Man-Mountain
Huge Freak
- Waardering
- 12
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
klempic zei:ja kijk jongens, ik train sinds kort met met meer rust tussen de sets, ongeveer 1.5 min tot 2, en ik til ook wel zwaardere gewichten maar dat ik nou gegroeid ben, nou nee, alles oogt ook dof en plat
ik word er een beetje depressief van
denk dat ik weer hardcore ga en gewoon om de 45 -60 sec
maar ik wil daarbij ook sterker worden, zou het aan te raden zijn om bij allereerste oefening die compound is ook langer rust te pakken en zwaardere gewichten dus.. word ik hierbij ook naarmate de tijd vordert ook sterker bij andere oefeningen van diezelfde spiergroep waarmee ik 1 oef zware compund doe ??
dus ik wil versnelde hypertrophy maar ook steeds zwaardere gewichten, kan dit wel met 45 - 1 min rust tussen de sets??
RichardV zei:Suats, deads en benches zeker 3 minuten. En overige oefeningen minimaal 2 minuten.
Korter rusten is misschien wel lekker voor een pomp, maar voel me niet echt groter worden als ik op die manier train.
axestream zei:

huckfinn zei:Ik train samen, dus de tijd tussen de oefeningen is altijd wat langer: 2-2.5 minuten. Blijkt gelukkig niet eens zo verkeerd te zijn (post axestream)![]()
3XL zei:Alhoewel ik zelf vaak meestal pas weer verder gaat als m'n hartslag onder de 100 komt, zit ik minimaal aan 1 maar meestal tussen de 2 en 3 minuten.
Het zijn de Fastwich vezels die het grootste groeipotentieel hebben en waar je dus het grootste deel van je training op moet richten en dan met name type II (FG)
Dit betekend dus dat je rustperiode lang genoeg moet zijn om voldoen ATP herstel te hebben bereikt
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zoals je ziet is na ongeveer 1min ca 75% en na 2min. 90% van de ATP weer aangevuld aangevuld
Verders even wat uit The Effects of Rest Interval Length on Ratings of Perceived Exertion During Dynamic Knee Extension Exercise
Practical Applications
The brief period of rest in between sets of resistance exercise is an important parameter in exercise prescription.
The results of the present study suggest that there is no significant difference between rest interval length of 1–3 minutes based on ratings of perceived exertion during a standard 3-set-by-10-repetition protocol. As this finding appears to correspond with the results of previous studies, it is also speculated that a 3-minute rest period may not be sufficient for mediating quadriceps muscle recovery.
As the recovery of muscle function is an important consideration for optimal resistance exercise performance, it is recommended that an interset rest interval length of greater than 3 minutes be incorporated when performing at least 3 sets of knee extension exercise.
Furthermore, caution is warranted when attempting to use ratings of perceived exertion as an indicator of muscle recovery, as these measures did not appear to be different between groups using different rest interval lengths. The contrast between the number of repetitions performed and perceived exertion ratings is particularly notable, as, anecdotally, fewer subjects were able to complete all 10 repetitions in the 1-minute rest interval group as compared to the 3-minute rest interval group. Although the present study does not establish the validity of using ratings of perceived exertion to monitor muscle recovery, the results should guide the practitioner to focus, at present, on objective measures of exercise performance.
Ik zal het gehele onderzoek plaatsen.
klempic zei:wel leuk en aardig allemaal die onderzoeken, maar ik blijf bij bi en tri 1 minuut rust nemen.

klempic zei:Hoeveel rust neem jij bij bijv. de kleinere spiergroepen als de biceps en de triceps 3XL?
klempic zei:Heb n keer ergens n post van je gelezen dat je beter 2 min rust kunt nemen dan 1 min to 1 .5 min, de pomp zal dan minder zijn maar je zult meer gewicht kunnen nemen en daardoor ook hypertrofie aanzetten..

Murk zei:Ik had die tabellen idd al eens gezien, daar heb ik m'n rust ook door bepaald.
Ja Brutez, daar gaat je theorie![]()