Fitness Seller

Hoeveel rust nemen jullie gemiddeld tussen de sets door?

Peiling Peiling Hoeveel rust nemen jullie gemiddeld tussen de sets door?

• 0-30 sec

Stemmen: 8 3,8%
  • 30-60 sec

Stemmen: 56 26,7%
  • 1min- 1.5 min

Stemmen: 89 42,4%
  • 1.5 min- 2 min

Stemmen: 28 13,3%
  • 2 min - 3 min

Stemmen: 29 13,8%

• Totaal stemmers
    210
Heej 3,

Hoe denk je dat excersize pairing invloed heeft?

Bijvoorbeeld:

a1 push press
a2 barbell row

en dan bijvoorbeeld
a1
60 sec rust
a2
60 sec rust
Etc.

Zo heeft je lichaam meer tijd om lactaat af te voeren in de spier(ik snap dat het niet hetzelfde is als vol rusten, maar iig verbetering), maar hoe zit het met je CNS? Die krijgt niet echt rust, maar hij krijgt wel spierspecifieke rust (moet andere spierweefsels laten vuren, of maakt dat niet uit?

kick

Persoonlijk ga ik gewoon op men gevoel af. Als ik voel dat ik na een halve minuut terug gewichten kan nemen, doe ik dat. Als ik voel dat ik er twee nodig heb doe ik dat ook. Maar meestal varieren de rustpauze's tussen de 45- 120 seconden. Behalve dan voor benchpress,deadlift en squat wat vrij logisch is.

meestal 1,5 minuut ongeveer.....
en 2 minuten ong. tussen verschillende oef.

Ik doe nu 3 verschillende oefeningen van dezelfde spiergroep achter elkaar zonder rust. Als ik klaar ben dan gaat mijn trainingspartner, en pak zodoende 1 min rust. Ik doe in totaal 3 x 10 van 1 spiergroep, in de volgende volgorde:
- Borst 3x10
- Rug 3x10
- Schouders 3x10
- Benen 3x10
- Biceps 3x10
- Triceps 3x10

Is qua intensiteit hoog te noemen, maar is echt voor mij een goed schema. Vetpercentage zakt en er ontwikkeld zich wel spiertoename, en dus gewicht. Maar besef dat dit niet voor een ieder is weggelegd, en de vraag is maar wat precies jouw doel is. Daar moet je, mijns inziens, een schema op afstellen.

Het ligt toch ook aan voor het regime je traint. Als je het klassieke bodybuild protocol volgt / of wave-loading / hit.

Terug
Naar boven