XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
lkkr zo doorgaan freak, al veel bereikt in korte periode
Thanks mate! :thumbs:

training 11-03-2016 (LB2)

voeding

Totaal 2.953
KVE 372/68/205 (288 complexe carbs)

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
8x40kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg VPR

Laatste set had ik het vrij moeilijk met de laatste reps. Probeerde zo goed mogelijk alles aan te spannen (goed inademen) maar toch werd het redelijk zwaar op het eind.

pure strength plate loaded leg press
10x120kg
8x175kg PR
8x175kg
8x175kg

Wat een aanslag op mijn quads! Nog niet eerder mijn quads zo flink gevoeld tijdens deze oefening. Laatste set met moeite gehaald. Laatste 3 reps kwamen uit mijn tenen.

seated leg curl
10x40kg
8x70kg
8x65kg
8x65kg

Ook nu voelde ik het lekker in mijn hams, training gaat lekker zo!

seated leg extension
10x40kg
8x70kg
8x65kg
8x65kg

weighted hyperextensions

10x10kg
8x20kg

Na de laatste rep in de 2de set schoot het tijdens het omhoog komen weer als een malle rechts in mijn onderrug. Een normale rep lukte niet eens meer :mad:
Exact dezelfde plek als waar het dinsdag in schoot, maar toen zat ik gewoon op mijn bureaustoel op het werk en pakte ik volgens mij iets uit mijn tas die op dat moment naast me op de grond stond.

pure strength plate loaded calf
15x80kg

Nog een poging gedaan om de training of te maken, maar helaas. RIP rug en RIP training.

fitbit

cE4Mbq5.png

rating
Training begon goed. Squat VPR en hams en quads voelde echt goed tijdens de training, maar tijdens de hyperextensions schoot het als een malle in mijn onderrug. Hopelijk is het pijntje snel weg, maar dit is de 2de keer dat het erin schiet in een week tijd. Ook totaal geen idee wat het heeft veroorzaakt. Sowieso meer focus op het aanspannen denk ik voortaan. Waarschijnlijk kwam ik bij de hyperextensions iets te snel omhoog en spande ik de boel te weinig aan. Wil morgen heel erg graag ub doen, maar lijkt me raadzaam om de training te skippen. Wanneer ik nu vanuit een zithouding rechtop ga staan voel ik het ook vrij goed in mijn onderrug. Nu een poging wagen om te slapen.
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Wat klote van je rug .. :(
Tot het erin schoot een super lekkere training en dan zo eindigen.. Niet fijn.
Ik hoop dat het snel beterder wordt.
Sterkte

Bah man, hopelijk trekt het vlug weer weg. Vpr op squats is nice.

Wat span je aan tijdens je hyper extensions?

Klote van de rug. Probeer het wel een beetje in beweging te houden, maar voorzichtig!
Je 60 kg bench zou wel heel mooi zijn. Ik heb het even nagekeken, maar ik had er 3 jaar voor nodig om tot 4x9 @ 58 kg op te bouwen :o

Hmmm, die twee samba-mokkels komen neem ik aan vanwege de hyperextensions..? Vind het namelijk wel een sambachick meer waard! Maar tsja, het gevoel kan soms iets anders zeggen dan de getalletjes.. :)
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan (meer) van hyperextensions. Heb zelf ervaren dat ik mijn onderrug al erg goed pak met twee keer in de week DL waarvan eentje SLDL.

Ben wel benieuwd naar de reden van je vraag @lloydatoni ?
Zelf deed ik hem altijd met mijn tenen licht naar buiten wijzend omdat ik op die manier ook meer mijn hammies aansprak. Is dit totale BS/broscience of wat? Voelde namelijk mijn hammies wel altijd flink :o.

En Freak, al kaartje gekocht voor de meeting van Bodybuilding United? :rolleyes:

Hmmm, die twee samba-mokkels komen neem ik aan vanwege de hyperextensions..? Vind het namelijk wel een sambachick meer waard! Maar tsja, het gevoel kan soms iets anders zeggen dan de getalletjes.. :)
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan (meer) van hyperextensions. Heb zelf ervaren dat ik mijn onderrug al erg goed pak met twee keer in de week DL waarvan eentje SLDL.

Zelf deed ik hem altijd met mijn tenen licht naar buiten wijzend omdat ik op die manier ook meer mijn hammies aansprak. Is dit totale BS/broscience of wat? Voelde namelijk mijn hammies wel altijd flink :o.

En Freak, al kaartje gekocht voor de meeting van Bodybuilding United? :rolleyes:

Ik span nu de laatste tijd m'n reet aan bovenin ipv onderrug of Core of iets dergelijks. Merk wel dat het aardig wat carry over heeft naar mijn deadlift en Squat.

Ik span nu de laatste tijd m'n reet aan bovenin ipv onderrug of Core of iets dergelijks. Merk wel dat het aardig wat carry over heeft naar mijn deadlift en Squat.
Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je er van vindt als je je tenen ook wat naar buiten laat wijzen. Je voelt je reet dan namelijk juist erg goed :eyebrow:

• #1.011
Wat klote van je rug .. :(
Tot het erin schoot een super lekkere training en dan zo eindigen.. Niet fijn.
Ik hoop dat het snel beterder wordt.
Sterkte

Ja echt vreemd dat het er juist bij de extensions in schoot. Bij de squat nergens last van gehad. Vandaag helaas ook nog pijntjes :(

Bah man, hopelijk trekt het vlug weer weg. Vpr op squats is nice.
Ik hoop het ook. Lijkt me voor nu even niet verstandig om te gaan trainen. Echt geen idee wat voor pijntje het is. Ik heb vooral moeite met opstaan en gaan zitten en bukken (wanneer ik mijn rug bol).

Wat span je aan tijdens je hyper extensions?
Voornamelijk mn core. Sinds vorige week doe ik de extensions wel anders dan normaal. Ik blijf nu de hele tijd recht vooruit kijken en ik houd de borst de hele oefening vooruit. Mijn rug arched dus meer dan voorheen en ik merk sowieso dat ik dan meer de onderrug belast.

Klote van de rug. Probeer het wel een beetje in beweging te houden, maar voorzichtig!
Je 60 kg bench zou wel heel mooi zijn. Ik heb het even nagekeken, maar ik had er 3 jaar voor nodig om tot 4x9 @ 58 kg op te bouwen :o
Ja, echt bummer! Ik heb vandaag gelukkig wel goed kunnen slapen en niet teveel hoeven draaien vannacht. Vandaag wel gewoon er even uit geweest (het was mooi weer vandaag!) Even met vriendinnetje over de markt gelopen. Wanneer ik opsta vanuit de bank of ga zitten en een "sudden movement" maak, dan zeurt het nog wel eens in mijn onderrug.

60kg bench zou inderdaad heel mooi zijn! Ik keek er ook echt naar uit om vandaag 60kg te gaan bankdrukken, maar helaas :( 4x9 is trouwens heel wat anders dan 8x3 dus ik ben er ook nog lange niet. Vergeet ook niet dat je op veel latere leeftijd bent gaan krachttrainen, dat maak ook heel wat verschil denk ik zo!

Dit is pas de 2de keer dat ik maar 2 sambachicks uitdeel, maar de vorige keer dat ik dat doen ging de squat echt enorm klootte. Dus ja, de training zelf was eigenlijk zeker wel 4 sambachicks waard, maar mijn rug verklootte de boel..
De laatste tijd was ik juist wel enorm fan van de extensions, vooral nadat flexx me aanleerde de borst beter naar voren te houden en rechtop te blijven kijken. Voelde het positief goed in mijn onderrug in ieder geval.

Ik heb trouwens geen kaartje gekocht voor Bodybuilding United, is niks voor mij denk ik[emoji14]
Wat voor baat heb jij er bij dan om je glutes aan te spannen ipv je core?

Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je er van vindt als je je tenen ook wat naar buiten laat wijzen. Je voelt je reet dan namelijk juist erg goed :eyebrow:
Ik houd mijn voeten eigenlijk gewoon recht.

Ik weet nog wel iets...... :fire:

Goede training man.. Erg benieuwd wat de oorzaak van die pijn is!
Haha.. Sanne en haar gleufje. Het maakt veel los hier op DBB :D
Ja thanks man.. ik baalde echt dat ik moest kappen met mijn training.. had ook echt fucking veel zin in vanmorgen om de benchen.

Heeft toch niet ook met @SanneF haar gleufje te maken hè?

Balen van je rug Freak! Hopelijk was het iets tijdelijks..hoe voelt het vandaag?
Ik hoop ook dat het iets tijdelijks is.. vandaag lijkt het was beter aan te voelen, maar mijn rug zeurt nog wel veel. Vooral zoals eerder gemeld bij het opstaan/zitten en sudden movements. Ik probeer nu vooral de spanning op de rug te houden wanneer ik opsta en/of ga zitten juist om te voorkomen dat ik pijn heb. Hopelijk snel voorbij. Morgen staat lb op de planning, maar ik vrees dat ik die ook moet gaan skippen. UB morgen doen is een optie, maar misschien moet ik die ook maar skippen. Kan van alles mis gaan in de sportschool i guess.

Laatst bewerkt:
Denk dat het je si gewricht is, en dat gaat niet zomaar over, vrees dat je toch een afspraak moet gaan maken bij een fysio of manueel therapeut.

Ik span trouwens ook glutes en core aan bij hypers.

• #1.013
Helaas nog steeds pijntjes. Training van gister en vandaag uit voorzorg overgeslagen.

Vandaag gaat het wel al wat beter, ik voel me al een stuk mobieler. Een weekend niet kunnen trainen zuigt wel trouwens, voelt niet goed haha.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Verstandig besluit, al weet ik als geen ander hoe kut het is om een training over te slaan :o.
Hopelijk snel weer helemaal fit!

Echt klote als je niet kunt trainen maar wel wil.. :(
Kop op.. met wat extra rust kan je goed herstellen en daarna weer keihard knallen!

Verstandig, maar heul kut.. :(

Beterschap bro!

• #1.019
Verstandig besluit, al weet ik als geen ander hoe kut het is om een training over te slaan :o.
Hopelijk snel weer helemaal fit!

Het gaat vandaag al ietsje beter, maar mijn motoriek is nog een beetje ruk. Mijn lichaam is nog wat terughoudend/voorzichtig bij bepaalde houdingen. Vriendin heeft gister onderrug een beetje gemasseerd en voelde in ieder geval geen knoop of iets dergelijks.

Echt klote als je niet kunt trainen maar wel wil.. :(
Kop op.. met wat extra rust kan je goed herstellen en daarna weer keihard knallen!
Ja, ik hoop het! Morgen zou ik een korte ub training kunnen proberen. Ik ben morgenmiddag vrij, maar moet wel op tijd bij mijn vriendin zijn aangezien haar broertje is afgestudeerd en zijn diploma morgen krijgt uitgereikt. In ieder geval nog niks forceren..

Nogal, ik voelde me echt "vies" dit weekend omdat ik niet had getraind haha.

Precies dit! /me sad panda!

Thanks kerel!

Gekke blessures kan je net als bij elke andere sport helaas oplopen zo nu en dan, maar weegt niet op tegen alle voordelen. Soms is een beetje rust ook wel goed voor je lichaam, alles lekker laten herstellen. Heb het al een paar keer moeten doen om er uiteindelijk weer sterker uit te komen. Komt weer goed!

Terug
Naar boven