MuscleMeat

Log Eddine: Road to 900kg total

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Beetje jammer vandaag met tennis.
Ging de baan op, rustig inspelen daarna inserveren, toen begon het gelazer.
Volgens mij zijkant buik een spiertje verrekt, kon amper normaal bewegen en van normaal serveren was helemaal geen sprake.

Ben benieuwd of ik er morgen last van heb in de gym, wil wel gewoon hard LB trainen gvd.
Met inserveren moet je rustig aan doen;)
Ik heb helaas al 2 x een spier verrekt in het midden van het midden van me rug.. ook allebei de keren met serveren :(
Moest even een dagje rustig aan doen maar gaat over..

• Topic Starter Topic Starter
Ik maak een aardige spanboog bij me kickservice (service met veel effect die alle kanten op stuitert) en ik denk dat ik te ´hard´ ging terwijl ik nog niet warm was.
Zo´n service kost me meer kracht dan hard en vlak (niet op 100% uiteraard), maar zit wel een hoog rendement in.

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Met inserveren moet je rustig aan doen;)
Ik heb helaas al 2 x een spier verrekt in het midden van het midden van me rug.. ook allebei de keren met serveren :(
Moest even een dagje rustig aan doen maar gaat over..

Ik serveerde nog vrij rustig, alleen die kickserivce, tja gelijk een grote spanboog, niet moeten doen.
en dit is echt me buik, als ik het indruk voel ik het, maar ik wacht het even af.

spanningsboog? Gewoon je rug hollen net zoals je moet doen bij topspinservice?
Ik serveer altijd 1e service vlak en HARD.. m'n dubbelmaat zegt altijd dat ik als een kanon serveer:D
2e altijd topspin..

Ja bij dat hollen is het dus fout gegaan.
Me eerste service is normaal ook vlak, maar ging nu niet door de pijn.
Lijkt wel meer een tennis log nu, hehe.

Morgen hopelijk wel in staat te squatten met me klote bovenbenen, heb er zin in.

Succes! Ben benieuwd.. :)

forum.dutchtennis.com :p

K*t dat je wat verrekt hebt. Kan komen doordat de spieren sterker zijn geworden dan je gewend was maar je ze uit automatisme volgens de 'oude' intensiteit aanspant.
Hopen dat je training er niet teveel onder zal lijden...

forum.dutchtennis.com :p

K*t dat je wat verrekt hebt. Kan komen doordat de spieren sterker zijn geworden dan je gewend was maar je ze uit automatisme volgens de 'oude' intensiteit aanspant.
Hopen dat je training er niet teveel onder zal lijden...

Nee ik serveer niet harder dan eerst eigenlijk, het kwam doordat ik koud die spier overstretchte denk ik, het is nu al bijna weg.

Training van vandaag, was erg chill.
Begonnen met de tire die buiten ligt 350-380kg of zo, voor het eerst eens geprobeerd, dat ga ik echt zeker vaker doen.
In het begin was het even zoeken naar de techniek en hoe die het beste in 1 beweging het hoogste kwam, ging steeds wat beter.

In totaal zo´n 35 flips gedaan waarvan 1x een set van 10, wel met te veel rust tussen de flips.
Heb ook een set gedaan met amper rust, om het wat sneller te doen, toen zat het tempo er goed in tot de 5e.

Hierna wat gedaan met farmers, helaas zijn ze leeg 90kg, wou eigenlijk met 80kg wat meer meters maken. 2x20m gedaan en toen nog een farmer hold van ong 30 seconden, me handen waren echt helemaal verrot.

Toen nog wat oefeningen in de gym.

Sumo Deadlift

5x125
5x165
3x195
3x195
3x195
3x195
12x 150

Toen geprobeerd te squatten met 70kg, maar voelde nog steeds die steken dus heb het daar maar bij gelaten wat squats betreft.

Leg extension
3x15

Laying leg curl
3x15

Standing calf raise
2x15

Hanging knee raise 2x12.

Was eigenlijk veel te lang bezig, was pas 3 uur later thuis, maar ja.

Morgen UB, beginnen met de log, daarna pull ups, cgbp, barbell row en wat isolaties.
Mzzl.

sterk weer hoor Eddine.
klote dat je nog steeds niet kan skwatten

sterke sumo's ed

Sterke training, maar uuhh.. incl rijstijd / omkleden 3 uur druk geweest met je training? ???

12*150, het zal wel kapot gaan zijn geweest xD

Ondanks de squat toch zeker wel een lekkere training neergezet als ik het zo lees!
hanging knee raises he, lukt een leg raise (nog) niet?

Sterke training, maar uuhh.. incl rijstijd / omkleden 3 uur druk geweest met je training? ???

Ja man, ongeveer 40 minuten gefietst, omkleden is alleen vest uit en schoenen wisselen.
Beetje gepraat met 2 gasten die ook strongman doen, dus ja. En met wat anderen nog, en tussen die wheel flip sets nog best wat rust uiteraard.

12*150, het zal wel kapot gaan zijn geweest xD

Viel wel mee, serieus.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Ondanks de squat toch zeker wel een lekkere training neergezet als ik het zo lees!
hanging knee raises he, lukt een leg raise (nog) niet?

Ik doe deze voor het eerst, en wilde het gecontroleerd doen en niet slingeren :p
Dus volgende keer leg raises proberen.

DIe vind ik ook wel wat vaag, als ik dat doe knal ik met me kop tegen de muur achter me.

die uitvoering is ook pointless na een bepaald punt. gewon strikt je benen tot paralel of net er boven en weer zakken. alles er boven is gewoon met momentum van zwaartekracht en niks meer te maken met heupflexie en aanspanning abs.

haha jezus, ze komen bij mij net tot m'n middel :roflol:

DIe vind ik ook wel wat vaag, als ik dat doe knal ik met me kop tegen de muur achter me.

die uitvoering is ook pointless na een bepaald punt. gewon strikt je benen tot paralel of net er boven en weer zakken. alles er boven is gewoon met momentum van zwaartekracht en niks meer te maken met heupflexie en aanspanning abs.

dat is de manier hoe Jim Wendler ze beschrijft.
goede core oefening

1hro6t.jpg

These are popular with people who want to improve their ability to swing their legs and knees up while doing nothing for their abs, yet still want to call it ab work. To combat this, hang from a bar, and with straight legs, bring your feet to the bar. Return to the starting position, come to a complete stop, and begin the movement again. When you do it this way, you’ll no longer ask about sets and reps because your body will tell you when a set is over.

nette training trouwens ed, had over het strongman gedeelte heengelezen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven