Nice! Brute shape wel!
Ja, goede shape! Ben benieuwd hoe ver hij gaat komen.
Dit. En uitstrekken van de schouderbladen... daar zitten ook spieren
Ja, normaliter deed ik de oefening ook zo. Alles goed strekken en de schouders naar boven toe shruggen zeg maar.
Niks mis met lowweight SQ imo, eerts die techniek maar eens goed onder de knie brengen en gewoon langzaam uitbreiden en opbouwen. Eerst in reps, dan in gewicht. En uiteraard zolang je vorm goed blijft..
En ik vind je training wel een halve reet meer waard
Ja, weer eerst beetje opbouwen. Haha, wordt tijd dat ik een halve reet image ga regelen dan, die heb ik nu nog niet
Dikke rug heeft die Rene!
Wel he!
Ja, misschien kan je beter toch maar niets op zijn tenen laten vallen, hij is best buff.
Ja, daar wil je geen ruzie mee
Feb 28, 2017 - Full body
Overheadpress (+1kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 8 Reps
Set3. 35 kg x 5 Reps
Set4. 35 kg x 4 Reps (F)
Set5. 35 kg x 4 Reps (F)
Ik wilde eigenlijk benchpress doen, maar beiden benches waren best lang in gebruik, dus maar OHP gedaan. Grappig was dat er weer een PT naar me toe kwam en uitlegde dat ik mijn armen goed moest strekken en boven mijn hoofd moet pressen, hetgeen wat meerdere mensen hier eigenlijk ook al zeiden. Even het verhaal van René aangehaald natuurlijk, maar zijn mening was dat volledig strekken wel het beste is. Wellicht dat René het vanuit een ander perspectief bekijkt, of wellicht heb ik hem verkeerd begrepen.
Wel balen van de fails. Merk dat er dan teveel spanning komt te staan op mijn onderrug. Ik span mijn core en glutes goed aan, maar ben simpelweg niet sterk genoeg op het moment.
Chinup
Set1. 4 Reps
Set2. 4 Reps
Set3. 2 Reps
Nice, toch weer wat repjes meer! 4 reps nog niet eerder gehaald (vorige keer 3-3-2).
Barbell Squat
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 30 kg x 10 Reps
Set4. 35 kg x 10 Reps
Meer reps, wel low weight.
Single-Arm Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 9 kg x 10 Reps
Set2. 8 kg x 10 Reps
Weken lang 7.5kg gedaan en dat ging prima. Stapje naar 9kg was toch net iets te veel. Tweede setje 8kg gedaan dus en dat ging weer goed.
Barbell Curl
Set1. 24 kg x 10 Reps
Set2. 24 kg x 10 Reps
Nu wel beiden setjes gehaald!
Cardio
2x 30 minuten fietsen
Reeting
Blij met de progressie die ik maak qua gewicht en trainingen. Wel jammer dat ik nu tegen mijn eerste fail ben aangelopen bij de overheadpress. Een jaar geleden heb ik 3x5x35kg gepressed, dus je kunt stellen dat ik wel weer bijna op het "oude" niveau zit. Vorig jaar februari zat ik wel in een lichte bulk en nu in een strenge cut en dat maakt het ook lastig om sterker te worden. Ik ben bijna 4kg afgevallen nu in 8 weken tijd. Nadeel is dat mijn TDEE extreem laag is (kantoorbaan).
Ik heb vorig jaar en ook dit jaar weken mijn kcal-inname en gewicht dagelijks bijgehouden en op basis van een handig
sheet kun je zo precies je TDEE uitrekenen. Blijkt dat mijn TDEE rond de 2250kcal zit, wat in praktijk ook blijkt te kloppen: in het verleden heb ik een paar weken 1900kcal geconsumeerd op rustdagen 2700kcal op trainigsdagen, wat gemiddeld op 2242kcal uitkomt. (vrijwel exact mijn TDEE). Ik woog tijdens deze periode vrijwel continue hetzelfde en viel dan ook niet af.
Inmiddels zit op op ~1650/1700 kcal op rustdagen en ~1900/1950kcal op trainingsdagen en nu val ik gemiddeld 400 tot 500 gram per week af. Op mijn trainingsdagen eet ik voornamelijk carbs voor en na de training, op rustdagen eet ik low-carb, high fat. Ik hanteer IF en dit werkt voor mij prima. Lastige van al dit alles is dat het sterker worden en tegelijkertijd afvallen moeilijk is. Ik ben nu 2 maanden aan het cutten, maar wil nog een paar kilo afvallen (weeg nu 76.5kg). Bij mijn vorige bulk woog ik 73kg toen ik begon en dat wil ik nu ook minimaal als startgewicht.
Ik kijk nog even aan of een lineair programma wel zo handig is bij een cut, maar ik lees genoeg verhalen dat Greyskull in combinatie met een cut goed te doen is. Van de andere kant zie ik Fierce 5 en ICF ook wel zitten. Toch wat meer oefeningen ook en minder die focus op AMRAP en het wekelijks verhogen. In de cut kan ik puur op de basis trainen en niet teveel focussen op het verhogen van. (of in ieder geval met mate).
Er bestaat nog een full body workout die ontzettend veel op Greyskull lijkt. Hanteert ook AMRAP, alleen toch net wat meer volume. Wellicht een idee om die te volgen.
Even doorbijten dus
Drie reeten!