AndroidHealthClinic

Log Eddine: Road to 900kg total

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
netjes eddie!

als je geforceert je knieen naar achter probeert te houden kan er idd meer druk op je knieen komen te staan. ik hoor meestal dat het niet zo erg is als je knieen wat over je tenen heen gaan als dat veel natuurlijk aanvoelt (bij een normale squat)

ik probeer ze niet echt naar achteren te houden.. de squat die ik nu gewoon doe is op de manier dat ik naar achteren zit, en me scheenbeen bijna verticaal aan de grond staat.

maarjah ff on-topique in Eddine's log he :P

en staat er nog stm training op de planning in het weekend Ed?

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik heb maandag al farmers en tire gedaan, dinsdag log, in het weekend moet ik tennissen dus geen events.

Hoor je niet juist een touch&go hiervan te moeten maken in plaats van goed achteruit zitten? Ik las volgens mij dat dat niet goed is voor je onderrug. :p

Je knieën voor je tenen maakt geen drol uit, is zelfs normaal..
Hangt helemaal af van je bouw (korte poten, lang lichaam vice versa)

Hoor je niet juist een touch&go hiervan te moeten maken in plaats van goed achteruit zitten? Ik las volgens mij dat dat niet goed is voor je onderrug. :p

Zou het niet weten, ik bleef ook geen minuut zitten of zo, gewoon goed zitten en weer omhoog.

Ja, voorheen knalde ik altijd naar beneden en drukte mezelf omhoog, nu zet ik meer spanning bij de negatieve fase, werkt fijn.

vindt je ruggegraat ook fijn :D

Zolang je bovenbenen, onderbenen, knieen en voeten van bovenaf gezien in 1 lijn lopen maakt het geen ruk uit dat je knieen voorbij je tenen komen. Wel de druk op je hielen houden.

Pittige boxes :D

allemaal leuk en aardig met knieen wel of niet voor je tenen. als je box squat doet is dit niet aan de orde. je moet dan naar achter zitten en dan komen je knieen niet eens in de buurt van je tenen. als je goed naar achteren op de box zit staat je scheen been zelfs ietsjes naar achter.

als je meer olympische sT squat ga je naar beneden zitten, barbell ligt anders, zwaarte punt is anders en dan komen je knieen wat meer bij de tenen. En je drukt dan ook uit je quads. als je zwaar wilt squaten ga je de barbell lager leggen, je gaat naar achter zitten ipv naar beneden, knie komt niet in de buurt van je tenen, je drukt meer uit de hamstrings omdat deze gewoon bij iedereen potentieel hebben vele malen sterker te zijn dan de quads.

it is that simple. voor de rest is het gewoon bullshit wat er gepost is door anderen.

allemaal leuk en aardig met knieen wel of niet voor je tenen. als je box squat doet is dit niet aan de orde. je moet dan naar achter zitten en dan komen je knieen niet eens in de buurt van je tenen. als je goed naar achteren op de box zit staat je scheen been zelfs ietsjes naar achter.

als je meer olympische sT squat ga je naar beneden zitten, barbell ligt anders, zwaarte punt is anders en dan komen je knieen wat meer bij de tenen. En je drukt dan ook uit je quads. als je zwaar wilt squaten ga je de barbell lager leggen, je gaat naar achter zitten ipv naar beneden, knie komt niet in de buurt van je tenen, je drukt meer uit de hamstrings omdat deze gewoon bij iedereen potentieel hebben vele malen sterker te zijn dan de quads.

it is that simple. voor de rest is het gewoon bullshit wat er gepost is door anderen.

Waar is je bron?

als ik lowbar squat komen mijn knieen nog voorbij me tenen, zeg overigens niet dat mijn squat techniek helemaal top perfect is :)

Waar is je bron?

als ik lowbar squat komen mijn knieen nog voorbij me tenen, zeg overigens niet dat mijn squat techniek helemaal top perfect is :)

als je wat wijder gaat staan, voeten tikkeltje meer naar buiten. en gewoon je reet naar achtere gooit zou je dit niet meer moete hebben denk ik

Me knieën kwamen niet eens in de buurt van me tenen :p

Mneer Rip zijn boek.

Is volgens mij ook anatomisch bijna onmogelijk om je knieën voor je tenen te houden bij een fullsquat?
Juist, of het anatomisch onmogelijk is weet ik niet..
Anyway Tymen als je het wilt weten hoe het precies ziet moet je maar de PDF van zijn boek downloaden en langs de 65 squat pagina's scrollen staat er zeker tussen:) ik heb helaas geen aantekeningen gemaakt in zijn boek en heb nu ook écht niet de tijd om het boek door te skimmen naar de precieze, anatomische onderbouwing die meneer Rippetoe geeft;)
Me knieën kwamen niet eens in de buurt van me tenen :p
Met boxsquat?

Ja.

Damn kerel! brute shit gister:eek:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven