AndroidHealthClinic

lars-v logje

Damn, zo gaat het goed en zo weer helemaal k*t. Balen man.

• Topic Starter Topic Starter
misschien gewoon eens even helemaal een maandje rust nemen?

Maandje is beetje veel van het goede. Als ik een week of 2 weken platte rust neem zet ik meestal direct terug PR's (maar dan zit ik net zo snel weer in diezelfde situatie). Gewoon even wat meer pomptrainingen en lichaam toch wat meer rust gunnen.

Binnenkort ook weer naar kot, waar ik nog niet weet wat ik daar van sport ga doen. Eerste 2 weken af en toe joggen en dan in het weekend thuis 2x stevig trainen. In het verleden heb ik goede resultaten gehaald met 2x per week (hard) trainen.

Damn, zo gaat het goed en zo weer helemaal k*t. Balen man.

Dit is een beetje al een heel jaar 'story of my life' :(

Ik denk eerder aan vitamine (d3, ijzer, zink, ...) tekort. Of neem je al supplementen hiervoor? Het kan natuurlijk dat je voeding perfect is maar dat lijkt mij al straffer.

ik heb regematig bloed laten trekken en paar keer ijzertekort gehad. Dat tekort is weggewerkt (heb nog maar paar weken geleden bloed laten trekken).
Ik eet veel fruit+groenten + een multivit. Alles was top in orde (buiten die leukocyten dan), en b12 was zelfs anderhalf keer de normale bovengrens maar dat is 100% onschadelijk.

Als je je prowler hebt kan je ook je workload gaan leren vergroten dus misschien dat dit helpt. Hillsprints en kettlebell swings hebben bij mij vroeger goed geholpen. (alhoewel dat ik dit weer verwaarloost heb)
Heb jij kettlebells dan? :p
Die staan eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje :D
(er staat nog veel te veel op mijn verlanglijstje :o)

Heb jij kettlebells dan? :p
Die staan eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje :D
(er staat nog veel te veel op mijn verlanglijstje :o)

Ik heb nog iets veel beter als een kettlebell :p
IMG_20120707_173056.jpg

Te laden tot 50-60 kg. Het nadeel is dat ik er wel alleen maar swings mee kan doen. Werkt goed!

Training 66, dinsdag 11-09
beentjes

opwarming: beetje springtouw en bandwerk

oly squat
10x 20
10x 50
10x 70
10x 100 zwaar. En heel veel pijn op de traps
10x 70

Stiff legged DL schijfjes onder voorvoeten
7x 60
7x 80
7x 80
7x 80

situps
10x BW
10x BW+5kg
10x BW+5kg
10x BW+5kg
25x BW

squat walk outs
120
170 al zwaar op de core
220 van de haken tillen ging nog, maar (veel) te zwaar om er mee uit te lopen.

band leg curl (choked bands)
20x monstermini
20x light
30x light
30x light+ 30x monstermini + 40x mini dropset
leuke pomp in hammetjes

tijdsduur: dunno, zeker onder het uur
conclusie: meh

sit ups? :D

zie je niet meer vaak voorbij komen op DBB :)

Ik voel je helemaal man, ik begon ook vol blessures te zitten en zit nu ook in de tweede week van absolute rust, het allervreemdste is dat ik als ik nog trainde ik, nu dat ik al meer als een week geen barbell meer heb aangeraakt, meer pijn aan mijn blessures ervaar dan wanneer ik nog we'll trainde :D volgens mij is dat het lichaam dat in recuperatiemode schiet en volop aan het herstellen is van al dan misbruik over de maanden, kan broscience zijn maar tis maar een theorie van mij. Ik zou dus in jouw geval idd best 2 weelen vrij nemen en dan een een schema volgen met iets hogere reps om terug te wennen en toch sterker te worden, ook om BW te regainen (ga ik ook doen) je moet ook niet vergeten dat jij ech we'll sterk bent voor jou BW dus die gewichten eisen echt we'll een zware tol op je spieren en cns, je bent geen 80kg benchende beginner meer e ;) ik ben er van overtuigd dat je je fysiek en mentaal pakken beter zult voelen na je pauze, ik hoop dat ik dat ook kan zegge over mezelf :D

Klote dat je je weer zo slecht voelt. My 2 cents on wat je nu imo het 'best' kunt doen, gesteld dat je geen ernstig virus ofzo hebt (want dan kan je uiteraard beter een arts raadplegen).

Neem inderdaad eens een dikke 2 weken rust en hou je helemaal niet bezig met krachttraining. Lees een boek, kijk een film, ga op stap met je homies, ga gewoon naar buiten. In mijn ogen kan je wel iets van sport doen, maar dan het echt eerder zijn met het oog op ontspanning, dan proberen een zeer goede performance neer te zetten (vb. voetballen met je kameraden of gaan fietsen met je vriendin).
Hierna zou ik dan gewoon heel chill terug beginnen met trainen, met het voornaamste doel terug plezier in je training te vinden. Dus ga eens met je prowler spelen als die binnen komt en ga eens bij kameraden meetrainen. Zorg dat je ver weg blijft van failure met zware gewichten (een rep-out op curls maakt imo weinig uit :p). Train dan gewoon 1/2/3 keer per week, gewoon wanneer je zin hebt en doe dat ook zo'n 3-4 weken. Als je toch de drang voelt om iets nuttigs te doen, doe dan wat mobility werk ofzo. Ga vooral geen cardio doen of cutten ofzo!

Als je geen zware ziekte hebt, is de kans vrij groot dat je na deze periode goed fris bent en vooral: dat je terug zin hebt om te trainen. Hierna is het dan de kunst van rustig terug op te bouwen (en zeker geen 20-repper op Squats proberen ofzo:p) zodat je jezelf niet direct terug in de vernieling werkt.

Hopelijk heb je er wat aan!

misschien heeft je lichaam gewoon meer rust nodig na een zware training. Ieder lichaam is anders, en misschien herstelt het jouwe niet snel genoeg na een zware training en moet je meer periodiseren. Ik heb je log de laatste weken niet zo vaak gevolgd dus weet ook niet hoeveel je al periodiseerde natuurlijk:) het kan natuurlijk ook iets anders zijn. In ieder geval kan rust nooit kwaad.

Training 67, woensdag 12-09
upperbody

opwarming: 3x (20xbandpullaparts+15x bandpushdown)
press met FatGripz
10x 20
8x 40
5x 50 vlot
5x 60 zwaar!
8x 40
8x 40
8x 40

flat chain presses
20x
20x
20x
10x incline
10x incline

pull up
6x
7x
8x
9x
7x

rear delt raises
10x 12 ietsje te zwaar
12x 7
12x 7
12x 7
12x 7
korte pauze

DB tricep extensions liggend bilateraal
10x 12
10x 17
10x 17

hammer curls
8x 17
8x 17
8x 17

band pushdows SS db curls
pushdowns: rope attachments aan doubled miniband
curls: alternating met FatGripz, 7kg (ya really)
3 of 4 high rep setjes
----->dem pumpz (= pijnlijk!)

tijdsduur: 50 minuten
conclusie: beetje gepompt

@Willem9:
Ik ga komende weken gewoon lichtjes trainen, niks strainen
btw: wanneer heb ik dan 20reppers gedaan? :o (ben ik te p*ssy voor :( )

Training 68, zaterdag 15-09-12
fullbody

squat
8x 20
8x 50
5x 70
5x 100
5x 100
5x 100
niet echt zwaar, maar voelde mij enorm traag.
Beentjes nu laten voor wat het is en morgen mss eens tegoei

benchpress
20x 20
10x 50
5x 70
5x 90 trilde redelijk fel en mijn ellebogen en polsen vonden het precies niet zo fijn...

lats
paar setjes opwarming tussen bench door
v-grip pulldown: 3x10x 60kg
lat pulldown: 10x60, 3x8x 80kg
v-grip low row: 3x12x 80
pump in de lats, feels like heaven!

rope pushdown SS band pullaparts
20x 10
20x mini
15x 15 FatGripz
20x mini
15x 15 FatGripz
20 mini
15x 15 FatGripz
20x mini
heerlijke oefening, insane pump

rope hammer curls
15x 15
15x 15 FatGripz
15x 15 FatGripz
en nu was ik leeg

conclusie: lekker pompen

Training 69, zondag16-09-12
beentjes/conditiewerk

opwarming
8xburpee
20x miniband adductie
8xburpee
20x miniband adductie

bulgarian splitsquat
8x 20 gewone squat
10x 20kg
10x 20kg
beentjes gingen zich al goed oppompen, dus 3e setje maar gelaten

sled pulls wandelend
1 run = 30 à 35 meter
2xleeg, achteruit, v-handle
2x 25, achteruit, v-handle --->quads leeg + gepompt
2x 25 vooruit, belt
2x 25 achteruit, belt
2x 25 vooruit, v-handle
Ik moet me een stevige dipriem ofzo zorgen voor die pulls, want mijn belt vond dat niet zo leuk...

prowler push
heen = bovenste lage dwarse stang
terug = bovenaan de verticale palen
2x 25
2x 25
2x 25
(weinig rust)
2x leeg
Dacht dat ik mijn longen ging uitkotsen dus maar even (5+ minuten) op de grond gaan liggen.
Toen ik terug rechtstond bijna van mijn stokje gegaan en veel moeite gehad mijn eten binnen te houden.
Op zich wel lekker, zo in blote bast in het zonnetje jezelf kapotlopen, met een fris windje onder de oksels
de 'heen'-push is qua gewicht en stuk zwaarder al de terugpush...

tijdsduur: 40 minuten (begin opwarming tot laatste push)
conclusie: Er was direct een vonk tussen Prowler en mij, en ik heb zo het gevoel dat dit wel eens kan uitbloeien tot een mooie (haat-liefde) verhouding :)

Je nieuw speelgoed is dus binnen. Ben benieuwd om ook eens met de prowler aan het werk te gaan! Film die shit ook maar eens. :D

zit op het moment zonder camera (binnen bij de garantiedienst), dus heb die ook weer pas terug over enkele weken.
Altijd welkom om te komen 'spelen' ;)

Training 70, zondag 23-09-12
Fullbody met christoph

opwarming
20x band adductive
8x burpee
20x band adductive
8x burpee

squat
5x 20
5x 50
5x 70
5x 100
5x 120
5x 140
Alles redelijk onwennig en best zwaar

lat pulldown
10x 40
10x 60
10x 60
10x 60
10x 60

low cable row
12x 60
12x 70
12x 80
12x 60+15x40 met FatGripz

prowler
2x leeg
2x 25
2x1x 25 (heen duwen, te voet terug en dan weer duwen)
2x 40
2x 40
2x leeg
Kapot

rope tricep pushdowns
5 setjes, 10 reps minimum ---> pomp

tijdsduur: +/- 1u30 min. Veel rust ergens bij squat en ook bij prowler (= nodig!)

Conclusie: zo, toch iets gedaan

Zware squat! Full range?

Pagina terug staat filmpje: onder parallel, maar niet echt ATG

Atg? At THE ground? Ben niet bekend met die termen.

Wat betekent trouwens vpr?

Je traint trouwens net ****in zware gewichten!

Terug
Naar boven