Fitness Seller

LUUS Back on track

Handige tips gelezen.
- elke oefening 3 sets tot falen goed voor de bloedsomloop
- gebruik een klein doekje om het gewicht heen zodat het gewicht niet rechtstreeks op het bot rust

Trainde jouw vriend ook niet? En hij zegt hier niets van? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Oké.

Het is nou niet dat ik dagelijkse deal met herstellende botbreuken en weet hoe het herstel het beste is.
Vandaar ook dat ik het hier vraag.

Dit staat namelijk ergens op internet:

"Mijn tip veel oefeningen doen met controled range of motion machines etc. Pak dit heel licht en ga 30+ reps 5 sets doen. Doe dit beheerst zodat je wilde bewegingen maakt en jezelf voorbij gaat dan ben je terug bij af namelijk."

"Kortom neem je tijd, techniek en lichte gewichten met reps tot failure. Laat je niet frustreren door wat je niet kan maar haal energie en motivatie uit wat je wel weer kan!"

Dit staat namelijk ergens op internet:

"Mijn tip veel oefeningen doen met controled range of motion machines etc. Pak dit heel licht en ga 30+ reps 5 sets doen. Doe dit beheerst zodat je wilde bewegingen maakt en jezelf voorbij gaat dan ben je terug bij af namelijk."

"Kortom neem je tijd, techniek en lichte gewichten met reps tot failure. Laat je niet frustreren door wat je niet kan maar haal energie en motivatie uit wat je wel weer kan!"
Als je er nu bij had gezet dat die tips zijn in het geval van terugkomen na een blessure... dan klopt bovenstaande wel grotendeels. Behalve dat 'tot failure', daar ben ik het niet mee eens.

Goedemorgen allemaal!

Lastig om te beginnen, omdat ik gewoonweg niet weet wáár ik moet beginnen.

Vlak na de contest is het eigenlijk fout gegaan. Ik heb, net zoals veel anderen hier, een alles of niets gedachten.

Bijvoorbeeld:

Ik kan beter helemaal niet drinken, als ik 2 glaasjes wil doen mislukt dit al als ik er alleen al denk.
Als ik 1 dag in de week een training moet overslaan, wat maken die andere trainingen dan nog uit?

Ik moet hier gewoonweg even een goede balans in gaan vinden.

De grapjes omtrent mijn gebroken hand en de zielige muur zijn ook wel voorbij.
Het is een reactie geweest op een hele kleine actie van een vriend van mij.

De ziekte van mijn opa.
Een bepaald punt waar je soms tegenaan loopt met de vraag wát je nou eigenlijk wilt.

Gooi daar wat stress bij, laat veel dingen niet lukken en je hebt een cocktail van woede, emoties en wijn.
Kan mijzelf wel voor mijn kop slaan ( :thumbd: ) voor wat ik heb gedaan.

Vlak voordat ik op vakantie ging heb ik helaas te horen gekregen dat ik na kerst geen baan meer heb.
Er waren toen eigenlijk heel veel dingen die niet meer gingen zoals in mijn oude vertrouwde leventje.

En dan heb je eigenlijk 2 opties.

1. Je gaat zielig zitten doen, maakt geen nieuwe doelen in het leven en je hebt vooral heel veel medelijden met jezelf.
2. Je geeft jezelf even de tijd om heel hard na te denken en angsten aan de kant te zetten zodat je eindelijk eens kan doen wat je echt wilt.

En dat heeft tot het volgende geleid:

Ik ben begonnen met mijn eigen website.
Ik volg een opleiding Journalistiek. ( Thuisstudie via het NHA )
Ik heb een plan gemaakt voor hopelijk de aankomende 5 jaar.

Gisteren ook mijn 'laatste' afspraak gehad bij de Orthopeed.
Het kan nog wel even duren voordat alles weer volgroeid en sterk is, maar er zit nu ( gelukkig ) wel vooruitgang in.
Ik heb gelijk gevraagd of er een mogelijkheid in zit dat ik weer kan gaan sporten.
Zijn antwoord daarop was: Dat kan, maar het ligt er wel aan welke sport natuurlijk. Waarop ik met een pokerface antwoorde: 'Kickboxen natuurlijk'.

Verder laat ik het loggen even liggen.
Ik werk namelijk momenteel 40 uur per week, waarbij ik een thuisstudie doe, een huis moet vinden in de omgeving Uden/Veghel, 3x per week krachttraining doe en 1x per week dans. En daarbij ook nog mijn sociale leven nog een beetje moet bijhouden.

Vanochtend in ieder geval weer getraind.
When you can't even squat 40kg, you know you fucked up.

Mochten er toch nog mensen zijn die wel op de hoogte gehouden willen worden, check mijn instagram!

Voor nu is het ajuparaplu! En hopelijk tot volgend jaar bij de vrouwencontest:eyebrow:.

Laatst bewerkt:
Jammer om te horen dat je momenteel niet meer gaat loggen, maar wel te begrijpen als je het al zo druk hebt.
Alvast veel succes met de studie en het zoeken naar een woonst! Hopelijk kom je hier vroeg of laat weer terug en log je lekker verder :)
:kiss:

Zag al iets voorbij komen op insta. Succes met je studie. Hoop dat het een leuke stap is naar een beginnende carrière

Goedemorgen allemaal!

Lastig om te beginnen, omdat ik gewoonweg niet weet wáár ik moet beginnen.

Vlak na de contest is het eigenlijk fout gegaan. Ik heb, net zoals veel anderen hier, een alles of niets gedachten.

Bijvoorbeeld:

Ik kan beter helemaal niet drinken, als ik 2 glaasjes wil doen mislukt dit al als ik er alleen al denk.
Als ik 1 dag in de week een training moet overslaan, wat maken die andere trainingen dan nog uit?

Ik moet hier gewoonweg even een goede balans in gaan vinden.

De grapjes omtrent mijn gebroken hand en de zielige muur zijn ook wel voorbij.
Het is een reactie geweest op een hele kleine actie van een vriend van mij.

De ziekte van mijn opa.
Een bepaald punt waar je soms tegenaan loopt met de vraag wát je nou eigenlijk wilt.

Gooi daar wat stress bij, laat veel dingen niet lukken en je hebt een cocktail van woede, emoties en wijn.
Kan mijzelf wel voor mijn kop slaan ( :thumbd: ) voor wat ik heb gedaan.

Vlak voordat ik op vakantie ging heb ik helaas te horen gekregen dat ik na kerst geen baan meer heb.
Er waren toen eigenlijk heel veel dingen die niet meer gingen zoals in mijn oude vertrouwde leventje.

En dan heb je eigenlijk 2 opties.

1. Je gaat zielig zitten doen, maakt geen nieuwe doelen in het leven en je hebt vooral heel veel medelijden met jezelf.
2. Je geeft jezelf even de tijd om heel hard na te denken en angsten aan de kant te zetten zodat je eindelijk eens kan doen wat je echt wilt.

En dat heeft tot het volgende geleid:

Ik ben begonnen met mijn eigen website.
Ik volg een opleiding Journalistiek. ( Thuisstudie via het NHA )
Ik heb een plan gemaakt voor hopelijk de aankomende 5 jaar.

Gisteren ook mijn 'laatste' afspraak gehad bij de Orthopeed.
Het kan nog wel even duren voordat alles weer volgroeid en sterk is, maar er zit nu ( gelukkig ) wel vooruitgang in.
Ik heb gelijk gevraagd of er een mogelijkheid in zit dat ik weer kan gaan sporten.
Zijn antwoord daarop was: Dat kan, maar het ligt er wel aan welke sport natuurlijk. Waarop ik met een pokerface antwoorde: 'Kickboxen natuurlijk'.

Verder laat ik het loggen even liggen.
Ik werk namelijk momenteel 40 uur per week, waarbij ik een thuisstudie doe, een huis moet vinden in de omgeving Uden/Veghel, 3x per week krachttraining doe en 1x per week dans. En daarbij ook nog mijn sociale leven nog een beetje moet bijhouden.

Vanochtend in ieder geval weer getraind.
When you can't even squat 40kg, you know you fucked up.

Mochten er toch nog mensen zijn die wel op de hoogte gehouden willen worden, check mijn instagram!

Voor nu is het ajuparaplu! En hopelijk tot volgend jaar bij de vrouwencontest:eyebrow:.

Dat van die alles of niets mentaliteit kan ik volgen. Het is belangrijk om concrete doelen te hebben anders wordt het moeilijk.

Succes met de struggles waar je nu even door moet. Je bent nog jong dus ideale moment om een extra studie te doen!

• Like
Waarderingen: Bubs
Jammer van t stoppen met loggen maar begrijpelijk.

Je hebt je plannen goed op orde in ieder geval.

Zet hem op en veel succes en wie weer zien we dit logje wel weer een keer geüpdatet worden!

You go :lifter:

Succes met alles!

Hallo :wave:.

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan gekropen.
Wát een wéken.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en wat ik wel en niet ga vertellen. Dus in grote lijnen:

Ik ben ziek geworden, en dan niet gewoon een weekje, nee... WEKEN.
Onverklaarbare kotsbuien en dagen dat ik niets kon eten. Hoofdpijn, niet slapen en een hoop gevloek. Nu zelfs onder het gewicht dat ik behaald heb met de contest. Enige nadeel: dit was NIET vrijwillig.
Van alles naar mijn hoofd gekregen: anorexia, zwanger, maagzweer etc.

Niets van bovengenoemde is waar. Wat het wel bleek te zijn? Pure stress.

Ik heb vorige week woensdag ontslag genomen. Ik zal hier verder niet heel veel meer op in gaan, het blijft het internet en je weet nooit wie mee leest :suicide:.

Maar BESTE KEUZE OOIT.
Van het weekend in 2 nachten 21 uur geslapen ( lol ) en ook weer goed gegeten ( en niet uitgekotst ).

Vanochtend wel erg misselijk maar netjes mijn kwark met whey en pindakaas gegeten. En toen naar de sportschool.
Want het allermooiste van werkeloos zijn: JE KAN SPORTEN WANNEER JE WILT!:haha:

Training vandaag:

Hoofdoefening
DB Benchpress
Opwarmset 1x10x5kg
3x8x7kg

Secundaire hoofdoefening
BOR
Opwarm set 1x10x8kg
3x8x12kg

Lateral pulldown
3x8x39kg

Triceps pushdown
3x8x9kg

Bicep curl
2x10x6kg
1x10x5kg

Side raises
3x15x3kg

Abs
3x8xbw+5kg

Gewichten wat laag gehouden, wil niks overbelasten en rustig aan beginnen. Morgen LB, en ik zag vandaag dat ze een hacksquat aan het neerzetten waren. NICE!

Betreft mijn hand die ik paar maanden geleden had gebroken: dit gaat eigenlijk best goed. Soms met sporten voelt het naar omdat ik het idee heb dat het gewicht op het bot leunt, dus dan doe ik even handschoentjes aan ( waarschijnlijk gewoon iets tussen mijn oren ). Alleen wel wat sneller kramp in die hand en mijn pink kan soms vast gaan zitten, maar verder vrijwel nergens last van.

Welkom terug!

Je bent nog jong dus er is niks mis met ontslag nemen en een andere job zoeken die je beter ligt! Ik veronderstel dat je nog thuis woont of nog aan het huren bent, dus dan is dat sowieso allemaal nog zo erg niet :)

She is back :D Nice!

Het is niet leuk werkloos te zijn. Maar beter een baan zoeken die je bevalt. Als je zo ziek wordt van je werk hou je dat toch niet vol.... zeker niet als je nog jong bent en lang moet. Zoek iets waar jij blij van wordt en je je goed bij voelt.
Je hebt een goede keuze gemaakt voor jezelf en je gezondheid. :) :thumb:

succes!

Terug
Naar boven