zinnigs over zeggen..

Ziet er goed uit. Je beweging is volgens mij alleen wel heel snel. Maar dat kan komen door het lichte gewicht.
Probeer anders ook eens met licht gewicht langzamer en gecontroleerder maar beneden te gaan. Dan wordt het ook zwaarder. ;)

Pijntje in je rug goed in de gaten houden. Je hebt maar 1 rug.

nette sq naar mij oordeel, maarja ik sq al lange tijd niet :o

Grappig ja, kontje naar achter voordat je gaat reppen. Cute :)

Zeg, je bent goed met technische dingetjes..?
.. Ik moet in juni voor het afstuderen een meesterproef doen, technische snufjes zijn altijd welkom :rolleyes:

Altijd leuk filmpjes! Ik weet niet of het raar is dat je knieen naar voren komen, volgens mij heb je in verhouding lange benen toch? Met deze hoek kan je niet zien of je knieen naar binnen vallen bij het stijgen, dat moet je proberen te voorkomen als het zo is. En je kontje knikt een beetje naar achteren bij het begin van een rep. Weet niet of dat slecht is, maar valt wel op :)
Hopelijk is dat pijntje gwn vermoeide onderrug.

FIlmpjes zijn altijd handig! De squat voelde gewoon dusdanig beter dan de afgelopen maanden, dat ik het gewoon even terug moest zien op film. Daarnaast kan je er van leren. Mijn knieën vielen/klappen nu ook niet naar binnen, daar had ik voorheen ook last van. Verder kan ik me herinneren dat je ooit eerder een filmpje hebt gepost in mijn log (die ik toevallig als een eerder heb gezien) en dat filmpje omschrijft eigenlijk precies mijn probleem die ik de afgelopen maanden heb gehad. Wanneer ik een te brede stance gebruik en teveel focus op het naar buiten drukken van de knieën, krijg ik last van de instabiliteit zoals omschreven in het filmpje. Nu gebruik ik een smalle stance en druk ik mijn knieën niet naar buiten, maar juist meer naar voren en voelt alles veel stabieler aan. Mijn kont(je) doe ik inderdaad telkens naar achter knikken omdat ik daarmee probeer te forceren dat ik met mijn kont juist meer naar achter ga en met mijn knieën minder naar voren, maar dat moet nog veel natuurlijk worden die beweging.

Aan het Marvinnen:roflol:

Prima training toch! Wel klote van die rugpijntjes met die hypers!!

Die squat is en blijft een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen..af en toe filmen voor form check. Toch denk ik wel dat je met een wijdere stand minder je knieeen naar voren brengt. Of het echt erg is dat je knieeen zo naar voor steken kan ik niet veel zinnigs over zeggen..
Snoepjes graaien hngggggggggg! Lekker Marvinnen inderdaad :D Verder prima training en het pijntje is gelukkig weer verdwenen :D
Ik had toevallig vorige week een aantal squats gedaan in de gym zonder barbell en goed in de spiegel gekeken en dan lukt het wel (knieën minder naar voren en kont meer naar achter). Het lukt dus wel.. nu nog in de praktijk :)

Ziet er goed uit. Je beweging is volgens mij alleen wel heel snel. Maar dat kan komen door het lichte gewicht.
Probeer anders ook eens met licht gewicht langzamer en gecontroleerder maar beneden te gaan. Dan wordt het ook zwaarder. ;)

Pijntje in je rug goed in de gaten houden. Je hebt maar 1 rug.
Ja, @flexx123 riep ook al dat ik te snel ging. Zal morgen meer gecontroleerde squats doen op een rustiger tempo. De verbazing was denk ik te groot omdat alles een stuk lichter aanvoelde.
Rugpijntje is gelukkig weer weg! :)

nette sq naar mij oordeel, maarja ik sq al lange tijd niet :o
Wat is eigenlijk de reden dat je geen squats doet?

Grappig ja, kontje naar achter voordat je gaat reppen. Cute :)
Haha, of schattig het juiste woord is weet ik zo net nog niet.. :D

Zeg, je bent goed met technische dingetjes..?
.. Ik moet in juni voor het afstuderen een meesterproef doen, technische snufjes zijn altijd welkom :rolleyes:
Naja, technisch. Hij moest allerlei vragenlijsten afnemen bij mensen, dus ik had hem geholpen met het opzetten van een vragenlijstsysteem + database op een webserver zodat hij geen gedoe had met papierwerk en de gegevens uit database weer kon gebruiken voor zijn analyses.

zaterdag 06-02-2016 (UB1)

Vanmorgen lekker uitgeslapen en iets later gaan trainen. Pijntje bij de onderrug gelukkig verdwenen. Was weer eens lekker om een keer goed uit te slapen. Ik slaap gemiddeld 6,5 uur per nacht, dus was fijn om weer eens 8 uurtjes te slapen.

5 minuten

benchpress
10x20kg
10x30kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg

Gaat nog steeds zonder problemen!

one-arm dumbbell row
10x12kg
8x22kg
8x22kg
8x24kg PR

incline dumbbell bench press

10x12kg
10x16kg
10x16kg
10x16kg

hammer grip pullups
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw

delts machine
10x20kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

dumbbell bicep curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

triceps rope pushdown
10x25kg
10x25kg
10x25kg

fitbit

o2ZSzeT.png

rating

Lekkere, korte workout. Op naar lb morgen :)
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Fijn dat je rug weer oke is.
Lekker getraind! Morgen weer beentjes slopen dus he. :D Nice!

Ook weer een lekkere UB train. Ik zou me niet te druk maken over die knieen naar voren zolang het goed en natuurlijk aanvoelt. O ja, dat filmpje, knieen naar binnen is niet goed, maar naar buiten ook niet :D

Je zit nu op 3600 kcals?

De bulk doet je goed!!:D

Goeie training weer man, en mooi pr.

geen sq, kniegriep (nog steeds)

Fijn dat je rug weer oke is.
Lekker getraind! Morgen weer beentjes slopen dus he. :D Nice!
Yes, gelukkig was het maar een kort pijntje. Zo juist bij de training gelukkig ook geen last gehad.

Ook weer een lekkere UB train. Ik zou me niet te druk maken over die knieen naar voren zolang het goed en natuurlijk aanvoelt. O ja, dat filmpje, knieen naar binnen is niet goed, maar naar buiten ook niet :D
Ja, de meningen zijn er blijkbaar over verdeeld en sommige bestempelen het als een "mythe". Maar uitsteken van de knieën mag wel beter, dat zeker :)

Ongeveer 3000kcal op een rustdag en 3500kcal op een trainingsdag. Ik zit gemiddeld 300kcal boven onderhoud nu denk ik.

En we zijn pas net onderweg, kun je nagaan :D

Goeie training weer man, en mooi pr.

geen sq, kniegriep (nog steeds)
Thanks maat! Balen van je kniegriep, hopelijk herstel je snel weer :D

zondag 07-02-2016 (LB2)

5 minuten

warm-up squat
2x12 leg curl
wat rek/strekoefeningen (leg extension en machine back extension waren bezet).

squat
10x20kg
5x35kg
5x50kg PR
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Tsja, wat zal ik er van zeggen. Een smalle stance is een wereld van verschil voor mij. Het voelde niet zwaar aan en als ik nu wat langzamer omhoog ga, kan ik alles goed aanspannen onderin zonder dat mijn knieën gaan rammelen. Nu gewoon elke week beetje bij beetje bouwen en kijken wat er van te maken valt!

pure strength plated loaded leg press
10x120kg
8x160kg
8x160kg
8x160kg

romanian deadlift
10x32.5kg
8x52.5kg PR
8x52.5kg
8x52.5kg

seated leg curl
10x40kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

pure strength plate loaded calfs
15x90kg
15x110kg PR
15x110kg
15x110kg

Lekker setje op het laatst, alles brandde lekker :D

planks

75s
75s
75s VPR

flat knee raises
15x
15x
15x

ball crunches
15x
15x
15x

0BDfRLt.png

rating

Aub meer trainingen van deze in de toekomst! Nu ik de juiste stance heb gevonden hoop ik eindelijk goed te kunnen bouwen aan mijn squat. Planks gingen ook best lekker :D

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Lekkere training! de bulk gain train is van start gegaan. :D

Lekker dat je pijntje over is en je nu een goede stance hebt gevonden voor Squat. Het is even zoeken maar je ziet het is de moeite waard!

Ik vind helemaal mooi:D Congrats met die squat PR!!:thumb:

Terug
Naar boven