MuscleMeat

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Niks mis met lowweight SQ imo, eerts die techniek maar eens goed onder de knie brengen en gewoon langzaam uitbreiden en opbouwen. Eerst in reps, dan in gewicht. En uiteraard zolang je vorm goed blijft..
En ik vind je training wel een halve reet meer waard :)

Dikke rug heeft die Rene!

Ja, misschien kan je beter toch maar niets op zijn tenen laten vallen, hij is best buff. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.627
Ja, goede shape! Ben benieuwd hoe ver hij gaat komen.

Dit. En uitstrekken van de schouderbladen... daar zitten ook spieren :)
Ja, normaliter deed ik de oefening ook zo. Alles goed strekken en de schouders naar boven toe shruggen zeg maar.

Niks mis met lowweight SQ imo, eerts die techniek maar eens goed onder de knie brengen en gewoon langzaam uitbreiden en opbouwen. Eerst in reps, dan in gewicht. En uiteraard zolang je vorm goed blijft..
En ik vind je training wel een halve reet meer waard :)
Ja, weer eerst beetje opbouwen. Haha, wordt tijd dat ik een halve reet image ga regelen dan, die heb ik nu nog niet :D

Wel he!

Ja, misschien kan je beter toch maar niets op zijn tenen laten vallen, hij is best buff. :cool:
Ja, daar wil je geen ruzie mee :D

Feb 28, 2017 - Full body

Overheadpress (+1kg)

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 8 Reps
Set3. 35 kg x 5 Reps
Set4. 35 kg x 4 Reps (F)
Set5. 35 kg x 4 Reps (F)

Ik wilde eigenlijk benchpress doen, maar beiden benches waren best lang in gebruik, dus maar OHP gedaan. Grappig was dat er weer een PT naar me toe kwam en uitlegde dat ik mijn armen goed moest strekken en boven mijn hoofd moet pressen, hetgeen wat meerdere mensen hier eigenlijk ook al zeiden. Even het verhaal van René aangehaald natuurlijk, maar zijn mening was dat volledig strekken wel het beste is. Wellicht dat René het vanuit een ander perspectief bekijkt, of wellicht heb ik hem verkeerd begrepen.

Wel balen van de fails. Merk dat er dan teveel spanning komt te staan op mijn onderrug. Ik span mijn core en glutes goed aan, maar ben simpelweg niet sterk genoeg op het moment.

Chinup
Set1. 4 Reps
Set2. 4 Reps
Set3. 2 Reps

Nice, toch weer wat repjes meer! 4 reps nog niet eerder gehaald (vorige keer 3-3-2).

Barbell Squat
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 30 kg x 10 Reps
Set4. 35 kg x 10 Reps

Meer reps, wel low weight.

Single-Arm Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 9 kg x 10 Reps
Set2. 8 kg x 10 Reps

Weken lang 7.5kg gedaan en dat ging prima. Stapje naar 9kg was toch net iets te veel. Tweede setje 8kg gedaan dus en dat ging weer goed.

Barbell Curl
Set1. 24 kg x 10 Reps
Set2. 24 kg x 10 Reps

Nu wel beiden setjes gehaald!

Cardio
2x 30 minuten fietsen

Reeting

Blij met de progressie die ik maak qua gewicht en trainingen. Wel jammer dat ik nu tegen mijn eerste fail ben aangelopen bij de overheadpress. Een jaar geleden heb ik 3x5x35kg gepressed, dus je kunt stellen dat ik wel weer bijna op het "oude" niveau zit. Vorig jaar februari zat ik wel in een lichte bulk en nu in een strenge cut en dat maakt het ook lastig om sterker te worden. Ik ben bijna 4kg afgevallen nu in 8 weken tijd. Nadeel is dat mijn TDEE extreem laag is (kantoorbaan).

Ik heb vorig jaar en ook dit jaar weken mijn kcal-inname en gewicht dagelijks bijgehouden en op basis van een handig sheet kun je zo precies je TDEE uitrekenen. Blijkt dat mijn TDEE rond de 2250kcal zit, wat in praktijk ook blijkt te kloppen: in het verleden heb ik een paar weken 1900kcal geconsumeerd op rustdagen 2700kcal op trainigsdagen, wat gemiddeld op 2242kcal uitkomt. (vrijwel exact mijn TDEE). Ik woog tijdens deze periode vrijwel continue hetzelfde en viel dan ook niet af.

Inmiddels zit op op ~1650/1700 kcal op rustdagen en ~1900/1950kcal op trainingsdagen en nu val ik gemiddeld 400 tot 500 gram per week af. Op mijn trainingsdagen eet ik voornamelijk carbs voor en na de training, op rustdagen eet ik low-carb, high fat. Ik hanteer IF en dit werkt voor mij prima. Lastige van al dit alles is dat het sterker worden en tegelijkertijd afvallen moeilijk is. Ik ben nu 2 maanden aan het cutten, maar wil nog een paar kilo afvallen (weeg nu 76.5kg). Bij mijn vorige bulk woog ik 73kg toen ik begon en dat wil ik nu ook minimaal als startgewicht.

Ik kijk nog even aan of een lineair programma wel zo handig is bij een cut, maar ik lees genoeg verhalen dat Greyskull in combinatie met een cut goed te doen is. Van de andere kant zie ik Fierce 5 en ICF ook wel zitten. Toch wat meer oefeningen ook en minder die focus op AMRAP en het wekelijks verhogen. In de cut kan ik puur op de basis trainen en niet teveel focussen op het verhogen van. (of in ieder geval met mate).

Er bestaat nog een full body workout die ontzettend veel op Greyskull lijkt. Hanteert ook AMRAP, alleen toch net wat meer volume. Wellicht een idee om die te volgen.

SKruJBF.png

Even doorbijten dus :D

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Drie reeten!

Laatst bewerkt:
Grappig van al die PT's met hun OHP suggesties.... je zou er gek van worden :)
Het uitrekenen van je persoonlijke basis metabolisme gebaseerd op een paar weken alles bijhouden is een goed plan, beter dan die formules gebruiken. Zo heb ik het ook gedaan, en kwam ook op ongeveer zo'n getal uit. Ik wil ook gaan cutten op IF achtige grondslag, maar vind het niet zo zinvol om op trainingsdagen meer te eten dan andere dagen. Blijf je vorderingen volgen :)

• #1.629
Grappig van al die PT's met hun OHP suggesties.... je zou er gek van worden :)
Het uitrekenen van je persoonlijke basis metabolisme gebaseerd op een paar weken alles bijhouden is een goed plan, beter dan die formules gebruiken. Zo heb ik het ook gedaan, en kwam ook op ongeveer zo'n getal uit. Ik wil ook gaan cutten op IF achtige grondslag, maar vind het niet zo zinvol om op trainingsdagen meer te eten dan andere dagen. Blijf je vorderingen volgen :)

Je kunt er ook voor kiezen om het elke dag hetzelfde te houden natuurlijk. Het leangains principe hanteert ook carb-cycling, maar is niet verplicht natuurlijk. Ifcalc is een handige online calculator in ieder geval.

Op de ene een fail maar de ander heb je wel kunnen verhogen! die paar kg is er zo af en dan ga je weer als een speer!

Wacht maar op die sushi gains, daarna verhoog je overal zeker 5kg :D

• #1.632
Op de ene een fail maar de ander heb je wel kunnen verhogen! die paar kg is er zo af en dan ga je weer als een speer!
Ja, even doorbijten! Het is niet verkeerd om nu tegen een fail aan te lopen, mag niet klagen dat dit pas gebeurd is na 2 maanden. Moet ook niet vergeten dat ik redelijk onder onderhoud eet op het moment!

Wacht maar op die sushi gains, daarna verhoog je overal zeker 5kg :D
Ow yes please! Ik heb al een paar weken weer geen sushi gehad, wordt tijd dat ik weer eens flink sushi ga buffelen :D

Mar 2, 2017 - Full body

Ik heb de afgelopen dagen nagedacht over het schema wat ik eerst volgde (Greyskull) en ik heb besloten dat ik een switch maak naar het Lvysaur 4/4/8 programma. (Lvysaur met een L, niet Ivysaur van Pokemon). Lvysair is zeg maar een best of both worlds (Greyskull + SS/SL) en ik heb het idee dat ik hier toch wat meer voldoening uit ga halen en beter op ga gainen, zelfs in een cut. Een hoop oefeningen heb ik ook gedaan toen ik Greyskull heb gedaan dit jaar en een tijdje vorig jaar, dus wat dat betreft heb ik al een goede basis. Ik ben van plan elke training chin-ups te doen en twee setjes knee raises op het einde (wat ab-work). Wat betreft progression rate wil ik dat van Greyskull aanhouden (verhogen met microplates) aangezien ik al 2 maanden redelijk snel verhoogd heb en het nu bij lange na niet haalbaar is om bijv de bench met 5kg per week te verhogen.

SKruJBF.png

Goed artikel die de verschillen van Strongslift + Starting Strength + Lvysaur op een rijtje zet. [Link niet meer beschikbaar].

Voordelen op een rijtje:
  • Meer frequentie
  • Meer volume
  • Meer bicep involvement.
  • squat/deadlifts iets beter verdeeld (overall meer deadlifts)
  • Meer variatie wat betreft rep-ranges.
  • Maakt ook gebruikt van AMRAP
Ben vandaag begonnen met week A, workout 2

Barbell Bench Press (90%)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 8 Reps
Set3. 46 kg x 8 Reps
Set4. 46 kg x 8 Reps
Set5. 46 kg x 8 Reps
Set6. 46 kg x 8 Reps

Barbell Deadlift (100%)
Set1. 50 kg x 5 Reps
Set2. 62.5 kg x 4 Reps
Set3. 62.5 kg x 4 Reps
Set4. 62.5 kg x 4 Reps
Set5. 62.5 kg x 4 Reps

Overheadpress (100%)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 33.5 kg x 4 Reps
Set3. 33.5 kg x 4 Reps
Set4. 33.5 kg x 4 Reps
Set5. 33.5 kg x 4 Reps

Ik wist dinsdag 3x5x34kg niet te behalen, dus dit is in principe best prima!

Bent-Over T-Bar Row (90%)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 27.5 kg x 8 Reps
Set3. 27.5 kg x 8 Reps
Set4. 27.5 kg x 8 Reps
Set5. 27.5 kg x 8 Reps

Chinup
Set1. 2 Reps
Set2. 2 Reps
Set3. 2 Reps
Set4. 2 Reps

Dinsdag nog 4/4/2 reps gehaald, maar ik had al aardig wat energie verbruikt bij de vorige oefeningen.

Hanging Knee Raises
Set1. 15 Reps
Set2. 15 Reps

Cardio
2x30 minuten fietsen. (Op de terugweg een stukje sneller, had flink hard doorgetrapt)

Reeting
Ik had na de deadlifts al het idee dat ik meer had gedaan dan bij een Greyskull workout. Dit programma gaat mij denk ik dus zeer zeker meer voldoening geven. Training duurde ook ongeveer 20 minuten langer en dat is ook positief. (in totaal 75 minuten).

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

3,5 reet! (ik moet nog steeds een halve reet fixxen).

Ziet er niet slecht uit dit programma, mogelijk wel een beetje saai (weinig verschillende oefeningen..). Maar je kan er vast sterker mee worden :)

Over een paar maandjes venusaur?

• #1.635
Ziet er niet slecht uit dit programma, mogelijk wel een beetje saai (weinig verschillende oefeningen..). Maar je kan er vast sterker mee worden :)
Greyskull was ook vrij basic en saai te noemen (hoewel ik het zelf wel een leuk programma vond), maar dit programma vond ik er toch net wat leuker/beter uit zien. Ik ben benieuwd hoeveel progressie ik ga boeken!

Over een paar maandjes venusaur?
Haha yeah buddy. Als ik ga bulken is het de bedoeling dat ik ga evolven in een Venusaur. Het stadium Bulbasaur ben ik al gepasseerd :roflol:

TIjd om sterk te worden @FREAKJAM :D. Dit schema moet je wel gaan bevallen! Ik ben zelf geen fan van AMRAP, maar volgens mij vond je dat ook een fijne manier tijdens Greyskull.
Hoe ga je de chinups opbouwen?

Ben benieuwd wat dit je brengt kerel!

Ziet er best degelijk uit. Succes ermee!

1 keer pw squat en meer deadlift volume dan squat volume?

• #1.640
TIjd om sterk te worden @FREAKJAM :D. Dit schema moet je wel gaan bevallen! Ik ben zelf geen fan van AMRAP, maar volgens mij vond je dat ook een fijne manier tijdens Greyskull.
Hoe ga je de chinups opbouwen?

Ik hoop ook dat ik sterker ga worden man! Streven in het begin is setjes van 4x4. Ik ga nu proberen dit gewoon te behalen en als het niet lukt, ga ik wat negatives erbij doen. Wanneer ik 4x4 heb behaald ga ik rustig aan verhogen.

Ben benieuwd wat dit je brengt kerel!
Thanks, ik ben ook benieuwd!

Ziet er best degelijk uit. Succes ermee!
Dacht ik ook. Thanks man!

1 keer pw squat en meer deadlift volume dan squat volume?
Greyskull is 2x per week squat en 1x per week deadlift (en dan ook maar 1 werkset). Lvysaur is 3x squat (4x4, 4x8 en 3x4 + 1xAMRAP) verdeeld over 2 weken en ook 3x deadlift (tevens 4x4, 4x8 en 3x4 + 1xAMRAP) verdeeld over 2 weken. Greyskull hanteert 3 werksetjes bij de squats, Lvysaur 4 werksetjes. Je mag op de DL dagen 2 setjes aan squats toevoegen als je wil, dus dat is wellicht nog iets voor de toekomst. (dus dan squat je uiteindelijk 3x per week). Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe vaak je wil squaten.

Wat dat betreft krijgt het programma (misschien wel terecht) wat kritiek op Reddit. Het is niet simplistisch genoeg en voor een nieuweling lastig te begrijpen en wat dat betreft is SS/SL dan wel beter voor beginnelingen denk ik. Maar omdat ik al ervaring heb met Greyskull en AMRAP en dergelijke, ga ik hier wel uitkomen.

edit:
Iemand heeft toevallig gister een handig sheet gepost, jammer dat het alleen niet op basis van formules is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven