AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

En wat zijn nu de vooruitzichten met dat botje. Moet dat weer op termijn recht trekken?

Die tintelingen in je hand en arm herken ik heel erg.. Bij mij werd carpaal tunnel syndroom vastgesteld. Een poosje met een hand/polsbrace rondgelopen en het ging stukken beter. Soms voel ik het weer opkomen en dan doe ik een poosje die brace om, dan zakt het meteen..
Just sayin' :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.143
Trainen met voorzichtigheid dus. LB kan op zich wel maar met UB gewoon langzame negatives doen. Kan je licht gewicht pakken en lekker zwaar voelen hoor.

Gister voorzichtig getraind en het voelde goed om weer in de sportschool te staan!

Als nog van harte !!
Veel gainz toe gewenst het komende jaar :-)
Thanks marr!

En wat zijn nu de vooruitzichten met dat botje. Moet dat weer op termijn recht trekken?
Aankomende dinsdag sowieso nog een behandeling. Ik heb het idee dat het nu al wat beter gaat. Even afwachten hoe het uitpakt na de 2de behandeling.

Die tintelingen in je hand en arm herken ik heel erg.. Bij mij werd carpaal tunnel syndroom vastgesteld. Een poosje met een hand/polsbrace rondgelopen en het ging stukken beter. Soms voel ik het weer opkomen en dan doe ik een poosje die brace om, dan zakt het meteen..
Just sayin' :)

Gelukkig is het bij mij niet het geval. Stom botje wat niet helemaal lekker op zijn plek zit..

training 07-04-2016 (Hypertrophy Lower)

voeding

Totaal 3.178
KVE 367/84/213 (290 complexe carbs)

warmup pre squat
2x12 machine back extension
leg extention en leg curl bezet

squat
10x20kg
10x30kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Sow, wat had ik het warm! Nog nooit eigenlijk 12 reps gedaan bij de squat, altijd maar 5 of 8. Toch wel andere koek!

plate loaded leg press
15x80kg
12x100kg
12x100kg
12x100kg

Smith was echt vrij wel de gehele avond bezet, dus dan maar leg press gedaan. Langzame, gecontroleerde reps. Lekker zwaar!

single standing leg curl
15x15kg
15x15kg
15x15kg
15x15kg

seated leg extension
15x50kg
15x50kg
13x50kg
12x50kg

Boh, 50kg is echt zwaar als je het wat langzamer doet! Ik ging na het 2de setje even wat water halen, maar had gewoon even moeite met lopen haha!

weighted hyperextension
12x
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Moest eigenlijk nog een 4de werksetje, maar vond 3 wel genoeg :)

pure strength plate loaded calf raises
15x80kg
12x100kg
12x100kg
12x100kg

Boven goed lang vasthouden! Voelde weer lekker in de kuitjes :D

weighted planks
bw +5kg 70s
bw +5kg 50s
bw +5kg 50s

Oei, dat viel even tegen. Eerste setje trilde ik eigenlijk al enorm dus was allang blij dat ik de 70s haalde bij het eerste setje.

ball crunches
15x
15x
15x

fitbit
e0kBj2X.png

rating
Fijn dat we er weer zijn! Meer reps is echt wel duidelijk merkbaar zeg, hartslag en aantal verbrande kcals weer ongekend hoog. (nog nooit zo hoog gehad).
Had eigenlijk nog calf leg press presses moeten doen, maar vond het na bijna 2 uur wel welletjes. Vond het allang fijn om weer te sporten.

Dit weekend kan ik helaas weer niet trainen. Vanavond/morgen hebben we een testmigratie naar de cloud en zondag ga ik de hele dag naar Amsterdam met de schoonfamilie (schoonvader wordt 65).
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

• Like
Waarderingen: Inb4
Succes met de hand. Iig heb je gewoon lekker kunnen trainen, en een flinke sessie weer :) Goed wat verbrand met de squats!
Gaan jullie naar Azure over?

Reps op squats is vreselijk!:eek:

4 samba chicks zijn welverdiend kerel!

Ziet er weer lekker uit! fijn dat je weet kan trainen!
Herkenbaar zo een weekend.. alleen morgen hoef ik als het goed is niet te werken.. maar zondag met oma uit eten.. AYCE life cooking lunch.. met mensje van 97 :D

De sambachicks zijn weer terug, nice! :D
Fijn weekend, geniet ervan ^^

Lekker die samba chicks

• #1.149
Succes met de hand. Iig heb je gewoon lekker kunnen trainen, en een flinke sessie weer :) Goed wat verbrand met de squats!
Gaan jullie naar Azure over?

We gaan inderdaad naar Azure over, maar de eerste testmigratie was niet echt een pretje. Lopen tegen redelijk wat issues aan op dit moment en het idee is om in een big-bang over gaan, maar daar zit ik op dit moment echt niet op te wachten.

Reps op squats is vreselijk!:eek:

4 samba chicks zijn welverdiend kerel!

High-rep is zwaar, maar dat is dan ook de bedoeling van hypertrophy!

Ziet er weer lekker uit! fijn dat je weet kan trainen!
Herkenbaar zo een weekend.. alleen morgen hoef ik als het goed is niet te werken.. maar zondag met oma uit eten.. AYCE life cooking lunch.. met mensje van 97 :D
Klinkt goed! Heb je het gezellig gehad samen? Ik ben gister ook weer lekker uit wezen eten, was smikkelen geblazen! :D

De sambachicks zijn weer terug, nice! :D
Fijn weekend, geniet ervan ^^
Thanks Sanne! De zondag was gelukkig velen malen leuker dan de zaterdag :)

Thanks Kevvo!

Morgen weer naar de fysio en daarna weer een ub-training. Heb er zin in! Ben sinds vorige week maandag ook aan het experimenteren met IF (leangains). Ik hanteer een time-window van 8 uur en ik eet elke dag tussen 14.30 en 22.30. Tot op heden bevalt het me best goed om per dag 3 grote maaltijden te eten. Ik eet op trainingsdagen meer carbs en wat minder vetten en op een rustdag weer net andersom.

Dat intermediate fasting heb ik nooit wat in gezien, en iedere 2 uur panisch wat eten ook niet trouwens. Maar je weet pas of het wat is als je het hebt geprobeerd ;)

Vanaf 14:30 pas?! Betekent dat dat je dan pas iets eet sinds je op staat? Daaaayumn bro!

Ik sla m'n ontbijt ook wel eens over, maar om 12 uur heb ik toch echt wel honger hoor.

• #1.154
Dat intermediate fasting heb ik nooit wat in gezien, en iedere 2 uur panisch wat eten ook niet trouwens. Maar je weet pas of het wat is als je het hebt geprobeerd ;)

Ik wilde het toch een keer proberen en precies wat je zegt: je weet pas wat het is als je het hebt geprobeerd. Vroeger was ik altijd een slechte ontbijter en at ik ook pas laat in de middag. Wat dat betreft past het eigenlijk ook wel goed bij me. Voorheen was ik altijd bezig met eten om de 2 uur en stond ik in de ochtend altijd minimaal een half uur in de keuken om van alles te mealpreppen. (eieren koken, pasta maken, brood maken etc etc). Nu neem ik gewoon flink wat boterhammen en een shake mee aangezien ik nu maar 1x hoef te eten op mijn werk om 14.30 uur. Ik houd het verder ook vrij makkelijk vol. Of het ook daadwerkelijk werkt en of ik er baat bij heb moet uiteindelijk nog blijken :)

Vanaf 14:30 pas?! Betekent dat dat je dan pas iets eet sinds je op staat? Daaaayumn bro!
Yep! Valt reuze mee hoor. Direct in de avond na een training eet je bijvoorbeeld een vrije grote maaltijd waarmee je als het ware eigenlijk "volhoudt" tot de volgende middag. De volgende dag is een rustdag en dan is je grootste maaltijd weer om 14.30 uur.

Dat weet je toch al zolang wij matties zijn? :D

Ik sla m'n ontbijt ook wel eens over, maar om 12 uur heb ik toch echt wel honger hoor.
Misschien is het stiekem ook wel wat voor jou ;)

dinsdag 12-04-2016 (Hypertrophy Upperbody)

Laatste Hypertrophy Upperbody training was inmiddels alweer 3 weken geleden, dus was weer even wennen! Gewichten ook logischerwijs niet verhoogd. Bovendien ligt de nadruk bij deze training toch op het aantal reps, en niet zo zeer het gewicht.
Vlak voor de training nog wel mijn 2de behandeling gehad en daarna direct wezen trainen. Voor mijn gevoel is het pijntje zo goed als weg. Over twee weken nog eventueel terugkomen als ik nog last blijf houden.

crosstrainer (warming up)
5 minuten

military press
5x20kg (warmup)
10x22.5kg
10x22.5kg
10x22.5kg

22.5kg lijkt weinig, maar 10 langzame gecontroleerde reps merk je echt wel!

dumbbell row
12x20kg
12x20kg
12x20kg
12x20kg

Max minuut pauze tussen de setjes door. Laatste setje iets meer pauze (1,5 min).

benchpress
10x20kg (warmup)
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg

machine lat pulldown
12x55kg
12x55kg
12x55kg
12x55kg

Max minuut pauze tussen de setjes door.

incline dumbbell fly ss incline bent-over lateral raise
12x5kg 12x5kg
12x5kg 12x5kg
12x5kg 12x5kg

dips
10x +bw
8x +bw
5x +bw

Dips waren niet zo best helaas.

dumbbell preacher curl
12x10kg
12x10kg
12x10kg

fitbit
KVBjHj6.png

rating
Blessure bijna voorbij en eindelijk weer een training op dinsdag! Voelde fijn om weer in de sportschool te staan :)
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Fijn dat het pijntje niet meer voelbaar is. Maar kijk wel uit in het begin he! je wil het niet terug hebben!
Welkom terug in de gym! :D lekker getraind!

mooi dat je weer aan de gang bent man. gelijk goed raak met de sambachicks

4 stuks nice!

Goed bezig weer. Ben benieuwd hoe de IF gaat bevallen.

Fijn dat het pijntje nagenoeg weg is, kan je weer flink aan de slag!
Bevalt de Fitbit je trouwens nog steeds zo goed? .. Als mijn onderzoek wordt goedgekeurd lijkt het er namelijk op dat ik een cadeautje voor mezelf mag verzinnen.. :rolleyes:

• #1.160
Fijn dat het pijntje niet meer voelbaar is. Maar kijk wel uit in het begin he! je wil het niet terug hebben!
Welkom terug in de gym! :D lekker getraind!

Ja, ik ben voorzichtig! Had sowieso hypertrophy training, dus dan zijn de gewichten sowieso iets lichter :)

mooi dat je weer aan de gang bent man. gelijk goed raak met de sambachicks
Samba everywhere!

Thanks Rambo!

Goed bezig weer. Ben benieuwd hoe de IF gaat bevallen.
Thanks Neet! Ik ben ook benieuwd! :)

Fijn dat het pijntje nagenoeg weg is, kan je weer flink aan de slag!
Bevalt de Fitbit je trouwens nog steeds zo goed? .. Als mijn onderzoek wordt goedgekeurd lijkt het er namelijk op dat ik een cadeautje voor mezelf mag verzinnen.. :rolleyes:
Ja, gelukkig weer foetsie! Ik ben nog steeds blij met mijn Fitbit, maar als je nog een Charge HR zou willen halen raad ik het je af. Ik heb mijn bandje nu een maand of 5 en het ding begin last te krijgen van "peeling" en er zit een grote bubbel in het bandje. Blijkbaar een erg bekend probleem bij deze tracker en het internet staat er vol mee. Ik heb het probleem gemeld en ik kreeg direct een nieuwe opgestuurd, maar ik wil het je toch even melden. Wellicht heeft Polar of Garmin een vergelijkbare HR tracker?

Terug
Naar boven