Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Genoeg mensen die je cues kunnen geven over je deadlift en je vorm kunnen be(ver)oordelen als je filmpjes ervan post. Imo beste oefening voor je core met Squats.

Ik zou je ook adviseren filmpjes te maken van je lifts. Je kan ze hier vervolgens posten voor advies! :D

Well, er zijn genoeg mensen die hier prima gewichten deadliften.
Dat zegt niks over de vorm of tips die je gaat krijgen ;)

Eerst word er waarschijnlijk gezeurd over hoe de lift gefilmd is..vervolgens over het feit dat je gele sokken draagt..etc..

Maar uiteindelijk krijg je wel goede adviezen van bijvoorbeeld @tymboo :thumbs:

Want soms, heel soms is er nog wel eens iets serieus hier ;)

Eerst word er waarschijnlijk gezeurd over hoe de lift gefilmd is..vervolgens over het feit dat je gele sokken draagt..etc..

Joh, je moet er wat voor over hebben! :P

OT:
Filmpjes van Candito, Omar Isuf en Allan Thrall gaan je ook zeker helpen ;)

Deadlifts blijven naar mijn mening wel één van de beste kracht- en massabouwers en geeft je heel veel "bang for your buck" om het zo maar te zeggen.

Edit: Oh, en je onderrug wordt er gewoon veel sterker door, want zo kwam ik eigenlijk op de vraag!
Dit!
En een sterke (onder)rug is nooit weg, en je leert ook om te tillen zonder bolle rug of doorzakkende schouders. In het dagelijks leven ook niet verkeerd.

Ja, telefoon nooit dwars, maar rechtop (of was het nou andersom :LOL: )

• Topic Starter Topic Starter
Wajow, shitload aan comments in mijn log. Dank voor de comments en tips iedereen, wordt zeker gewaardeerd! Grote multi-quote incoming!

Waarom zou je niet 'zo maar' aan DL kunnen beginnen. Het is gewoon een halter optillen van de vloer hoor :D.
Zo simpel is het eigenlijk wel, ik moet het niet moeilijker maken dan het daadwerkelijk is.

60 kg bench is wel weer een mijlpaal.. eindelijk 20 kg plates aan de barbell hangen ;)

Keep it up!
Ik doe mijn best! Zaterdag is de dag dat 60kg de lucht in gaat :D

DL gewoon beginnen met de beweging met een lege bar (of minimaal gewicht) te gaan doen.Elke keer even het gevoel krijgen en veel filmpjes kijken.Dan lukt het echt wel.
Lijkt mij dat met minimaal gewicht in ieder geval wat handiger is, dan hangen er in ieder geval schijven aan, dus is het ook wat makkelijker terugleggen. Ik zal eens wat filmpjes gaan kijken :)

precies. Gaat je squat (en de rest) uiteindelijk veel helpen.
Als het mijn squat ook gaat helpen is dat een win-win situatie natuurlijk :D

Ik ga hier vast rotzooi schoppen als ik zeg dat een conventionele deadlift geen must is in je schema..

een goede RDL/SLDL wel..wat mij betreft is het zo al goed!

Bodybuilding-wise dan ;)
Wat ben je toch ook een relschoppert, jij boefje! Maar het gaat er ook niet zo zeer om dat een must moet zijn in mijn schema, maar eerder dat ik de conventionele deadlift nog niet eerder heb gedaan en er niet "zomaar" aan wil beginnen. Maar ik hoor nu al van velen dat het onderzettend goed is om je core/onderrug aan te sterken en dat het ook gaat helpen bij mijn squat. Ik doe nu wel al een tijdje de RDL, maar echt fan ben ik niet van deze oefening.

blijft een hoog sambachick gehalte hangen hier, goed bezig maat.
Thanks mate! :thumbs:

Dacht exact hetzelfde over DL als jij, Freak.. Ook Tdwag en ik zagen de 'DL' als een 'groot iets' wat je niet 'zomaar' kunt doen. Echter bleek al snel dat we het veel groter hadden gemaakt dan het in werkelijkheid is. Als je begin met een lege stang kan er praktisch niets misgaan. Heeeel veel filmpjes kijken en elkaar ter plekke feedback geven helpt ook flink. Als je eenmaal de vorm onder de knie hebt kan je langzaam er gewicht op gooien.
Niets engs aan, gewoon een kwestie van doen, wennen en dan 'echt beginnen' met gewicht :).

Ja precies dit. (jij denkt trouwens wel heel vaak exact hetzelfde als mij, is het niet?) Ik moet het natuurlijk ook niet groter maken dan dat het daadwerkelijk is, maar de kans op een blessure (als je het verkeerd doet) is natuurlijk altijd aanwezig. Maar van de andere kant, je hebt het natuurlijk altijd in eigen hand. Je begint met het kijken van filmpjes en je begint met een laag gewicht. Je voelt natuurlijk zelf aan of het wel/niet goed gaat. En genoeg spiegels in mijn sportschool die me hierbij kunnen helpen.

DL is zeker geen must als je geen PL ambities hebt en dat geldt voor heel veel andere oefeningen als de back squat en benchpress ook eigenlijk. Er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome leiden.

Deadlifts blijven naar mijn mening wel één van de beste kracht- en massabouwers en geeft je heel veel "bang for your buck" om het zo maar te zeggen.

Over het aanleren van de deadlift: tja, het wordt zoals Sanne al zegt vaak veel enger gemaakt dan het is en de naam helpt ook niet echt mee. Ik heb het zelf kunnen leren van een medewerker op de sportschool waar ik destijds trainde en die oprecht blij was dat hij dit eens aan iemand kon uitleggen. Achteraf gezien gaf hij ook gewoon de goede cues. Verder is mijn vorm er flink op vooruit gegaan door het vaak te doen, mijn vorm te laten checken en heel veel vids te bekijken.

Edit: Oh, en je onderrug wordt er gewoon veel sterker door, want zo kwam ik eigenlijk op de vraag!

Ten eerste dank voor het aanwakkeren van dit onderwerp, veel zinvolle informatie ineens in mijn log. Ik heb naar mijn idee een redelijk sterke core (aangezien ik weighted planks doe) maar ik heb wel het idee dat ik nog het een en ander mis qua stevigheid in mijn core tijdens bijvoorbeeld de squat en de military press. Als de deadlift mijn core nog meer kan versterken en mij uiteindelijk ook gaat helpen bij de squat (hip hinge), dan is een normale deadlift proberen zeker de moeite waard..

Genoeg mensen die je cues kunnen geven over je deadlift en je vorm kunnen be(ver)oordelen als je filmpjes ervan post. Imo beste oefening voor je core met Squats.
Klopt. Ik ben eigenlijk ook zo begonnen met de squat. Ook dat was gewoon nieuw in het begin en daar ben ik ook beetje bij beetje verder mee gekomen door hier op het forum filmpjes te posten.

Ik zou je ook adviseren filmpjes te maken van je lifts. Je kan ze hier vervolgens posten voor advies! :D
Ja, eigenlijk ook wat Lloyd zegt. Ik heb het ook gedaan bij mijn squat!

Advies op DBB is namelijk altijd top:roflol:
:roflol: Ik moet zeggen dat ik altijd goede adviezen tot nu toe heb gekregen in mijn log, wat ik ontzettend waardeer. Laten we hopen dat dat ook zo blijft[emoji14]
Well, er zijn genoeg mensen die hier prima gewichten deadliften.
Dat geloof ik vast en zeker!

Hoe goed iemand lift wil inderdaad niet altijd zeggen hoe gaat iemand informatie kan delen/verstrekken inderdaad. Iemand uitleggen hoe je een bepaalde oefening moet uitvoeren kan denk ik soms nog best wel eens lastig zijn. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en ontdekken. Iemand kan mij uitleggen hoe breed ik moet staan, welke grip ik moet gebruiken etc, maar misschien geldt dat alleen wel niet voor mij aangezien dat per persoon anders kan zijn, en dat geldt niet alleen voor de deadlift, maar bijvoorbeeld ook voor de squat. Ik moet het zelf ontdekken en zoeken wat het beste bij mij past en wat mijn lichaam het fijnste vindt. Maar ik weet zeker dat mensen mij uiteindelijk heus wel de juiste pointers kunnen geven.

Joh, je moet er wat voor over hebben![emoji14]
OT:
Filmpjes van Candito, Omar Isuf en Allan Thrall gaan je ook zeker helpen ;)

Thanks voor de namen van deze mensen. Allan Thrall heb ik al wat meer goede filmpjes van gezien, ik ga ze sowieso bekijken!

Dit!
En een sterke (onder)rug is nooit weg, en je leert ook om te tillen zonder bolle rug of doorzakkende schouders. In het dagelijks leven ook niet verkeerd.
Je moest eens weten hoeveel ik altijd alles optilde met een bolle rug.. Inmiddels ook afgeleerd.

Ja, telefoon nooit dwars, maar rechtop (of was het nou andersom[emoji38])
Geen VVS neet! :eek:

Ja dit dus :D

Ik wist dat er over een van die 2 altijd gezeurd werd :D
Wie wil er nou zwarte balkjes bij zijn filmpjes[emoji14]
Anyways, er is vandaag ook getraind! Gistermiddag schoot het alleen helaas rechts in mijn onderrug. (geen idee wat er gebeurde, ik zat gewoon op mijn werk in de stoel achter het bureau). Vandaag nog een beetje last tijdens het lopen en bukken dus mijn training ietwat aangepast hierop. Sommige oefeningen iets lichter gedaan en de military press overgeslagen omdat ik weet dat ik dan veel spanning krijg op de onderrug en dat wilde ik voorkomen.

dinsdag 08-03-2016 (UB2)

voeding

Totaal 3.171
KVE 435/68/221 (306 complexe carbs)

crosstrainer (warming up)
-

Mega druk in de sportschool en de benchpress was vrij dus de keuze was snel gemaakt.

benchpress
10x18kg
10x38kg
6x53kg
6x53kg
6x53kg
6x53kg

Ging best easy eigenlijk. Ik kijk uit naar zaterdag! (8x3x60kg).

seated dumbbell shoulder press
10x10kg
10x10kg
10x10kg
10x12kg

Geen idee met hoeveel kg ik deze oefening moest beginnen, dus maar met 10kg begonnen. Laatste keer dat ik deze oefening heb gedaan was in september, met 8kg.
Alle dumbbells van 12 t/m 20 kg waren ook in gebruik, dus ik moest wel. Uiteindelijk nog 12kg kunnen doen. Oefening gedaan ipv military press (ivm pijntje onderrug).

hammer grip pullups
6x bw
6x bw
6x bw
5x bw

pure strength plate loaded row
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Niet hoger gegaan vanwege pijntje onderrug.

upper back
10x25kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Bovenin iets langer vasthouden dan normaal en meer squeezen bij de schouderbladen. Volgende keer bredere grip proberen omdat het volgens flexx nog beter kan bovenin.

dumbbell bicep curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

Ipv barbell curl.

dips
8x bw
8x bw
8x bw
8x bw

hammer curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg

fitbit

4y60i7x.png

rating

Ondanks mijn pijntje in de onderrug nog redelijk kunnen trainen. Training ging ook vrij vlotjes, dus dat was eigenlijk wel fijn.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Balen van je rug... :( Maar gelukkig kon je wel trainen
Hoop dat het morgen over is.

Zaterdag 5 huppelende samba babes! Nette train en goeie BW oefeningen trouwens met dips en chins!

Prima gewerkt weer!

Tromgeroffel voor de 60 kg bench......
Zou een mooie stap zijn binnen een jaar!

Ja precies dit. (jij denkt trouwens wel heel vaak exact hetzelfde als mij, is het niet?)
Jup, we zitten vaak precies op dezelfde golflengte :). Heb bijna exact tegen dezelfde dingen aangelopen als waar jij tegenaan loopt.. En voel direct een band met iedereen die overgewicht heeft gehad en op eigen kracht is afgevallen, zegt toch wat over het karakter dat iemand heeft vind ik :).

Je bench gaat trouwens mooi gestaag vooruit, ben benieuwd waar je eind dit jaar staat!

Jup, we zitten vaak precies op dezelfde golflengte :). Heb bijna exact tegen dezelfde dingen aangelopen als waar jij tegenaan loopt.. En voel direct een band met iedereen die overgewicht heeft gehad en op eigen kracht is afgevallen, zegt toch wat over het karakter dat iemand heeft vind ik :).

Je bench gaat trouwens mooi gestaag vooruit, ben benieuwd waar je eind dit jaar staat!

100kg bench eind dit jaar moet wel lukken:P

• Topic Starter Topic Starter
Balen van je rug... :( Maar gelukkig kon je wel trainen
Hoop dat het morgen over is.

Helaas nog kleine pijntjes, maar hopelijk wel snel over..

Zaterdag 5 huppelende samba babes! Nette train en goeie BW oefeningen trouwens met dips en chins!
Ik hoop ook op een 5de samba babe! Thanks!

Thanks Rambo!

Tromgeroffel voor de 60 kg bench......
Zou een mooie stap zijn binnen een jaar!
60kg binnen een jaar is inderdaad heel erg mooi. Kan zelfs nog worden aangezien ik rond juni ben begonnen met krachttraining :)

Ja, klopt helemaal! Great minds think alike toch? :D Dank voor het compliment trouwens (die je eventjes indirect geeft!) Bench gaat inderdaad goed.. mag niet klagen :)

100kg bench eind dit jaar moet wel lukken:P
Haha, gekke vent..

Mooi streven moet lukken met die bulk kcals...bijna 3200 yumm!drool:

Gekke knul is het ook die @flexx123. Ik mag blij zijn als ik 80kg haal (1RM) aan het eind van dit jaar. Daarnaast is het ook nog afhankelijk of ik dan wel in de cut of bulk zit. Ik ben nu nog van plan om zeker 4 maanden te bulken (bijna 2 maanden onderweg nu en 3 kilo aangekomen). Nog eerst even zien hoeveel kilo ik überhaupt wil gaan bulken. Ik zit nu op 77 kilo.

lkkr zo doorgaan freak, al veel bereikt in korte periode

Terug
Naar boven