XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Dit..
:treuren::treuren:

forever-small.jpg
en dit..

Ben je al in dat stadium @FREAKJAM ?

He he, ik wist dat er andere meningen zouden komen :)
Maar voor mij zou het ideaal zijn als je buikomtrek niet meer toeneemt, maar je wel voldoende eet en voldoende energie hebt om sterker te worden op je trainingen.

Maar voor mij zou het ideaal zijn als je buikomtrek niet meer toeneemt, maar je wel voldoende eet en voldoende energie hebt om sterker te worden op je trainingen.
Op of net iets boven (~100-200kcals) onderhoud eten dus. Met die fitbit kun je dat prima 'tracken'

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.064
Dit..
en dit..

Ben je al in dat stadium @FREAKJAM ?
Haha nee, gelukkig niet!

Dat is natuurlijk een mooi streven, maar ik wil ook nog graag spiermassa aanzetten. Ik denk nog heel even goed na hoe en wat. Uiteindelijk wil ik het volgende bereiken:
  • spiermassa aanzetten
  • sterker worden
  • vetpercentage omlaag (aangezien die nu weer op 18% zit)
Nu nog even bedenken wat the way to go is..

Op of net iets boven (~100-200kcals) onderhoud eten dus. Met die fitbit kun je dat prima 'tracken'
In principe doe ik dat nu al. Ik denk dat ik nu niet zo heel erg ver boven onderhoud eet. Misschien even een apart topic aanmaken in het voedingforum en om advies vragen, dan bereik ik wellicht wat meer mensen hier.

Hoe weet je da je op 18 zit?

Als je sterker wordt, dan kan je er vanuit gaan dat je ook spiermassa wint, omdat die voor een heel groot deel recht evenredig zijn.
Ik zou het sterker worden niet combineren met tegelijkertijd vet% verlagen, gezien die twee deels strijdig zijn.

• spiermassa aanzetten
  • sterker worden
  • vetpercentage omlaag (aangezien die nu weer op 18% zit)
Nu nog even bedenken wat the way to go is..
Precies dezelfde doelen als die ik heb. Waar ik zelf inmiddels (na ongeveer 1.5 á 2 jaar) achter kom, is dat spiermassa gainen niet per definitie betekent dat je sterker wordt, en vice versa. Denk dat het wederom het 'kip of het ei' verhaal is. Dat je massa nodig hebt voor kracht en andersom. Maar in trainingen de focus op beiden leggen.. Massa + kracht tegelijk.. Ik denk dat het beter is om per periode de focus op één van de twee te leggen.
Maar goed, zo groot is mijn kennis wat dat betreft nog niet, dit is puur uit persoonlijke ervaring.

Periodisering...

niet voor tips omtrend dat bij mij aankloppen..

• #1.070
Als je sterker wordt, dan kan je er vanuit gaan dat je ook spiermassa wint, omdat die voor een heel groot deel recht evenredig zijn.
Ik zou het sterker worden niet combineren met tegelijkertijd vet% verlagen, gezien die twee deels strijdig zijn.
Klinkt eigenlijk ook wel logisch. Vanaf volgende week sowieso een nieuw schema (soort van PHUL), met 2 dagen per week de focus op hypertrophy en 2 dagen per week de focus op power.
Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.

Precies dezelfde doelen als die ik heb. Waar ik zelf inmiddels (na ongeveer 1.5 á 2 jaar) achter kom, is dat spiermassa gainen niet per definitie betekent dat je sterker wordt, en vice versa. Denk dat het wederom het 'kip of het ei' verhaal is. Dat je massa nodig hebt voor kracht en andersom. Maar in trainingen de focus op beiden leggen.. Massa + kracht tegelijk.. Ik denk dat het beter is om per periode de focus op één van de twee te leggen.
Maar goed, zo groot is mijn kennis wat dat betreft nog niet, dit is puur uit persoonlijke ervaring.
Haha, zitten we wederom in hetzelfde schuitje :D Wat ik ook al tegen Neet zei, hopelijk gaat mijn nieuwe schema mij helpen. Nieuwe schema heb ik trouwens gepost in mijn first post van dit topic.

Periodisering...

niet voor tips omtrend dat bij mij aankloppen..
Ik zal dat ook eens gaan lezen..

training 18-03-2016 (LB2)

Vandaag doomsday! Mijn eerste LB-training sinds vorige week toen ik door mijn rug ging. Op de meeste oefeningen om twee redenen een tandje terug gedaan: enerzijds omdat ik mijn rug niet direct weer wil overbelasten en anderzijds dat ik alvast wil wennen aan hypertrophy. (Hypertrofietraining wordt uitgevoerd op 60%-75% van je 1RM. Hiermee doe je 8-12 herhalingen in 3-5 series. Neem vervolgens een seriepauze van 1 minuut. Probeer het gewicht tijdens een herhaling langzaam te laten zakken (excentrische fase: ongeveer 1-2 seconde) en druk het gewicht explosief omhoog (concentrische fase: 1 seconde of minder)). Ik moet nog even per oefening de juiste gewichten uitrekenen, maar daar heb ik nog genoeg tijd voor :)

voeding
Totaal 3.115
KVE 363/82/217 (319 complexe carbs)

crosstrainer (warming up)
5 minuten

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
10x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Low weight, eerst even aanvoelen of mijn rug niet klaagt en gelukkig was dat het geval :)

pure strength plate loaded calf
15x80kg
15x80kg
15x80kg
15x80kg

Stuk lager in gewicht -> hypertrophy. Langzame, gecontroleerde reps.

pure strength plate loaded leg press
10x120kg
8x160kg
10x160kg
12x160kg VPR

Volgende week op hypertrophy dag beginnen op 140kg a 150kg (ongeveer 65% van 1RM).

standing single leg curl
15x12.5kg
10x17.5kg
12x20kg
12x20kg VPR

seated leg extension
10x40kg
10x60kg
12x60kg
12x60kg VPR

seated leg curl
15x40kg
12x60kg
12x60kg
12x60kg VPR

weighted hyperextensions
10x10kg
10x10kg
10x10kg

De oefening waar het vorige week mis ging. Deze keer rustig aan gedaan, gelet op aanspannen en deze keer ook mijn glutes aangespannen. Ging gelukkig goed! :D

weighted planks
bw +5kg 60s PR
bw +5kg 60s
bw +5kg 60s

Ja, lekker! Toch wel gewaagd na vorige week, maar ik dacht f*ck it! :D

ball crunches
15x
15x
15x

fitbit

1vGu05f.png

rating

Blij dat mijn rug nog heel was na deze workout. Flink wat VPR's ook! Ik ga goed het weekend in :)
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Flinke training mooie dosis (v)pr's

Lekkere training! en super dat je rug niet lastig doet.
Ben benieuwd naar je nieuwe schema!

Mooi aantal sambaballen :)

Nice!!! 4 samba vrouwtjes:bow:

Ga even je schema checken..ben benieuwd!

PHUL zegt me even niets....
Lekker getrained weer, zie je wel dat je rug wel iets kan hebben :) Wel goed om aan de glutes te denken, de krachten moeten niet alleen op de onderrug komen te staan. Doe je ook al iets als glute bridges of zo?

Ben weg van je aanpak, maar dat was inmiddels ook wel te verwachten aangezien we praktisch met alles op één lijn zitten :p.

• #1.077
Flinke training mooie dosis (v)pr's
Thanks bricone :thumbs:

Lekkere training! en super dat je rug niet lastig doet.
Ben benieuwd naar je nieuwe schema!
Ja, was toch wel beetje eng bij de hyperextensions, maar bewust 10kg gedaan en niet direct weer 20kg gedaan. Ik ben ook benieuwd wat het nieuwe schema me gaat brengen.

Nice!!! 4 samba vrouwtjes:bow:

Ga even je schema checken..ben benieuwd!
Zal het schema nu ook nog een keer posten, genoeg mensen die niet altijd naar de eerste post kijken :D

schema: (PHUL -> power hypertrophy upper lower)

Hypertrophy:
Hypertrofietraining wordt uitgevoerd op 60%-75% van je 1RM. Hiermee doe je 8-12 herhalingen in 3-5 series. Neem vervolgens een seriepauze van 1 minuut. Probeer het gewicht tijdens een herhaling langzaam te laten zakken (excentrische fase: ongeveer 1-2 seconde) en druk het gewicht explosief omhoog (concentrische fase: 1 seconde of minder)). Focus ligt op spiergroei.

Power:
Hoger gewicht, minder reps. Focus ligt op het sterker worden.

Samenvattend dus 2x per week focus je op je spiergroei en 2x per week focus je op het sterker worden.

dinsdag (hypertrophy)
overheadpress 3x6-10
dumbbell row 4x8-12
benchpress 4x8-12
lat pulldown 4x8-12
incline dummbell fly ss lying bentover raise 3x8-12
preacher curl 3x8-12
dips 3x8-12

donderdag (hypertrophy)
squat 4x8-12
smith hack squat 4x8-12
standing leg curl 4x10-15
leg extension 4x 10-15
hyperextension 4x8-12
calf raise 4x12-15
calf press in leg press 4x12-15
planks 3sets
ball crunches 4x12-15

zaterdag (power)
pullups 4x5
benchpress 4x5
seated cable row 4x6-10
incline benchpress 4x6-10
dumbbell side raises 4x 8-12
cable fly ss dumbbell shrug 3x8-12
skullcrusher 3x6-10
barbell curl 3x6-10

zondag (power)
squat 4x5
romanian deadlift 4x5-8
legpress 4x8-12
leg extension ss seated leg curl 4x6-10
calf jumps 5x6-10
weighted planks 3sets
leg/knee raises 4x8-12

PHUL zegt me even niets....
Lekker getrained weer, zie je wel dat je rug wel iets kan hebben :) Wel goed om aan de glutes te denken, de krachten moeten niet alleen op de onderrug komen te staan. Doe je ook al iets als glute bridges of zo?
Paar logjes hier gespot op DBB van mensen die ditzelfde programma volgen. Sommige vinden het wel fijn omdat je dus bezig bent met zowel kracht als spiergroei. (precies datgene wat ik zoek!)
Glute bridges (hetzelfde als de hip thrust toch?) zijn niks voor mij denk ik, ik zie het mezelf in ieder geval niet doen in de sportschool :D

Ben weg van je aanpak, maar dat was inmiddels ook wel te verwachten aangezien we praktisch met alles op één lijn zitten :p.
Great minds think alike :D

zaterdag 19-03-2016 (UB1)

crosstrainer (warming up)
5 minuten

one-arm dumbbell row
10x14kg
8x26kg
8x26kg
8x26kg

benchpress
10x20kg
5x40kg
3x50kg
3x60kg PR
3x60kg
3x60kg
3x60kg
2x60kg
2x60kg
2x60kg
1x60kg

Ik had stiekem gehoopt op meer, kleine teleurstelling wel. Vorige week de training op zaterdag gemist wegens mijn rug en de training op dinsdag had ik het rustig aan gedaan, dus dat speelde misschien wel mee.
Desondanks toch wel tevreden met de 4 volledige werksetjes.

pullups
5x
5x
5x
4x

Pullups gingen best netjes, ik strekte mijn lichaam ook flink en liet me vrijwel volledig zakken. Ging goed!

smith machine incline benchpress (gewicht zonder stang)
10x20kg
10x35kg
8x35kg
8x35kg

Had meer verwacht.

delts machine
10x20kg
8x37.5kg
8x37.5kg
8x37.5kg

dumbbell bicep curl
8x14kg
8x14kg
8x14kg

triceps rope pushdown
10x25kg
10x25kg
10x25kg

hammer curl
8x14kg
8x14kg
10x14kg

fitbit

r2DjM7o.png

rating
Helaas een fail op de 60kg benchpress, maar verder wel redelijk tevreden op de training. Volgende week nieuw schema, focus op kracht en spiermassa. Let's go!
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Laatst bewerkt:
Bench PR is gewoon nice! :cool:

Netjes van die bench PR, het aantal reps krijg je de volgende keer nog wel hoger :)

Zal het schema nu ook nog een keer posten, genoeg mensen die niet altijd naar de eerste post kijken :D

schema: (PHUL -> power hypertrophy upper lower)

Paar logjes hier gespot op DBB van mensen die ditzelfde programma volgen. Sommige vinden het wel fijn omdat je dus bezig bent met zowel kracht als spiergroei. (precies datgene wat ik zoek!)
Glute bridges (hetzelfde als de hip thrust toch?) zijn niks voor mij denk ik, ik zie het mezelf in ieder geval niet doen in de sportschool :D
Niet goed gelezen idd van de PHUL :o Ben benieuwd wat het je brengt.

Waarom niet de glute bridge/hip thrust. Omdat je voor lul ligt, of omdat je denkt dat het geen gains brengt?
Je kan het altijd thuis eens uitproberen met je vriendin op je :D

Gewoon een super nette PR op die BP! Niet zeuren he! :D

Je schema klinkt goed. Ik wil binnenkort ook eens wat anders.. misschien doe ik wel mee. :)

Terug
Naar boven