XXL Nutrition

Log Eddine: Road to 900kg total

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks Corpaul, dat was juist het leukste van de training :D
First time wheel flips, was wel enthousiast, was eigenlijk bang dat ik hem niet eens omhoog zou krijgen en voor een afgang zou staan haha :D

Nice training, jammer van je squat.

Nice training, jammer van je squat.

Mja, het is even behelpen, ik kon wel onder parallel komen alleen bij het omhoog gaan voelde ik het nog lichtjes steken, dus heb het maar met rust gelaten.
Misschien volgende keer eens beginnen met box squats boven parallel en dan steeds iets verder zakken zoals Johan22 eerder aangaf.

Ik kon ook gewoon deadliften etc zonder dat ik last kreeg.

Boxsquats zouden zomaar kunnen helpen idd. Je zorgt ervoor dat je het voelt maar dat het net niet pijn doet. Een klein beetje rekken door heeeel voorzichtig te zakken. Als je 1x een fullsquat probeert en je gaat er doorheen, kan je het de hele training vergeten qua squat heb ik gemerkt.

Goede training verder! En ik volg het lies probleem wel, kan wel 4 á 5 weken duren als je hetzelfde had als ik.

Ik zit er al 4 weken zeker mee, maar heb in die tijd nog een keer submaximaal gesquat, daarna kwam het weer. Dus vanaf nu geen losse squats meer tot het pijnvrij is.

Vandaag heb ik de wraak van de band gevoeld, spierpijn in me biceps en onderarmen als een mother****er waardoor me UB oefeningen niet helemaal optimaal gingen, op zich nog wel aardig getrained.
Had ook niet goed geslapen vannacht en begon nogal duf, maar ja.
Begonnen met de boom en daarna een deceptie op de cgbp, niet alles blijft meezitten dus :D

Loglift

5x55
5x55
5x65
3x75
1x80
1x85 easy PR
0z90, clean lukte wel easy maar het uitstoten was zonder timing en zonder lef, volgende keer zit die er zeker in.
5x70
5x70

CGBP

8x70
5x90
3x100
3z100 1 spot
4x90
6x70

Beetje jammer, wou eigenlijk 5 reps pakken op de 100 maar had natuurlijk de boom al gepakt van te voren en me armen waren al verwoest van gisteren.

Pull ups gingen ook voor geen meter, me handen helemaal naar de t*fus nog, geen grip en alles deed pijn.
Dus dan maar BOR met straps

12x70
10x90
10x90
10x90

Machine seated row
3x12

Cable crossover van boven naar beneden
3x15

Van beneden naar boven
3x10

Wat pushdowns nog, daarna naar huis gefietst.
Ik weet nu in ieder geval wat me te wachten staat als ik tire flips heb gedaan haha.
Morgen rust, misschien nog tennissen of wat cardio, ik zie wel.

desalniettemin een deftige training eddine :)

Goeie loglift man !

Opzich ook wel goed gevoel over hoor, alleen werd beetje beperkt door de gevolgen van gisteren.
Eigenlijk is die log niet echt een PR te noemen, 1x85 vergeleken met 2x83.

Salaam!

Net weer getraind, besloten box squats te doen, merk wel dat me squat techniek niet optimaal was maar met deze box squats moet het goed komen. Had een bankje gebruikt waarbij ik echt 1cm boven parallel zat en heb mezelf echt ****ing erg verbaasd.

Box Squat

3x120
3x140
3x150
3x160 Vanaf hier belt
3x170
2x180
1x190

Begrijp er niet veel van, is dan wel geen 'echte' squat, maar mag het toch wel een dikke PR noemen. En nee het was niet met een lichte touch op het bankje, gewoon lekker zitten en daarna omhoog :p

Deadlift

5x120
3x165
3x165
3x165
3x165

Tot hier was alles beetje op speed, volgende keer dat ik dit doe iets lager want waren in me ogen niet snel genoeg.
Toen nog een leuk setje erachteraan gegooid :D

12x165

Leg press incline plate loaded

3x12x220kg oid

Glute ham raise
3x12
Met push up lichte assist uiteraard.

Leg extension
3x15

Standing Calf raise
3 sets

Hanging leg raise

10x
8x
12x knee raise

Dat was het weer voor vandaag, morgen nog even licht UB trainen, zo nog even tennissen.
Mazzel.

dikke boxes!!!

ik doe ze zwaar ook zitten.
'lichte' sets doe ik altijd de zitting kussen met me reet :D

Als alleen aantikt kom je minder diep op dit ding omdat het kussentje dan niet in zakt :p

Brute boxsquats kerel! hoe hoog was je box?

Weet het niet exact, maar was echt net niet quads parallel aan de vloer, scheelde echt maar een cm volgens mij :p

goeie box squats eddine. zeer netjes.

en hoe gaat de box squat zelf? ga je ook echt goed achteruit zitten enzo zoals het hoort? spanning behouden etc?

goeie box squats eddine. zeer netjes.

en hoe gaat de box squat zelf? ga je ook echt goed achteruit zitten enzo zoals het hoort? spanning behouden etc?

Ja de techniek is naar mijn weten goed, durf hierbij goed achteruit te zitten, wat ik bij de normale squat niet doe.
Daarom houd ik deze erin tot ik goed kan squatten.

Ja de techniek is naar mijn weten goed, durf hierbij goed achteruit te zitten, wat ik bij de normale squat niet doe.
Daarom houd ik deze erin tot ik goed kan squatten.

goede keus.
bij mij is mijn squat techniek laatste tijd ook flink verandert. nu zit ik helemaal naar achteren. maar ik heb het idee dat de knieën dat minder leuk vinden als voorheen, wanneer ik gewoon met me knieën een stuk over mijn voeten kwam, of er zelfs overheen.

Tja knieên nooit last van gehad eigenlijk, maar ik merk wel dat deze vorm van squatten met veel beter bevalt.

Plus de zekerheid dat er een bankje onder me stond deed me goed, dat is ook een reden waarom de deadlift me goed zint.
Je kan gewoon trekken zonder risico dat je zelf ompleurt of wat dan ook.

Tja knieên nooit last van gehad eigenlijk, maar ik merk wel dat deze vorm van squatten met veel beter bevalt.

Plus de zekerheid dat er een bankje onder me stond deed me goed, dat is ook een reden waarom de deadlift me goed zint.
Je kan gewoon trekken zonder risico dat je zelf ompleurt of wat dan ook.

hehe, maar met dat naar achteren zitten sta je wel echt stevig op de grond. pleur je niet zomaar om

netjes eddie!

nu zit ik helemaal naar achteren. maar ik heb het idee dat de knieën dat minder leuk vinden als voorheen, wanneer ik gewoon met me knieën een stuk over mijn voeten kwam, of er zelfs overheen.

als je geforceert je knieen naar achter probeert te houden kan er idd meer druk op je knieen komen te staan. ik hoor meestal dat het niet zo erg is als je knieen wat over je tenen heen gaan als dat veel natuurlijk aanvoelt (bij een normale squat)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven