Fitness Seller

Hoeveel rust nemen jullie gemiddeld tussen de sets door?

Peiling Peiling Hoeveel rust nemen jullie gemiddeld tussen de sets door?

• 0-30 sec

Stemmen: 8 3,8%
  • 30-60 sec

Stemmen: 56 26,7%
  • 1min- 1.5 min

Stemmen: 89 42,4%
  • 1.5 min- 2 min

Stemmen: 28 13,3%
  • 2 min - 3 min

Stemmen: 29 13,8%

• Totaal stemmers
    210
Brutez zei:
Mijn theorie staat als een huis :D
Alleen de pest in bodybuildingland is dat elk onderzoek weer door een ander onderzoek word tegengesproken. Je moet dus voor jezelf uitvinden wat voor je eigen het beste werkt. En voor mij en vele andere werkt een kortere RI beter dan een langere :)
idd voor mij werkt het ook perfect! Ik heb deze maand overal weer wat bijgekregen (cm's) :)

Voor massa neem ik 1/2 minuten, tijdens cutten een halve minuut...

klempic zei:
hoeveel rust nemen jullie gemiddeld tussen de sets door als je the bodybuilding way traint en in de rep range 6 tot en met 12 reps zit. Dus niet powerliften.
bijv piramide sT: doe je dan bij 10-8-6 reps eerst 1.5 min, dan 2 min en dan 2.5 min rust

ik denk zelf dat rust interval (verhoogt de intensiteit) een van de belangrijkste variabele is wat bepaalt of iemand serieuze spiermassa zal aanzetten of niet, naast de gewichten(weerstand)

wat denken jullie over de rust interval?

graag jullie reacties :)
wacht tot je hartslag weer normaal is ;)

op gevoel.

dat kan 20 seconden zijn, maar ook 2 minuten..

op gevoel.

dat kan 20 seconden zijn, maar ook 2 minuten..

Precies, zo doe ik het ook. Daarnaast kan ik na een setje dippen al heel snel weer de volgende doen, terwijl ik na een loodzware set squats rustig een paar minuten van de kaart kan zijn.

IK rust sinds kort ong 40 sec. tussen de sets en ben nog nooit zo hard gegroeid! Voor mij werkt dit het beste! Had ik veel eerder moeten doen!
Ook tijdens het squatten doe ik dit! Heb het idee dat ik dan meer spiervezels aanspreek dan normaal!
Maar dat kan ook aan mij liggen :D

Laatst bewerkt:
bouwens62 zei:
IK rust sinds kort ong 40 sec. tussen de sets en ben nog nooit zo hard gegroeid! Voor mij werkt dit het beste! Had ik veel eerder moeten doen!

Klopt, steeds meer mensen komen er achter. Het is wel bikkelhard trainen en weinig ouwehoeren in je gym maar het resultaat is verbluffend.

Ik ben lui, soms wacht ik zelfs langer dan drie minuten, ik zie tot mijn genoegen, in het gekwote artikel, dat dit dus nog goed voor me is ook. :D

bouwens62 zei:
Ook tijdens het squatten doe ik dit! Heb het idee dat ik dan meer spiervezels aanspreek dan normaal!
Maar dat kan ook aan mij liggen :D

Heb je in je conclusie meegenomen dat je misschien aan een andere trainingssT toe was? Als ik maandenlang tot failure train en zodoende mijn groei / krachttoename stagneer om vervolgens te merken dat ik weer groei bij het doen van een nieuw schema, dan wil dit niet zeggen dat dit nieuwe schema superieur is aan het oude schema. Als je lichaam ook weer gewend is aan het nieuwe schema, dan zal je weer verbluffende resultaten boeken bij het oude schema.

Dus periodiseren, ipv driftig op zoek te gaan naar het 'beste' schema, kan je beter om de zoveel tijd een verschillende trainingssT proberen... goede en slechte, dat is de enige manier om ervaren te worden. En als je dit geintje maar lang genoeg probeert, dan leer je de goede schema's er uit te pikken.

Ja dat had ik in mijn conclusie meegenomen!
Ik wisselde altijd wel van trainingsroutine. Heb eigenlijk alles wel geprobeerd maar dit werkt het beste voor mij!
Train nu 6 jaar en de eerste 2 jaar groeide ik als kool! Daarna ging het allemaal wat langzamer! +- 3 kilo per jaar terwijl ik ook periodiseerde!
Maar ik doe dit nu ongeveer 5 weken en ben al 4 kilo zwaarder terwijl mijn Vet % zelfs iets lager werd!
Dit schema is voor mij dus superieur want heb nog nooit zoveel vooruitgang geboekt in zo'n korte tijd! Maar ook hieraan komt weer een einde en dan wissel ik weer van routine!

Dat ik hier pas schrijf betekend niet dat ik niet ervaren ben..... :(

Laatst bewerkt:
Goede resultaten :thumb:. Kijk, zo zie je idd of een schema goed werkt :). Het is alleen spijtig dat er zoveel verschillen tussen individuen onderling is.

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens mijn rust eens ingekort. Ik heb vorige training nooit meer dan 1 minuut gerust. Ik had een lekkere pomp, nu eens chekken of ik er ook van groei.

2 mins gemiddeld schat ik

Ik zie dat sommigen vrij kort rusten tussen de sets. Met hoeveel gewicht trainen de mensen die 30 tot 45 seconden rusten. Ikzelf rust 3 minuten tussen de sets. Als ik zo kort rust kan ik alleen maar met babygewichten trainen.

Gewoon op gevoel, hou het niet echt bij.

Hangt ook van de spiergroep af ja. Als ik squat ofzo dan sta ik toch wel een tijdje na te hijgen.

ik denk ongeveer een minnuut , maar mijn rust bestaat eigenlijk uit bijplaatsen of verwijderen van gewicht of nieuwe db's pakken

Zo lang als ik nodig heb. Ik wil wel fris beginnen aan de volgende set.

Hehe, ik heb vorig jaar al antwoord gegeven :)

Geen idee misschien 1 of 1,5 min. als m'n maat klaar is ben ik.

Terug
Naar boven