Als je sterker wordt, dan kan je er vanuit gaan dat je ook spiermassa wint, omdat die voor een heel groot deel recht evenredig zijn.
Ik zou het sterker worden niet combineren met tegelijkertijd vet% verlagen, gezien die twee deels strijdig zijn.
Klinkt eigenlijk ook wel logisch. Vanaf volgende week sowieso een nieuw schema (soort van PHUL), met 2 dagen per week de focus op hypertrophy en 2 dagen per week de focus op power.
Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.
Precies dezelfde doelen als die ik heb. Waar ik zelf inmiddels (na ongeveer 1.5 á 2 jaar) achter kom, is dat spiermassa gainen niet per definitie betekent dat je sterker wordt, en vice versa. Denk dat het wederom het 'kip of het ei' verhaal is. Dat je massa nodig hebt voor kracht en andersom. Maar in trainingen de focus op beiden leggen.. Massa + kracht tegelijk.. Ik denk dat het beter is om per periode de focus op één van de twee te leggen.
Maar goed, zo groot is mijn kennis wat dat betreft nog niet, dit is puur uit persoonlijke ervaring.
Haha, zitten we wederom in hetzelfde schuitje

Wat ik ook al tegen Neet zei, hopelijk gaat mijn nieuwe schema mij helpen. Nieuwe schema heb ik trouwens gepost in mijn first post van dit topic.
Periodisering...
niet voor tips omtrend dat bij mij aankloppen..
Ik zal dat ook eens gaan lezen..
training 18-03-2016 (LB2)
Vandaag doomsday! Mijn eerste LB-training sinds vorige week toen ik door mijn rug ging. Op de meeste oefeningen om twee redenen een tandje terug gedaan: enerzijds omdat ik mijn rug niet direct weer wil overbelasten en anderzijds dat ik alvast wil wennen aan hypertrophy. (Hypertrofietraining wordt uitgevoerd op 60%-75% van je 1RM. Hiermee doe je 8-12 herhalingen in 3-5 series. Neem vervolgens een seriepauze van 1 minuut. Probeer het gewicht tijdens een herhaling langzaam te laten zakken (excentrische fase: ongeveer 1-2 seconde) en druk het gewicht explosief omhoog (concentrische fase: 1 seconde of minder)). Ik moet nog even per oefening de juiste gewichten uitrekenen, maar daar heb ik nog genoeg tijd voor
voeding
Totaal 3.115
KVE 363/82/217 (319 complexe carbs)
crosstrainer (warming up)
5 minuten
warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl
squat
10x20kg
10x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
Low weight, eerst even aanvoelen of mijn rug niet klaagt en gelukkig was dat het geval
pure strength plate loaded calf
15x80kg
15x80kg
15x80kg
15x80kg
Stuk lager in gewicht -> hypertrophy. Langzame, gecontroleerde reps.
pure strength plate loaded leg press
10x120kg
8x160kg
10x160kg
12x160kg
VPR
Volgende week op hypertrophy dag beginnen op 140kg a 150kg (ongeveer 65% van 1RM).
standing single leg curl
15x12.5kg
10x17.5kg
12x20kg
12x20kg
VPR
seated leg extension
10x40kg
10x60kg
12x60kg
12x60kg
VPR
seated leg curl
15x40kg
12x60kg
12x60kg
12x60kg
VPR
weighted hyperextensions
10x10kg
10x10kg
10x10kg
De oefening waar het vorige week mis ging. Deze keer rustig aan gedaan, gelet op aanspannen en deze keer ook mijn glutes aangespannen. Ging gelukkig goed!
weighted planks
bw +5kg 60s
PR
bw +5kg 60s
bw +5kg 60s
Ja, lekker! Toch wel gewaagd na vorige week, maar ik dacht f*ck it!
ball crunches
15x
15x
15x
fitbit
rating
Blij dat mijn rug nog heel was na deze workout. Flink wat VPR's ook! Ik ga goed het weekend in