Altijd leuk filmpjes! Ik weet niet of het raar is dat je knieen naar voren komen, volgens mij heb je in verhouding lange benen toch? Met deze hoek kan je niet zien of je knieen naar binnen vallen bij het stijgen, dat moet je proberen te voorkomen als het zo is. En je kontje knikt een beetje naar achteren bij het begin van een rep. Weet niet of dat slecht is, maar valt wel op

Hopelijk is dat pijntje gwn vermoeide onderrug.
FIlmpjes zijn altijd handig! De squat voelde gewoon dusdanig beter dan de afgelopen maanden, dat ik het gewoon even terug moest zien op film. Daarnaast kan je er van leren. Mijn knieën vielen/klappen nu ook niet naar binnen, daar had ik voorheen ook last van. Verder kan ik me herinneren dat je ooit eerder een
filmpje hebt gepost in mijn log (die ik toevallig als een eerder heb gezien) en dat filmpje omschrijft eigenlijk precies mijn probleem die ik de afgelopen maanden heb gehad. Wanneer ik een te brede stance gebruik en teveel focus op het naar buiten drukken van de knieën, krijg ik last van de instabiliteit zoals omschreven in het filmpje. Nu gebruik ik een smalle stance en druk ik mijn knieën niet naar buiten, maar juist meer naar voren en voelt alles veel stabieler aan. Mijn kont(je) doe ik inderdaad telkens naar achter knikken omdat ik daarmee probeer te forceren dat ik met mijn kont juist meer naar achter ga en met mijn knieën minder naar voren, maar dat moet nog veel natuurlijk worden die beweging.
Aan het Marvinnen
Prima training toch! Wel klote van die rugpijntjes met die hypers!!
Die squat is en blijft een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen..af en toe filmen voor form check. Toch denk ik wel dat je met een wijdere stand minder je knieeen naar voren brengt. Of het echt erg is dat je knieeen zo naar voor steken kan ik niet veel zinnigs over zeggen..
Snoepjes graaien hngggggggggg! Lekker Marvinnen inderdaad

Verder prima training en het pijntje is gelukkig weer verdwenen

Ik had toevallig vorige week een aantal squats gedaan in de gym zonder barbell en goed in de spiegel gekeken en dan lukt het wel (knieën minder naar voren en kont meer naar achter). Het lukt dus wel.. nu nog in de praktijk
Ziet er goed uit. Je beweging is volgens mij alleen wel heel snel. Maar dat kan komen door het lichte gewicht.
Probeer anders ook eens met licht gewicht langzamer en gecontroleerder maar beneden te gaan. Dan wordt het ook zwaarder.
Pijntje in je rug goed in de gaten houden. Je hebt maar 1 rug.
Ja,
@flexx123 riep ook al dat ik te snel ging. Zal morgen meer gecontroleerde squats doen op een rustiger tempo. De verbazing was denk ik te groot omdat alles een stuk lichter aanvoelde.
Rugpijntje is gelukkig weer weg!
nette sq naar mij oordeel, maarja ik sq al lange tijd niet
Wat is eigenlijk de reden dat je geen squats doet?
Grappig ja, kontje naar achter voordat je gaat reppen. Cute
Haha, of schattig het juiste woord is weet ik zo net nog niet..
Zeg, je bent goed met technische dingetjes..?
.. Ik moet in juni voor het afstuderen een meesterproef doen, technische snufjes zijn altijd welkom
Naja, technisch. Hij moest allerlei vragenlijsten afnemen bij mensen, dus ik had hem geholpen met het opzetten van een vragenlijstsysteem + database op een webserver zodat hij geen gedoe had met papierwerk en de gegevens uit database weer kon gebruiken voor zijn analyses.
zaterdag 06-02-2016 (UB1)
Vanmorgen lekker uitgeslapen en iets later gaan trainen. Pijntje bij de onderrug gelukkig verdwenen. Was weer eens lekker om een keer goed uit te slapen. Ik slaap gemiddeld 6,5 uur per nacht, dus was fijn om weer eens 8 uurtjes te slapen.
crosstrainer (warming up)
5 minuten
benchpress
10x20kg
10x30kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg
3x47.5kg