MuscleMeat

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ja je pakt het dus gewoon pronated vast. Oftewel bovenhands hoe jij het noemt.

Heb ooit 185kg gedrukt bij 117kg bw. kon ook 190kg zijn maar de 200kg is me nooit gelukt.

Hahahahaha, maar goed ik pak dus dubbel overhands.

Overhands seagal, niet bovenhands. Probeer me niet in de war te brengen..:p

Oke ik heb deze week 185 gepakt bij 110. En SQ/DL/MP/ROW?
Blijft sterk hoor kerel.

Sq en dl 240 mp dacht ik 110 maar MP en row deed ik geen 1rm.

Zoals gewoonlijk, sterk!

Vind ik een klote grip. Alleen ik zal wel moeten want mijn grip laat me toch in de steek niet ver boven de 85% van 1rm. Kan dan altijd nog kiezen voor straps natuurlijk..Maar ja dat is niet meer RAW, ik zie wel even wat ik dan ga doen. Misschien meer oefenen met mixed tussendoor.

Je kan met die hook grip beginnen, maar de eerste maand zal hij je handen goed zeer doen normaal daarna wen je er wel aan.
Ikzelf vind die straps onhandig zitten en gebruik daarom ook hookgrip en bij mij gaat dit goed en voelt het goed.

Ik geloof dat "MikeDiesel" bij zijn setjes met >5 reps ook hookgrip gebruikt.

Vind ik een klote grip. Alleen ik zal wel moeten want mijn grip laat me toch in de steek niet ver boven de 85% van 1rm. Kan dan altijd nog kiezen voor straps natuurlijk..Maar ja dat is niet meer RAW, ik zie wel even wat ik dan ga doen. Misschien meer oefenen met mixed tussendoor.

Misschien heb ik, of een ander dit al eens gezegd, maar de mixed grip omwisselen per deadlift set geeft vaak wat meer gevoel van "symmetrie".
Bovendien vermoed ik, omdat je de baar nu meer in je gehaakte vingers laat rusten, dat de tegengestelde tordering van de schouders minder zal zijn en daarmee hopelijk ook het onnatuurlijke gevoel wat je waarschijnlijk hebt.

Betere balans, en blessure preventie dus?
Zal ook wel ten goede komen aan het czs en het pzs.

Het gevoel van een betere balans ben ik mee eens maar dat het ten goede kan komen van je czs geloof ik niet. De oefening blijft in zijn geheel hetzelfde ik geloof niet dat handplaatsing hier veel in uit zal maken (hook/pronated of wat dan ook).

Het maakt ook niet veel uit, was meer een hersenspinsel.
Ik geloof dat we het eens zijn of het PZS, dat onder andere uit zenuwen bestaat en deze structuren verbindt met CZS, nou wel of niet door grip varianten anders qua informatie overdracht werkt niks toevoegt eigenlijk.
En of bij DL met een andere grip een ander motorprogramma uit het geheugen gehaald moet worden of dat een nieuwe aangemaakt moet worden geen idee.

Een EMG studie 'kan' uitwijzen hoeveel het verschilt in het 'recruitment pattern'.
Maar ik geloof dat bij mixed grip t.o.v dubbel overhands zoals ik gewend ben wel degelijk een andere informatieoverdracht zal plaatsvinden (PZS), de belasting voor CZS zal ook anders kunnen zijn bij mixed grip.

Na een leuke discussie via PM kan ik natuurlijk niet meer dan eens zijn!

Misschien heb ik, of een ander dit al eens gezegd, maar de mixed grip omwisselen per deadlift set geeft vaak wat meer gevoel van "symmetrie".
Bovendien vermoed ik, omdat je de baar nu meer in je gehaakte vingers laat rusten, dat de tegengestelde tordering van de schouders minder zal zijn en daarmee hopelijk ook het onnatuurlijke gevoel wat je waarschijnlijk hebt.

Ik snap er geen snars van: bedoel je het volgende -
Als je de hand die omgedraaid is met mixed grip per set omwisselt dan zul je het onnatuurlijke gevoel uiteindelijk verminderen?

-Je symmetrie argument is misschien waar. Ik heb nog geen artikelen gezien die duidelijk aangeven dat er echt een significant verschil is in spierontwikkeling door de mixed grip, maar ervaar wel zelf met een zware lift dat ik bij mixed grip uiteindelijk een ander gevoel in de rug heb als met dubbel overhands.

-Of er door oefening echt heel veel zal veranderen betwijfel ik aangezien er van meet af aan vaak een sterke voorkeur bestaat bij iedereen voor de hand die gesupineerd is.

Verder: ongelofelijke grip heb je dan Impo.

Ik snap er geen snars van: bedoel je het volgende -
Als je de hand die omgedraaid is met mixed grip per set omwisselt dan zul je het onnatuurlijke gevoel uiteindelijk verminderen?
Yep, dat bedoel ik.

-Je symmetrie argument is misschien waar. Ik heb nog geen artikelen gezien die duidelijk aangeven dat er echt een significant verschil is in spierontwikkeling door de mixed grip, maar ervaar wel zelf met een zware lift dat ik bij mixed grip uiteindelijk een ander gevoel in de rug heb als met dubbel overhands.
Ik had het woord symmetrie tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik eigenlijk niet zo snel een beter woord hier voor kon vinden.
Zelf denk ik ook niet dat er een concreet zichtbaar verschil in spierontwikkeling zal ontstaan. Het is vooral een gevoelskwestie, zo ervaar ik het ook.
Balans is hier misschien ook beter vertaald als afwisseling in hoe de aanhechtingen e.d. worden belast en de manier waarop er spanning wordt opgebouwd in de schoudergordel en het RC gebied....

lekker Impo! 9x120 is bruut sterk......
Deload hoe lang duurt deze bij jou?

Vandaag laatste dag cycli 2. Wilde mijn OH op 10 zetten maar niet gelukt. Over mijn Pulls ben ik meer tevreden.
Ben over het geheel genomen erg positief over mijn trainingen en er zaten echt een paar uitschieters tussen.
Het begint 'eigen' te worden wanneer ik gas los kan gooien en wanneer binnen bepaald gasvolume ik goed en vooral technisch 'smooth' kan presteren.

Kijk uit naar de deload, welke vrijdag gaat beginnen. Neem de woensdag vrij.

2uxtkev.jpg

Is die overhead met of zonder leg drive?

Sowieso nette press! Die pullups zijn ook niet verkeerd:)

Veel plezier met deloaden, ik moet er volgende week ook weer aan geloven.

netjes.. 185kg BP 10 reps.. zo hoort het.. nu begint het pas.

maaar euh wat zei je? heb heb ik gemist?
had ff wat anders te doen, maar vandaag niet :devil:

Ziet er goed uit:thumbs: S6 met de "nieuwe" trainingsperiode de komende tijd.

mazzel

Succes maar weer!

Ziet er solide uit.. is niet veel veranderd ten opzichte van de vorige cycli of wel?

Valt inderdaad mee, 13 van de 20 oefeningen zijn veranderd...:rolleyes:

mmm.. nog even overnieuw kijken:D

Edit: sorry. had alleen op de percentages gelet.. hoop veranderd inderdaad! Heb je nog zo'n overzichtje waarom je voor deze oefeningen hebt gekozen? Vond het bij de vorige cycli erg interessant namelijk!:)

Nee want moet ze nog doen, de ervaringen en daarmee de evaluaties komen later.
Waar ik scherp op blijf is het evalueren van de secundair ondersteundende assistance. Het zou mooi zijn als ik straks een duidelijke top 3 heb ofzo, van de best ondersteunende oefeningen bij een bepaalde primaire lift.

Op den duur zal mijn progressie in steeds sterkere mate bepaald gaan worden door de efficiëntie waarmee ik de (steeds veranderende) zwakste schakels in de keten sterker maak.
Dit bewustzijn nu alvast kweken geeft in een later stadium veel voordelen.

Beschouw mezelf als een relatief beginner, ben ook pas plusminus een maand of 10 bezig met PL, hoop nog een goede 12 jaar te kunnen/blijven ontwikkelen.
Om terug te komen op je vraag kan ik wel iets schrijven over een aantal oefeningen (qua uitvoering) die nieuw zijn.

EZ Bar Biceps Row:
Met gesupineerde handpalmen (dus zoals bij een barbell biceps curl waarbij de handpalmen naar voren/omhoog wijzen).

Narrow Grip Steep Incline OH Press:
Breedte grip is schouderbreedte en ik doe 'm:
Zittend op een incline bench waar de rugsteun bijna verticaal is (zeg maar 70/80 graden of zoiets)..

OF

Staand zonder steun in de rug, waarbij ik gedurende de gehele set van de oefening lichtjes naar achter gebogen blijf staan, zodat vooral het accent ook op de triceps ligt.
Normaal gesproken begin ik altijd al zo bij de overhead press, maar zodra de stang bij het opdrukken ongeveer op voorhoofdshoogte is, dan kom ik op en naar voren met mijn hoofd tussen de armen.
Dat doe ik in dit geval dus juist NIET.

Snatch Grip DL:
Voorbeeld

Met name voor Posterior Chain.
Door de wijde grip maak ik de oefening wat moeilijker voor de spieren in schouders, achterkant e.d, ook goed voor de houding.

Relatief beginner.. met een bench van 185 voor reps:D

Goed. Ik snap je punt wel:)

Snatch grip heb ik laatst voor het eerst uitgeprobeerd.. vind het een erg vervelende positie voor de armen.. had nogal last van m'n onderarmen volgende dag. Sumo heb ik dan wel helemaal ontdekt.

Ik moet zeggen dat je erg serieus bezig bent met je oefeningen, en je trainingen! Goed bezig.

Je hebt hele interessante keuzes voor oefeningen. Ik ben nu ook flink aan het experimenteren qua assistance, kijken wat het beste bij me past, en wat lekker voelt, en wat mijn main lifts het beste versterkt natuurlijk!

Heb nu something like this:

Dag 1:
RE lift: Squats
Sec.: Squats for high reps (20 reps ongeveer)
Ass. 1: Hypers into partial glute ham raises (hele fijne oefening)
Ass. 2: Leg Curls
Ass. 3: Abs (wisselend per keer)

Dag 2:
RE lift 1: Pushpress
Sec. : Strict Oh press (5x8)
RE lift 2: Fatman Pullups
Ass 1: Triceps pompen
Ass 2: Biceps Pompen

Dag 3:
RE lift: Deadlift
Sec. : Sumo deadlift 5x5(pas veranderd, was eerst high rep regulars)
Ass 1: Shrugs of powershrugs vanuit rack
Ass 2: DB Row
Ass 3: Leg Curls
Ass 4: Leg raises

Dag 4:
RE lift 1: BP
Sec: Incline BP 5x5
RE lift 2: Fatman Pullups
Ass 1: triceps pompen
Ass 2: biceps pompen

Werk nog steeds volgens 5/3/1 principe.. al moet ik opletten dat ik niet telkens afwijk!

Wat vind je er van?

@ Marrkos, zie PM.

Dames en Heren,

Ik verkoop mijn squat schoenen welke vijf maanden oud zijn, slechts paar keer gedragen en zien er nieuw uit, geen enkele slijtage. Maat 44/45, kleur blauw verder zoals onderstaande afbeelding.

15nn22h.jpg

Interesse? PM.
Hoeven niet weg maar dacht misschien kan ik er iemand een plezier mee doen, anders verstoffen ze toch maar in de kast.

Helaas.. als ze 1 maatje kleiner waren, dan zou ik ze zo overnemen.. of vallen ze klein uit?

@ Marrkos, zie PM.

Dames en Heren,

Ik verkoop mijn squat schoenen welke vijf maanden oud zijn, slechts paar keer gedragen en zien er nieuw uit, geen enkele slijtage. Maat 44/45, kleur blauw verder zoals onderstaande afbeelding.

15nn22h.jpg

Interesse? PM.
Hoeven niet weg maar dacht misschien kan ik er iemand een plezier mee doen, anders verstoffen ze toch maar in de kast.

Waarom? Nieuwe gekocht ofzo, of ben je ook overgestapt naar All stars. Maar ja zoals Keizer al zei: Waarom heb jij dit nodig? Doe jij wedstrijden?:p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven