Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hahahahaha, maar goed ik pak dus dubbel overhands.
Overhands seagal, niet bovenhands. Probeer me niet in de war te brengen..
Oke ik heb deze week 185 gepakt bij 110. En SQ/DL/MP/ROW?
Blijft sterk hoor kerel.
Vind ik een klote grip. Alleen ik zal wel moeten want mijn grip laat me toch in de steek niet ver boven de 85% van 1rm. Kan dan altijd nog kiezen voor straps natuurlijk..Maar ja dat is niet meer RAW, ik zie wel even wat ik dan ga doen. Misschien meer oefenen met mixed tussendoor.
Vind ik een klote grip. Alleen ik zal wel moeten want mijn grip laat me toch in de steek niet ver boven de 85% van 1rm. Kan dan altijd nog kiezen voor straps natuurlijk..Maar ja dat is niet meer RAW, ik zie wel even wat ik dan ga doen. Misschien meer oefenen met mixed tussendoor.
Betere balans, en blessure preventie dus?
Zal ook wel ten goede komen aan het czs en het pzs.
Het maakt ook niet veel uit, was meer een hersenspinsel.
Ik geloof dat we het eens zijn of het PZS, dat onder andere uit zenuwen bestaat en deze structuren verbindt met CZS, nou wel of niet door grip varianten anders qua informatie overdracht werkt niks toevoegt eigenlijk.
En of bij DL met een andere grip een ander motorprogramma uit het geheugen gehaald moet worden of dat een nieuwe aangemaakt moet worden geen idee.
Een EMG studie 'kan' uitwijzen hoeveel het verschilt in het 'recruitment pattern'.
Maar ik geloof dat bij mixed grip t.o.v dubbel overhands zoals ik gewend ben wel degelijk een andere informatieoverdracht zal plaatsvinden (PZS), de belasting voor CZS zal ook anders kunnen zijn bij mixed grip.
Misschien heb ik, of een ander dit al eens gezegd, maar de mixed grip omwisselen per deadlift set geeft vaak wat meer gevoel van "symmetrie".
Bovendien vermoed ik, omdat je de baar nu meer in je gehaakte vingers laat rusten, dat de tegengestelde tordering van de schouders minder zal zijn en daarmee hopelijk ook het onnatuurlijke gevoel wat je waarschijnlijk hebt.
I agree...Nu gebruik CoC niet meer, ik vind het een blessure gevoelig apparaat.

Yep, dat bedoel ik.Ik snap er geen snars van: bedoel je het volgende -
Als je de hand die omgedraaid is met mixed grip per set omwisselt dan zul je het onnatuurlijke gevoel uiteindelijk verminderen?
Ik had het woord symmetrie tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik eigenlijk niet zo snel een beter woord hier voor kon vinden.-Je symmetrie argument is misschien waar. Ik heb nog geen artikelen gezien die duidelijk aangeven dat er echt een significant verschil is in spierontwikkeling door de mixed grip, maar ervaar wel zelf met een zware lift dat ik bij mixed grip uiteindelijk een ander gevoel in de rug heb als met dubbel overhands.
Vandaag laatste dag cycli 2. Wilde mijn OH op 10 zetten maar niet gelukt. Over mijn Pulls ben ik meer tevreden.
Ben over het geheel genomen erg positief over mijn trainingen en er zaten echt een paar uitschieters tussen.
Het begint 'eigen' te worden wanneer ik gas los kan gooien en wanneer binnen bepaald gasvolume ik goed en vooral technisch 'smooth' kan presteren.
Kijk uit naar de deload, welke vrijdag gaat beginnen. Neem de woensdag vrij.
![]()

Valt inderdaad mee, 13 van de 20 oefeningen zijn veranderd...![]()

Nee want moet ze nog doen, de ervaringen en daarmee de evaluaties komen later.
Waar ik scherp op blijf is het evalueren van de secundair ondersteundende assistance. Het zou mooi zijn als ik straks een duidelijke top 3 heb ofzo, van de best ondersteunende oefeningen bij een bepaalde primaire lift.
Op den duur zal mijn progressie in steeds sterkere mate bepaald gaan worden door de efficiëntie waarmee ik de (steeds veranderende) zwakste schakels in de keten sterker maak.
Dit bewustzijn nu alvast kweken geeft in een later stadium veel voordelen.
Beschouw mezelf als een relatief beginner, ben ook pas plusminus een maand of 10 bezig met PL, hoop nog een goede 12 jaar te kunnen/blijven ontwikkelen.
Om terug te komen op je vraag kan ik wel iets schrijven over een aantal oefeningen (qua uitvoering) die nieuw zijn.
EZ Bar Biceps Row:
Met gesupineerde handpalmen (dus zoals bij een barbell biceps curl waarbij de handpalmen naar voren/omhoog wijzen).
Narrow Grip Steep Incline OH Press:
Breedte grip is schouderbreedte en ik doe 'm:
Zittend op een incline bench waar de rugsteun bijna verticaal is (zeg maar 70/80 graden of zoiets)..
OF
Staand zonder steun in de rug, waarbij ik gedurende de gehele set van de oefening lichtjes naar achter gebogen blijf staan, zodat vooral het accent ook op de triceps ligt.
Normaal gesproken begin ik altijd al zo bij de overhead press, maar zodra de stang bij het opdrukken ongeveer op voorhoofdshoogte is, dan kom ik op en naar voren met mijn hoofd tussen de armen.
Dat doe ik in dit geval dus juist NIET.
Snatch Grip DL:
Voorbeeld
Met name voor Posterior Chain.
Door de wijde grip maak ik de oefening wat moeilijker voor de spieren in schouders, achterkant e.d, ook goed voor de houding.

@ Marrkos, zie PM.
Dames en Heren,
Ik verkoop mijn squat schoenen welke vijf maanden oud zijn, slechts paar keer gedragen en zien er nieuw uit, geen enkele slijtage. Maat 44/45, kleur blauw verder zoals onderstaande afbeelding.
![]()
Interesse? PM.
Hoeven niet weg maar dacht misschien kan ik er iemand een plezier mee doen, anders verstoffen ze toch maar in de kast.
@ Marrkos, zie PM.
Dames en Heren,
Ik verkoop mijn squat schoenen welke vijf maanden oud zijn, slechts paar keer gedragen en zien er nieuw uit, geen enkele slijtage. Maat 44/45, kleur blauw verder zoals onderstaande afbeelding.
![]()
Interesse? PM.
Hoeven niet weg maar dacht misschien kan ik er iemand een plezier mee doen, anders verstoffen ze toch maar in de kast.