XXL Nutrition

lars-v logje

Bezoekers in dit topic

Hoeveel weeg je momenteel nog?

95.5 aan 190cmm skinny dus.
Had gehoopt dat ik nu eindelijk eens vertrokken zou zijn voor een periode trainen zonder onderbrekingen (heb nooit meer dan enkele maanden achter elkaar deftig kunnen trainen), krijg ik weer een blessure. FML
 
95.5 aan 190cmm skinny dus.
Had gehoopt dat ik nu eindelijk eens vertrokken zou zijn voor een periode trainen zonder onderbrekingen (heb nooit meer dan enkele maanden achter elkaar deftig kunnen trainen), krijg ik weer een blessure. FML
Das nog steeds buffer dan 95% van Pelt hoor :p
 
Dinsdag 28apr20
fullbody @ magazijn


opwarmen en mobility

pullups
4x10x

squat
8x 70
3x8x 100

bench
2x8x 70
8x 90
2x8x 100 best pittig, damn.
Iets te lang geleden

rows
enkele setjes met 60kg

Was plots helemaal leeg. Poging nog iets voor armen te doen maar toch maar geskipt.
 
Dat frontsquat gaat lekker!

Ja, niet slecht voor pas vanaf begin april terug beginnen te squatten...

Donderdag 30apr20
LB @ magazijn


opwarmen en molbility

Overhead squat
tot 2x3x 70
2x 80
1x 80 enkele seconden onderin blijven zitten.
Het feit dat ik mijn ellebogen niet volledig kan strekken is best rot hier.

frontsquat
5x 70
5x5x 100

snatchpulls
paar setjes met 110kg, floating

legextensions
3x15x 20

backextensions
3 niet te zware setjes
 
Zaterdag 2mei20
snatch / ub @ magazijn


opwarmen/mobility

overheadsquat
tot paar setjes met 60kg.
L pols vindt snatchgrip breedte vandaag niet zo leuk precies

snatch complex
snatchpull - musclesnatch - 2 hangsnatch
paar setjes met 60kg

musclesnatch nog 3x5x 60 van hang

latpulldown
paar setjes met 60kg

BTN pushpress
pinken op de ringen.
5x 70
3x5x 80, met lang stabiliseren bovenaan.

latpullovers
paar setjes met 20kg

tricep pushdowns SS db curl
3x
 
Zondag 3mei20
LB @ magazijn

frontsquat

5x 70
3x 100
3x 120
5x 130
5x 130
2x 140
2x 140 met laatste een goed lange pauze in.

snatchpulls
enkele setjes met 100 en 110kg

legextensions
voelden niet zo lekker vandaag

split squats
paar high rep setjes met BW

backextensions
3 setjes

beetje abs
 
Gisteren nieuwe barbell gaan halen. Een Uesaka Training bar (2018) met electrolysis nickel shaft. Ze zijn een tijdje geleden terug overgeschakeld op chrome voor de training bars (toch iets meer corrosie werend), maar die nickel plating voelt echt enorm grippy ondanks de zachte knurling.
 
 
Uesaka die mijn foto's gebruikt :cool:


----------------------------------------------

Vrijdag 8mei20
lichte fullbody @ magazijn


Afgelopen week begon mijn heup rechts serieus veel last te geven, dat ik zelfs snachts er last van had als ik in bed leg. Een rare, zeer diepe, houdingsgebonden pijn. Ook redelijk wat lymfeklieren in de lies (knobbels) en in de hals die goed dik staan. Slaap is ook absoluut niet wat het moet zijn. Wat gedwongen rust genomen deze week dus.

Vandaag wel gedaan:
- Wat lichte overhead presses tem 50kg
- benchrows
- 3 setjes pushups
- kuiten op legpress
- high rep legpress (75kg)
- tricep pushdowns
 
Ik weet dat je een verzamelaar bent net als ik maar waarom een nieuwe bb als je bv een eleiko hebt?
 
Ik weet dat je een verzamelaar bent net als ik maar waarom een nieuwe bb als je bv een eleiko hebt?

Een beetje een terechte vraag, dus zal proberen er zo goed mogelijk op te antwoorden.

- Uesaka is redelijk onbekend bij het grote publiek, maar binnen de gewichthefwereld wordt het gezien als het beste wat er is. Alles wordt nog ambachtelijk gemaakt in Tokio door mensen die hun hele leven niets anders hebben gedaan. Uesaka maakt ongeveer 100 barbells per maand, een fractie van Eleiko etc. Ze zijn ook de enigen die hun wedstrijdschijven calibreren tot op 0g afwijking... :rolleyes:
Een mooi kort filmpje over Uesaka Factory in Tokio: - Uesaka barbells zijn de enige gewichthefbaren die geen naaldlagers gebruiken. In plaats hebben ze hun eigen Dry Metal Rotation System. Iets wat minder extreem spint (voelt stabieler en minder nerveus overhead), maar ook echt gewoon buttersmooth aanvoelt. Een speciale ervaring (echt niet zoals een gewone bushingbar). Pyrros Dimas en anderen prefereren ook vaak Uesaka boven de rest voor deze reden. Ook is het een systeem wat levenslang onderhoudsvrij is en eigenlijk niet kapot kan gaan (relatief vrij van slijtage tov naaldlagers). Ook gebruikt Uesaka geen snapringsysteem om de sleeves te bevestigen maar een inschroefbare eindkap van bijna 10cm.: - Uesaka is het enige merk waarbij op een groot evenement nog nooit een barbell vervangen is moeten worden. Eigen staalsoort dat extreem doorwerkt is. Hier zie je een uitzonderlijk kapotte Uesaka en hoe het staal er vanbinnen uitziet, naast wat waarschijnlijk een kapotte eleiko is: De drukken ook de knurling in het staal ipv te cutten, om microscheurtjes in het staal te vermijden.

Waarom nu en waarom deze baar?
- Er is nu weer een dealership van Uesaka in Europa, in Belgie dan nog wel. Vroeger had je Hantel Hartmann in Duitsland, maar die doet ook al 10 jaar niks meer. Komt er op neer dat Uesaka in Europa enorm moeilijk te krijgen was. Omdat ik er niet zeker van ben hoelang deze dealership in Belgie gaat blijven (PM als je mijn redenering hierover pe se wil weten) toch maar nu voor eentje gegaan.
- Ik heb deze baar (nieuw in de buis) uitzonderlijk aan een stuk onder retail kunnen kopen.
- Tussen 2016 en eind 2018 heeft Uesaka een electrolysis nickel plating op zijn barbells gebruikt. Voordeel is dat dit niet de knurling 'opvult' zoals chroom, en ook inherent niet zo glad is. Resultaat is een zachte knurling met toch veel grip. Nadeel is dat het wat gevoeliger is voor oxidatie dan chroom. Je herkent deze baren aan hun gouden tint van de shaft. Dealership had nu net zo een training baar nog op stock (Competitiebaren zijn grotendeels chroom gebleven). Ik wou eigenlijk net een baar met deze nickel plating. Het gebrek aan center knurling is ook een voordeel voor mij (frontsquats, high pulls, OHP, jerks etc). Voor (back)squats heb ik nog wel mijn heerlijke Ivanko OBX-20

Heel kort: beter moment voor een unicorn van een barbell te gaan in Europa ga ik toch nooit vinden. De Eleiko Sports Training bar die ik heb (te koop is / verkocht is) is zeker geen slechte baar, maar ik heb er op de een of andere manier weinig mee. De Eleiko training baar uit 2000 die ik heb heeft veel meer karakter op de een of andere manier (call me crazy).
 
Een beetje een terechte vraag, dus zal proberen er zo goed mogelijk op te antwoorden.

- Uesaka is redelijk onbekend bij het grote publiek, maar binnen de gewichthefwereld wordt het gezien als het beste wat er is. Alles wordt nog ambachtelijk gemaakt in Tokio door mensen die hun hele leven niets anders hebben gedaan. Uesaka maakt ongeveer 100 barbells per maand, een fractie van Eleiko etc. Ze zijn ook de enigen die hun wedstrijdschijven calibreren tot op 0g afwijking... :rolleyes:
Een mooi kort filmpje over Uesaka Factory in Tokio: - Uesaka barbells zijn de enige gewichthefbaren die geen naaldlagers gebruiken. In plaats hebben ze hun eigen Dry Metal Rotation System. Iets wat minder extreem spint (voelt stabieler en minder nerveus overhead), maar ook echt gewoon buttersmooth aanvoelt. Een speciale ervaring (echt niet zoals een gewone bushingbar). Pyrros Dimas en anderen prefereren ook vaak Uesaka boven de rest voor deze reden. Ook is het een systeem wat levenslang onderhoudsvrij is en eigenlijk niet kapot kan gaan (relatief vrij van slijtage tov naaldlagers). Ook gebruikt Uesaka geen snapringsysteem om de sleeves te bevestigen maar een inschroefbare eindkap van bijna 10cm.: - Uesaka is het enige merk waarbij op een groot evenement nog nooit een barbell vervangen is moeten worden. Eigen staalsoort dat extreem doorwerkt is. Hier zie je een uitzonderlijk kapotte Uesaka en hoe het staal er vanbinnen uitziet, naast wat waarschijnlijk een kapotte eleiko is: De drukken ook de knurling in het staal ipv te cutten, om microscheurtjes in het staal te vermijden.

Waarom nu en waarom deze baar?
- Er is nu weer een dealership van Uesaka in Europa, in Belgie dan nog wel. Vroeger had je Hantel Hartmann in Duitsland, maar die doet ook al 10 jaar niks meer. Komt er op neer dat Uesaka in Europa enorm moeilijk te krijgen was. Omdat ik er niet zeker van ben hoelang deze dealership in Belgie gaat blijven (PM als je mijn redenering hierover pe se wil weten) toch maar nu voor eentje gegaan.
- Ik heb deze baar (nieuw in de buis) uitzonderlijk aan een stuk onder retail kunnen kopen.
- Tussen 2016 en eind 2018 heeft Uesaka een electrolysis nickel plating op zijn barbells gebruikt. Voordeel is dat dit niet de knurling 'opvult' zoals chroom, en ook inherent niet zo glad is. Resultaat is een zachte knurling met toch veel grip. Nadeel is dat het wat gevoeliger is voor oxidatie dan chroom. Je herkent deze baren aan hun gouden tint van de shaft. Dealership had nu net zo een training baar nog op stock (Competitiebaren zijn grotendeels chroom gebleven). Ik wou eigenlijk net een baar met deze nickel plating. Het gebrek aan center knurling is ook een voordeel voor mij (frontsquats, high pulls, OHP, jerks etc). Voor (back)squats heb ik nog wel mijn heerlijke Ivanko OBX-20

Heel kort: beter moment voor een unicorn van een barbell te gaan in Europa ga ik toch nooit vinden. De Eleiko Sports Training bar die ik heb (te koop is / verkocht is) is zeker geen slechte baar, maar ik heb er op de een of andere manier weinig mee. De Eleiko training baar uit 2000 die ik heb heeft veel meer karakter op de een of andere manier (call me crazy).

Tof om te weten zeg. Ik gebruik ook het liefst mijn oude ivanko of Russische stang. Eleiko ooit verkocht en ook mijn rogue haalt het er niet bij. Ben benieuwd naar zo'n ueseka maar meer voor een keer want kosten baten voor de training wegen er niet tegen op aangezien ik niet echt de olympische lifts train.
 
Tof om te weten zeg. Ik gebruik ook het liefst mijn oude ivanko of Russische stang. Eleiko ooit verkocht en ook mijn rogue haalt het er niet bij. Ben benieuwd naar zo'n ueseka maar meer voor een keer want kosten baten voor de training wegen er niet tegen op aangezien ik niet echt de olympische lifts train.

Tja, je bent een barbell-nerd of niet he :o
Als je ooit in de buurt bent moet je de Uesaka maar eens komen uittesten.

------------------------------------------


Zondag 10mei20
LB @ marnix

trap bar DL

paar setjes met 170kg

GHR

Belstsquat

staand kuiten

------------------------

Maandag 11mei20


Ellebogen en schouders nog wat gevoelig

Latpulldown
redelijk wat setjes met 60kg

OHP
2x5x 60
paar higher rep setjes met 50 en 40kg

paar setjes delts en armen

 
Woensdag 13mei20
LB @ magazijn


Heup voelt terug beetje beter. Eens zien wat dat geeft...
Ook mobility beetje achterwege gelaten laatste tijd omdat dat toch serieus last gaf.
Benen en bovenrug nog wel niet heel fris van zondag.

Overheadsquat
tot 2x70kg. Polsen wat gevoelig

(power)cleans en high hangcleans
enkele triples met 80kg, wat natuurlijk easy is. Wou gewoon beetje souplesse erin brengen

frontsquat
3x 70
3x 100
3x 120
Benen nog beetje gaar van zondag en voelde zwaarder dan zou mogen. Opsparen voor komende zondag dan maar.

snatchpulls
maar setjes met 110kg

legextensions
paar setjes met 80kg

backextenions
3 setjes
 
Zondag 17mei20
UB @ magazijn


Wat overhead, pullups, dips, db curl.
 
Maandag 18mei20
LB @ magazijn

Overhead squat

tot 2x2x70 en 2x80

cleans en hangcleans
tot 2x100
Vooral om genoeg drops op beeld te krijgen om platform goed te kunnen beoordelen.

Frontsquat
3x 90
3x 110 meh
Backsquat
3x 110
3x3x 130

snatchpulls
Wat setjes met 110 en 115kg

legextensions
wat high rep

backextensions

Ook een nieuw platform:
IMG_9211.JPGIMG_9212.JPGIMG_9214.JPGIMG_9224.JPG


IMG_9211.JPG
 
Woensdag 20mei20
fullbody @ magazijn


Weer enkele nachten slecht geslapen.
Echt weinig energie en goesting vandaag

Overhead squat
2x 70
2x1x 80

snatch
paar setjes met 70
dan single of double op 75 en 80
Gaat toch even duren eer dat techniek terug een beetje deftig is vrees ik

(power)clean van blocks
paar setjes met 90kg

latpulldown
4 setjes met 60kg

Te weinig energie, alles koste zeer veel moeite. Bah
 
Mooi platform. Heb je het hout gebeitst?
 
Back
Naar boven