Fitness Seller

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nee, bij mij zitten ze goed strak. Heb van Nike grotere maat.

Nee ik doe alles op blote voeten. In mijn beleving zijn deze schoenen meer geschikt voor Front Squat/ Gewichtheffen.:p

Echte mannen squat blootvoets, deadliften met hun tanden, en bankdrukken met één hand:D

Ik hoor het wel eens vaker, en kan me er wel iets bij voorstellen, maar wat is deload eigenlijk?

EDIT: nm, van mijn luie stoel afgekomen en gegoogled, sorry.

Geen commentaar? zo saai...............:lol:
Volgende week weer vlammen ik ben benieuwd het ruikt naar nieuwe PR`s.

In het kort:
Absolute rust verstoord vaak de continuiteit van het trainingsproces.
Mits goed toegepast is een deload veel effectiever dan absolute rust.

Een Deload fase doet eigenlijk twee dingen:

• Bevordert/ versnelt herstel en bereid lichaam voor op de komende zware Load periode.

• Het geeft het lichaam de kans om de progressie die je hebt gemaakt in de Load fase, tot uiting te laten komen in de opvolgende load- periode. Iets wat ook wel bekend staat als het Delayed- After Effect. Er is nu de kans om die supercompensatie plaats te laten vinden.

heb je een rustweek?

We mogen weer spammen in je log; nette trainingen beest!

Ziet er weer heftig je wo. en vr. training!
Zeer begrijpelijk van die lunges, ik wist een tijdje terug ook niet wat me overkwam toen
ik van statische overging naar walking lunges...

....en die EZ stang zal je morgen ook wel wat overlast bezorgen ;)

Nu hebben we wel elke week iets om naar uit te kijken!

Het weekverslag van Impo!

Goed gedaan weer kerel:)

viel me op dat je laatste tijd wat afwezig was, je bundelt nu alles samen in een week veslag, netjes man :thumb: zou willen dat ik jouw motivatie had maar momenteel teveel afleiding in men leven :p

Netjes. Dat stijve gevoel in je rug is echt heel vervelend ik heb het vaak dagen lang, eerst voel je niks maar als je ff je rug gebruikt is het meteen weer stijv Ik zou ook wel weten hoe dat komt zou het toch vermoeidheid zijn?

Vermoeidheid, ik heb het lang gehad en toen ik een rustweek voor de finale had was het weg.

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Goede trainingen Impo. Snatch grip DL dus een aanrader? Ik heb hem nog nooit gedaan, zou meer snelheid in de startpositie moeten geven uiteindelijk toch?

Goed gewerkt deze week en weer belachelijk goede weights gebruikt in combinatie met de hoeveelheid HH bij de amraps!

Fijn weekend

Waar blijft die weekupdate Beest we zitten in spanning te wachten om je log weer vol te spammen.........

Top man! Je bench is zoals gewoonlijk zeer brutaal, daarnaast begint je deadlift ook goed bij te trekken!

weer een net week verslagje :) gaat lekker :thumb:

Netjes, succes met deloaden dat heb je wel verdiend. :)

5x162 ?? :)die close grip bench is ****ing sterk :eek: ,de squat is ook heel brutaal en 6 x222 DL is ook niet niks :eek:

Netjes gewerkt Impo!

Maar zin in een deload is dat synisch ?

Buffel!

Die Deadlift begint redelijk te worden vind ik zelf, hoop dit jaar min. 270 te trekken.

Ik weet zeker dat wanneer ik je op mijn diplomatieke wijze subtiel, edoch grondig afzeik, dat jij die 270kg stante pede van de grond rukt en minutenlang in lockout blijft staan om mij uit te kafferen. :eek:

Jawel. Begint al wat lastiger te worden met de AMRAP, maar blijven doen..

Ik vind dit voor iemand die respectievelijk 9, 5 en 6 reps maakt, waarbij een minimum van 1 geldt, een prachtige overdrijving!
Maar goed, je zet jezelf natuurlijk voortschrijdend en progressief onder druk (Bij jou is dat vooral natuurlijk een mentaal ding) en dat is alleen maar goed.:)

Een normale maandag op de Leg Press na, deze kwam ineens in het 'koppie' dus vastbesloten te doen. Voelde dat het goed ging en sterker wordt, daar ging het mij voornamelijk om. Niet dat deze oefening nou DE graadmeter zal zijn maar mentaal gezien voor mij toch 'iets'. Haha het is gecompliceerd, het was een fijne training;):)

Blerg Pfffress, hum hum, wij moeten maar weer eens een goed gesprek hebben denk ik. ;)

Weet niet of ik tevreden ben over de BP. Qua uitvoering wel want ik voel dat ook de zwaardere gewichten 'smooth' gaan. Toch had ik verwacht dit aantal kg meer te kunnen reppen. Heb de Narrow BP wat zwaarder gedaan, deze oefening is echt grandioos.

Je mag best tevreden zijn vind ik en dat je even sleurdoorbrekend jezelf uitleeft op de narrow variant is niets mis mee, zolang je de "RPE-schaal" maar nauwlettend in de gaten blijft houden.

Begin aan de Deadlift wel te merken dat het wat zwaarder wordt, kleine verschillen in stand voeten, andere grip en net iets hoger met heupen. Wel tevreden over reps en uitvoering.

Behoed uzelf voor de rugslopende SLDL neigingskans in dit verhaal, meer hoef ik niet te zeggen denk ik.

Denk dat het omslagpunt qua teruglopen reps bij de 85% ligt.

Bij de deadlift is dat eerder het geval als bij de squat merk ik, maar het klopt ongeveer wel. Als je er aan toe bent heb ik nog wel een aantal adviezen om toch rep/volume technisch gezien progressief te blijven zonder dat je neurologisch te veel opbrand. (dit gevaar ligt op de loer dmv. het op den duur tevergeefse pogingen om perse die AMRAP te willen blijven verbeteren.)

Aanstaande maandag nog een ME dag, daarna deloaden. Heb er zin in.

Komt goed!

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven