Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Zou maar beginnen met de comics dan :p
Echt een heel ander karakter mede door zijn schizofrenie.

Ah wist niet dat hij schizofreen was in de comics. Lees nu dat ze er voor gekozen hebben om dat niet te gebruiken in de film(s).

Ziet er weer uit als een goede training! Je ziet progressie op squat.. oefening baart kunst en werpt nu zijn vruchten af he! Mooi!!
Yes ging top! Nu heerlijk verder bouwen inderdaad :thumbs:

Kijk aan! Doorbouwen die squat! De 4 samba chicks zijn welverdiend!:D:D
Juistem :thumbs:

Een vent in een SM pakje die extra grote chimichangas aanprijst op IMAX.... dat moet ik zien (NOT :D).
Mooie progressie in je training. Ik zou niet te bang zijn voor de rug, tenslotte moet je die spieren na een heel leven zitten en hangen een beetje op hun donder geven.
Haha, de trailers en promo's van deze film slaan eigenlijk helemaal nergens op, maar dat geeft wel aan hoe de humor is van deze film. Ik hou er in ieder geval van :D
Ja, daar heb je wel een punt wat betreft mijn rug. Volgende week nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Is gewoon een romantische comedy hoor

LOL :D

Uhh, nee :D

Zonder het hele topic door te gaan lezen: is er een reden waarom je squat wat achter loopt in verhouding met je andere lifts? Blessures of iets dergelijks?

Zonder het hele topic door te gaan lezen: is er een reden waarom je squat wat achter loopt in verhouding met je andere lifts? Blessures of iets dergelijks?

Ik heb maanden lang geworsteld met mijn stance en techniek. Ik heb enorm lang last gehad van knikkende knieën en een zwakke core in het begin. Mijn core heb ik uiteindelijk weten te versterken door hyperextensions te gaan doen, maar die knikkende knieën bleef ik last van houden. Nieuw schoeisel hielp ook niet en alles voelde heel zwaar aan, had moeite met uitstoten en ik heb vrij lang gesquat met laag gewicht in de hoop dat het uiteindelijk beter zou gaan, maar dat was helaas niet het geval. Een week of twee geleden ben ik nog eens gaan experimenteren met mijn stance en nu blijkt dat alles veel beter gaat wanneer ik een vrij smalle stance gebruik. De squat voelt minder zwaar aan dan voorheen en het uitstoten gaat nu ook veel beter zonder knikkende knieën.

Pas sinds een week of twee heb ik het idee dat het beter gaat en nu ben ik eigenlijk pas voor het eerst bezig met bouwen. De knieën steken nog wel ietwat te veel uit, maar daar wordt ook nog aan gewerkt :)

Ik heb maanden lang geworsteld met mijn stance en techniek. Ik heb enorm lang last gehad van knikkende knieën en een zwakke core in het begin. Mijn core heb ik uiteindelijk weten te versterken door hyperextensions te gaan doen, maar die knikkende knieën bleef ik last van houden. Alles voelde heel zwaar aan, had moeite met uitstoten en ik heb vrij lang gesquat met laag gewicht in de hoop dat het uiteindelijk beter zou gaan, maar dat was helaas niet het geval. Een week of twee geleden ben ik nog eens gaan experimenteren met mijn stance en nu blijkt dat alles veel beter gaat wanneer ik een vrij smalle stance gebruik. De squat voelt minder zwaar aan dan voorheen en het uitstoten gaat nu ook veel beter zonder knikkende knieën.

Dus dat gaat gewoon de goeie kant op, voor je het weet squat je je BW. Sterkere core (dat is eigenlijk dus gewoon je hele middenstuk) gaat je ook helpen bij overhead presses. Ik doe nu 55 kg zonder belt, waar ik een tijdje terug nog 40 kg met belt moest doen!

Als je er nog geen één hebt: ff een ab wheel kopen, wat een superding!

Can confirm. Ga je geen spijt van hebben. Goed voor de voorkant van de core.

Gewoon met barbell doen ;) Werkt prima~!

Heb er ook pas 1 aangeschaft, maar wat is dat zwaar zeg :eek:
Zwaar is goed :thumb: Een teken dat je echt moet werken. je kan beginnen met knieen op de grond, en terug gaan als het wiel onder je schouders is, en langzaam de beweging uitbreiden als je sterker wordt.
Ik heb zelfs bij iemand (@Crakie ) gezien dat hij z'n middel met een hangend elastiek ondersteunt, tot dat je het zonder steun kan.

Zwaar is goed :thumb: Een teken dat je echt moet werken. je kan beginnen met knieen op de grond, en terug gaan als het wiel onder je schouders is, en langzaam de beweging uitbreiden als je sterker wordt.
Ik heb zelfs bij iemand (@Crakie ) gezien dat hij z'n middel met een hangend elastiek ondersteunt, tot dat je het zonder steun kan.

Ik doe nu idd op m'n knieën. Kan het al wel ver genoeg dat ik het goed voel in m'n buik. Nu nog verder uitbreiden!

Dus dat gaat gewoon de goeie kant op, voor je het weet squat je je BW. Sterkere core (dat is eigenlijk dus gewoon je hele middenstuk) gaat je ook helpen bij overhead presses. Ik doe nu 55 kg zonder belt, waar ik een tijdje terug nog 40 kg met belt moest doen!

Als je er nog geen één hebt: ff een ab wheel kopen, wat een superding!

Can confirm. Ga je geen spijt van hebben. Goed voor de voorkant van de core.

Heb er ook pas 1 aangeschaft, maar wat is dat zwaar zeg :eek:

Zwaar is goed :thumb: Een teken dat je echt moet werken. je kan beginnen met knieen op de grond, en terug gaan als het wiel onder je schouders is, en langzaam de beweging uitbreiden als je sterker wordt. Ik heb zelfs bij iemand (@Crakie ) gezien dat hij z'n middel met een hangend elastiek ondersteunt, tot dat je het zonder steun kan.

Ik doe nu idd op m'n knieën. Kan het al wel ver genoeg dat ik het goed voel in m'n buik. Nu nog verder uitbreiden!

Wat een hoop enthousiaste mensen over de ab wheel! Zal eens kijken of die eens een keer kan doen in de sportschool. Bij mij thuis wordt vrij lastig met een laminaten vloer :D

zaterdag 20-02-2016 (UB1)

crosstrainer (warming up)

5 minuten

benchpress
10x20kg
5x40kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg
3x52.5kg VPR

Benchpresses gaan nog steeds goed! Ik merk wel dat het nu weer wat zwaarder wordt (niet zo heel gek aangezien mijn huidige PR 5x5x52.5kg is), maar echt heel veel moeite heb ik nog niet gehad. Ben benieuwd naar volgende week :)

one-arm dumbbell row
10x14kg
8x26kg PR
8x26kg
8x26kg

@flexx123 tipte me om mijn armen wat meer te strekken tijdens deze oefening zodat ik mijn rug wat meer belast. Goeie tip want het was zeker zwaarder! :D

incline dumbbell bench press
10x12kg
10x18kg PR
10x18kg
10x18kg

Wederom @flexx123 to the rescue. Ik vond de afgelopen 2 weken 16kg nog vrij zwaar en wilde dus eigenlijk de oefening herhalen met wederom 16kg. Hij vond dat ik gewoon moest verhogen wat resulteerde in een nieuwe PR.

close grip pullups
5x bw
5x bw
5x bw
4x bw

powerrack was bezet, dus moest pullups elders doen. Grip is nu op schouderbreedte en dat is al een stuk zwaarder dan de hammer grip. Twijfel een beetje om deze voorlopig te gaan doen of om weighted hammer pullups te gaan doen.

delts machine
10x20kg
10x32.5kg
10x32.5kg
10x32.5kg VPR

Deze gaat ook al weer wat beter, kan me namelijk herinneren dat ik vorige week nog redelijk moeite had met 30kg, maar dit nog alweer best goed!

dumbbell bicep curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

triceps rope pushdown
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Grappig om terug te lezen hoe ik 8 maanden geleden nog moeite had met 7.5kg bij één van mijn eerste trainingen en inmiddels alweer op 25kg zit. :D

fitbit

jQ9Gd3V.png

rating
Hatseflats. Was een fijne workout. Moet van mezelf minder terughoudend zijn en gewoon verhogen wanneer ik mijn reps bij een vorige training heb behaald.
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Hahha.. gewoon lef hebben en denken what the f**k. IK GA DIT DOEN! :D
Mooie (V)PR training! Je doet je lognaam eer aan! ;)

samba, lkkr ook een bp vpr, ik ga denk ook maar in eindje sporten :D

Heerlijk om die progressie te zien. Inderdaad blijven verhogen zolang je de reps een of twee keer hebt gehaald. :thumbs:

Holy shit! Goede training Freak..was het geen 5 samba-chicks waard??

Zo is het, reps halen is verhogen.

Hahha.. gewoon lef hebben en denken what the f**k. IK GA DIT DOEN! :D
Mooie (V)PR training! Je doet je lognaam eer aan! ;)
Ja, ik moet gewoon wat meer lef tonen en gewoon verhogen! Anders ga ik moeilijk gainen :D

samba, lkkr ook een bp vpr, ik ga denk ook maar in eindje sporten :D
Je bent meer dan welkom :D

Heerlijk om die progressie te zien. Inderdaad blijven verhogen zolang je de reps een of twee keer hebt gehaald. :thumbs:
Ja, progressie doet me goed!

Holy shit! Goede training Freak..was het geen 5 samba-chicks waard??
Ik heb tot op heden nog geen 5 sterren training gehad.. denk dat die heel speciaal moet zijn haha. (maar die komt vast nog wel een keer..)

Zo is het, reps halen is verhogen.
Yeah buddy! :thumbs:

zondag 21-02-2016 (LB2)

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warm-up squat
2x12 leg curl
2x12 leg extensions
2x12 machine back extensions

squat
10x20kg
5x40kg
5x55kg PR
5x55kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Stance zorgt ervoor dat het nog steeds vrij goed gaat. Nu is het vooral tijd om aan mijn houding te werken. Borst moet wat meer naar voren in ieder geval.

pure strength plated loaded leg press
10x120kg
8x165kg
8x165kg
8x165kg

romanian deadlift
10x32.5kg
8x42.5kg
8x42.5kg
8x42.5kg

Even een flinke reset gedaan omdat ik vorige week al merkte dat het eigenlijk te zwaar werd. Het was dusdanig zwaar dat ik meer bezig was met zakken door mijn knieën (hurken) dan via de heupen. Nu weer rustig opbouwen.

seated leg curl ss seated leg extension
10x40kg 10x40kg
8x65kg 8x65kg
8x65kg 8x65kg
8x65kg VPR 8x65kg VPR

Sow, dat was best een lekker supersetje! Ik deed normaal op zondag 12-10-8-6 reps, maar doe nu al een paar weken gewoon 3x8 (exclusief warmup setje) waardoor ik naar mijn mening meer progressie boek. Extension kan ik normaal iets zwaarder, maar die had ik al een paar weken niet meer gedaan en in het begin was de curl bezet, dus extension op gevoel 3x8x65kg gedaan (PR is 5x80kg).

pure strength plate loaded calfs
15x80kg
15x115kg PR
15x115kg
13x115kg

Laatste setje was killing, kreeg er geen beweging meer in!

weighted planks
bw +5kg 45s PR
bw +5kg 45s
bw +5kg 45s

Planks gaan de laatste weken dusdanig goed (vorig weekend 3x 80s) dat ik nu weighted ben gaan doen. Elke weeg verhogen met 5s, beginnen met 5kg. Ging beter dan verwacht!

ball crunches
15x
15x
15x

fitbit

Geen fitbit grafiekje vandaag; batterij was bijna leeg dus kon me training niet klokken. Ongeveer 1 uur en 45 minuten gesport.

rating
Goede training weer, flink wat (V)PR's! Nu even lekker chillen vandaag. Ouders komen zo op visite en vanavond een kleine cheat (sushi bestellen :D)
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Das een super training! PR's vliegen om je oren zo! :D
Die sushi is verdiend! Op naar sushi gainzzzzzz

soms moet je gewoon even die lef pakken en ervoor gaan. Ik hield mezelf ook vaak in. Niet doen! Lekker knallen en groeien!

Nice man, de afgelopen twee trainingen waren zo te zien gewoonweg top, vasthouden zo!!

Je gaat goed zo. Keep it up!

Terug
Naar boven