AndroidHealthClinic

lars-v logje

Bezoekers in dit topic

Mooie squat wel. Voor een strainer toch nog aardige techniek.
Squat je soms ook low bar?

Goh, het was vooral een strainer omdat ik onderaan spanning op onder- en middenrug verloor.
En nee, nooit low bar.

Woensdag 17jan18
UB @ magazijn


latpulldown
3x12x 60

bench
5x 20
5x 50
vs doubled mini's (iets meer dan 35kg on top)
3x 50
9x3x 60

benchrows
3x5x 70

inc DB press
4x8x 42.5

benchrows
3x5x 80

unilaterale 'low row' met band (double choked monstermini)
lats even isoleren en pompen
3x12x

liggende db tricep extensions
10x 16
2x8x 20
10x 16

DB curl

3x8x 16
 
Goh, het was vooral een strainer omdat ik onderaan spanning op onder- en middenrug verloor.
Ik heb daar al veel ergere versies van gezien. ;)
Maar het is wel goed dat je daar zelf kritisch over bent.
 
Zondag 21jan18
LB @ basicfit


squat
5x 20
5x 60
5x 100
3x 120
3x 140
3x 160
3x 170
2x 180. 2 rep uit de groove (iets te fel naar voor).
5x 160. Was eigenlijk pittiger dan de 2x180
Hele tijd last van rechtervoet (alsof ie continu op randje van kramp zat of te weinig bloed kreeg). Was serieus irrianten (en pijnlijk)

Unilat legpress
4x6x 60

nog wat high rep bilaterale small stance legpress met trage excentrische. Quads begonnen wel heel snel te branden

pulldown machine
rap 4 setjes tussendoor

horizontale backext isometrische holds
4 (veel te korte) 'setjes'
 
Woensdag 24jan18
fullbody @ magazijn


geen opwarming of mobility

squat
5x 20
5x 70
5x 100
5x 120
5x 140
5x 150
5x 160
5x 170 pittig
5x 170 toch een serieuze effort
Wou nog een 3e set doen (zou ook zeker lukken, maar dan had ik wel serieus diep moeten gaan), maar bedacht me omdat ik anders mezelf weer kloot (slechte recuperatie op het moment).
Plots lukt het wel om niet overdreven diep te squatten. Dan lukken zwaardere gewichten veel beter uiteraard.

Pullups
3x8x bw

Bench
8x 20
5x 70
5x 90
5x 100
8x 110
8x 100
8x 100 laatste rep nipt

benchrow cambered bar
5x8x 70

legextension
3x10x20 unilateraaal
 
geen opwarming of mobility
De meest nuttige manier om tijd en energie te sparen voor een training. ;)
Als ik al enige mobility doe is het op rustdagen of probeer ik het zo ver mogelijk van de training te houden. (wat niet altijd lukt)
 
Voor trainingen met oly lifts zijn warm-up en mobility (-drills) toch wel zo handig :p
Voor gewoon squat nu niet echt nodig. Heupen zitten nu (nog) niet vast ofzo.

Qua trainingsmateriaal laatste tijd:

Paar weken geleden een Rogue bolt-together flat bench voor 115 euro kunnen scoren. Goed als een 2e persoon gelijkertijd wil benchen, met goede afmetingen.
Qua stabiliteit, afwerking en kwaliteit kan het wel niet op tegen het hammerstrength plat bankje dat ik al had. Maar die heeft een iets smallere padding en is relatief laag.
IMG_5670.JPG IMG_5671.JPG


En dan vorige week nog 5 bankjes en 150kg m&f schijven in goede staat gekocht voor een prijs die net wat hoger was dan wat je normaal al voor die schijven betaald.
Had weinig zin in het gedoe maar het zou gewoon lomp zijn om ze niet te gaan halen...

IMG_5694.JPG IMG_5699.JPG
 
Mooie aanwinsten weer.
Binnenkort ga je een BTW-nummer moeten gaan aanvragen.:D
 
Zondag 28jan18
fullbody @ basicfit leuven


Weet geeneens of ik vannacht uberhaupt geslapen heb. Hele nacht is 1 grote waas van wakker liggen met half bewuste dromen. Heb al jaaaren een slaapprobleem, maar laatste tijd is het wel extreem erg.

Ook nog eens bloed laten testen: ijzertekort en nierfunctie (weeral) niet goed. Rest ok (al was cortisol niet getest).

Squat
5x 20
5x 60
5x 100
5x 140 (maar normaal nooit deze sprong van 40kg)
5x 160
5x 170 best vlot
5x 180 (beltless is dit al een pr)
5x 180 (4e rep spanning kwijt, 5e rep pittig)
5x 180 VPR (laatste rep voelde eeuwigdurend aan)
Tijdens squats voelde alles best ok, maar tussen de setjs voelde ik me telkens een slappe vod.
Raar dat het op video er telkens zo vlot uitzag. Ben enorm diep moeten gaan.

Pijp was even compleet uit. Getwijfeld of ik nog verder zou 'trainen'

pulldown machine
5 sets

bench
tot 3x5x100

pulldownmachine
3 setjes

legcurl
3x10x ?
 
Ben je zeker dat die nierfunctie resultaten niets met de trainingsintensiteit te maken hebben? Leverwaarden kunnen ook afwijken als je hard traint.

Ik weet niet of ik het al gevraagd heb (slecht geheugen door slaapprobleem :rolleyes: ): Maar weet je wat medisch de oorzaak is van je slecht slapen? Sommige dingen kunnen redelijk eenvoudig opgelost worden.
Maar klote is het zeker.
 
Goh, dokter zei over resultaten nierfunctie: Heb je genoeg gedronken laatste tijd? Probeer hierop te letten en over maand opnieuw testen. Drink toch paar liter per dag.
Plus, daarbij komt dat vorige resultaten bijna exact zelfde waren (dec2016 nierfunctie niet getest, juni 2016 wel bijna identieke waarden als nu). Ook in juni en maart 2015 waren waarden ongeveer hetzelfde. Heb in 2016 wel ergens echo van nieren laten nemen maar was niks op te zien.

Leverwaarden zijn ook wel ooit op randje geweest of erover (met klierkoorts).

Zie ook dat mijn TSH aan de bovengrens zit en vrije T4 aan de ondergrens. Niet echt hypothyroid maar zal dus wel niet het snelste metabolisme hebben.

Slaapproblemen: Ik weet sinds oktober 2017 dat ik dus (onder andere) ADHD heb, wat ook een grote stoorfactor is voor mijn slaap. Krijg best wel stevige medicatie (heb niet echt inslaap problemen), maar dat volstaat niet echt op het moment. Meer dan anderhalf uur onafgebroken slapen zit er niet in (totaal per nacht kom ik op 4 a 5 uur, met wat geluk).
 
Mja, als de waarden al zo lang wat afwijken zonder enig probleem zou ik me niet teveel zorgen maken.
Ik drink ook niet veel (ik kom niet aan enkele liter). Heb ooit 1 keer een probleem gehad, maar toen dronk ik echt véél te weinig. Ik heb zeer zelden een dorstig gevoel.

Mijn leverwaarden tonen hetzelfde beeld als bij een alcohol-verslaafde als ik hard aan het trainen ben. En ik drink niet eens alcohol.
Als ik een tijdje niet train zie je dat beeld niet. Dus daar moet je ook rekening mee houden.
Klierkoorts is ook geen pretje.

Da's een stevig verstoorde slaap ja. Dat zal samen met je training ook geen ideale combinatie zijn.

Probeer eens niet steeds zo tot aan het gaatje te gaan bij je trainingen. Dat gaat volgens mij je slaap ook ten goede komen en je zal er hoogstwaarschijnlijk betere progressie op maken dan telkens 1 of enkele sets aan RPE@10 te doen.
 
Nou, die nierwaarden zijn wel iets om je zorgen over te maken... :p
Niet voor niks dat ze vorige keer echo hebben genomen. Ben er gwn zelf niet meer achteraan gegaan.

NIERFUNCTIETESTEN
Creatinine + 1,38 mg/dL 0,50 - 1,10
eGFR (CKD-EPI) - 70 mL/min/1,73 m2 > 90


En trainingsintenstiteit (EN volume) van laatste maanden was belachelijk laag. Liever dat ik dan 3 reps op iets hoger percentage doe, zodat mijn squat niet te zwak wordt.
Intensiteit van vorige training was geleden van in augustus ergens, met cambered bar squat 180kg + 50kg bands...


Dinsdag 30jan18
UB @ basicfit leuven


lang geleden dat ik nog spierpijn heb gehad (van het trainen toch).

opwarmen/mobility

Pulldown machine
stackweight
20x ?
20x ?
3x10x 75

legpress
Beentjes even doorbloeden voor recup
4x20x 60kg

Bench
10x 40
10x 60
5x 80
5x 100
3x 110 pause
5x 120
3x 130
5x 120
Even alle gewicht afgeladen, en een monstermini onder de bank door gespannen
5x 60+
3x 80+
3x3x 90+ Laatste rep zeer nipt
5x 60 idem
Gaf meer spanning dan ik dacht

Barbell row
5x 60 pendlay
5x 100 pendlay
3x8x 100 BOR
Onderrug liep wel vol

Chestpress
4 of 5 setjes
Heel duidelijk dat rechter tricep de beperkende factor is voor zowat elke press beweging.
Eindextensie is gewoon enorm moeilijk daar, zelfs met relatief laag gewicht.

Plate loaded pulldown
8x 60
8x 80
8x 90 net geen full rom meer
8x 80
8x 70

Banded side raises.
focus op rear delt / traps
Micro bands gekruist onderaan.
3 of 4 setjes

Lang geleden dat alles nog zo pumped was
 
Enorme afwijkingen zijn dat. :D
Als het volgende keer niet verder de "verkeerde" kant uit gaat dan lijkt me dat gewoon een effect van het trainen.
 
Donderdag 1febr18
LB @ basicfit Leuven

squat

5x20
5x 60
5x 100
Knietjes doen srs pijn, onderrug zit goed vast en is niet los te krijgen (en geeft nasty pump). Zijkant kuit links doet srs pijn...
3x 120 paused
3x 140 paused
3x5x 160
Iets bredere stand en trage excentrische

Deadlift, sumo

3x 100
3x 140 mijn god, pomp in onderrug is amper te harden.
3x 180
3x 200
5x 200

Legpress
3 stevige setjes

Legext, unilat.
3x10x ...

Pulldown machine
paar lichte setjes lats pompen voor recup
 
Zaterdag 3febr18
UB @ magazijn


Vandaag nog examen gehad, maar 3u slaap vannacht.
Was ook nog eens honds misselijk de 4 uren dat ik wakker was.
In namiddag wel even een dutje gedaan.

Maag en darmen zijn ook volledig kaput, waarschijnlijk door die ijzer pillen.

latpulldown
3x12x 60
ellebogen doen weer lekker kut

bench
15x 20
10x 50
10x 80
5x 100
2x3x 120
1x 130
1x 140 voelde best zwaar, maar ging vlot
1x 150
fail x 160, best nipt. Iets te traag gezakt, en niet met genoeg agressiviteit begonnen. Vloer voelde nog steeds wat glad aan (had ondertussen al gekuist en andere schoenen aangedaan), wat ook niet helpt.
fail x 160. Had nu rubber matje onder voeten. Verloor baar echter helemaal onderaan, ging uit de groove.

Benchrow
cambered bar
5x8x 70
voelde ook zwaarder dan mocht

Denk als ik 1 of 2 dagen later had gedaan dat ik die 160 wel had, Denk dat recuperatie nog niet voldoende was.
 
Maandag 5febr18
fullbody @ magazijn


Bedoeling was focus op lowerbody, helaas niet echt gelukt.
Opgestaan met serieuze rugpijn, die pas na 4 a 5u iets beter werd.
Kuit links en enkel deden ook serieus kut.

Squat
5x 20 Was al redelijk moeizaam, en gewoon 'pijnlijk' in praktisch hele lichaam (maar kuit links en elleboog rechts het felst).
1x 70 nope, dat zal hem niet worden...

Legpress
wat setjes met 50kg

Latpulldown
10x 40
3x10x 60

Bench

2x8x 50
2x8x 70
2x5x 90
2x5x 100 was randje van wat er inzat vandaag
tussendoor nog 3 setjs latpulldown

Benchrow

4x8x 70

Legpress
15x 100
15x 125
15x 150
20x 125
20x 100
 
Donderdag 8febr18
UB @ magazijn


Dinsdag was geplande rustdag (weinig tijd om te trainen), gisteren nog steeds teveel last in rug.
Vandaag ook nog steeds genoeg last en belachelijk weinig goesting om te trainen.

latpulldown
3x15x40
Ellebogen op het begin serieus pijnlijk

Legpress
redelijk wat setjes met 50kg

Bench
8x 20
8x 50
8x 50
8x 70
5x 90
5x 90
5x 100
5x 110
5x 120
5x 110
Tussendoor 4x10x60 latpulldown
Heel goed te merken (voelen) nu ik niet meer op ibuprofen train (niet goed voor mijn al slechte nieren).

Benchrows
4x8x 70
tussendoor: 3x10x16 incline flys
 
Zondag 11febr18
UB @ magazijn


zolang ik pijnlijke en gezwollen enkels heb even geen lowerbody meer.
'Iets' te laat op stap geweest, was niet volledig fris dus.

latpulldown

3x10x60

bench
tot een zware 3x5x 110

benchrow
5x8x 70

bench ss latpulldown
15x70 SS 10x60
//
//
 
Eerst je ellebogen, nu je enkels ... Beetje op de sukkel de laatste tijd (meer dan anders)?
 
ja, fysiek ben ik op het moment zeker niet 100% :p
Komende week paar medische onderzoeken, zal op einde vd week (als ik zelf hopelijk wat meer weet) wel update doen hier.
 
Back
Naar boven