Maar toch ga je wel vooruit met je squat.
Squat zonder barbell ... hou je je armen dan gestrekt naar voren? Dat geeft nl wel extra balans en daardoor kan je wel vaak dieper komen met betere houding
Je zou eens front squat kunnen proberen. Mijn ervaring is dat omdat je de barbell voor je houdt dat het zwaartepunt net zo ligt dat je beter en dieper kan zakken. Kan ook persoonlijk zijn.
Het is gewoon veel oefenen. Je komt er echt wel.
verder een lekkere training en genoeg PR's! Top!
Als ik squat zonder barbell doe ik mijn armen eigenlijk tussen mijn benen maar soms ook op de manier zoals jij aangeeft. Ik ga morgen in ieder geval weer oefeningen doen tijdens de setjes door. Inderdaad gewoon oefenen en doorzetten! Ja, was lekkere training
Haal die gedachte er uit dat je met een High bar Squat met je kont naar achteren moet. Dit hoeft helemaal niet bij een High Bar Squat.
Laat ik het anders formuleren; ik gooi mijn heupen niet goed naar achter?
Toch wel een beetje, hij gaat recht omlaag, ziet er raar uit.
Het ziet er niet alleen raar uit, het voelt ook niet goed aan. Wanneer ik zonder barbell oefeningen doe tijdens de setjes door en lekker diep squat, dan voel ik ook dat ik andere spieren train. Zegt eigenlijk genoeg.
Op festivals tik ik makkelijk de 35 tot 40 km aan

Lekker rondjes lopen! Morgen weer NK rondjeslopen @ Decibel. Jij ook, Marv?
Zo te zien ga je al best lekker Freaky! Even vluchtig door je log heen gelezen en in een korte periode al 6kg kwijt dacht ik te lezen? Dat gaat goed..
Hoe gaat het aanleren van de technieken je af? Voornamelijk op de squat en deadlift, veel moeit mee om aan te leren of valt het mee?
Lol, ik zou niet meer weten wat ik aantik op zo een festival. Eerste keer dat ik naar Decibel ging was alweer in 2005. Zucht, ik ben oud! Ik hou het nu wel bij Lakedance enzo haha. Hardstyle & hardcore tijd heb ik toch wel weer gehad. Rondjes lopen hmm.. Gaat dit bij jullie ook zo?
http://www.youtube.com/watch?v=vCoaJPOFpGo
Ik ga inderdaad best lekker mag je wel stellen ja! Morgen ben ik 8 weken onderweg en ik ben inmiddels 7 kilo afgevallen en 9cm kwijt bij mijn taille (92cm nu). Meeste vet zit voornamelijk bij mijn buik, dus de volgende kilo's zullen lastig worden. Streven is om eerst richting de 80 kilo te gaan en vervolgens naar de 75 kilo.
Het aanleren van de technieken is soms nog best lastig, en dan praat ik vooral over de compounds. Squat vind ik nog best lastig! Ik probeer thuis te oefenen door wall squats te doen en simpelweg op de stoel te gaan zitten. Wanneer ik een squat doe ga ik op dit moment met mijn knieen te ver naar voren en "vergeet" ik te gaan zitten. Maar practice makes perfect! Ik kom er echt wel.
Heb zijn filmpje teruggekeken en dan vind ik het toch echt het grootste probleem dat hij eerst wat zakt en dan pas met zijn knieën naar voren gaat. Hierdoor komt hij niet op diepte.
Ik kan in het filmpje helemaal niet zien dat die niet ver genoeg naar achteren zakt. Kun je hem nog een keer filmen? En dan zorgen dat je begint met de beweging uit je knieen
Ik zal eens vragen of flexx mij binnenkort nog eens filmt!
Decibel, gaaf! Have fun man. Decibel pas ik even dit jaar! Ik heb eigenlijk nog maar een buiten festival staan besef ik nu. Enkel Pleasure Island...
Echter daarna begint het binnen gezeur weer..maar tot nu toe enkel twee Crazyland feestjes op de planning..
@Freak: Gewoon doorzetten kerel! Die techniek blijven oefenen en zeker niet opgeven!
Beetje verzwaren is prima! Mijn vorm met gewichtloze squats trekt namelijk nergens op..wil gewoon wat weerstand voelen..
Ik zet zeker door!

Het is allang fijn dat flexx mij kan sturen tijdens de training en dat ik hier zulke goede adviezen krijg, wordt enorm gewaardeerd.
Verzwaren is inderdaad prima, als je te licht squat schiet dat ook niet op.
training 15-08-2015 (UB2)
voeding
Totaal 1.999
KVE 166/61/191
Volgt
crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.61 km, 82 kcal
Benchpress
10x20kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
Vorige week ook 40 kg gedaan, deze week expres herhaald omdat afgelopen dinsdag bij de 3x5x47,5 het niet zo best ging. De setjes gingen eigenlijk best soepel en in een goed ritme. Hopelijk gaat het aankomende dinsdag beter als ik 47,5kg herhaal.
Dumbell row
10x20kg PR
10x20kg
10x20kg
10x20kg
Mp
10x20kg
2x32,5kg
3x32,5kg
1x32,5kg
Deze oefening ging nogal waardeloos. Ik zat in een goede flow en ik vergat eigenlijk fatsoenlijk pauzes te houden bij de dumbell row. (telkens maar een minuutje). Direct na de oefening ging ik ook te snel aan de slag met deze en ik was denk ik ook een beetje overmoedig omdat 30kg vorige week zo goed ging. Hopelijk volgende week beter.
Machine chest fly
8x27,5kg
8x27,5kg
5x27,5kg
Laatste setje was doorbijten. Ik had het bij de 5de keer erg lastig, maar ik zette nu een keer door om de 5de te halen. Op dit moment heb ik een verkeerde attitude wanneer ik merk als ik iets niet meer haal. Ik geef te vlug op. Deze keer even doorgezet en de 5de aangetikt. Moet ik vaker doen!
pullup
10x35kg (contra) PR
8x35kg
8x35kg
8x35kg
dips
10x25kg (contra)
10x25kg
12x25kg (omdat het lekker ging)
10x20kg PR
Dips gingen errug lekker! Goed ritme erin. Nog maar eventjes en ik heb geen contra-gewicht meer nodig!
db lying rear lateral raise
10x6kg PR
10x6kg
10x6kg
Preacher db curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg (rechts haalde ik maar 9x, links blijft mijn sterkste arm).
crosstrainer HIIT
25 minuten, ~ 244kcal verbrand, 1,81km
HIIT ging ik hard, misschien iets te hard. (zat vaak rond een gemiddelde van 170 hartslag bij lage weerstand, hartslag van 160 bij normale weerstand).
Toch vond ik de HIIT erg lekker gaan. Ongeveer 25 a 30kcal en 250 meter meer dan normaal, dus dat is een duidelijke verbetering. Volgende keer beter letten op mijn hartslag.
Rating:
Ondanks een zwakke mp geef ik mezelf toch de volgende rating: