XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Die squat komt vanzelf wel, kwestie van oefenen en weten wat je doet!

Squat is gewoon lastig, werkt iedereen nog aan :P

Seriously, volhouden Freak!
Zelf ik heb leren squatten, gewoonweg door heel veel en lang oefenen. Nu heb je misschien het gevoel dat je er gewoon niet voor bent 'gemaakt', maar de aanhouder wint: oefening baart kunst :).

Gewoon opgeven die squat...er zijn tal van andere oefeningen...:devilnana:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.609
Die squat komt vanzelf wel, kwestie van oefenen en weten wat je doet!
Klopt wat je zegt, maar ik zal er altijd een haat-liefde verhouding mee hebben. Nooit mijn oefening geweest.

Squat is gewoon lastig, werkt iedereen nog aan :P
Ja, een oefening die best lastig is om onder de knie te krijgen. Letterlijk wel te verstaan. :roflol:

Seriously, volhouden Freak!
Zelf ik heb leren squatten, gewoonweg door heel veel en lang oefenen. Nu heb je misschien het gevoel dat je er gewoon niet voor bent 'gemaakt', maar de aanhouder wint: oefening baart kunst :).
Ik hoop het, inmiddels weer aan het oefenen met low-weight!
Gewoon opgeven die squat...er zijn tal van andere oefeningen...:devilnana:
Gewoon legpressen joh.

Precies! Front squats werken bijv. ook prima!! :D
Ook een optie :D

Ik zie ze mij zelf nog niet snel doen. Ziet er ook zo onhandig uit.

Of goblet SQ! Iedere voet op een stepbankje, dan kan je nog enorm diep zakken ook!
Ja, @flexx123 vindt dat ook al! :D

Lekker laten branden die beentjes!
Burn baby burn!

Feb 26, 2017 - Full body (fasted)

Oorspronkelijk stond er afgelopen donderdag al een training op het programma en zou ik samen met @flexx123 gaan trainen, maar wegens omstandigheden is die training niet doorgegaan, sommige weten waarom. Ik had natuurlijk gewoon kunnen gaan trainen, maar thuis gebleven voor als flexx even iemand nodig had om te praten (ik woon bij hem in de buurt), maar uiteindelijk was dat niet nodig.

Anyways, vandaag wel weer wezen trainen en een beetje een mix gedaan van een greyskull/icecream fitness (B) training omdat ik een dag heb gemist deze week.

Barbell Squat

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 5 Reps
Set3. 30 kg x 5 Reps
Set4. 30 kg x 5 Reps

Niet zo heel bijzonder, puur om weer te wennen aan de oefening.

Barbell Deadlift
Set1. 50 kg x 5 Reps
Set2. 60 kg x 5 Reps

Overheadpress (+1kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 5 Reps
Set3. 34 kg x 5 Reps
Set4. 34 kg x 5 Reps
Set5. 34 kg x 5 Reps

Kreeg tijdens de oefening de opmerking dat ik mijn armen teveel strek, waardoor ik mijn triceps teveel aanspreek. De laatste 3 setjes dit een stuk minder gedaan en dit lijkt de oefening ook minder zwaar te maken moet ik zeggen.

Yates Row (+5kg)
Set1. 30 kg x 10 Reps
Set2. 40 kg x 5 Reps
Set3. 40 kg x 5 Reps
Set4. 40 kg x 14 Reps

Ik word toch niet echt zo koud/warm van deze oefening. Volgende week ga ik weer lekker t-bar doen, vind ik een leukere oefening om te doen ook.

Barbell Bench Press (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 40 kg x 5 Reps
Set4. 51 kg x 5 Reps
Set5. 51 kg x 5 Reps
Set6. 51 kg x 5 Reps

Niet echt bezig gehouden met AMRAP bij de laatste set. Had ook al OHP gedaan en vond het wel prima zo.

Cable Pushdown (with Rope Handle)

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

Dumbbell Side Raise
Set1. 5 kg x 10 Reps
Set2. 5 kg x 10 Reps

Alternating Dumbbell Hammer Curl

Set1. 12.5 kg x 10 Reps
Set2. 12.5 kg x 10 Reps

Ze hebben geen 11 of 12kg dumbbells, dus met 2.5kg moeten verhogen. Ging in principe prima, in het verleden al eeens 14kg gedaan.

Cardio
Half uurtje heen en terug gefietst.

Reeting
Ik heb al 2 weken redelijk last van een kootje/knokkel bij mijn wijsvinger. Twijfel om er mee naar de dokter te gaan, maar het het doet soms redelijk pijn. Twee weken geleden was ik bezig met een warmup in het squatrek en toen zwaaide ik iets te fanatiek met mijn armen en knalde ik vol met mijn hand tegen een schijf van 20kg. Niet echt heel erg slim. Hand en vinger is toen een paar dagen flink blauw geweest en redelijk pijn gehad bij het maken van een vuist, maar zo nu en dan speelt het nog wel eens op. Vannacht ook op mijn arm geslapen, dus werd vanmorgen wakker met wat pijntjes. Zat uiteindelijk de training niet veel in de weg, maar toch wel vervelend.

Verder wel een lekkere training. Wat meer oefeningen dan normaal en had aan het eind van de training wel echt gevoel dat ik vooral mijn upperbody ook lekker had aangepakt.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Drie reeten!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat het beste advies is van die OHP. In mijn opinie hoor je die gewoon helemaal uit te strekken, dan maar wat minder gewicht....
Vinger heeft even tijd nodig om te herstellen denk ik. Verder weer lekker bezig :)

Ik weet niet of dat het beste advies is van die OHP. In mijn opinie hoor je die gewoon helemaal uit te strekken, dan maar wat minder gewicht....
Vinger heeft even tijd nodig om te herstellen denk ik. Verder weer lekker bezig :)

Bodybuilding gedachte zijn anders, als je puur schouders wilpakken, kan je beter niet helemaal uitstrekken.

Gewoon full rom pakken!

Waarom eigenlijk maar 5 reps op 30 kg squat, ik neem aan dat je er makkelijk veel meer kan zonder dat je vorm er onder gaat lijden? Zo gaan die benen nooit groeien!

Inderdaad geen halfreps op OH press. Volgende keer meteen de barbell op z'n tenen droppen.

• #1.617

Wellicht handig om erbij te melden dat het de mede-eigenaar was van mijn gym (Rene Groenen, NK-kampioen 2009 in de klasse -90kg) die mij dit advies gaf. Ik heb niet zomaar klakkeloos het advies over genomen van een willekeurig iemand. Ik denk de mening inderdaad is gegeven vanuit zijn (persoonlijk denk ik ook) perspectief (bodybuilding). Ondanks dat, mogen de meningen hierover natuurlijk verdeeld zijn.

Ik heb verder inderdaad niet te klagen over mijn progressie! Ik heb ook echt het idee dat mijn buikomtrek al een stuk minder is geworden ook.

Bodybuilding gedachte zijn anders, als je puur schouders wilpakken, kan je beter niet helemaal uitstrekken.
Ja dit.

Om vervolgens je anterior delts niet mee te pakken??
Wat ook nog zou kunnen is dat hij bedoelde dat ik de barbell niet diep genoeg laat zakken en daardoor de tricep meer mee pak, zoals omschreven op deze website. (punt 4), maar ik laat de barbell wel zeker tot onder mijn kin zakken, maar niet helemaal tot aan de borst. Ik zal als ik hem de volgende keer zie het toch nog eens navragen voor de zekerheid.

Gewoon full rom pakken!

Waarom eigenlijk maar 5 reps op 30 kg squat, ik neem aan dat je er makkelijk veel meer kan zonder dat je vorm er onder gaat lijden? Zo gaan die benen nooit groeien!
Ik wilde ook weer niet teveel reps doen op de squat omdat ik hierna nog DL moest, maar 5 reps waren wat je zegt wel erg weinig. Volgende keer ga ik voor 10 reps! Het ging nu voornamelijk meer om het weer zoeken van de juiste houding en stance aangezien ik in het verleden mijn onderrug teveel arch.

Ik ga het navragen! :D

Inderdaad geen halfreps op OH press. Volgende keer meteen de barbell op z'n tenen droppen.
Geen goed idee denk ik, dan mag ik niet meer binnen komen. Bovendien kan hij dan niet meer het podium op, want hij zit nu in een prep. :D

dan kan freakjam een nieuwe gym gaan zoeken:P
Haha ja, laten we dat maar niet doen :D

Gaat Rene weer wedstrijden doen? Wat betreft die OHP kan ik me wel vinden in de manier van Rene..je moet je voor jezelf gewoon afvragen wat je doel is in deze sport..en daar je uitvoering op aanpassen..

• #1.620
Terug
Naar boven