XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Dat kan ook nog, vriendin vond me ook al wat breder ogen. Ik draag nu de laatste tijd ook wat strakkere kleding (skinny jeans), dus dat valt natuurlijk ook op.
Toen ik veel zwaarder was had ik altijd baggy jeans en blousen aan.

Als je straks echt shredded bent, gaan ze dat echt wel merken :D

Dan nog nie met kleren aan :p

Lekkere training toch!
Al snap ik je terughoudendheid wel.

Zie die opmerking als een compliment ;) Aankomen en niet dikker eruitzien is alleen maar goed! :D

hello freakjam, have u bin workin out latelly :o.

Nu dit goed gaat, komt er ook wel vertrouwen dat je lichaam wel een pijntje kan hebben zonder dat er iets stuk gaat :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.046
Lekkere training toch!
Al snap ik je terughoudendheid wel.

Zie die opmerking als een compliment ;) Aankomen en niet dikker eruitzien is alleen maar goed! :D
Ja, niks mis mee! Vanavond is de echte test, dan ga ik LB trainen.. ben benieuwd!
Ach, die opmerkingen heb ik een hele tijd gehad toen ik echt bezig was met afvallen en nu had ik ze al een tijdje niet meer gehoord. Doen me al niks meer :D

hello freakjam, have u bin workin out latelly :o.
:roflol: :rolfol:

Nu dit goed gaat, komt er ook wel vertrouwen dat je lichaam wel een pijntje kan hebben zonder dat er iets stuk gaat :)
To be continued.. vanavond kan ik je daar nog meer over vertellen :)

Gewoon super casual friday...shirtless naar het werk.

Als je buff en shredded wilt zijn en er ook zo uit wilt zien...dan raad ik je toch wat ananas aan..of een beetje veel..
Lol, ik zie hem zo al lopen haha.

vanmorgen meting gedaan:

meting 18 januari:
gewicht: 74.0kg
buikomtrek: 81cm

meting 18 februari:
gewicht: 75.7kg (+1.7kg)
buikomtrek: 83cm (+2cm)

meting 18 maart:
gewicht: 76.5kg (+0.8kg)
buikomtrek: 84cm (+1cm)

Buikomtrek gaat toch wel redelijk hard zo. Ik had nu een buikomtrek van max 90cm voor ogen in de bulk dus dit zou betekenen dat ik nog 4 a 5 maanden door kan bulken.
Ik kom dan ook ongeveer op ~82kg uit en een buikomtrek van 90cm wat een toename van de buiktrek is van 9cm. Ik denk dat als ik nog een paar maanden verder zou bulken onverstandig zou zijn. Ik ga het in ieder geval netjes per maand bij houden.

Gewoon door bulken man, eerste bulk maximale uithalen, je weet dat het er ook zo weer af gaat.

Ik ben het daar niet mee eens (zo heeft iedereen zijn eigen ideeen :) ). Wat je nu vooral opbouwt iedere maand is vet, dat is imo een beetje zonde. Je kan als beginner best nog veel spiermassa opbouwen bij een vrijwel gelijkblijvend gewicht. Zo lang je volgens deze calculator (http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html en http://lonkilgore.com/freebies/freebies.html) nog niet op intermediate of gevorderden nivo zit, zou ik mijn meeste energie steken in het sterker worden, niet in het calorieen naar binnen stampen :)

Ik ben het daar niet mee eens (zo heeft iedereen zijn eigen ideeen :) ). Wat je nu vooral opbouwt iedere maand is vet, dat is imo een beetje zonde. Je kan als beginner best nog veel spiermassa opbouwen bij een vrijwel gelijkblijvend gewicht. Zo lang je volgens deze calculator (http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html en http://lonkilgore.com/freebies/freebies.html) nog niet op intermediate of gevorderden nivo zit, zou ik mijn meeste energie steken in het sterker worden, niet in het calorieen naar binnen stampen :)
Hier kan ik me wel in vinden. Als bij mij in zo'n korte tijd mijn taille zoveel zou stijgen zou ik niet blij worden.

Verder ben ik anti-voedingscentrum...maar daar wordt volgens mij wel geschreven dat een buikomtrek van 100cm ongezond is (beetje rare regel, ik weet het), maar waarom zou je in godsnaam bij 1.78m een buikomtrek van 90cm accepteren..

Ik vrees dat je daarna weer zo hard mag gaan cutten dat je niet veel overhoud.

Pas stoppen bij 100kg man :D

Ik heb een vent op mijn werk..die heeft vroeger met Berry de Mey heeft getraind (nu 64jaar ofzo) en is in zijn klasse toendertijd een van de sterkste bankdrukkers van NL geweest.

Maar goed die vent heeft eens verteld dat in die tijd ongeacht je lengte het doel was om 100kg te wegen. Daarvoor werden zelfs bakken ijs leeg gegeten..:o

• #1.052
Gewoon door bulken man, eerste bulk maximale uithalen, je weet dat het er ook zo weer af gaat.
Dat zeg je wel, maar dat weet ik nog zo net niet. Mijn eerste cut ging natuurlijk heel goed, maar een 2de cut na een nieuwe bulk is schijnbaar veel moeilijker. Ik zou het erg zonde vinden als dadelijk blijkt dat ik teveel gebulkt heb en teveel kcal naar binnen heb lopen stampen terwijl ik het ook anders had kunnen aanpakken.

Volgens de calculator heb ik nog een aardige weg te gaan. Ik zit bijvoorbeeld bij de benchpress nog niet eens bij de 70kg.

Hier kan ik me wel in vinden. Als bij mij in zo'n korte tijd mijn taille zoveel zou stijgen zou ik niet blij worden.

Verder ben ik anti-voedingscentrum...maar daar wordt volgens mij wel geschreven dat een buikomtrek van 100cm ongezond is (beetje rare regel, ik weet het), maar waarom zou je in godsnaam bij 1.78m een buikomtrek van 90cm accepteren..

Ik vrees dat je daarna weer zo hard mag gaan cutten dat je niet veel overhoud.
Tot 94cm is blijkbaar gezond, dus je kunt stellen dat een buikomtrek van 90cm nog gezond is, maar ik vind het nogal. Ik kom van 101cm en ben uiteindelijk 20cm kwijtgeraakt, maar nogmaals dat was in een eerste cut en elke daaropvolgende cut is gewoon steeds moeilijker. Ik snap dat je het meeste spiermassa aanzet in een bulk, maar tegelijkertijd ook vet. We moeten ook niet vergeten dat ik ten eerste al van een hoog vetpercentage kwam (30%) en dat ik ben gaan bulken op een vetpercentage van 16/17%, wat eigenlijk te hoog is voor een bulk. Maar van de andere kant, verder/dieper cutten was ook niet verstandig geweest. Misschien eerste een kleine bulk, weer een goede cut zetten zodat ik op 12% uitkom en dan weer goed bulken?

Vanaf volgende week ga ik sowieso mijn schema veranderen en 2x per week focussen op hypertrophy en 2x per week op power. Heb ook gemerkt dat meer reps op isolatie me goed bevalt en die lijn wil ik ook doortrekken.

Haha, hell no!

Ik heb een vent op mijn werk..die heeft vroeger met Berry de Mey heeft getraind (nu 64jaar ofzo) en is in zijn klasse toendertijd een van de sterkste bankdrukkers van NL geweest.

Maar goed die vent heeft eens verteld dat in die tijd ongeacht je lengte het doel was om 100kg te wegen. Daarvoor werden zelfs bakken ijs leeg gegeten..:o
Of ik word gewoon powerlifter :roflol:

Waarom zou een 2e cut moeilijker zijn? Het is gewoon kcal in kcal Out . onder je onderhoud zitten dmv je voeding en/ of cardio.

• #1.055
- 100 is forever small :D

• #1.059

:treuren::treuren:

forever-small.jpg

Terug
Naar boven