- Waardering
- 7.879
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Advies op DBB is namelijk altijd topIk zou je ook adviseren filmpjes te maken van je lifts. Je kan ze hier vervolgens posten voor advies!![]()

Dat zegt niks over de vorm of tips die je gaat krijgenWell, er zijn genoeg mensen die hier prima gewichten deadliften.

Dat zegt niks over de vorm of tips die je gaat krijgen
Eerst word er waarschijnlijk gezeurd over hoe de lift gefilmd is..vervolgens over het feit dat je gele sokken draagt..etc..
Maar uiteindelijk krijg je wel goede adviezen van bijvoorbeeld @tymboo
Want soms, heel soms is er nog wel eens iets serieus hier![]()

Dit!Deadlifts blijven naar mijn mening wel één van de beste kracht- en massabouwers en geeft je heel veel "bang for your buck" om het zo maar te zeggen.
Edit: Oh, en je onderrug wordt er gewoon veel sterker door, want zo kwam ik eigenlijk op de vraag!
Ja, telefoon nooit dwars, maar rechtop (of was het nou andersom :LOL: )Dat zegt niks over de vorm of tips die je gaat krijgen
Eerst word er waarschijnlijk gezeurd over hoe de lift gefilmd is..vervolgens over het feit dat je gele sokken draagt..etc..
Ja, telefoon nooit dwars, maar rechtop (of was het nou andersom :LOL: )
Ik wist dat er over een van die 2 altijd gezeurd werd

Zo simpel is het eigenlijk wel, ik moet het niet moeilijker maken dan het daadwerkelijk is.Waarom zou je niet 'zo maar' aan DL kunnen beginnen. Het is gewoon een halter optillen van de vloer hoor.
Ik doe mijn best! Zaterdag is de dag dat 60kg de lucht in gaat60 kg bench is wel weer een mijlpaal.. eindelijk 20 kg plates aan de barbell hangen
Keep it up!

Lijkt mij dat met minimaal gewicht in ieder geval wat handiger is, dan hangen er in ieder geval schijven aan, dus is het ook wat makkelijker terugleggen. Ik zal eens wat filmpjes gaan kijkenDL gewoon beginnen met de beweging met een lege bar (of minimaal gewicht) te gaan doen.Elke keer even het gevoel krijgen en veel filmpjes kijken.Dan lukt het echt wel.

Als het mijn squat ook gaat helpen is dat een win-win situatie natuurlijkprecies. Gaat je squat (en de rest) uiteindelijk veel helpen.

Wat ben je toch ook een relschoppert, jij boefje! Maar het gaat er ook niet zo zeer om dat een must moet zijn in mijn schema, maar eerder dat ik de conventionele deadlift nog niet eerder heb gedaan en er niet "zomaar" aan wil beginnen. Maar ik hoor nu al van velen dat het onderzettend goed is om je core/onderrug aan te sterken en dat het ook gaat helpen bij mijn squat. Ik doe nu wel al een tijdje de RDL, maar echt fan ben ik niet van deze oefening.Ik ga hier vast rotzooi schoppen als ik zeg dat een conventionele deadlift geen must is in je schema..
een goede RDL/SLDL wel..wat mij betreft is het zo al goed!
Bodybuilding-wise dan![]()
Thanks mate!blijft een hoog sambachick gehalte hangen hier, goed bezig maat.
Dacht exact hetzelfde over DL als jij, Freak.. Ook Tdwag en ik zagen de 'DL' als een 'groot iets' wat je niet 'zomaar' kunt doen. Echter bleek al snel dat we het veel groter hadden gemaakt dan het in werkelijkheid is. Als je begin met een lege stang kan er praktisch niets misgaan. Heeeel veel filmpjes kijken en elkaar ter plekke feedback geven helpt ook flink. Als je eenmaal de vorm onder de knie hebt kan je langzaam er gewicht op gooien.
Niets engs aan, gewoon een kwestie van doen, wennen en dan 'echt beginnen' met gewicht.
DL is zeker geen must als je geen PL ambities hebt en dat geldt voor heel veel andere oefeningen als de back squat en benchpress ook eigenlijk. Er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome leiden.
Deadlifts blijven naar mijn mening wel één van de beste kracht- en massabouwers en geeft je heel veel "bang for your buck" om het zo maar te zeggen.
Over het aanleren van de deadlift: tja, het wordt zoals Sanne al zegt vaak veel enger gemaakt dan het is en de naam helpt ook niet echt mee. Ik heb het zelf kunnen leren van een medewerker op de sportschool waar ik destijds trainde en die oprecht blij was dat hij dit eens aan iemand kon uitleggen. Achteraf gezien gaf hij ook gewoon de goede cues. Verder is mijn vorm er flink op vooruit gegaan door het vaak te doen, mijn vorm te laten checken en heel veel vids te bekijken.
Edit: Oh, en je onderrug wordt er gewoon veel sterker door, want zo kwam ik eigenlijk op de vraag!
Klopt. Ik ben eigenlijk ook zo begonnen met de squat. Ook dat was gewoon nieuw in het begin en daar ben ik ook beetje bij beetje verder mee gekomen door hier op het forum filmpjes te posten.Genoeg mensen die je cues kunnen geven over je deadlift en je vorm kunnen be(ver)oordelen als je filmpjes ervan post. Imo beste oefening voor je core met Squats.
Ja, eigenlijk ook wat Lloyd zegt. Ik heb het ook gedaan bij mijn squat!Ik zou je ook adviseren filmpjes te maken van je lifts. Je kan ze hier vervolgens posten voor advies!![]()
Ik moet zeggen dat ik altijd goede adviezen tot nu toe heb gekregen in mijn log, wat ik ontzettend waardeer. Laten we hopen dat dat ook zo blijft[emoji14]Dat geloof ik vast en zeker!Well, er zijn genoeg mensen die hier prima gewichten deadliften.
Hoe goed iemand lift wil inderdaad niet altijd zeggen hoe gaat iemand informatie kan delen/verstrekken inderdaad. Iemand uitleggen hoe je een bepaalde oefening moet uitvoeren kan denk ik soms nog best wel eens lastig zijn. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en ontdekken. Iemand kan mij uitleggen hoe breed ik moet staan, welke grip ik moet gebruiken etc, maar misschien geldt dat alleen wel niet voor mij aangezien dat per persoon anders kan zijn, en dat geldt niet alleen voor de deadlift, maar bijvoorbeeld ook voor de squat. Ik moet het zelf ontdekken en zoeken wat het beste bij mij past en wat mijn lichaam het fijnste vindt. Maar ik weet zeker dat mensen mij uiteindelijk heus wel de juiste pointers kunnen geven.Dat zegt niks over de vorm of tips die je gaat krijgen
Maar uiteindelijk krijg je wel goede adviezen van bijvoorbeeld @tymboo
Want soms, heel soms is er nog wel eens iets serieus hier![]()
Joh, je moet er wat voor over hebben![emoji14]
OT:
Filmpjes van Candito, Omar Isuf en Allan Thrall gaan je ook zeker helpen![]()
Je moest eens weten hoeveel ik altijd alles optilde met een bolle rug.. Inmiddels ook afgeleerd.Dit!
En een sterke (onder)rug is nooit weg, en je leert ook om te tillen zonder bolle rug of doorzakkende schouders. In het dagelijks leven ook niet verkeerd.
Geen VVS neet!Ja, telefoon nooit dwars, maar rechtop (of was het nou andersom[emoji38])

Ja dit dus

Wie wil er nou zwarte balkjes bij zijn filmpjes[emoji14]Ik wist dat er over een van die 2 altijd gezeurd werd![]()
Jup, we zitten vaak precies op dezelfde golflengteJa precies dit. (jij denkt trouwens wel heel vaak exact hetzelfde als mij, is het niet?)
. Heb bijna exact tegen dezelfde dingen aangelopen als waar jij tegenaan loopt.. En voel direct een band met iedereen die overgewicht heeft gehad en op eigen kracht is afgevallen, zegt toch wat over het karakter dat iemand heeft vind ik
.Jup, we zitten vaak precies op dezelfde golflengte. Heb bijna exact tegen dezelfde dingen aangelopen als waar jij tegenaan loopt.. En voel direct een band met iedereen die overgewicht heeft gehad en op eigen kracht is afgevallen, zegt toch wat over het karakter dat iemand heeft vind ik
.
Je bench gaat trouwens mooi gestaag vooruit, ben benieuwd waar je eind dit jaar staat!

Mooi streven moet lukken met die bulk kcals...bijna 3200 yumm!

Balen van je rug...Maar gelukkig kon je wel trainen
Hoop dat het morgen over is.
Ik hoop ook op een 5de samba babe! Thanks!Zaterdag 5 huppelende samba babes! Nette train en goeie BW oefeningen trouwens met dips en chins!
Thanks Rambo!
60kg binnen een jaar is inderdaad heel erg mooi. Kan zelfs nog worden aangezien ik rond juni ben begonnen met krachttrainingTromgeroffel voor de 60 kg bench......
Zou een mooie stap zijn binnen een jaar!

Ja, klopt helemaal! Great minds think alike toch?Jup, we zitten vaak precies op dezelfde golflengte. Heb bijna exact tegen dezelfde dingen aangelopen als waar jij tegenaan loopt.. En voel direct een band met iedereen die overgewicht heeft gehad en op eigen kracht is afgevallen, zegt toch wat over het karakter dat iemand heeft vind ik
.
Je bench gaat trouwens mooi gestaag vooruit, ben benieuwd waar je eind dit jaar staat!
Dank voor het compliment trouwens (die je eventjes indirect geeft!) Bench gaat inderdaad goed.. mag niet klagen 
Haha, gekke vent..
Mooi streven moet lukken met die bulk kcals...bijna 3200 yumm!![]()