Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Toch wel een beetje, hij gaat recht omlaag, ziet er raar uit.

Heb zijn filmpje teruggekeken en dan vind ik het toch echt het grootste probleem dat hij eerst wat zakt en dan pas met zijn knieën naar voren gaat. Hierdoor komt hij niet op diepte.

Ik kan in het filmpje helemaal niet zien dat die niet ver genoeg naar achteren zakt. Kun je hem nog een keer filmen? En dan zorgen dat je begint met de beweging uit je knieen :)

Op festivals tik ik makkelijk de 35 tot 40 km aan :roflol: Lekker rondjes lopen! Morgen weer NK rondjeslopen @ Decibel. Jij ook, Marv?
Decibel, gaaf! Have fun man. Decibel pas ik even dit jaar! Ik heb eigenlijk nog maar een buiten festival staan besef ik nu. Enkel Pleasure Island...

Echter daarna begint het binnen gezeur weer..maar tot nu toe enkel twee Crazyland feestjes op de planning..:o

@Freak: Gewoon doorzetten kerel! Die techniek blijven oefenen en zeker niet opgeven!
Beetje verzwaren is prima! Mijn vorm met gewichtloze squats trekt namelijk nergens op..wil gewoon wat weerstand voelen..:o

• Topic Starter Topic Starter
Maar toch ga je wel vooruit met je squat.

Squat zonder barbell ... hou je je armen dan gestrekt naar voren? Dat geeft nl wel extra balans en daardoor kan je wel vaak dieper komen met betere houding

Je zou eens front squat kunnen proberen. Mijn ervaring is dat omdat je de barbell voor je houdt dat het zwaartepunt net zo ligt dat je beter en dieper kan zakken. Kan ook persoonlijk zijn.

Het is gewoon veel oefenen. Je komt er echt wel. :)

verder een lekkere training en genoeg PR's! Top!

Als ik squat zonder barbell doe ik mijn armen eigenlijk tussen mijn benen maar soms ook op de manier zoals jij aangeeft. Ik ga morgen in ieder geval weer oefeningen doen tijdens de setjes door. Inderdaad gewoon oefenen en doorzetten! Ja, was lekkere training :D

Haal die gedachte er uit dat je met een High bar Squat met je kont naar achteren moet. Dit hoeft helemaal niet bij een High Bar Squat.

Laat ik het anders formuleren; ik gooi mijn heupen niet goed naar achter?

Toch wel een beetje, hij gaat recht omlaag, ziet er raar uit.

Het ziet er niet alleen raar uit, het voelt ook niet goed aan. Wanneer ik zonder barbell oefeningen doe tijdens de setjes door en lekker diep squat, dan voel ik ook dat ik andere spieren train. Zegt eigenlijk genoeg.

Op festivals tik ik makkelijk de 35 tot 40 km aan :roflol: Lekker rondjes lopen! Morgen weer NK rondjeslopen @ Decibel. Jij ook, Marv?

Zo te zien ga je al best lekker Freaky! Even vluchtig door je log heen gelezen en in een korte periode al 6kg kwijt dacht ik te lezen? Dat gaat goed..
Hoe gaat het aanleren van de technieken je af? Voornamelijk op de squat en deadlift, veel moeit mee om aan te leren of valt het mee?

Lol, ik zou niet meer weten wat ik aantik op zo een festival. Eerste keer dat ik naar Decibel ging was alweer in 2005. Zucht, ik ben oud! Ik hou het nu wel bij Lakedance enzo haha. Hardstyle & hardcore tijd heb ik toch wel weer gehad. Rondjes lopen hmm.. Gaat dit bij jullie ook zo? http://www.youtube.com/watch?v=vCoaJPOFpGo :D

Ik ga inderdaad best lekker mag je wel stellen ja! Morgen ben ik 8 weken onderweg en ik ben inmiddels 7 kilo afgevallen en 9cm kwijt bij mijn taille (92cm nu). Meeste vet zit voornamelijk bij mijn buik, dus de volgende kilo's zullen lastig worden. Streven is om eerst richting de 80 kilo te gaan en vervolgens naar de 75 kilo.

Het aanleren van de technieken is soms nog best lastig, en dan praat ik vooral over de compounds. Squat vind ik nog best lastig! Ik probeer thuis te oefenen door wall squats te doen en simpelweg op de stoel te gaan zitten. Wanneer ik een squat doe ga ik op dit moment met mijn knieen te ver naar voren en "vergeet" ik te gaan zitten. Maar practice makes perfect! Ik kom er echt wel.

Heb zijn filmpje teruggekeken en dan vind ik het toch echt het grootste probleem dat hij eerst wat zakt en dan pas met zijn knieën naar voren gaat. Hierdoor komt hij niet op diepte.

Ik kan in het filmpje helemaal niet zien dat die niet ver genoeg naar achteren zakt. Kun je hem nog een keer filmen? En dan zorgen dat je begint met de beweging uit je knieen :)

Ik zal eens vragen of flexx mij binnenkort nog eens filmt!

Decibel, gaaf! Have fun man. Decibel pas ik even dit jaar! Ik heb eigenlijk nog maar een buiten festival staan besef ik nu. Enkel Pleasure Island...

Echter daarna begint het binnen gezeur weer..maar tot nu toe enkel twee Crazyland feestjes op de planning..:o

@Freak: Gewoon doorzetten kerel! Die techniek blijven oefenen en zeker niet opgeven!
Beetje verzwaren is prima! Mijn vorm met gewichtloze squats trekt namelijk nergens op..wil gewoon wat weerstand voelen..:o

Ik zet zeker door! :flex: Het is allang fijn dat flexx mij kan sturen tijdens de training en dat ik hier zulke goede adviezen krijg, wordt enorm gewaardeerd.
Verzwaren is inderdaad prima, als je te licht squat schiet dat ook niet op.

training 15-08-2015 (UB2)

voeding
Totaal 1.999
KVE 166/61/191

Volgt

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.61 km, 82 kcal

Benchpress
10x20kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Vorige week ook 40 kg gedaan, deze week expres herhaald omdat afgelopen dinsdag bij de 3x5x47,5 het niet zo best ging. De setjes gingen eigenlijk best soepel en in een goed ritme. Hopelijk gaat het aankomende dinsdag beter als ik 47,5kg herhaal.

Dumbell row
10x20kg PR
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Mp
10x20kg
2x32,5kg
3x32,5kg
1x32,5kg

Deze oefening ging nogal waardeloos. Ik zat in een goede flow en ik vergat eigenlijk fatsoenlijk pauzes te houden bij de dumbell row. (telkens maar een minuutje). Direct na de oefening ging ik ook te snel aan de slag met deze en ik was denk ik ook een beetje overmoedig omdat 30kg vorige week zo goed ging. Hopelijk volgende week beter.

Machine chest fly
8x27,5kg
8x27,5kg
5x27,5kg

Laatste setje was doorbijten. Ik had het bij de 5de keer erg lastig, maar ik zette nu een keer door om de 5de te halen. Op dit moment heb ik een verkeerde attitude wanneer ik merk als ik iets niet meer haal. Ik geef te vlug op. Deze keer even doorgezet en de 5de aangetikt. Moet ik vaker doen!

pullup
10x35kg (contra) PR
8x35kg
8x35kg
8x35kg

dips
10x25kg (contra)
10x25kg
12x25kg (omdat het lekker ging)
10x20kg PR

Dips gingen errug lekker! Goed ritme erin. Nog maar eventjes en ik heb geen contra-gewicht meer nodig!

db lying rear lateral raise
10x6kg PR
10x6kg
10x6kg

Preacher db curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg (rechts haalde ik maar 9x, links blijft mijn sterkste arm).

crosstrainer HIIT
25 minuten, ~ 244kcal verbrand, 1,81km

HIIT ging ik hard, misschien iets te hard. (zat vaak rond een gemiddelde van 170 hartslag bij lage weerstand, hartslag van 160 bij normale weerstand).
Toch vond ik de HIIT erg lekker gaan. Ongeveer 25 a 30kcal en 250 meter meer dan normaal, dus dat is een duidelijke verbetering. Volgende keer beter letten op mijn hartslag.

Rating:
Ondanks een zwakke mp geef ik mezelf toch de volgende rating:

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Exact dit, ook al klinkt het wellicht tegenstrijdig: juist met wat weerstand lukt het vaak beter een oefening degelijk uit te voeren.

Lekker getraind!
MP doe ik zittend. Het valt toch altijd tegen vind ik zelf. Behoorlijk zwaar.
Volgende keer anders eerst een setje op 30 kg doen en dan kijken hoe het gaat en verhogen.
Ik doe dat zelf wel altijd. Het scheelt nl enorm per training hoe het gaat. Soms gaat het makkelijk en denk ik pak ik wat meer. Soms gaat het niet en hou ik het wat lager en op vorm en techniek.

Exact dit, ook al klinkt het wellicht tegenstrijdig: juist met wat weerstand lukt het vaak beter een oefening degelijk uit te voeren.

Ja, dat is ook de reden dat ik afgelopen keer 30 kilo heb verhoogd naar 32.5kg. Vandaag was het ook squat-day maar helaas :(

Lekker getraind!
MP doe ik zittend. Het valt toch altijd tegen vind ik zelf. Behoorlijk zwaar.
Volgende keer anders eerst een setje op 30 kg doen en dan kijken hoe het gaat en verhogen.
Ik doe dat zelf wel altijd. Het scheelt nl enorm per training hoe het gaat. Soms gaat het makkelijk en denk ik pak ik wat meer. Soms gaat het niet en hou ik het wat lager en op vorm en techniek.

Ik had 2 weken geleden ook al moeite met 30kg, ik voelde het toen vooral in mijn rug. De week erop ging 30kg juist heel goed, dus met volle moed ging ik ook voor de 32.5kg, maar dat viel even vies tegen. Als 32,5kg de volgende keer ook niet lukt ga ik inderdaad terug naar de 30kg. Mijn core is ook nog niet zo heel sterk natuurlijk.

zondag 16-08-2015 (LB1)

gewicht:
84,3 kilo (6,9 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)

voeding:
kcal: 1.970
K/V/E: 130/73/194

Vandaag stond oorspronkelijk een training op de planning, maar er kwam doodleuk niemand van het personeel opdagen bij Basic-Fit. Er stonden denk ik wel 30 mensen te wachten voor de ingang. Ik heb bijna 45 minuten gewacht en toen vond ik het wel welletjes. Absurd natuurlijk, maar helaas niets aan te doen. Meest absurde nog wel is dat de vestiging uiteindelijk de hele dag "wegens omstandigheden" was gesloten. Aankomende dinsdag ga ik de schade inhalen door een fullbody-workout te gaan doen.

Laatst bewerkt:
Ik herken het wel hoor. MP is lastig... Vind het zelf ook. Je moet echt goed focus hebben op je core spannen. Dat helpt enorm.

Wat een SH*T toko zeg... Echt irritant.. :mad:
Hopen dat het dinsdag beter zal gaan.. in ieder geval dat ze open zijn.

Ik herken het wel hoor. MP is lastig... Vind het zelf ook. Je moet echt goed focus hebben op je core spannen. Dat helpt enorm.

Wat een SH*T toko zeg... Echt irritant.. :mad:
Hopen dat het dinsdag beter zal gaan.. in ieder geval dat ze open zijn.

Ze waren open! Vandaag full-body gedaan omdat ze zondag gesloten waren.

dinsdag 18-08-2015 (FB)

voeding
Totaal 1.956
KVE 149/68/192

10 minuten, ~ 0.63 km, 82 kcal

warmup pre squat
2x12 leg extension
2x12 leg curl

squat
10x20kg
10x20kg
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg

Er gingen wat dingen beter, maar andere dingen gingen ook weer minder. Ik worstel nog genoeg met de oefening in ieder geval.

Wat ging beter:
  • Unracken gaat veel beter. Barbell ligt veel fijner in me nek.
  • Ik squat weer vrij goed qua diepte. In ieder geval parallel, soms zelfs iets lager denk ik.
  • Wanneer ik "break" vanuit de knieeen gaat de squat voor mijn gevoel veel beter. Voorheen begon ik door vanuit de heupen te "breaken" en de kont naar achter te doen, maar wanneer ik begin vanuit de knieeen voelt alles gewoon veel fijner aan. (Ik squat eigenlijk precies zoals ArendJan zegt en hoe Alan Thrall het uitlegt in het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo (vanaf 4:52)). Ik probeer in ieder geval niet de kont eerst naar achter te doen. Ofwel tegelijk, of de knieen iets eerder. Ik moet nog een beetje het ritme vinden, maar voor mijn gevoel gaat het wel beter.

Wat ging minder:
  • Op het moment dat ik gewicht toevoeg merk ik instabiliteit. Mijn core is nog zwak en ik moet proberen alles beter aan te spannen.
  • Ellebogen moeten nog strakker langs het lichaam, ze gaan soms nog iets te ver naar achter.

Volgende keer gaan we weer squaten met de box in ieder geval.

benchpress
10x20kg
10x30kg
5x47.5kg PR (maar met heel veel moeite!)
5x47.5kg (wederom teveel moeite)
3x47.5kg (fail)
4x47.5kg (toch ietsje beter)
3x47.5kg (fail again)

Iets beter dan vorige week (toen haalde ik 5 reps niet eens) maar nog steeds teveel moeite met 47.5KG. Volgende week gewicht verlagen dus.

Dumbbell Row
10x10kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg

seated leg curl
12x40kg
10x45kg
8x50kg
6x55kg PR

calf press leg press
15x100kg
15x110kg
15x120kg (fireeeeeeeeee! :fire: )
15x130kg PR (damn it burns! :fire::fire:)

rope pushdown
10x20kg
10x20kg
10x20kg

planks
82s PR
44s
45s

crosstrainer HIIT
10 minuten, 109 kcal, 0.83km

Middelmatige training. Ik ben geen fan van een fb-workout, maar dat komt misschien ook omdat ik het niet gewend ben. Het was verder ook weer vrij benauwd in de sportschool.
Ik ben niet tevreden over de progressie van mijn squat, veel filmpjes kijken en thuis oefenen helpt zeker, maar het kan allemaal nog beter.

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Goed nieuws die Squat! Ik wist wel dat dit het grootste prpbleem was. Het wordt nu gewoon veel Squatten en dan slijp je die oefening er van zelf helemaal in. Dit is gewoon een kwestie van goed oefenen.

Over de instabiliteit. Je moet voordat je begint bij elke rep een hele flinke hap adem nemen en span daarbij ook flink je buik aan. Uitblazen doe je pas als je weer boven ben. En dan neem je weer opnieuw een hele flinke hap adem. Zo zorg je ervoor dat je spanning er op houdt.

P.s. probleem falen te voorkomen man op de bank. Je mag ook in gewicht terug tijdens de training zelf he :D

Je squat gaat over het algemeen dus een stuk beter. Blijven oefenen en dan gaat het met de tijd echt wel helemaal goed. Ik heb denk ik een geluk bij een ongeluk gehad met mijn core sterk maken. Met mijn nekhernia kon en mocht ik niet trainen maar moest ik van de fysio buik en rugspieren versterken. Heb 3 maanden alleen maar core oefeningen kunnen doen. Mijn eigen gewicht was wel enorm gedaald door het niet trainen. Maar mijn core werd er wel sterker van.
En eigenlijk de oefeningen die ik deed waren lying leg raises, planks, crunch en side bends. Dus gewoon blijven trainen!

Met benchen wat ik doe als ik faal. Is 10 kilo eraf en dan paused BP doen. Maakt het evengoed weer loodzwaar...

Ik ben zelf ook meer een liefhebber van splits.. ook al wordt er gezegd dat dit veel minder effectief is. Je moet ook naar je lijf luisteren en als het beter voelt gewoon op die manier trainen. Dat hou je ook langer vol dan een training die je eigenlijk niet zo goed bevalt.

Over de instabiliteit. Je moet voordat je begint bij elke rep een hele flinke hap adem nemen en span daarbij ook flink je buik aan. Uitblazen doe je pas als je weer boven ben. En dan neem je weer opnieuw een hele flinke hap adem. Zo zorg je ervoor dat je spanning er op houdt.
Dit, precies! Toevallig vorige week deze tip ook gehad, en het werkt erg goed. Je blijft veel stabieler en krijgt als het ware wat meer power, werkt erg goed.

Overigens ben ik zelf ook geen grote fan van FB.. Als het een "moetje" is, dan moet het maar.. Zelf geef ik de keuze nog altijd aan LB1-UB-LB2-Push-Pull.
Je bent nog een beetje zoeken met compounds, maar dat is logisch, het kost gewoon wat tijd. Gun jezelf dat dan ook, in mijn ogen geen enkele reden om ontevreden te zijn.. Je gewicht daalt nog steeds en je verdiept jezelf goed in het hoe en het waarom wat compounds en dergelijke betreft. Je bent goed bezig!!

Goed nieuws die Squat! Ik wist wel dat dit het grootste probleem was. Het wordt nu gewoon veel Squatten en dan slijp je die oefening er van zelf helemaal in. Dit is gewoon een kwestie van goed oefenen.

P.s. probleem falen te voorkomen man op de bank. Je mag ook in gewicht terug tijdens de training zelf he :D

Ja, ik blijf oefenen! Ik heb sommige filmpjes al meerdere keren bekeken, maar ik blijf ze kijken. Elke keer zie je of interpreteer je toch weer iets anders en vervolgens ga ik gewoon oefenen thuis. Het heeft gewoon tijd nodig. Meer spanning is een goede tip. Ik vergeet dat nu te vaak omdat het geen wat ik nu squat nog niet zo heel zwaar is, waardoor aanspannen in principe niet nodig is.

Klopt dat je terug mag in gewicht, maar ik wilde zo graag 47.5KG benchen. Volgende week eerst maar terug in gewicht.

Je squat gaat over het algemeen dus een stuk beter. Blijven oefenen en dan gaat het met de tijd echt wel helemaal goed. Ik heb denk ik een geluk bij een ongeluk gehad met mijn core sterk maken. Met mijn nekhernia kon en mocht ik niet trainen maar moest ik van de fysio buik en rugspieren versterken. Heb 3 maanden alleen maar core oefeningen kunnen doen. Mijn eigen gewicht was wel enorm gedaald door het niet trainen. Maar mijn core werd er wel sterker van.
En eigenlijk de oefeningen die ik deed waren lying leg raises, planks, crunch en side bends. Dus gewoon blijven trainen!

Met benchen wat ik doe als ik faal. Is 10 kilo eraf en dan paused BP doen. Maakt het evengoed weer loodzwaar...

Ik ben zelf ook meer een liefhebber van splits.. ook al wordt er gezegd dat dit veel minder effectief is. Je moet ook naar je lijf luisteren en als het beter voelt gewoon op die manier trainen. Dat hou je ook langer vol dan een training die je eigenlijk niet zo goed bevalt.

Over het algemeen gaat de squat wel beter, maar tevreden ben ik niet. Ik ga zeker blijven oefenen! Ik hoop dat mijn core snel sterker wordt. Jij hebt eigenlijk een geluk bij een ongeluk gehad kun je zeggen. Ik ga met de BP eigenlijk hetzelfde doen. Ik ga volgende week terug van 47.5KG naar naar 40KG en dan zien we verder.

Ik vind lb/ub erg fijn, lekker afwisselen. Ik luister gelukkig wel goed naar mijn lijf, dus dat zit wel snor.

Dit, precies! Toevallig vorige week deze tip ook gehad, en het werkt erg goed. Je blijft veel stabieler en krijgt als het ware wat meer power, werkt erg goed.

Overigens ben ik zelf ook geen grote fan van FB.. Als het een "moetje" is, dan moet het maar.. Zelf geef ik de keuze nog altijd aan LB1-UB-LB2-Push-Pull.
Je bent nog een beetje zoeken met compounds, maar dat is logisch, het kost gewoon wat tijd. Gun jezelf dat dan ook, in mijn ogen geen enkele reden om ontevreden te zijn.. Je gewicht daalt nog steeds en je verdiept jezelf goed in het hoe en het waarom wat compounds en dergelijke betreft. Je bent goed bezig!!

Ja, ik moet het aanspannen van mijn core serieuzer nemen, ik ben hier nu nog veel te laks in of ik vergeet het simpelweg. Ik zoek inderdaad nog met de compounds, maar de rest gaat eigenlijk erg goed! Ik ben erg gedisciplineerd bezig. Ik log al 65 dagen op rij echt alles in Myfitnesspal en ik houd alles bij wat ik eet. Ik ben 7.5KG afgevallen en bijna 10cm kwijt bij de taille. Ik voel me goed en ik verdiep me in erg veel materie wat mij helpt tijdens deze journey. Veel mensen roepen/zeggen dat ik goed bezig ben, maar zelf vind ik dat het altijd beter kan. Maar wat dat betreft ligt dat meer aan mezelf, ik ben nogal perfectionistisch. Het kan altijd beter.

Laatst bewerkt:
Ja, ik moet het aanspannen van mijn core serieuzer nemen, ik ben hier nu nog veel te laks in of ik vergeet het simpelweg. Ik zoek inderdaad nog met de compounds, maar de rest gaat eigenlijk erg goed! Ik ben erg gedisciplineerd bezig. Ik log al 65 dagen op rij echt alles in Myfitnesspal en ik houd alles bij wat ik eet. Ik ben 7.5KG afgevallen en bijna 10cm kwijt bij de taille. Ik voel me goed en ik verdiep me in erg veel materie wat mij helpt tijdens deze journey. Veel mensen roepen/zeggen dat ik goed bezig ben, maar zelf vind ik dat het altijd beter kan. Maar wat dat betreft ligt dat meer aan mezelf, ik ben nogal perfectionistisch. Het kan altijd beter.
Hoe je het omschrijft is exact de manier waarop ik het toentertijd heb aangepakt, en achteraf bekeken bleek dat de juiste weg te zijn voor een blijvend resultaat. Alleen maar lof voor hoe je het doet, je bent erg gedisciplineerd, dat toont karakter!
Het perfectionistische zit in het aard van het beestje, dat ben ik zelf ook. Het kan je in de weg zitten, maar tegelijkertijd helpt het ook met het bereiken van je doel. Daarom is het ook goed dat anderen je af en toe even van die "negatievere" kant vandaan trekken en je objectiever naar je eigen progressie kunnen latne kijken :).
Daarnaast kan in het in deze sport altijd beter, mooier, groter etc.. Perfect bestaat niet ;).

Ik ben jaloers op je discipline! Je ziet het resultaat ook wel, 7,5 kg eraf in 2 maanden, dat gaat echt hard :eek: Het sporten gaat bij mij wel goed, de gewichten beginnen nu ergens op te lijken. Die problemen die jij hebt met squatten heb ik gelukkig niet, ik vind het een heerlijke oefening. Ik heb juist meer moeite met benchen. Plan jij al je voeding voor de hele week? Ik ga altijd de mist in als ik op een feestje ofzo ben. Als ik andere mensen zie eten, ga ik mee eten :o Slechte gewoonte, I know, maar je gedrag aanpassen is toch lastig.

oei oei.. wat zitten er hier toch veel perfectionistische mensen. :D
Jij ook al.. het kan altijd beter. Maar pas inderdaad op dat je wel altijd nog je vooruitgang kan blijven zien. Want ook al zie jij dat niet meer... vaak is het er wel en ziet een ander het wel. ;)
Discipline en doorzettingsvermogen maken dat je echt heel ver kan komen. Dus dat gaat je zeker lukken zo. :thumb:

Hoe je het omschrijft is exact de manier waarop ik het toentertijd heb aangepakt, en achteraf bekeken bleek dat de juiste weg te zijn voor een blijvend resultaat. Alleen maar lof voor hoe je het doet, je bent erg gedisciplineerd, dat toont karakter!
Het perfectionistische zit in het aard van het beestje, dat ben ik zelf ook. Het kan je in de weg zitten, maar tegelijkertijd helpt het ook met het bereiken van je doel. Daarom is het ook goed dat anderen je af en toe even van die "negatievere" kant vandaan trekken en je objectiever naar je eigen progressie kunnen latne kijken :).
Daarnaast kan in het in deze sport altijd beter, mooier, groter etc.. Perfect bestaat niet ;).

Ik ben wat dat betreft wel trots op mezelf hoor. Het is niet alleen een "knop" die je even omzet, er komt zoveel bij kijken. Niet alleen discipline, maar ook wilskracht, karakter etc! Mijn perfectionisme zat vandaag helaas weer in de weg. De squat ging weer niet lekker (eerder waardeloos), maar de rest van de training ging echt super goed, maar zo voelde het totaal niet. Dat alles omdat de squat zo slecht ging. Ik moet dat negatieve inderdaad van me afschudden. Ik kijk nu elke keer erg tegen de squat op en van te voren heb ik al gelijk het idee dat ik ga falen en dat moet ik niet doen.

Ik ben jaloers op je discipline! Je ziet het resultaat ook wel, 7,5 kg eraf in 2 maanden, dat gaat echt hard :eek: Het sporten gaat bij mij wel goed, de gewichten beginnen nu ergens op te lijken. Die problemen die jij hebt met squatten heb ik gelukkig niet, ik vind het een heerlijke oefening. Ik heb juist meer moeite met benchen. Plan jij al je voeding voor de hele week? Ik ga altijd de mist in als ik op een feestje ofzo ben. Als ik andere mensen zie eten, ga ik mee eten :o Slechte gewoonte, I know, maar je gedrag aanpassen is toch lastig.

Met discipline kom je heel ver, maar je hebt het zelf helemaal in eigen hand. Ik was tot 2,5 jaar terug ook een gelegenheidsroker en toen zei ik ook op een dag dat ik er mee ging stoppen en tot op heden heb ik dan ook geen sigaret meer gerookt. Ik ben ook erg blij dat ik al 7,5KG kwijt ben ik 2 maanden tijd. Ik hoop binnen een paar maanden nog eens 7.5KG kwijt te raken (zal nu wel iets langer duren dan 2 maanden). Chill dat de squat lekker gaat! Ik ben jaloers! Op dit moment vind ik dat echt het belangrijkste; de squat onder de knie krijgen.

Ik plan mijn voedsel niet voor de hele week, maar ik weet een dag van te voren wel wat ik ga eten. Ik eet eigenlijk dagelijks hetzelfde. Ik wissel voornamelijk af bij het avondeten. Als ik weet dat ik een feestje heb of als ik ga uit eten, dan houd ik daar simpelweg rekening mee. Dan eet ik bijv een bammetje minder, wat minder pindakaas op je brood, een scoop whey minder etc. Heb je wat extra kcal over voor in de avond. En over dat mee-eten; dat kan gewoon! Alleen eet dan bijvoorbeeld stukjes komkommer of cherry-tomaatjes etc. Meestal staat dat bij feestjes ook wel op tafel.

oei oei.. wat zitten er hier toch veel perfectionistische mensen. :D
Jij ook al.. het kan altijd beter. Maar pas inderdaad op dat je wel altijd nog je vooruitgang kan blijven zien. Want ook al zie jij dat niet meer... vaak is het er wel en ziet een ander het wel. ;)
Discipline en doorzettingsvermogen maken dat je echt heel ver kan komen. Dus dat gaat je zeker lukken zo. :thumb:

Gelukkig zien andere mijn vooruitgang ook! Het is juist fijn om mensen om je heen te hebben die weten waar je mee bezig bent. Zij zien het resultaat vaak eerder dan jijzelf, en die complimenten maken dan heel veel goed. De squat zit nog steeds dwars.. Maar er komt een dag dat het goed gaat komen :)

training 20-08-2015 (LB2)

voeding
Totaal 1.994
KVE 170/62/190

10 minuten, ~ 0.66 km (PR) 86kcal

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl

squat
8x20kg
8x20kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Squat ging waardeloos. Geprobeerd de boel aan te spannen, maar er was gewoon geen opperste concentratie. Met box ging ook niet goed; de ene box was te groot en de ander te klein.

machine back extension
10x40kg PR
10x40kg
10x40kg
10x40kg

smith machine calf raises
15x20kg
15x55kg PR
15x55kg
15x55kg

seated single leg curl
10x32,5kg PR (rechts) 10x30kg (links) 32,5kg was toch te zwaar.
10x30kg
10x30kg

single leg extensions
10x30kg PR
10x30kg
10x30kg

dumbbell shrugs
10x20kg PR
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Zwaar, maar wel lekkah!

Weighted decline situps
15xbw +22kg PR
15xbw +22kg
15xbw +22kg
13xbw +22kg

planks
84s PR
31s
32s

eerste plank teveel kracht gekost :(

crosstrainer HIIT
had geen zin meer in HIIT

8x een PR (als je de warm-up op de crosstrainer meetelt) maar toch ontevreden over mijn training. Het falen van de squat houdt me enorm bezig. Het zal een keer goed gaan!

rating
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Jonguh, squat ging stuk beter dan dinsdag hoor, die van dinsdag was echt dramatisch:D

nou met zoveel PR's zou ik iet zeggen een rating 2... maar ik snap wel dat gevoel anders is. ;)
Die squat komt echt wel. Hang je er niet aan op he! Het gaat om de gehele training en niet alleen om de squat!

Dus mooie training!

Woah, PR-regen incoming! :D
Herken je wederom volledig.. Als bij mij een bepaalde oefening niet gaat zoals ik had gewild kan dat gerust voor mij de gehele training overschaduwen en verpesten. Al lukt het mij tegenwoordig het wat meer los te laten..
Maar goed, als het direct de eerste oefening is begin je natuurlijk al met een minder lekker gevoel.

Forigve and forget, op naar de volgende training!

Ik zou de Squat eens een tijdje wat lager in de reps gaan doen en dan gewoon meer sets. Met lagere reps kun je veel beter op de techniek blijven letten en als je meer sets doet wordt je er ook sneller beter in. En laatste pluspunt is dat je dan hogere gewichten kan Squatten en dat maakt het aanspannen enzo ook gelijk makkelijker.

Terug
Naar boven