XXL Nutrition

lars-v logje (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

training 4, maandag 9-04-12
LB @ homegym


Vandaag lang moe geweest, ondanks veel slaap, en zeer weinig eetlust dus ik vreesde het ergste

Squat
10x 20
5x 60
5x 100 dacht dat ik bijna ging falen!
5x 100 veel beter!
5x 120 vanaf hier op film
5x 140
3x 150 zwaar
3x 160 zwaarder
1x 165 met belt, enorm zwaar
progressie is progressie dus ik klaag niet. Techniek werd wel niet beter met hogere gewichten, maarja
Ik kreeg bar wel veel beter op rug en kon ellebogen veel beter omlaag houden, dus dat is al goed!

Romanian / stiff legged deadlift
was poging tot romanian maar techniek trekt op geen hol
8x 70
8x 70
7x 70 misgeteld
Voelde dit k*tgewicht al zeer goed in hammies

Repouts:
Frontsquat: 12x 70
2 minuten rust
squat: 15x 70
Mijn tikker ging tekeer!

Abwheel
knien naast platform, wiel op platform (paar cm hoger), en tegen opstaande rand aan
10x
10x
8x oh ja, moest er eigenlijk 10 doen :o

duur: 50 minuten. Toch voelde het tempo al redelijk hoog aan

http://www.youtube.com/watch?v=BHEuD475Tg4&feature=youtu.be
 
Bij die romanians zou ik vooral erop letten dat je de stang véél dichter bij je lichaam gaat houden, moet langs je benen schuren eigelijk, en kont meer naar achter brengen, rug ook wat beter recht houden.

Voor de rest gaat de squat toch weer goed precies, dus das altijd mooi he ;)
even een mindere week overkomt iedereen wel eens...
 
Mja reet naar achter steken heb ik al gehoord ja :p
Misschien dat als ik wat meer gewicht pak dat ik mezelf in betere techniek dwing, want 70kg is nu ook niet geweldig veel :o

Vanavond ook nog 3 rode 25'ers gaan ophalen, van een type waar ik er al 3 van had.
Nu heb ik dus 8 rode 25'ers en 1 losse
6 van die 25'ers (de donkerrode) zijn volgens mij russische schijven (zie ze veel in russische filmpjes voorbij komen, inclusief in de opwarmruimte van laatste russische kampioenschappen.
Ben blij dat ik net die schijven heb gevonden, en dat ik er net 3 van heb kunnen kopen (wel 1,5 per kg betaald), want het zijn enorm fijne schijven: zacht rubber, en een stevige 'insert' die lekker nauw rond de baar zit. Leuker dan die m&f schijven.

overzichtje van schijven in homegym
qxq4uo.jpg

xp3mu9.jpg

8x 25 (6 russisch, 2 m&f)
4x 20 (2 Ivanko, 2 m&f)
4x 15 (m&f)
6x 10 (2 45cm groene allright, 4 helisports)
6x 5 (2 m&f, 4 helisports)
6x 2,5 (2 m&f, 4 helisports)
4x 1,25 (helisports)

totaal: 450kg liftplezier
die ijzeren 10 en 5kg'ers hou ik bij voor als ik 50mm DB's heb (binnenkort komt helisports met een 'eco' model zonder lagers)
 
lekker veel gewichten, nice squats en dead lifts
 
Training 5, Woensdag 11-04-12
UB @homegym



Pull up breed palms away
5x
7x
9x

Chin up close palms facing
5x
5x
6x

Benchpress
10x 20
10x 20
10x 60
3x 70 ooh jee, linkerpols doet weer serieus k*t
3x 80
3x 90
vanaf hier dan maar medium grip
3x 100
3x 110
2x 115
1x 120 2F had die 2e eigenlijk nog gewild :(
8x 100 grip nog ietsje closer
Bench raakt na een pauze snel terug op niveau precies. Binnen paar trainingen nog een een PR zetten.

Bent over Rowzz
8x 70
8x 70
8x 90
8x 90
8x 90
15x 70 rug goed vool

straight bar skullcrushers
10x 20
8x 30
8x 40
8x 40
8x 40
Met de Kroon ipv de Ivanko: voelt toch minder lekker zo, die 2mm erbij

Plate side raises, seated
10x 10
10x 10
15x 10 lekker

Bicep curlzz
8x 40
8x 40
8x 40

70 minuutjes wel :(
Toch degelijke training :)

http://www.youtube.com/watch?v=EAfpbzI8t9g&feature=youtu.be
 
cTraining 6, donderdag 12-04-12
LB @homegym


Squat
10x 20
5x 70 voelde lekker explosief
5x 100
5x 100 nog explosiever
5x 120 minder...
3x 140 (vanaf hier met belt, om eraan te wennen): heel zwaar :(
3x 140
3x 150
3x 160
1x 160 beltless
Beetje teruggezakt in kracht precies

'Speed' deadlift
5x 70 voelde nog redelijk ok
3x 120 voelde heel zwaar
3x 120 conventional
3x 120 (vanaf hier terug sumo)
3x 120
3x 120
Voelde alles behalve explosief, kon de juiste techniek niet (goed) vinden. Af en toe wel een rep die wel goed aanvoelde.
Bar deed ook redelijk pijn in mijn poezelige handjes (bij het neerzetten)

Ab wheel lightened
8x
8x
8x
8x
8x

Side planks
?x BW
?x BW
?x BW

Conclusie: best een k*ttraining. Nu 2 daagjes rust, en zondag een training alle 3 de powerlifts + pull ups doen
 
Godver man elke keer als ik die ivanko plates zie met die gaten wil ik naar de supermarkt rijden om aan de lotto mee te doen :(
 
Zijn leuke plaatjes ja :D
Komen ook van cyberfit, samen met de bar. Got to love it :cool:
 
Godver man elke keer als ik die ivanko plates zie met die gaten wil ik naar de supermarkt rijden om aan de lotto mee te doen :(

Tisser dan zo speciaal aan die dingentjes?
 
Training 7, zondag 15-04-12
ME bench+dead @ homegym


préWO meal: met heel veel moeite 5 boterhammetjes met kip gegeten. Daarna even in bed gaan liggen om te verteren. Natuurlijk weer in slaap gevallen, en toen ik aankwam in homegym had ik nog steeds een slaapkop

Benchpress
2x20x20
10x 50
3x 70
3x 70
3x 90
3x 100
3x 110
1x 120
1x 125 touchte de spotter bars.
1x 130 niet op film, PR
1x 130 'evenaring PR'
PR met 5kg sinds oktober of november vorig jaar. Niet echt goede progress :P

Deadlift
5x 70
5x 120
3x 150
3x 170 met belt. Voelt al zeer zwaar
2x 190 met belt
2x 190 zonder belt: lockout leek steek zwaarder
1x 200: 'evenaring PR' al is dat ook al een tijdje geleden.
1x 205: strain. Gewoon gedaan om toch maar een PR'tje te zetten.
Deadlift voelde qua techniek niet meer zo goed vanaf 170. Mijn handen beginnen wel goed te wennen aan de pijn van de knurling.
Ik drop de bar omdat een bouncende bar in je handen een echte eeltripper is.

Pull-up
breed overhands
7x
8x
7x
schouderbreedte onderhands:
5x
5x
5x

Straigthbar skullcrushers
10x 20
8x 30
8x 35
8x 35
8x 35

1u15min.
http://www.youtube.com/watch?v=K0zCaraPNTk&feature=youtu.be
 
Training 8, woensdag 18-02-12
fullbody @ IndustrialGym


Gisteravond voelde ik lichtjes pin in traps+bovenrug en dat mijn keel weer wat dicht ging zitten.
Gewoon anti-allergie pilleke gepakt, maar toen ik dezemorge opstond enorm veel pin in traps, keel potdicht, serieuze hoofdpijn...
Nog een pilleke gepakt van de miserie (normaal 1 per 24u) en terug bed in. Paar uur later ging het wat beter, maar nog altijd niet goed.
Ik ben er zeker van dat hetgeen waarvoor ik allergisch ben zich op mijn kot of in mijn directe omgeving in Leuven bevindt, maar ik heb geen ****ing flauw benul wat het kan zijn. En de anti-allergie pillekes werken ook niet zo goed als ik zou willen.

Die pijn in mijn nek/traps: is denk ik zenuwpijn van de plexus brachialis. Bij palpatie (vak op school) had iemand bij mij (perongeluk) te hard op mijn plexus geduwd en dat voelde exact hetzelfde. Alleen blijft het nu duren. Ook als ik mijn nek naar links of rechts beweeg voel ik het aan de contralaterale zijde zeer fel rekken.
****ing irritante pijn... En stoort zeer fel bij het slapen.

Opweg naar Industrial wind tegen. Toen ik eerste berg bovenkwam was ik stikkapot, glutes/quads/hams in de fik en bijna mijn longen uit liggen hijgen.

Press
eerste rep clean
10x 20
10x 20
5x 40
5x 50
5x 60 zeer zwaar
5x 60 5e rep zeer nipt
5x 60
Press trekt op geen fluit meer. Gelocked ook zeer veel moeite om gewicht te controleren.

DB Fly's
15x 5
12x 15
12x 15
12x 15
12x 15
12x 15

SSB squat
10x 20
5x 60
5x 80
5x 100 lood-, maar dan ook echt loodzwaar
5x 100
5x 100
Moest echt diep gaan hiervoor

Speed deadlift
5x 60
5x 90
Haal die 'speed' maar weg. Allemaal trage reps die zwaar aanvoelen, en voelde het zeer fel rekken in mijn plexus brachialis

Pull up
5x
5x
5x

45 minuten
Conclusie: enorm teleurstellende training. En ik weet niet of ik het op de allergie-'aanval' mag schuiven of niet...
 
Dit weekend geen trainingen.
Gisteren weer bloed laten trekken, om te laten bepalen voor wat ik precies allergisch ben.
Sinds woensdag serieus ziek. Zo goed als geen nachtrust, zo goed als niks kunnen eten en continu pijn: niet zo leuk.
Mijn sinussen zitten vol, en volgens de dokter waarschijnlijk lichte ontsteking in mijn oren.

Ben juist wel een 'nieuw' bankje gaan ophalen.
http://www.fitnessbrokersusa.com/Bo...lat_Incline_Dumbbell_Bench_p/300549530652.htm

Zo eentje, maar met blauwe bekleding (waar het hoofd ligt beetje kapot), en redelijk onder het stof, voor 80 euro.
Ding is loodzwaar (40kg+) en zeker net zo stevig als mijn Barbarian Warrior Bench.
De padding is wel redelijk hard, dus ik weet nog niet of ik mijn Warrior Bench ga wegdoen.
 
Waar vind je toch altijd die goede koopjes?!
Je bent nu al een tijdje met je gezondheid aan het kloten, he man. Hopelijk geraakt het snel in orde!
 
Nja, die gezondheidsproblemen zijn sinds een paar weken, alleen heb ik het nu heel erg zitten. Hopelijk weet ik snel wat het precies is (en wat ik er aan kan doen)

Die koopjes: op het juiste moment op 2dehands of kapaza kijken :p

Was jij nog opzoek naar een rack?

Hier hebben ze veel en relatief goedkoop materiaal, maar ik weet niets van verzendkosten:
http://www.badcompany.biz/xt/produc...ge---Rack---Hantel-Kaefig---Kraftstation.html
 
Ok bloeduitslag deel 2 gekregen. En dit doet me serieus twijfelen aan de kwaliteit van de bloedanalyses

Bloedtest 1: In Leuven 02/04
Alleen afwijkende IgE waarden, wat dus wijst op allergie
Geen sporen van infectie, klierkoorts etc, ijzergehalte is niet te laag (ook gevraagd omdat ik dit in het verleden al eens had)
Daarna was bloed te verouderd voor verdere testen (voor wat ik precies allergisch ben)

Bloedtest 2: In Overpelt 20/04
Ze hebben niet kunnen bepalen voor wat ik nu allergisch ben. Ben wel niet allergisch voor de meest gangbare zaken zoals graspollen, bomen, huisstofmijt etc.
Maar dan: Blijkt dat ik wel klierkoorts heb, en dat mijn ijzer wel te laag is. ???
Ik weet niet of de eerste test op niets trok (door een of ander student in Leuven gedaan ofzo), of dat ik in die tussentijd plots klierkoorts en ijzertekort heb gekregen. Heb namelijk 2e 'aanval' symptomen gehad die ik eerst niet had (oorpijn, veel meer pijn in algemeen)


Conclusie: elke ochtend 2 tabletten ijzer met fruitsap en (****ing!) 3(!!!!) weken niet sporten... :(:mad::(:(


Voor diegene die zich afvragen waarom ik dit hier post: gezondheid is voor mij een toch wel serieus onderdeel van het trainen, en wil hier een 'logboek' hebben waarin ik later kan terugkijken 'wat en waar het precies is foutgelopen'
 
Suckt hard, man. Heb ook ooit klierkoorts gehad en dat blijft toch wel even in je systeem zitten. Nu er alles aan doen om zo snel mogelijk te genezen.

Ja, zou inderdaad graag in de zomer mijn homegym updaten, dus alle goeie tips zijn welkom!
 
Maw je hebt hetzelfde als ik heb gehad, maar ik ben daar wel mee blijven trainen. Mentaal doorgespartelt, want dat was geen leuke periode, ik viel bijna overal ter plaatsten in slaap :eek:
 
Training 9, zaterdag 28-04-12
fullbody @ HomeGym


Squat
10x 20
5x 50
5x 70
5x 100
5x 120
5x 120
3x 130 plots een stuk zwaarder

deficit DL maar 2,5cm
5x 70 zonder def.
5x 70 zonder def.
5x 70
5x2x 120

Benchpress
10x 20
5x 50
5x 70
5x 90
5x 90
3x 90 linkerpols deed plots k*t

Yates row
3x 12x 70

Pull ups
§x
6x
6x
7x
6x

straigthbar skullcrushers
3x12x 20
12x 30
10x 35

Conclusie: niet te zwaar gegaan. Nog paar weken rustig in het weekend wat doorbloeden en daarna weer vollebak knallen :)
 
Training 10, woensdag 2-5-12
fullbody @ IndustrialGym


Hangclean
Eerste x dat ik van hang doe
3x 40
3x 60 voelde al zwaar in hamstrings…
3x 60
3x 80 (+3x 80 pushpress)
3x 90 zwaar in handen
3x 90
5x 100 powerclean VPR: zat meer in, maar wou nog andere dingen doen. Vanaf 3e rep begon ik wel wat te draaien, en na afloop even liggen trillen.
Dit op nog altijd wat ziekjes (ben ook wat kg’s verloren), niet zo’n goede dag (alles voelde zeer zwaar in mijn handen en in hams) en de beperkte aandacht die ik aan deze oefening geef (blogvolgers weten dit), toch tevreden.
Dit jaar wil ik nog zeker 125kg powercleanen, en als ik dat gewicht op de een of andere manier boven mijn kop krijg zou het helemaal afmaken.


Pushpress
Waarom push? Omdat lockout het moeilijkste is bij overhead en ik die zware gewichten in lockout moet leren controleren.
Eerste rep clean
10x 20 strikt
5x 40 strikt
5x 60 push: zwaaar
3x 80: dit was na die 3x80 hangclean
3x 80 bij cleanen keihard tegen mijn pik aan geknald met die baar…
0x 85 gecleaned, maar had echt de fut niet meer om te pressen

Pull up breed, overhands, thumbless, full deadhang
5x
5x
5x
5x
5x
5x
5x
5x
5x
5x zo, explosiviteit was er nu volledig uit.

Deadlift
3x 85
3x 130
3x 160 zwaaar
3x 160 zo breed als possible: beter
Damn, dan mis je zo’n 28mm barbell met goede knurl wel…

ssb squat
8x 20
8x 60
8x 100
8x 100
8x 100
Pffff, zwaar

tijdsduur:b] 1u10min.
Conclusie: wel tevreden van training, maar misschien iets te zwaar gegaan om goed te zijn


http://www.youtube.com/watch?v=mYLwJzVCqi8
 
Back
Naar boven