AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Ik gok op RSI (dat krijg je van de hele dag muizen als systeembeheerder). Paar jaar terug ook een zenuwklem gehad en tintelende vingers/arm, maar toen trainde ik nog niet.
Ik voel ook pijn bij het maken van een vuist en aangezien je in de sportschool dat vrij frequent doet bij welke oefeningen dan ook (schijven vastpakken, dumbbells, barbells etc) wil ik niets forceren.
Da's minder leuk. hoop dat het meevalt.

Succes bro!

Schoot me ineens te binnen.. Toevallig al gekeken of de klachten met het carpaal tunnel syndroom overeenkomen?

Hmm.. begreep ik nu zoiets dat je gisteren jarig was? :D
zo ja.. congratz!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.127
Vandaag zelfs! Thanks :-)

Gefeliciteerd!!!:hb::birthday:

Gefeliciteerd, ouwe!

Happy gains het komende jaar !!!

Gefeliciteerd bro!

• #1.132
Thanks Marina!

Thanks Starx! :D

Happy gains het komende jaar !!!
Thanks Neet :)

Thanks Rambo!

Morgenmiddag eindelijk naar de fysio. De laatste dagen nog wel last van mijn arm/hand, maar het lijkt minder. Hopelijk kraken ze me morgen goed en is alles weer in orde. Heb nu een kleine week niet getraind en dat voelt niet fijn om het zo maar eventjes te zeggen. Heb ook bewust niet veel op het forum gezeten afgelopen week want anders ging ik me helemaal opeten als ik andere trainingslogjes lees!

Ik hoop dat het morgen wat oplevert.. ik herken het wel... frustratie als je anderen hun logje leest en je wil zelf ook trainen... :sad:
sterkte. Ik duim voor morgen!

• #1.134
Gister bij de fysio geweest en die heeft geconstateerd dat er een beknelling zit bij een bepaald botje in mijn rechterhand (os capitatum). Het botje grenst niet goed aan bij de buurman en vooral wanneer ik kracht probeer te zetten in mijn hand zorgt dat voor zeurende pijn. Ik merk het nu bijvoorbeeld tijdens het fietsen (vastgrijpen van het stuur bijv) en als ik in de keuken iets snijd wanneer ik een mes vasthoud. De fysio heeft aangegeven dat ik wel gewoon mag trainen, maar dat ik wel met lagere gewichten aan de slag moet. Bij een hoop oefeningen is dit vrij lastig (benchpress bijv, je kunt moeilijk minder gewicht aan de ene kant hangen).

Ben in ieder geval allang blij dat het niet iets heel ernstigs is en dat de diagnose vrij vlot was vastgesteld. Pijn lijkt al iets minder (fysio wist al iets te kraken in mijn hand), maar weg is het nog niet. Morgen weer een lb-training in ieder geval. Dit weekend ga ik helaas ook twee trainingen missen (test-migratie op het werk wat de hele dag duurt en schoonvader is zondag 65 jaar) dus stiekem geeft me dat toch wat extra rust. Komt er wel op neer dat ik al met al dan ~2 weken aan trainingen ga missen, waar ik wel een beetje van baal.

Voordeel is wel dat ik nu al een paar dagen op onderhoud eet, waardoor de paas en verjaardaggains weer verdwenen zijn (zondagochtend 79.2kg en vanmorgen 77.1kg).

Toch wel enigzins goed berichten! Paas en verjaardagsgains weer weg:thumbs:

Hoezo 2 weken aan trainingen missen?

• #1.136
Ik heb vorige week al 4 trainingen gemist (uit voorzorg) omdat ik niets wilde forceren met mijn hand/arm en nog geen idee had wat de ernst was van het gebeuren. Vorige week donderdag had ik dusdanig last van mijn hand, dat ik zelfs tintelingen en zeurende pijn voelde in mijn hele hand/arm. Gister training gemist omdat ik een behandeling heb gehad en aankomend weekend dus verplichtingen (werk/dagje weg met schoonfamilie).

Ik zou donderdag/vrijdag wellicht ook een FB-training kunnen plannen (omdat een enkele lb-training in een week ook vrij zinloos is lijkt me), dan kan ik ook kijken hoe het gaat met mijn hand/arm.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch gewoon een lb training doen morgen en ub toch nog effe skippen.

Ik heb vorige week al 4 trainingen gemist (uit voorzorg) omdat ik niets wilde forceren met mijn hand/arm en nog geen idee had wat de ernst was van het gebeuren. Vorige week donderdag had ik dusdanig last van mijn hand, dat ik zelfs tintelingen en zeurende pijn voelde in mijn hele hand/arm. Gister training gemist omdat ik een behandeling heb gehad en aankomend weekend dus verplichtingen (werk/dagje weg met schoonfamilie).

Ik zou donderdag/vrijdag wellicht ook een FB-training kunnen plannen (omdat een enkele lb-training in een week ook vrij zinloos is lijkt me), dan kan ik ook kijken hoe het gaat met mijn hand/arm.
Aha...duidelijk! Wel klote zeg, maar komt allemaal goed...je hebt ook nog wel even te leven.. ;)

Trainen met voorzichtigheid dus. LB kan op zich wel maar met UB gewoon langzame negatives doen. Kan je licht gewicht pakken en lekker zwaar voelen hoor.

Als nog van harte !!
Veel gainz toe gewenst het komende jaar :-)

Terug
Naar boven